PDA

Se fuld version : Morstriks færdig arbejde 2020

morstrik
05-03-2020, 15:27
her er så billed af 5 klimanet som jeg har lavet til salg 94214

sifa
05-03-2020, 16:55
Hvor flink du er. (39)

hundeuld
06-03-2020, 03:39
Fedt morstrik*148* dejligt vi kan gå sammen om vores økonomi i Varmestuestrik Danmark

morstrik
17-03-2020, 07:46
Datteren ønskede sig en trøje, som mindede om en hun havde købt (som er ved at være lidt slidt), så hun spurgte til jul, om ikke jeg kunne strikke en, fandt en opskrift med korte ærmer, men hun ville gerne have lange da hun er en frosenpind - er er så resultatet

94319 94320 94321

Hun er blevet så glad for den, at hun er ved at udtænke en version 2 og 3 - hun udtænker og mor strikker

hundeuld
17-03-2020, 08:13
Hvor er model flot i den trøje dejligt at have en mor der kan strikke efter ønsker.

Missemor
17-03-2020, 08:17
Flot trøje, I er da det perfekte designerpar ((O))

morstrik
17-03-2020, 08:25
takker - ang. farven så er den mørk turkis og ikke blå som den ser ud på billederne

Strikkelene
17-03-2020, 11:05
Sikke en flot sweater. Er den petroleumsblå?
Ja, I er et dygtigt designer team.

morstrik
22-11-2020, 13:56
Jeg er lige blevet færdig med denne trøje til vores datter - nu skal den sendes ned til hende i Holland hvor hun bor - hun og vores svigersøn skulle ellers have været til New Zealand til jul og besøge hans gamle faster som bor dernede - men p.g.a. corona må de holde jul hjemme i Holland - så må vi prøve at gøre deres jul lidt hyggeligere ved at sende dem et par julegaver
94902

sifa
22-11-2020, 14:44
Nydelig genser. (39)

Strikkelene
29-11-2020, 22:09
Det er en flot trøje.

morstrik
17-12-2020, 15:09
tak for de fine ord.

har lige lavet en karklud af rester i bomuldsgarn - den er pæne i virkelighede - tro det har noget med lyset/skygger at gøre
95257

Strikkelene
17-12-2020, 17:16
Den karklud er næsten for sød at bruge til karklud.

Mine ting skifter også tit farve, når jeg fotograferer dem. Så må jeg bagefter forklare farverne for folk.

LIAC
18-12-2020, 12:05
Sikke nogle fine ting du har fået lavet igennem året morstrik - jeg håber som du at det vil give lidt ekstra julehygge og glæde til din datter og svigersøn med et par ekstra julegaver her i corona-tiden (k)

sifa
18-12-2020, 17:07
Flott klut. (39)

morstrik
19-12-2020, 07:23
Takker for de fine ord - og gaven kom sikkert til Holland - incl. en dåse med mine vanilliekranse som hun også gerne ville have nogle af - de prøvesmagte 1 hver - og resten skal gemmes til juleaften - hvor de får besøg af hendes svigermor - når de holder jul i Holland - holder de det altid hos min datter og svigersøn - så de kan få dansk juleand og risalamande - I Holland har de ikke nogen tradition om hvad man spiser til jul bare noget god mad.

LIAC
19-12-2020, 12:49
Takker for de fine ord - og gaven kom sikkert til Holland - incl. en dåse med mine vanilliekranse som hun også gerne ville have nogle af - de prøvesmagte 1 hver - og resten skal gemmes til juleaften - hvor de får besøg af hendes svigermor - når de holder jul i Holland - holder de det altid hos min datter og svigersøn - så de kan få dansk juleand og risalamande - I Holland har de ikke nogen tradition om hvad man spiser til jul bare noget god mad.

Det lyder rigtig lækkert - bliver helt lækkersulten efter vanilliekranse *133* Er det efter egen opskrift du har lavet dem fra? Ihh det må være svært at holde fingrene fra kagedåsen - jeg husker da Marco kom hjem med sin første portion småkager med kanel smag han havde bagt i skolen - de var godt nok svære at holde fingrene fra, så han måtte pakke dem ind så de kunne holde til jul (som julegave til mig)*120*
Det må være dejligt at de så holder julen med danske traditioner og julemad hos din datter og svigersøn når de er i Holland.

morstrik
20-12-2020, 10:15
Opskriften er en jeg har fundet på nettet for mange år siden - vi har en tradition i min familie - vi er 3 søskende - og i forbindelse med min mors død for mange år siden og min datter hørte at min lille søster skulle bage småkage med sin daværende svigerinde - syntes hun det var snyd - for hun plejede at bage med mormor - så der efter har vi 3 søskende mødtes og bagt småkager sammen vi har så en dej med hver - og jeg står så for at lave vanilliekransedejen - min storesøster kleinerne - min lillesøster laver nogle med spiraler med chokolade, i starten lavede hun også jødekagedejen - men den har en niece overtaget efter hun har fået børn som så også deltager i vores projekt.

LIAC
20-12-2020, 10:22
Opskriften er en jeg har fundet på nettet for mange år siden - vi har en tradition i min familie - vi er 3 søskende - og i forbindelse med min mors død for mange år siden og min datter hørte at min lille søster skulle bage småkage med sin daværende svigerinde - syntes hun det var snyd - for hun plejede at bage med mormor - så der efter har vi 3 søskende mødtes og bagt småkager sammen vi har så en dej med hver - og jeg står så for at lave vanilliekransedejen - min storesøster kleinerne - min lillesøster laver nogle med spiraler med chokolade, i starten lavede hun også jødekagedejen - men den har en niece overtaget efter hun har fået børn som så også deltager i vores projekt.

Hvor er det hyggeligt at høre om morstrik - dejligt du vil dele så vi andre også får del i jeres juletraditioner. Det er bestemt en dejlig måde I mødes på hvert år ved denne dejlige juletid (z)

Inge K
20-12-2020, 20:51
tak for de fine ord.

har lige lavet en karklud af rester i bomuldsgarn - den er pæne i virkelighede - tro det har noget med lyset/skygger at gøre
95257

Det er en karklud til gråvejr - lige til at blive i godt humør af at se på (:)

morstrik
25-12-2020, 06:53
jeg modtog dette billedet i aftes
95329

Strikkelene
25-12-2020, 11:59
Sikke en sød datter du har. Den klæder hende godt.

LIAC
25-12-2020, 16:38
Ja jeg er helt enig med Strikkelene - hvor klæder den bluse hende godt og sidder perfekt - det er du altså god til morstrik (bdk

Inge K
25-12-2020, 21:05
Jeg tilslutter mig lige koret af begejstrede ((O))
Den er både flot og klædelig til datteren

morstrik
26-12-2020, 08:39
takker mange gange for de fine ord både til mig og min datter