Se fuld version : Orkisring
Jeg er nybegynder inden for orkis. Når jeg forsøger at trækker dobbeltknuderne sammen til en ring, låser den sig fast. Hvad gør jeg forkert?
hundeuld
10-07-2007, 18:34
Du må have fat i Rita Hvid, hun ved en del om det(k)
Dantat17
20-07-2007, 23:44
Det lyder som om, at dine knuder ikke vender rigtigt. Hvis de ikke vender rigtigt, så låser de og ringen kan ikke trækkes sammen.
Jeg kan ikke forklare dig, hvordan det gøres, det nemmeste er at vise hvordan.
Er der ikke nogen i Horsens der kan vise dig det?
Hilsen,
Susanne
Spelsauen
21-07-2007, 07:10
(H)
Knuden kan også låse sig hvis du holder for stramt og trækket kommer skævt på. En god ide er, omend i starten og tage dig tid til - og se at knuden glider. På den måde ser du også hvordan tråden ligger.. og pludselig kender du knudens hemmelighed...!
Det er faktisk et dejligt lille nørklearbejde.. (:) God fornøjelse!
Mange hilsner herfra
Spelsauen
Tak for svarene. Jeg så på nettet, at man kunne bruge en speciel nål i stedet for en skytte til orkis. Sådan en har jeg nu købt, og den er nemmere at arbejde med, og man skulle kunne bruge de samme mønstre osv. Har I prøvet det?
Nej, den kender jeg ikke. Kan du ikke tage et billede af nålen og lægge ind, så vi kan se den?
Billed er fra hjemmesiden. Der også en vejledning til, hvordan man bruger den. Den er godt nok tysk. Jeg ved ikke om, man kan købe den i Danmark, men man kan også søge på needletatting.
hundeuld
30-07-2007, 18:08
Av sådan en har jeg aldrig set før...
vibeke skau
31-07-2007, 17:44
Jeg har købt nålene på messe i Viborg de var i 2 størrelser, Jeg har ikke endnu fundet ud af hvordan man så laver buerne, ringene kan jeg godt finde ud af. det er meget sjovt. venlig hilsen vibeke skau.(x)