PDA

Se fuld version : Hundeuld bluse opskrift der kan bruges til meget

hundeuld
09-06-2007, 12:39
Jeg har lavet denne bluse opskrift.

1. Meget nem at strikke.
2. Man kan bruge det garn man lige har .
3. Nem at lave om på strørrelserne .
4. Med ærme eller uden.
5. Ikke mange ender at hæfte (ghf
6. Hurtig færdig (nvb

Al garn kan bruges

Her er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
rund pind nr 3 = mayflover kan også bruges. der er brugt 5 nøgler af 50 gram.

Vi begynder foroven på en str Large :

Slå 120 masker løst ( brug evt. pind 4 at slå op med for det må ikke værer stramt ) op på rundpinde, og strik 2 omgange ret.

OBS ! Pas lige på når du strikker den første pind, at du ikke har snoret maskerne, det kan du kontroler når du begynder på pind nr 2, så kan man fint nå at dreje den endnu.

På næste pind tag 1 maske ud strik 20 masker = med ærmet,
tag 1 maske ud strik 40 masker = forstykket
tag 1 maske ud strik 20 masker = det andet ærme
tag 1 maske ud strik 40 masker = ryggen.
Strik nu 1 omgang ret, hvor du sætter 1 tråd/sikkerhedsnål i de 4 udtagningerne.
billed 1.

Næste omgang og de efterfølgede hver 2 omgang - tag en maske ud på hver side af den maske ( hvor sikkerhednålen sidder ) ialt 8 masker mere for hver omgang.

Sådan forsætter du til den længde du vil have skulderen, her har jeg gjort det 20 gange = imellem udtagningerne 60 masker på hver ærme og 80 masker + de 4 masker hvor vi tog ud på.
billed 2.

Nu lukker du løst for de 61 masker . strikker over forstykket til det andet ærme, lukker igen for de 61 masker.
Strikker videre kommer over til de første masker de lukkede, nu slå du 16 masker op, strikker videre over ryggen, og slå igen 16 masker op , og nu strikker du bare glat lige til den længde du gerne vil have.
KUN 2 ender at hæfte, kan det værer nemmer (ghf

Spørgsmål:
Hvordan laver jeg den større og mindre ?
Ved at reguler maske antalet du slår op foroven, men husk det skal altid kunne deles med 4 .

Man kan også reguler hvor mange masker der skal slåes op under ærmet, er det til en der næsten ingen barm har eller en dreng, slår man bare mindre masker op under ærmet..

Jeg opfordre jeg til at lægge jeres model af blusen herind i dette emne, så vi kan se hvordan du lige fik lavet din.

Og har du spørgsmål, så læg dem også her.

Der vil komme opskrift på et ærme også, hvis man vil lave den til vinter.

Copy rettighederne giver jeg til rokken.dk - dvs. du kan tage opskriften lige så meget du har lyst, men du må ikke lægge den ind andre steder.

hundeuld
09-06-2007, 12:47
Her er den første jeg lavede, efter opskriften i indlæg nr 1

Der er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
rund pind nr 3 = mayflover kan også bruges. der er brugt 5 nøgler af 50 gram.

Jeg har her valgt at lavede så kanterne ruller.
og der er lavet en hul række (slå om - 2 ret sammen) på hver 5 pind i bærer stykket..
Afsluttede med et par pinde , så ærmet også kan rulle.

Jeg har lavet en hul række fornede under busten ( den hvide) efter ønske af brugeren. Hun vil sætte forskellige ting i den hulrække.

Der er afsluttet med 2 hulrækker fornede, for at blusen ikke ruller ved brug,
Hul mønsteret forned og midt på, er det sammen som toppen, jeg har bare "indhegnet" hul rækken, med 3 rækker vrang op hver side.

Altså:
3 vrang omgange
1 ret omgang.
1 omgang med hul mønster ( slå om 2 masker sammen )
1 omgang ret
3 omgange vrang
osv.

men for at få rulle effekten hele vejen igennem trøjen, er der strikket et par omgange vrangmasker og så 2 omgange ret masker fornede, dermed rulle effekten uden den ruller.
Lige ledes har jeg lavet nogle omgange vrang masker oppe ved bære stykket for rulle effekten.

Zep
09-06-2007, 18:37
Neeeeeeeeeej 33 omgange og så finder jeg ud af, at jeg har snoet skidtet, da jeg samlede maskerne - forbaskede rundpind :mad:

supersine669
09-06-2007, 18:41
(bdkWAUW siger jeg bare......(bdk

Den skal lavet engang, den er SUPER SØD....

Zep
09-06-2007, 22:49
Min hedder "Jordbær med fløde" #f¤ Hvad hedder din mon?

hundeuld
09-06-2007, 23:54
Ja tja hvad skal vi døbe den grønne, under de omstændigheder den er blevet til, kan det vel ikke blive til andet end håb..

Den nye må komme til at hedde rasodi in blue.

birdie4760
10-06-2007, 00:00
Rigtig smart opskrift og bluse(xyk)(qwe - den kan jo varieres i det uendelige med mønstre og farver

Kommer det ikke til at minde om en raglan strikket oppefra?

hundeuld
10-06-2007, 00:15
Det er bare en raglan model oppe fra, du kan såmen starte med en krave hvis du har lyst, men den er meget nem, også fordi du bare kan strikke, og hvis det er til andre, så kan man vente med målene til man næsten er færdig.

Man kan også reguler hvor mange masker der skal slåes op under ærmet, er det til en der næsten ingen barm har eller en dreng, slår man bare mindre masker op under ærmet..

Puskram
10-06-2007, 00:31
Den er rigtig sød, tak for opskriften (:)

Måske det skal være det næste projekt, når jeg en gang er færdig med den sommertop jeg er begyndt på ;-)

Zep
10-06-2007, 07:41
Ja ikke (ghf Man sidder helt bidt af de her masker og okser derud af med kontrastfarven og lidt mønster og skal så liiiiiige rette skidtet ud... (F)

Men denne gang har jeg tjekket og dobbelttjekket. Så den er klar til at tage med på udflugt idag!

vtj
10-06-2007, 08:41
her er blusen i størrelse 58

hundeuld
10-06-2007, 09:20
(ghf den er god vtj (ghf

Rigtig god tur zep, glæder mig til at se din bluse...hvem bliver først færdig(nvb

hellet
10-06-2007, 12:07
(bdkNÆÆÆÆ hvor er den sød Hundeuld den må jeg strikke --Men det er lidt øv--Jeg har nok misforstået dig--Har nemlig købt garn og fået det,men det er det med 200 m i løbelængde--øv nå men jeg bestiller igen og den rigtige.Det er vanvittig lækker bomuldsgarn det må jeg sige så jeg er ikke så ked af det(ghfGik i gang med den anden GG i går.
Jeg vil glæde mig til at strikke din bluse--Er vild med de farveskift du har lavet---- Jeg tror jeg laver en "Danmarks Bluse" i Rød og Hvid
(H)Tak for Opskriften
KH
Hellet(a)

hundeuld
10-06-2007, 13:43
Rolig nu, det kan du også fint bruge, bare igang du...(nvb

Strikke prøve : slå 10 masker op, strik glat ca 10 pinde.

Mål dig omkring det sted du vil have blusen skal begynde,

eksp. strikke prøve 10 cm = 14 masker

Du måler ca. 100cm. omkring det sted du vil begynde 10 x 14masker = 140 masker du skal slå op.
hvis du ikke kan finde ud af det, så lav en strikke prøve, og mål der omkring stedet, så skal jeg regne den ud for dig.

hellet
10-06-2007, 14:03
Uha det er jo det med strikkeprøve (K)Du har ret bare igang så det gør jeg (skal jo lære det på et tidspunkt ) det er sjældent jeg har udøvet det,Men ja skal nok (bdk Bortset fra det--Er det samme hulmønster som gg du har brugt Hundeuld --i toppen ?? Jeg er med på at man kan lave hvad man vil--men er bare nysgerrig .Synes din er så flot(xyk)

supersine669
10-06-2007, 14:05
Rolig nu, det kan du også fint bruge, bare igang du...(nvb

Strikke prøve : slå 10 masker op, strik glat ca 10 pinde.

Mål dig omkring det sted du vil have blusen skal begynde,

eksp. strikke prøve 10 cm = 14 masker

Du måler ca. 100cm. omkring det sted du vil begynde 10 x 14masker = 140 masker du skal slå op.
hvis du ikke kan finde ud af det, så lav en strikke prøve, og mål der omkring stedet, så skal jeg regne den ud for dig.

DET er altså farligt, søde hundeuld......(Å)

Lyder som fast arbejde for dig...... Hvor mange andre rokkere, vil ikke også "misbruge" dig? (t)

hellet
10-06-2007, 14:07
Skynder mig lige og sige HAR set dit mønster UNDSKYLD

vtj
10-06-2007, 16:35
Ja, det er nok fordi hundeuld og jeg bruger samme mønster (ghf

Zep
10-06-2007, 17:18
Rigtig god tur zep, glæder mig til at se din bluse...hvem bliver først færdig(nvb

Jotak - den var varm...

Ha - du er vel ved at hæfte ende (bdk

Zep
10-06-2007, 17:38
Ja nu mangler jeg bare at strikke barm og mave i - meeeen det kan vist også tage sin tid (ghf

hellet
10-06-2007, 18:13
(bdm)Jeg synes lige i skal have et tip
http://garnbutik.dk/catalog/index.php?cPath=166&sort=2a&page=2
På denne side er der bomuld/acryl garn til bare 5 kr nøglet så strik Hundeulds flotte bluse til bare 30 kr(H)(H)Jeg tror nemlig den er go nok med 6 nøgler

hundeuld
10-06-2007, 23:03
Uha der er da godt nok mange farver der, og en bluse for 30.- og så hjemme designet, kan kan da ikke blive bedre.(nvb

Jeg nåede kun 10 cm ned på blusen Zep, maden smagte for godt, så vi kom til at sidde længe ved middags bordet i Roskilde...(ghf

hundeuld
10-06-2007, 23:06
Uha det er jo det med strikkeprøve (K)Du har ret bare igang så det gør jeg (skal jo lære det på et tidspunkt ) det er sjældent jeg har udøvet det,Men ja skal nok (bdk Bortset fra det--Er det samme hulmønster som gg du har brugt Hundeuld --i toppen ?? Jeg er med på at man kan lave hvad man vil--men er bare nysgerrig .Synes din er så flot(xyk)

Hul mønsteret forned og midt på, er det sammen som toppen, jeg har bare "indhegnet" hul rækken, med 3 rækker vrang op hver side.
Altså:
3 vrang omgange
1 ret omgang.
1 omgang med hul mønster ( slå om 2 masker sammen )
1 omgang ret
3 omgange vrang
osv.

Zep
10-06-2007, 23:11
Jeg nåede kun 10 cm ned på blusen Zep, maden smagte for godt, så vi kom til at sidde længe ved middags bordet i Roskilde...(ghf
Glædeligt (qwe

Og tænk, at jeg har været foran dig en dag - tak til kokken (ghf (men det varer ikke ved, for der bliver ikke meget strikketid de næste 4 dage her...)

hundeuld
12-06-2007, 08:35
Nå Zep hvordan går det med din (H)min kommer på i dag..(t)

Rosa Gerdes
12-06-2007, 09:23
Aaajj hvor er det bare spændende med alle jeres bluser. Jeg vil også have én. Jeg tror jeg kan få min veninde til at få mig igang, jeg er ikke så haj til at komme igang med sådan noget selv. Jeg er mere til lige firkantede stykker (vaskeklude og pulsvarmere). Lige så snart det er noget med bluser går jeg i baglås.
Men jeg vil jo så gerne. Og jeg er da sikker på at min veninde også vil lave én til sig selv. Den er bar sååå sød!
Glæder mig til at se flere bluser.

Zep
12-06-2007, 10:33
Nå Zep hvordan går det med din (H)min kommer på i dag..(t)
Hvis jeg tager min på idag, så bliver jeg anholdt af sædelighedspolitiet (R)(ghf

hundeuld
12-06-2007, 12:15
Aaajj hvor er det bare spændende med alle jeres bluser. Jeg vil også have én. Jeg tror jeg kan få min veninde til at få mig igang, jeg er ikke så haj til at komme igang med sådan noget selv. Jeg er mere til lige firkantede stykker (vaskeklude og pulsvarmere). Lige så snart det er noget med bluser går jeg i baglås.
Men jeg vil jo så gerne. Og jeg er da sikker på at min veninde også vil lave én til sig selv. Den er bar sååå sød!
Glæder mig til at se flere bluser.

Du gav mig lige en ide, jeg laver en der kan laves af firkantet vaskeklude.

hundeuld
12-06-2007, 12:25
Så er blue rasodi blevet færdig.. ha ha før dig Zep(H)

Der er brugt Senso bomuldsgarn fra hostrik.dk 50 gram løbelængde 162m
rund pind nr 4 = mayflover kan også bruges. der er brugt 5 nøgler af 50 gram.
str. L startet med 120 masker

Jeg har her valgt at lavede så kanten foroven med en hul række, også bøje den ned bagefter, derved kommer tungerne .
Det samme ved ærmerne.

Forneden har jeg afsluttet den med at tage lidt ind , så der kom en bue,
del arbejdet luk 4 gange 2 masker.

Jeg har hæklet krebsekant ( baglæns fastmasker ) forneden, for jeg syntes ikke den så " færdig" ud ..
billed 1. Færdig bluse, og det er farverne i ser på dette billed.
2. Rundingen fornede, og ja jeg ved der mangler at hæfte en ende der (ghf
3. Ærmet med ombuk.

hellet
12-06-2007, 12:53
(qweHvor er jeg glad for at jeg har købt en masse billig bomuldsgarn(udsalg) Har lige fået 42 nøgler ind af døren WOW, så nu skal der strikkes hundeuld bluser
Tak Hundeuld for opskriften(k)

Zep
12-06-2007, 13:51
Straffen for at komme før mig og endda med et fremragende resultat er at lette rumpetten, stige på kosten og stille her om 5 minutter for at tage resten af oprydning/rengøring i Lillebo. Så sætter jeg mig og strikker imens (ukh)(ghf

hundeuld
12-06-2007, 18:29
Uha så trevler jeg den heller op (ghf

Tove
13-06-2007, 00:17
(bdm)Jeg synes lige i skal have et tip
http://garnbutik.dk/catalog/index.php?cPath=166&sort=2a&page=2
På denne side er der bomuld/acryl garn til bare 5 kr nøglet så strik

Du bliver nødt til at hjælpe mig - for jeg ka ikke finde bomuld/acryl-garn til kr. 5,00.....

Hva hedder garnet ?

hellet
13-06-2007, 01:10
Du bliver nødt til at hjælpe mig - for jeg ka ikke finde bomuld/acryl-garn til kr. 5,00.....

Hva hedder garnet ?
Hej Tove
Jeg havde rettet det til 100% bomuld--Du har nok bare ikke læst det hele.Jeg har modtaget garn derfra til 5 kr nøglet og det virker rigtig lækkert
MVH
Hellet

hundeuld
13-06-2007, 08:19
Og i morgen kommer der en ny opskrift ...

strikkemor
13-06-2007, 19:49
Hej Tove
Jeg havde rettet det til 100% bomuld--Du har nok bare ikke læst det hele.Jeg har modtaget garn derfra til 5 kr nøglet og det virker rigtig lækkert
MVH
Hellet

Hun har IKKE meget tilbage nu.......så skynd jer, hvis I skal have noget(nvb

Rosa Gerdes
14-06-2007, 10:29
Jeg har læst og læst på den opskrift (har ikke talt med min veninde endnu, som muligvis kunne oversætte den).
Men jeg forstå ikke den opskrift. Jeg forstår at det er rundpind og en slags tube man strikker men jeg forstår ikke hvordan der kommer hul til armene i en tupe. Kan i ikke forklare opskriften mere detaljeret for mig.
Den ser så sjov ud at lave.

evt. med billeder i stadier (men er ikke et krav)

Gydda
14-06-2007, 18:03
Hvor er den/de bluse(r) dog bare sød(e).

Kunne være man skulle forsøge sig med lidt blusestrikkeri engang ?? Indtil nu har jeg holdt mig til sokker...
Spørgsmålet er, om den stadig vil være lisså fiks, når man begiver sig op i en størrelse 50/52 eller deromkring !?? (Å)

Rosa Gerdes
14-06-2007, 18:10
Jeg tror jeg forstår det lidt bedre nu. man lukker altså ved ærmet og når man kommer igen slår man nye op så der kommer et hul..?? er det sandt. Jeg tror jeg skal prøve at strikke det for bedre at forstå det. så kan jeg se hvad der sker. For jeg har aldrig prøvet at lave sådan noget med at lukke først og senere slå op igen.
Men tak jeg prøver.

Connie
14-06-2007, 22:56
Tja Gydda jeg overvejer også om jeg skulle forsøge at strikke den bluse eller om den bliver kikset når man kommer op i de helt store størrelser. Jeg er heller ikke vild med bluser der sidder for stramt og for mig ser det ud som om blusen smyger sig ind til kroppen. Hvis du får den strikket vil jeg meget gerne høre om dine erfaringer.

hundeuld
15-06-2007, 00:05
Hvor er den/de bluse(r) dog bare sød(e).

Kunne være man skulle forsøge sig med lidt blusestrikkeri engang ?? Indtil nu har jeg holdt mig til sokker...
Spørgsmålet er, om den stadig vil være lisså fiks, når man begiver sig op i en størrelse 50/52 eller deromkring !?? (Å)

Gydda det tror jeg faktisk den er , på ginen sidder den blå stramt, men det er den ikke ..

Når Jenny er på toppen igen, så bliver hun fotograferet i dem begge, så kan i se hvordan de kommer til at sidde med "kødindeni" for det er hendes begge 2.

Rosa Gerdes
15-06-2007, 12:29
Så fik jeg lavet en prøve klud....
Det var jo genialt! En ny verden har åbnet sig for mig. Nu er jeg nået et skridt længere på vejen, til at fåstå strikningens vidunderlige verden.

Tak Ulla P, for hjælpen.

hundeuld
22-06-2007, 18:36
Jane fra Ho strik oplyser at det garn jeg har brugt ,senco garn er ved at ud gå.

men der kan bruges Petra (400m pr 100gr) fra DMC eller Mandarin Petit fra Sandnes ( 180m pr 50gr)

hundeuld
07-07-2007, 09:41
Elindsa vil gerne have hjælp til hendes bluse, og hun har lavet en strikkeprøve på pind 4,10 masker på langs er 4 cm
Omkredsen på mig over skuldrene er 85 cm.

Du slå 112 masker op
Strik 2 omgange ret

På næste pind tag 1 maske ud strik 18 masker = med ærmet,
tag 1 maske ud strik 38 masker = for stykket
tag 1 maske ud strik 18 masker = det andet ærme
tag 1 maske ud strik 38 masker = ryggen.
tag en maske ud
Strik nu 1 omgang ret, hvor du sætter 1 tråd/sikkerhedsnål i de 4 udtagningerne.
billede 1.

Næste omgang og de efter følgende hver 2 omgang - tag en maske ud på hver side af den maske ( hvor sikkerhedsnålen sidder ) i alt 8 masker mere for hver omgang.

Sådan forsætter du til den længde du vil have skulderen, her vil jeg gøre det 20 gange = imellem udtagningerne masker på hver ærme og masker + de 4 masker hvor vi tog ud på.
billed 2.

Nu lukker du løst for de 38 masker ( ærme ) . strikker over for stykket til det andet ærme, lukker igen for de 38 masker.( ærme )
Strikker videre kommer over til de første masker de lukkede, nu slå du 30 masker op, strikker videre over ryggen, og slå igen 30 masker op , og nu strikker du bare glat lige til den længde du gerne vil have.
KUN 2 ender at hæfte, kan det være nemmer

Så glæder vi os til at se blusen J

hundeuld
07-07-2007, 12:18
Bakkely har også lavet en

Elindsa
07-07-2007, 13:13
Rigtig mange tak for opskriften Bente. Så er det bare om at komme igang. Den skulle jo gerne blive færdig medens det er sommer.

hundeuld
08-07-2007, 14:45
Her ser i så de 2 bluser med "kød" på

hellet
08-07-2007, 15:43
(bc)De er Bare skønneæøs Wow Hundeuld (bdk

jenny
11-07-2007, 13:13
...og jeg ka' hilse og sige at bluserne er rigtig skønne at ha' på (awd

hellet
11-07-2007, 14:34
æøsWow til både farve og model
Godt gået(xyk)
KH Hellet

Elindsa
11-07-2007, 15:09
Wauvvv hvor er den blevet god og en rigtig flot farve. Jeg er på forsøgstadiet med min. Jeg er lidt uvenner med det strikketøj(Å)

Elindsa
12-07-2007, 19:13
Tusind tak for rettelsen. Nu må jeg igang i aften. Jeg håber, jeg finder ud af det.

Zep
30-09-2007, 19:05
Neeeej (F) jeg glemte at tage billed, inden min svigerinde fik jordbærblusen. ÆV!

hundeuld
17-10-2007, 00:06
Det kan være vi skal til at have sat nogen ærmer på den her, det er jo ved at blive koldt...((O))

majer
22-03-2009, 10:40
Hej hundeuld det er majer fra Randers jeg syntes det er en utraditionel bluse og hamrende flot men jeg er nybegynder her på rokken hvordan får jeg den skrevet ud på forhånd tak

OPR1
22-03-2009, 10:57
Hej hundeuld det er majer fra Randers jeg syntes det er en utraditionel bluse og hamrende flot men jeg er nybegynder her på rokken hvordan får jeg den skrevet ud på forhånd tak

Hold venstre museknap ned og marker alt.

Tryk så på Ctrl og P på en gang, vælg at udskrive det markerede, så udskrives opskriften.

Strikkelene
23-03-2009, 01:28
Jeg er også ved at strikke en barnebluse efter en gammel Mayflower opskrift jeg har. Men ribben driller mig, så jeg må pille op og prøve indtil jeg kan få ret over ret og vrang over vrang. Den er i 2 dele med ærmer strikket sammen med for- og bagstykke. Den ser ellers nem nok ud. Men det er vist ikke så nemt med ribben med ulige antal masker på.

dytter
24-03-2009, 08:29
jeg er godt igang med bærestykket, men har allerede 59 masker ved ærmet, men arbejdet måler kun 13cm. Skal jeg bare forsætte, med udtagninger? Strikker iJOHS Feria flame´ på pinde nr 3½.
Det er varmestuestrik så om det ender op i str. s eller xl, er ikke så vigtig, for der er vel altid en der kan passe den*168*Dytter

hundeuld
24-03-2009, 08:42
Lige netop , og bære stykket behøver ikke hver gang være den samme størrelse, nogen vil have den falder ud over skulderen, og andre den sidder oppe på skulderen..

dytter
24-03-2009, 09:15
Lige netop , og bære stykket behøver ikke hver gang være den samme størrelse, nogen vil have den falder ud over skulderen, og andre den sidder oppe på skulderen..
jeg reger med at bærestykket skal være omkring 20-23 cm, før jeg lukker af til "armhul", eller er det helt tosset?

Dytter*168*

hundeuld
23-01-2015, 13:14
Hiver lige den her frem fra 2007 hvis der er nogen der kan bruge den.

Strikkelene
23-01-2015, 14:32
Jeg har slet ikke prøvet endnu. Men de er meget søde.

Så vidt jeg kan se, er det kun den første, der har et specielt mønster på bærestykket.

Jeg vil prøve en dag. Jeg vidste ikke, at det er sådan, man laver raglan. Det har jeg aldrig prøvet før. Jeg har ikke strikket så mange bluser/trøjer.

Hvor mange masker skal man ca. slå op til en størrelse medium? Er 100 masker for meget?

hyggestrikker
24-01-2015, 10:36
Hejsa, sikke da en sød bluse. Den vil jeg forsøge at strikke, men ikke lige nu, der er gang i for mange andre strikkeopgaver der skal være færdige først (yvd).

Er der noget med at man kan strikke den med lange ærmer også? Det gør jo bare opskriften endnu mere anvendelig ((O)). Selv er jeg elendig til at improvisere, men måske er der nogle af jer andre der kan give et bud på hvordan man strikker ærmerne? Jeg er klar over at man skal samle maskerne fra ærmegabet op, og så strikke ærmerne ovenfra og nedefter, men hvor tit tager man ind imens man strikker dernedaf f.eks.? (x).

Rigtig god lørdag til jer alle.

Hilsen Hyggestrikker.

hundeuld
24-01-2015, 11:36
Du lader bare være med at lukke til ærmerne, sæt maskerne på en hjælpe pind og så tager du masker op i trøjen; men hvis det driller, så kom bare frem igen når du går i gang med den.

hyggestrikker
24-01-2015, 17:12
Tak skal du have, Hundeuld, jeg har printet opskriften ud og har lige siddet og kigget den igennem (41). En af de rigtig gode ting ved denne opskrift (synes jeg), er at den strikkes på rundpind hele vejen ned, så man kan bare strikker derudaf foran fjerneren eller under en hyggesnak. Men ellers er det kun fantasien der sætter grænser for resultatet, ift. evt. farveskift, mønsterstrik, ensfarvet, kombinere forskellige slags garner osv. osv. Super at du hev denne opskrift frem igen ((O)).

Strikkelene
25-08-2018, 16:56
Mon ikke den ville se sød ud med 3/4 ærmer eller pufærmer?

Jeg har aldrig før prøvet at strikke en bluse/sweater oppefra og ned.

Bente Kristine
28-08-2018, 08:50
91323

Min version af Hundeulds bluse.

Strikkelene
28-08-2018, 13:03
Den er meget sød, Bente Kristine.

hundeuld
28-08-2018, 13:43
Den blev bare god, dejlig farve.