PDA

Se fuld version : Norsk skovkat

hundeuld
12-07-2007, 07:22
Mille min norske skovkat har jo også været "forsøgskat "

Her er den nederste del( grå) af huen garn fra skovkatten

Gydda
12-07-2007, 08:25
De ser rigtig lækre og bløde ud - begge dele (jeg er selv en stor kat-fan) (z)

Klipper du ulden af Mille, eller er det kun det der kommer af, når hun bliver børstet / friseret ??

Har desværre "kun" en korthåret kat (Bimse), så ingen uld på hende . . . . . men masser af kattehår allevegne (F)

hundeuld
12-07-2007, 09:48
Der er ikke lavet så meget uld af Mille, hun er en ægte norsk skovkat, og deres liv stil er "jeg er min egen", jeg gør kun hvad der passer mig, og kæles for, ja, der er det kun mor der dur, når det passer mig, siger Mille .... det har hun at rette sig ind efter.
Derfor det at blive børstet , ja, det bliver når jeg vil ,siger Mille, men hun er meget meget god til at ordne hendes pels selv, selv om hun er 14 år.

Ulla P
22-01-2008, 10:33
Mille, hun er en ægte norsk skovkat, og deres liv stil er "jeg er min egen", jeg gør kun hvad der passer mig, og kæles for, ja, der er det kun mor der dur, når det passer mig, siger Mille ....

Til træf i søndags havde Mille åbenbart valgt at lade sig nusse af andre end Moar ... Jeg fik lov at nusse længe - og hun er altså rigtig rigtig lækker. Pelsen er 'fed' og blødere end BLØØØØØD.
(z)

Efter at ha´ nusset et stykke tid, hentede jeg mobilen, så jeg kunne få et billede af den 'umulige' kat.

Her er hun ved at overveje, hvordan man bedst kan gøre sig til. 13919

Jo jo - dét er liiiiiiiiige til at holde ud - på ægte kattemanér. 13920

Der er endnu et magelighedsbillede her i indlæg nr. 3. http://www.rokken3.dk/forum/showthread.php?t=6800
Der er hun helt i magelighedsektase.

Meget farlig kat. (ghf

hundeuld
22-01-2008, 10:39
Ja, hun tillod nogen nussede hende i søndags.. jeg var måløs.. og hun bed jer ikke engang ..du godeste hun må være faldet af på det(ghf
Hun er jo også en ældre dame nu..((O))
Havde du ikke taget et billed af donnaen Ulla P ??

Ulla P
22-01-2008, 10:55
Ja, hun tillod nogen nussede hende i søndags.. jeg var måløs.. og hun bed jer ikke engang ..du godeste hun må være faldet af på det(ghf

Hvor er du flabet!!!! (n)

Hun er jo også en ældre dame nu..((O))
Havde du ikke taget et billed af donnaen Ulla P ??

Jo, jeg finder lige lidt billeder af 'den agressive' Mis Mille.

Jeg lægger dem i forrige indlæg.(H)

strikketøsen
22-01-2008, 18:57
Jeg var også lige inde "og nusse" med søde Mille, som åbenbart var i sit rigtig gode humør.

Det bedste - og en meget stor ÆRE - var, at jeg fik "det blå stempel" (nej ikke som bacon (ghf ), men ved at Mille gav mig et slik - jeg er sikker på, at det var (z) ment - på min hånd !!!!!!! (qwe

hundeuld
22-01-2008, 19:23
Ja, i er gode, jeg skulle egentlig have vist jer min ar efter den "kærlige Mille", for hun kan let bide igennem huden ved tommelfingeren.(R)

Ulla P
22-01-2008, 19:41
Dét viste du mig, men du kan jo bare lade være med at hive og flå i hendes pels ... bare for at få til kanten på en hue! (n)

(ghf

hundeuld
22-01-2008, 19:50
H ah a du har da også svar på alt kære Ulla P(ghf

Ulla P
22-01-2008, 20:04
Jeg er uskyldig! æøs æøs æøs æøs

Strikke Marie
22-01-2008, 23:40
Sød kat og sød hue. Har du kartet det sammen med fint uld eller kunne du spinde det alene? Meget interesseret.
Vores Fay kat er ligeså - meget selvstændig men har flere gange tænkt på den dejlige underuld, der kommer af, når man tager sig lov at "rede" den.
Strikke Marie

hundeuld
23-01-2008, 00:19
Jeg har spundet det alene og tvundet det sammen med får.
Men katteuld er ikke min livret, jeg løber skrigende bort hvis nogen spørge om jeg vil spinde deres katteuld, det er og bliver et rungende NEJ(x)

ingeborg
23-01-2008, 00:25
Så er det måske derfor, at katte selv er så gode til at spinde (ghf

Strikke Marie
23-01-2008, 00:36
Ingeborg: Hvor får du det fra?(ghf(ghf(ghf(ghf
Hundeuld. Ja, jeg tænkte det nok. Husker med rædsel engang jeg spandt puddel. Oh, ve oh, skræk - det var en bunden opgave fra Lise Warburg, så der var ingen kære mor. Jeg tror jeg har gemt det til skræk og advarsel, men garnet var jo super lækkert bagefter.
Der er dog andre racer som er mere spindevenlige.
Vil dog alligevel tage det fra når jeg pusler den skønne...........det kunne jo blive til et lille kattemønster på et pandebånd en dag. Så har jeg vel ikke drømt for stort?
Strikke Marie

hundeuld
23-01-2008, 00:55
Nå Mille lader mig børste hende, så kommer der ca 300 gram på 1 år...så det kan godt blive til noget.

Ulla P
23-01-2008, 00:59
Men katteuld er ikke min livret, jeg løber skrigende bort hvis nogen spørge om jeg vil spinde deres katteuld, det er og bliver et rungende NEJ(x)

Er det for fint og 'levende'?

Ulla P
23-01-2008, 01:00
Nå Mille lader mig børste hende, så kommer der ca 300 gram på 1 år...så det kan godt blive til noget.

Mums.(z)

GreteR
23-01-2008, 01:22
Mille min norske skovkat har jo også været "forsøgskat "

Her er den nederste del( grå) af huen garn fra skovkatten

Så flott lue og katt.
Men korleis spinner du garn av kattepelsen?
Eg har ein langhåra "gårdsmix", som eg må børste kvar dag. Og kanskje eg skulle tatt vare på dette håret.
Min katt er også fin og grå, slik som din. Min er da også veldig stor, han er 10 måneder men alt 5,5 kilo. (:)

Ulla P
23-01-2008, 01:43
oyyyyy - han er rigtig lækker. (H) MUMS

Strikke Marie
23-01-2008, 08:00
Hej GreteR.
Jeg bliver helt syg efter en langhårskat, når jeg ser jeres søde misser. Hvor er de dejlige.
Strikke Marie

ingeborg
23-01-2008, 09:18
Skønne misser i har (z) Skovkatte er bare så dejlig en race

GreteR, jeg tror din lille kat kommer til at veje 7 kg når han er udvokset. Det vil være sjovt hvis du kunne spinde garn af hans pels. Det må blive til meget hår, når du reder ham hver dag.

hundeuld
23-01-2008, 09:33
Er det for fint og 'levende'?

Fiberne er ikke det længst - ulden på katten virker blød og glat, men det er det ikke når det har ligget lidt, selv om det opbevares rigtig, så det er en kamp at få en pæn tråd.(F)

Ulla P
23-01-2008, 09:45
OK - Så er jeg med. (H)