PDA

Se fuld version : Inge K - 2013

Inge K
26-01-2013, 19:35
Jeg har fået denne vest færdig. Den er strikket af hjemmespundet garn, som jeg købte farvet karteflor til på uldfestivalen sidste år. Den kan vendes på to måder og blive enten en lang vest, der varmer dejligt om bagdelen eller en kort, draperet ting. Det er en Drops model og kan ses her:
http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=141&d_id=28&lang=dk

For at holde sammen på det hele lavede jeg en sjalsnål i passende farver.

Bedstemor
26-01-2013, 21:52
HVor er den fin (qwe

Jeg kan se du laver samme sjalsnåle som jeg gør, så er den nemt at lave en ny til hver sjal/vest.

Inge K
26-01-2013, 23:13
Tak for roserne.
Jeg har en hel håndfuld af de dér store nåle liggende. Det er en god anledning til at rode rundt i gemmerne for at finde noget, der passer sammen (R)

Inge K
16-09-2013, 20:59
Det blev efterhånden halvkoldt i bare tæer så nu har jeg hæklet mig et par varme futter. Strømperne er til julegavekassen - rart at være i god tid med dem (xyk)

Inge K
16-09-2013, 22:36
*213*de futter ser rigtig gode ud, er der en opskrift eller er det eget design??

Det er en ældgammel godt afprøvet model og lavet efter princippet 'vi ta'r hvad vi har'.
Bundene er hæklet meget fast af jerseystofstrimler og overdelen er af hjemmespundet uld og det røde er en rest. Jeg har ingen opskrift, men starter ved tæerne og måler undervejs.
Futterne så også sådan ud da jeg var barn. Dengang havde de bare filtsåler i stedet for.

nette strik
16-09-2013, 22:40
Det er en ældgammel godt afprøvet model og lavet efter princippet 'vi ta'r hvad vi har'.
Bundene er hæklet meget fast af jerseystofstrimler og overdelen er af hjemmespundet uld og det røde er en rest. Jeg har ingen opskrift, men starter ved tæerne og måler undervejs.
Futterne så også sådan ud da jeg var barn. Dengang havde de bare filtsåler i stedet for. Årh..(Å) ja, de filtsåler husker jeg da godt.
mange tak for forklaringen,

asta
17-09-2013, 08:15
Filtsålerne kan stadig købes færdige, men de er nu oppe i 90 kr for et par.
Tak for idéen om jersey-strimler-hæklede såler - de er altså penge værd !!!

nette strik
17-09-2013, 08:41
Filtsålerne kan stadig købes færdige, men de er nu oppe i 90 kr for et par.
Tak for idéen om jersey-strimler-hæklede såler (awd(awd- de er altså penge værd !!!

(H)Ved du hvor filtsålerne kan købes`?*131*

asta
17-09-2013, 21:51
"Sara - Sko og Tasker" i Ribe plejer at have filtsålerne på lager.
Lige nu skal jeg afprøve en anden slags filtsål: meget billigere og blødere, de ser ikke så solide ud, så jeg rimper en rest ruskind eller nappa under:
http://tesseuld.dk/filtfodt%C3%B8j-filts%C3%A5ler-c-21_107_80.html

Inge K
18-09-2013, 08:46
Også tak herfra - jeg troede faktisk ikke de kunne fås længere.
Hvis mine hjemmehæklede såler ikke er så gode i det lange løb, vil jeg nok ty til at købe filtsåler næste gang.

Inge K
18-09-2013, 09:51
Hvad strømperne angår, så forsøger jeg - inspireret af Hundeuld - at oparbejde en kasse med færdige strømper i familiens og venners skonumre, så jeg altid har en gave eller et naturalie som betalingsmiddel ((O))
Det går kun middelgodt med det - en kombination af at jeg strikker for lidt og at der er mange om buddet (Å)
...jeg arbejder på sagen.

asta
18-09-2013, 11:07
Hvis mine hjemmehæklede såler ikke er så gode i det lange løb, vil jeg nok ty til at købe filtsåler næste gang.[/QUOTE]

Kunne man måske hækle sål af tykt hjemmespundet og filte det i vaskemaskine?
Hvilken slags uld har du spundet af?
Farven minder meget om en spelsau, som jeg kender godt *120*

Inge K
18-09-2013, 13:22
Jeg har spundet af gotlandsuld.
Jeg tror fint det kan lade sig gøre at filte i vaskemaskinen. Kunsten bliver at ramme den rigtige størrelse. Både gotlands- og spelzauuld filter godt - de lange dækhår i spelzau-ulden vil gøre sålerne en hel del stærkere end af andre korthårede slags. Det kan man jo med fordel tage med i overvejelserne, tænker jeg.

Inge K
13-12-2013, 22:56
Jeg er så heldig at have en nisse, der er god til at bage i mit nærområde. Der kom en smsbesked om at, hvis jeg tabte et par kagedåser på adressen kunne jeg være heldig at få dem fyldt op *226*
Det var d. 2. december - samme dag som Drops havde en opskrift på grydelapper i deres julekalender. Nu skrev nissen at kagedåserne er fulde og grydelapperne er heldigvis også færdige, så skal der byttes....(rty