PDA

Se fuld version : Vikingerne kommer

hundeuld
28-06-2007, 21:17
Så har vikingerne indtaget rokken med deres ten,
og det er medlem Renee der svinger teen, iført vikingkjole(H)

Ulla P
28-06-2007, 21:30
Det ser rigtig hyggeligt ud - prototypen på dansk sommer! (H)

Hjørdis Jensen
28-06-2007, 21:40
Dejligt sommerligt billede af vores sponsor på Vejletræffet, RENEE, fra enuldenaffære ! (qwe
(z)

Dorado
28-06-2007, 21:43
Dejligt billede. Ægte dansk sommerhygge.

Man må bare ikke håbe hun stikker sig, (n)
for hvad vil du så gøre de næste 100 år Hundeuld?(ghf

Hjørdis Jensen
28-06-2007, 21:50
Jamen , det opdager hun jo ikke før end prinsen kommer ! (Å)

(ghf (ghf

Dorado
28-06-2007, 21:53
(n)Hundeuld gør da.

hundeuld
28-06-2007, 22:25
Ja, hvad gør jeg så når jeg skal have nyt karteflor, når Renee skal sove i 100 år....(Å)

Ja se jeg har lige set lageret , og der var kommet en masse nyt karteflor, og jeg siger jer, at hvis det ikke var fordi jeg havde gemalen med, så var jeg kommet hjem med 3 gange så meget som jeg gjorde ( han vil ikke have karteflot ind i bilen, det er nok, når der skal støvsuges i bagegerummet bagefter ) det er bare vildt hvad der ligger deroppe.. så der er nok til min tid, så Renee kan bare sove ... egoisten..(ghf

akate
28-06-2007, 23:16
Ja dejligt billedet af hende i den kjole der, hils hende mange gange fra mig, have ærnen af at snakke lidt med hende på dyreskuet i Roskilde.

renee
29-06-2007, 07:02
Billedet stammer fra en prøve fordi jeg drager igen til Roskilde i weekenden for atspinde på håndtenen til viking marked. Havhingsten, deres nye viking skib sætter kurs mod Irland og det skal fejres med manere. håndtenen er snyd, stammer fra Tyrkiet men den er genialt- sender flere detalier efter fesivitater.

Karteflor til 100 år? Næppe - Kan hun klar sig til Vejle?

hundeuld
29-06-2007, 07:18
Lidt oplysninger ang. Havhingsten...

Havhingsten fra Glendalough - afrejse fra Roskilde. Den 1. juli om eftermiddagen sejler Havhingsten fra Glendalough fra Roskilde mod Dublin med forventet ankomst 14. august. Kom og tag afsked!. Læs mere.
Søn. d. 1. juli 2007, kl. 10-17. (Entré: Lørdag: Voksen 80 kr. Børn (0-17 år) gratis adgang. Søndag: 50 kr. Børn (0-17 år) gratis adgang)
Vikingeskibsmuseet, Vindeboder 12, Roskilde

hundeuld
01-07-2007, 16:13
Så har Renee i sin vikingkjole været med til at vinke farvel til Havhingsten, der er sejlet fra Roskilde imens kirkeklokkerne i Roskilde og Christ Church Katedralen, Dublin har ringet med klokkerne.. for at ønske den god vind

Du kan følge med her

http://havhingsten.dk/

Jeg har sendt et fotograf til stedet, håber der kommer nogen gode billeder.

Vi vil forsøge at tage nogle billeder når skibet runder fjorden heroppe.
Har du mulighed for at tage billeder fra land jorden, eller muligvis fra et skib, hvis du møde havhingsten, så ville det værer dejligt , om du lagde dem herind.
Du kan følge med i hvor skibet er via deres hjemmeside.

Zep
01-07-2007, 18:13
Arh kunne de ikke have ventet til næste week-end, så jeg kunne have overværet det (ukh) Du ser dejlig sommerlig ud i dit vikingskrud Renee (qwe

bødker
01-07-2007, 19:16
Mail fra BØDKEREN

Hvis man vil følge det gode skib kan man gå ind på
www.erantis.dk (http://www.erantis.dk)
og finde hele ruten hvis det er noget.
----------------------
Med hensyn til at være viking,prøv at se på
www.123hjemmeside.dk/trae (http://www.123hjemmeside.dk/trae)
der er et billede at min salgsbod fra Sildehagen i Hobro 2006.

Hilsen BØDKEREN(kld)

lige overfor
02-07-2007, 07:55
Vi tog ud for at se dem her, men det lykkes ikke..

hundeuld
02-07-2007, 08:05
De er ved Frederikshavn lige nu..

hundeuld
02-07-2007, 18:50
Her er der kommet foto fra fotograf Hanne Boeg Roskilde

Kan i finde Renee på det ene billed nr 1 - hun har sin vikingkjole på..

renee
08-07-2007, 11:40
[quote=Hjørdis Jensen;40344]+jghjdu har vundet en begmand ! (ghf(ghf

Nu må det være slut med at lege "Find Holger" Iøvrigt gættede I forkert!. Jeg var igang med at fodre sultne vikinge krigere og turister med får-kød. Der var mange der syntes det var delicious.

Næh...DEt vigtigst er håndtenen. Det et en kopi af en ten brugt i Tyrkiet. Jeg byttet mig til originalen for to angora kaniner -en bytte jeg bestemte ikke fortyde. Udformning, nærmest æro dynamiske, betyder at den snører og snører. Spinderen bruger meget lidt energi og har tid til at koncentrere sig på garnet. MEN, det bedste er at når man er færdig har man garnnøglen i hånden,klar til at tvinde eller brug. Det er især praktiske til arbejde med utålmodig børn eller til effekt garn til billede vævnig. Håber I kan forstår princippet fra billederne. Venligst Renee

hundeuld
08-07-2007, 12:14
Jeps den må vi have målt op ved træffet i Vejle, så se om Steffen kan fikse sådan nogen, det vil værer fedt...(H)

hundeuld
08-07-2007, 13:36
Nu skal i få se billeder fra afrejsen ,
og ikke mindst af håndværkerne, de er gæve de vikinger, og Renee med klap for øjet..
Det er Thomas Adelstorp der har taget billederne...

hundeuld
08-07-2007, 13:39
Og der er sørma flere (H)

hundeuld
08-07-2007, 17:46
Så kom der lige 4 til, i skal da have det hele med (H)

Hjørdis Jensen
08-07-2007, 19:27
(xyk)Dejlige markedsbilleder, og jeg beundrer virkelig vikinge ornamentikken, de var dygtige vores forfædre til deres håndværk ! (bdk

renee
14-02-2008, 21:03
Vikingerne erobrer den grå hal, Christiaia på Lørdag og Søndag fra klokken 10. Der må jeg ikke tænd bål, så folk må nøjes med spegepølser og øl pølser. Sidste gang var vi i Sverige og 2 af krigerne kom til skade så jeg håber det går lidt mere roligt. Jeg skal nok få nogle billeder