PDA

Se fuld version : Julehygge 11. December *pebernøddeopskrift*

minda
11-12-2017, 10:54
Pebernødder!!! Det er simpelthen en nødvendighed for at det kan blive en god jul.*142*
(Hos os kommer de også i de flettede hjerter på juletræet)
Jeg har prøvet mange opskrifter.
Og denne her er rigtig go'((O))
http://www.valdemarsro.dk/pebernoedder/

Jeg lader dog altid min dej hvile i køleskabet til dagen efter.
Om det giver mere smag, ved jeg egentlig ikke, det var bare noget min farmor altid gjorde.*120*

Hvis man vil snyde lidt, er Pebernøddekryderiblandningen fra Tørsleff et rigtig godt bud.
Den har en god smag af peber..(xyk)

Hvilke småkager vil du nødigt undvære i julen?

Strikkelene
11-12-2017, 13:45
Jeg elsker pebernødder.

Men pas på, hvis I har mus i huset. De vil ikke kunne stå for pebernødderne i de flettede hjerter.

Det gør vi ikke i min familie. Da sætter vi en skål pebernødder på bordet.

minda
11-12-2017, 15:51
Ingen mus hos os, heldigvis..(31)
Og det er kun juleaften der er godter i hjerterne..((O))

hundeuld
12-12-2017, 00:31
Her hos os er det min mors vanilje krans, det var også min morsmors vanilje kranse UHM de smager godt *239*

Strikkelene
12-12-2017, 01:45
Lige som min mors hjemmebagte jødekager og hendes leverpostej (af en over 100 årig gammel opskrift fra min farmor - og hendes forfædre, gætter jeg på). Min mor kaldte den en "mandeleverpostej", fordi den var meget krydret og mørkegrå. Da jeg var barn kunne jeg ikke lide den. Men da jeg blev voksen fandtes der ikke en bedre leverpostej.

LIAC
19-12-2017, 12:10
Herhjemme er pebernødder også et stort hit og dem vil vi nødigt undvære - jeg har bare ikke prøvet at bage nogle selv endnu - så det er sørme godt med en god opskrift vi kan afprøve - dejligt med al den julehygge herinde på rokken *2116*