PDA

Se fuld version : Retro Rib strømper

Floderten
31-07-2007, 11:42
Jeg er for nyligt blevet færdig med endnu et par strømper.. Det er dog det første par som jeg selv beholder, og som rent faktisk passer min fod! Hurra for det!

Billeder vedhæftet. Garnet er Arwetta strømpegarn, strikket på strømpepinde 2.5. Jeg tror jeg vil have fat i et sæt 2.25 mm, bare for at se om det kan give mig en lidt strammere strikkefasthed.

Opskriften er fra en engelsk bog der hedder "Favorite Socks", udgivet af forlaget Interweave (de laver også en masse håndarbejdsblade, etc). Det er en super bog, og der er masser af opskrifter deri som jeg skal prøve på et tidspunkt. ;)
Dog tog det mig næsten en måned at lave dem her.. Jeg blev træt af sok #2, og så fik den jo lov til at ligge lidt mens jeg lavede alt muligt andet.æøs Kender I det??
Så næste par bliver nok først om noget tid...

Tusindfryd
31-07-2007, 11:46
Mmmmm - de ser gode ud!

Specielt billedet med de to strømper er jeg vild med. De supplerer hinanden godt, og det er altid godt med to af samme slags.

StrikkeTrine
31-07-2007, 11:52
De ser skønne ud - dem vil jeg lige have i mente når jeg engang får tid til at lave håndarbejde igen (R)

hundeuld
31-07-2007, 11:54
Så er der dømt varme fusser i denne vinter til dig (ghf flot arbejde

ingeborg
31-07-2007, 12:29
Superflotte sokker.
Jeg er heller ikke godt til at få lavet sok 2, fordi jeg i tankerne allerede er igang med næste projekt.

Dorthe Pernille
31-07-2007, 12:42
De er godt nok for fede, de strømper. De bliver garanteret dejlige til vinter(:)

Inga
31-07-2007, 13:10
Flotte sokker. Jeg strikker ca 15-20 par om året.Inga.

Rysse
31-07-2007, 13:21
(xyk) Flotte sokker og bestemt en dejlig farve. Du kommer da ikke til at fryse om fødderne til vinter.

Dorthe Pernille
31-07-2007, 14:06
Flotte sokker. Jeg strikker ca 15-20 par om året.Inga.

Hold da op!!! Hvordan når du det? Jeg er i gang med et par nu, som jeg begyndte på i marts, og jeg er først ved at være færdig med den første - de har godt nok også ligget stille et par måneder, men jeg har arbejdet på et sjal.

15-20 par om året, det er jo helt vildt godt gået(:)

Floderten
31-07-2007, 17:03
Tusind tak for alle de fine kommentarer!

Jeg er dæleme også imponeret, Inga! :P Jeg måtte *tvinge* mig selv til at blive færdig med den anden sok, selv da jeg kun manglede tåen og at hæfte enderne.. :D

Og ja, jeg har uden tvivl varme tæer når vinteren nærmer sig (især når farmor også giver et lille bidrag eller to hver vinter ;))! Selvom jeg faktisk har haft uldne strømper på en stor del af sommeren også.. Jeg er kuldskær og fryser nærmest konstant fødderne, og det er jo ikke ligefrem fordi vi har haft en tropesommer i år... Desværre!

mallia
20-10-2007, 19:30
Hold da op hvor er de flotte!

Rodehoved
20-10-2007, 20:51
Hvor er de flotte! Kender godt både det at være kuldskær men også at få nr 2 færdig - sådan er det bare, men du blev færdig og dine sokker er bare smukke (bdk