PDA

Se fuld version : Rokkebarncape

hundeuld
20-06-2007, 00:41
Tja hvad er så det her .

Her er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
hæklenål nr 3 = mayflover kan også bruges. der er brugt 2 hele nøgler + rester af 50 gram.

Foreløbig er det 18 oldemors firkanter og 4 halve firkanter jeg regner med det bliver en str. ½ til 1 år

lad os se i morgen hvad det bliver til ??

Så kommer der en ny overskrift (ghf

Rosa Gerdes
20-06-2007, 09:30
Det er nogle rigtig fine sommer farver, ser dejligt ud. Jeg gætter på en sommer poncho.

mutti
20-06-2007, 10:02
Ja det vil jeg glæde mig til, skal det være en ny vest eller en sommertaske (x)

hundeuld
20-06-2007, 10:33
Se se

Nu er den færdig, men hvad pokker skal vi kalde den ????
Hjælp mig med det, for det kan både værer en vest - poncho og trøje ..
men en ting er den, en dejlig lille let sag at have på, der ikke gener nogen steder for et barn..

Jeg hæklede firkanterne sammen som på billed.
HUSK den ene side i halslukningen skal stå åben, så der er god plads til barnet hoved, så mor og barn ikke bliver sure på hinanden..

Derefter en fast maskekant rundt i hals åbningen HUSK at lave et knaphul og til sidst en krebsekant ( man hækler baglæns fastmasker )

Dette gøres også hele vejen rundt ...

Syes en knap i - syes sammen med nogle sting i siden ( se billed)
viola den er færdig, alt i alt har den tager 5 timer at lave.

Jeg fra valgte den halve firkant i halsen, den blev for tæt syntes jeg.

hundeuld
20-06-2007, 10:49
Har lige taget nogle billeder af hals lukningen, så i kan se hvordan det er jeg mener.

Den kan laves om til større str ved at hækle flere omgange i firkanterne, og evt. sætte en ekstra række oldemors firkanter ind.

Oldemor firkanterne ligger der opskrift på oppe i Down laod, både hele og halve.

Copy rettighederne giver jeg til rokken.dk - dvs. du kan tage opskriften lige så meget du har lyst, men du må ikke lægge den ind andre steder.

hundeuld
20-06-2007, 11:33
Den kan jo fint laves i alt andet garn, nu havde jeg lige det her garn på mit garnlager, så det var det der blev brugt .(nvb
Tyndt uldgarn, ville den bestemt ikke værer dårlig i voksen str.

Har faktisk tænkt at lave en til mig selv , men det bliver ikke før efter den 1 september, for her i huset hedder det før og efter 1 september(ghf

Rita
20-06-2007, 11:49
Nej hvor er den bare sød. (:)

GreteR
20-06-2007, 11:51
Så flott den er. (awd
Ein slik hadde vært fin til mitt barnebarn.

Kan eg spør kvar du har funne oppskriften til denne?

strikkemor
20-06-2007, 12:22
Wauw hvor er den bare sød!!! Nu ville jeg næsten ønske, at der var en lille pige mellem de babyer der er kommet til i min omgangskreds for nylig. Meeeen de kan "kun" finde ud af at lave drenge(ghf

Dem har jeg nu også rigeligt i at strikke til...jeg er i fuld gang med at strikke på det babytæppe jeg købte garn til i Ho. Hundeuld, jeg skal nok tage nogle billeder....jeg lovede dig jo at lave en tråd om det.(z)

hundeuld
20-06-2007, 12:33
Herligt du huskede det, jeg glæder mig vildt....

mutti
20-06-2007, 17:20
Hvor er den bare fin, og så skønne farver. (bdk

Mariane
20-06-2007, 17:34
Ih hvor er den sød - det er da en "trylletrøje"

hundeuld
21-06-2007, 09:35
Dukken der har den på er en str. 1 år

Jeg har dem i flere str. de dukker 1 -2 og 3 år (ghf har brugt dem da jeg kørte på arbejdende værksteder, nu står de der bare og bliver brugt til at fotografer i..

hundeuld
18-07-2007, 09:07
Så har jeg afgjort navnet
tralla la Rokkebarncape (yvd)

bjergged
19-06-2010, 23:45
Hvor er den bare fantastisk (bdkJeg tror jeg vil prøve at lave en til min datter og niece, men så skal der nok bruges lysserød og lilla *120*man er jo ikke prinsesse for ingenting vel..... hi hi

Missemor
20-06-2010, 08:02
Sikke en god ide ! ((O))

Meeen lidt ondt - synes jeg - at lægge den ind lige nu hvor hækken gror som en i h...... og BURDE klippes. Og det skulle jo ikke gerne være sådan at vi ligefrem ØNSKER regnvejr.

Gade vide om I andre rokkere også har det sådan, al alt det spændende håndarbejde der bliver lagt ind, helst skal afprøves med det samme????(R)

bjergged
20-06-2010, 09:19
Sikke en god ide ! ((O))

Meeen lidt ondt - synes jeg - at lægge den ind lige nu hvor hækken gror som en i h...... og BURDE klippes. Og det skulle jo ikke gerne være sådan at vi ligefrem ØNSKER regnvejr.

Gade vide om I andre rokkere også har det sådan, al alt det spændende håndarbejde der bliver lagt ind, helst skal afprøves med det samme????(R)

Jeg har det på samme måde.... (R).... jeg vil helst prøve at lave det hele og det på den halve tid *120* Det er jo helt vildt som folk er kreative her inde (bdk
Jeg har dog fået lavet meget mere siden jeg fandt denne side, for jeg får rigtig meget lyst til at hækle når jeg ser hvor kreative alle er her ((O))

Men som min datter på 13 bemærkede i går...... "Altså mor, med den der gruppe er du jo værre end jeg med facebook"......(R)
Men hun har da allerede bestillt 2 tasker og et nyt sjal.... hi hi

hundeuld
30-01-2014, 11:51
Den her kan også fint laves i uldgarner(H)