Se fuld version : mystery stole 3
Jeg har meldt mig til mystery stole 3 på nettet.
For dem der ikke ved hvad det er: vi får en del af et mønster til en stola hver fredag, og ved derfor ikke hvordan det færdige resultat ser ud før vi er færdige.
Sidste afsnit kommer den 17 august, og det skulle blive ca 190 x 50cm
Jeg syntes lige I skal se et billede af første afsnit.
Kh bstorm
Dorthebu
02-07-2007, 13:06
Woooow, den er flot... Glæder mig til at se det næste..
Det gør jeg også.
Det sætter virkelig min tålmodighed på prøve. I fredags kom det første afsnit først kl 14.oo.
Nå, men det er sikkert sundt.
Kh bstorm
strikkemor
02-07-2007, 14:50
Det er virkelig flot!! Jeg glæder mig til at komme i gang med mit enten i morgen eller onsdag, når garnet og perlerne kommer.
Hvilke noget garn strikker du i ?(H)
Jeg strikker i Kauni 8/1 og på pind 4. Perlerne er størelse 4mm. Hæklenål nr. 0,75.
Jeg havde først lavet 1. afsnit på pind 3½, og lavede så en mere på pind 4, og er blevet enig med mig selv om at det bliver pænere.
anneberg
02-07-2007, 16:13
Jeg vil blot sige at hvis man er interesseret i at være med skal man melde sig til inden fredag d. 6. juli, hvor hun lukker for tilmeldinger. Der er en dansk oversættelse, så alle kan være med, der er ca 4000 medlemmer nu og det foregår over yahoo http://pinklemontwist.blogspot.com/2007/06/mystery-stole-3-let-madness-begin.html
Jeg bruger svits sculd og 4 mm perler.
hilsen
Ingelise
Ja, det er en spændende idé, jeg tror dog det ville være bedre med et år mellem hvert mønster hvis jeg skulle kunne følge med (Å)
Det ser rigtigt flot ud (:)
Floderten
05-07-2007, 18:50
Jeg har meldt mig til, men kan ikke starte det lige nu.. Har hverken tid, garn eller lyst lige pt. :P Holder mig vist bare til mine strømper og min sommertop!
Men jeg tror det bliver superflot, glæder mig til at begynde på det senere, når jeg får tid og råd!
Så har vi fået næste afsnit (clue), og det ser sådan her ud:
Fint ikke?
Jeps. Der var "kun" 50 mønsterpinde. Startede kl ca 15.30 og var færdig kl ca 21.00, men så havde jeg også helt glemt at spise aftensmad.
der er 101m på hver pind og der var 100p, det vil faktisk sige 10100 masker.
Det er jo helt vildt.
Kh bstorm
Så er næste clue (afsnit) færdig. Det blev føres i dag, for jeg skulle lige på arbejde i går aftes. Det arbejde tager nu meget af ens fritid hihi.(ghf
strikkemor
14-07-2007, 11:48
Jeg er også i gang med 3. clue, men kun knap halvvejs.. Det ser rigtig godt ud(bdk
Det er bare rigtigt flot (:) Glæder mig til at se det når det er færdigt også - hvor mange clues er der i alt?
Jeg tror nok der kommer 4 mere, så det vil sige 7 ialt.
Jeg er faktisk begyndt på et mere, men i sort. Det er bare ikke nær så spændende, for nu har jeg jo prøvet.
hundeuld
21-07-2007, 18:40
Glæder mig til i morgen tidlig, så må den jo værer færdig (ghf
Så er jeg færdig med clou 4:
Jeg er meget spændt på hvad der kommer næste gang, for clou 4 virker temmelig afsluttet, det ses ikke på billedet.
Det kan være vi skal begynde i den anden ende, men jeg er ikke sikker på at stolaen skal være symetrisk.
Ja det bliver rigtig spændende hvad der nu skal ske. Jeg har også strikker clue 4, men jeg strikker 2 op samtidig, det ene skal min veninde have, så jeg skal på den igen, og denne gang kan den godt blive lidt kedelig, men den skal være færdig til næste clue kommer (bc) og jeg har jo selv valgt at strikke 2 stk.
Jeg strikker faktisk også 2. Det andet er sort angora med sorte perler.
Jeg var begyndt uden perler, da hæklenålen ikke kunne gå igennem.
Så fandt jeg ud af at pinden var for lille, og begyndte forfra på en tykkere pind og med perler. Nu havde jeg jo købt dem, så skulle de også bruges.
Jeg sidder møjsommeligt med en synål og og tråd og trækker hver perle på. Det tager noget længere tid.
Jeg har købt en magnetplade med aflange magneter, og fået et nodestativ som det hele står på.
Det er rigtig praktisk.
Jeg bruger også en magnetplade, det er en god opfindelse.(z)
hundeuld
23-07-2007, 13:20
Bstorm må vi ikke se dit nodestativ med magnetterne ...be be
(xyk)Jeg havde ellers pakket det væk, da jeg tager på ferie i eftermiddag.
Her er det:
Billedet er ikke særlig tydeligt, men magnetpladen ligger under mønsterarket og så de små magneter over på.
Det står ved siden af min lænestol, i øjenhøjde, så jeg ikke behøver at sænke strikketøjet, for at se hvad der så skal ske.
Det er rigtig smart at du lige har det i øjenhøjde.
God ferie. (H)
Annette LC
24-07-2007, 07:47
et nodestativ kan evt. findes i en genbrugsbutik, så vil udgiften jo ikke være stor....har af og til set nodestativer der....
Super ide, som jeg vil bruge....
kh
Annette, Randbøl
hundeuld
24-07-2007, 09:48
Ja, jeg tænke nu når jeg laver designer garne , hvor der er et antal ryk med den og så den anden, og der kan jeg nemlig ikke slippe garnet imens, så det der vil værer rigtig god-
(H)TAK for ideen
Så er det vist tid til lidt opdatering, mens jeg sidder og venter på næste clou.
Her er clou 5, kaldes en vinge, hvad der så end menes med det. Mystikken breder sig.
hundeuld
10-08-2007, 14:48
Gad vide om det stykke du har lavet, er en "ryg" og der nu lige som kommer nogle forstykker ??
Så blev den færdig, og I skal selvfølgelig se et par billeder.
1. I fuld længde.
2. Vingen.
3. Draperet om en stol i mangel af en gine.
Temaet er "Svanesøen" og der er en lang forklaring til de forskellige dele. Derfor også vingen.
Jeg overvejer at gøre den våd og spænde den ud igen for jeg syntes den er blevet for kort og for bred.
hundeuld
19-08-2007, 12:25
Undskyld, det der ser for mig ud til total smagsforvirring (x)
Undskyld, det der ser for mig ud til total smagsforvirring (x)
Osse for mig - jeg synes de to dele er alt for forskellige i forhold til hinanden (men kanon-flotte hver for sig - kan især rigtig godt lige "vingen" - kunne man ikke lave et sjal af to spejlvendte vinger ?? eller ville det blive for lille ?).
Må indrømme, at jeg altså kom til at tænke lidt på den der Maxi-Bon is, da jeg så dit færdige sjal..... ...men et stort og flot stykke arbejde er det ihvertfald (H)
Det har du ret i Ulla.
Jeg har dog tænkt mig at strikke den næste, som er sort, så den bliver symetrisk. Vi har fået et lille diagram på et mønster til at strikke delene sammen med.
Jeg har lige kopieret lidt af forklaringen til temaet:
Stolaen begynder med det traditionelle hulmønster "Wings of the Swan" [Svanens Vinger] som jeg også brugte til Leda's Dream. Der strikkes kun 1 rapport af mønsteret førend det deler sig i to og fortsætter op ad siderne af den spidse ende og som bort kangs kanten af de første to tredjedele af stolaen. Det store motiv som mange af jer fortolkede som ansigter, insekter, drager og andre væsener er blot et dekorativt udfyldningsmotiv. Bikubemønsteret er at andet udfyldningsmønster uden nogen bestemt betydning. Det erfterfølgende blomsteragtige motiv er det tradtionelle shetlandsmotv "Cat's Paw" Dette motiv bruges normalt anbragt lodret over hinanden, men jeg brugte motivet strøet ud over hele stolaens bredde med tanke på en bestemt dans i balletten Svanesøen. Le Danse de Petites Cygne eller De Små Svaners Dans er en af de bedst kendte dele af balletten. Da Siegfried møder Odette og hendes piger danser svanepigerne flere forskeliige danse, men i denne danser 4 dansere samtidigt pas de chat trinet. Pas de Chat betyder direkte oversat fra fransk "kattens trin" så det var oplagt at bruge Cat's Paw [kattepote] mønsteret i stolaen. Den sidste tredjedel af stolaen er en vinge. Dette passser naturligvis ind i svanetemaet, men den enlige vinge i kontrast til den mere "formelle" begyndelse på stolaen hentyder også til Odettes fortryllede eksistens som både svane og prinsesse.
Dem af jer der strikkede stolaen i sort eller hvid eller en variant deraf, helt i overensstemmelse med temaet, vil have en stola der symboliserer Odette (hvid) eller Odile (sort). Da fugle findes i næsten enhver farve, vil andre farvevalg stadig passe ind i temaet.
Osse for mig - jeg synes de to dele er alt for forskellige i forhold til hinanden (men kanon-flotte hver for sig - kan især rigtig godt lige "vingen" - kunne man ikke lave et sjal af to spejlvendte vinger ?? eller ville det blive for lille ?).
Må indrømme, at jeg altså kom til at tænke lidt på den der Maxi-Bon is, da jeg så dit færdige sjal..... ...men et stort og flot stykke arbejde er det ihvertfald (H)
Sådan havde jeg det også lidt da jeg strikkede det, men jeg syntes faktisk det er flot når det bliver spændt ud.
Der er vel ingen regler for at en stola skal være ens i begge ender.
Jeg tror det kunne blive rigtig flot med et sjal alene af vingen, og jeg tror ikke det er nødvendigt med dobbelt mønster. Den skulle bare strikkes noget længere.
Maxi bon is (ghf
Ja det er jo ikke som vi er vant til at se dem, men jeg synes nu at det har været sjovt at strikke, og den sidste del af mønsteret synes jeg er ret så flot, når man kommer tæt på.
Og så er der en helt anden side af det og det er at jeg synes det er dejligt at der er nogle der har mod til at lave det anderledes. Om et par år synes vi måske at sådan er det helt rigtig.
Jeg har prøvet at have mit sjal over skulderen, og jeg kan sætte det så jeg har en sjals - nål i og det ser rigtig godt ud.
Jeg har valgt at strikke mit i en helt tynd uldtråd, som jeg kender godt, og jeg er sikker på at det vil blive brugt på den måde.
Nå men nu kan jeg også godt lide at der er nogle der kan tænke anderledes end jeg er vant til, lignede det bare alt det andet, så var det jo slet ikke sjovt. ((O))
Her kommer et billede af mit. ...... Det er svært at tage så det hele kommer med.
HKangora
25-08-2007, 14:29
Jeg skjønte heller ikke helt hvordan stolaen ble seende ut eller hvordan den ble å ha på seg, men her er link til en spinne vennine av meg som har strikket den. Og nå synes jeg den er flott og lurer på om jeg også skal strikke den (:)
http://knittingandspinningwithewe.blogspot.com/
LIssi Marie
15-10-2007, 16:29
Det er noget af det smukkeste mønster jeg nogensinde har set. Strikker man så på en opskrift man ikke kan se hvordan den ser ud? koster det noget at tilmelde sig? har alligevel ikke tid før jul, laver juleting til at sælge i julemarked hehe
HKangora
15-10-2007, 17:27
Det er noget af det smukkeste mønster jeg nogensinde har set. Strikker man så på en opskrift man ikke kan se hvordan den ser ud? koster det noget at tilmelde sig? har alligevel ikke tid før jul, laver juleting til at sælge i julemarked hehe
Hei.
Mystery stole 3 er avsluttet, men her kan du kjøpe mønsteret (http://pinklemontwist.blogspot.com/2007/09/swan-lake.html). Hun har også laget en annen versjon, da det ikke var alle som like versjonen med kun en "vinge".
Ja det er grupper som man melder sig til, så kommer der et stykke af mønsteret hver uge 8 gange. Man ved ikke hvordan det kommer til at se ud. Det koster ikke noget, men gruppen lukker gerne for tilgang når man begynder, eller lige før.
Jeg er for øjeblikket med i 2 grupper, den ene har jeg nu strikket 3. del af, og jeg synes at det tegner til at blive rigtig flot.
LIssi Marie
15-10-2007, 17:54
Mange tak for svaret, har chekket det ud =D
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.