PDA

Se fuld version : Stivning af strik

Inliner
28-08-2012, 12:29
Jeg er i gang med at strikke en bunke "lykkens galosjer" som skal bruge som bordpynt til barnedåb, men er kommet på at for at få den til at stå og ligne galosjer burde de stives.

Har kikket på linket med de metoder som Nete har lavet, men da jeg jo ikke har noget jeg kan komme dem på, mens de stivner, vil jeg høre om der er nogen, der har prøvet at stivnes nogle sådanne eller hvilken metode der vil være bedst at bruge.

nette strik
28-08-2012, 13:04
Jeg er i gang med at strikke en bunke "lykkens galosjer" som skal bruge som bordpynt til barnedåb, men er kommet på at for at få den til at stå og ligne galosjer burde de stives.

Har kikket på linket med de metoder som Nete har lavet, men da jeg jo ikke har noget jeg kan komme dem på, mens de stivner, vil jeg høre om der er nogen, der har prøvet at stivnes nogle sådanne eller hvilken metode der vil være bedst at bruge.

Prøv dette.
Stiv dem med sukker.og fyld dem med køkkenrulle så de har den rigitg facon, lad dem bliver helt tør inden du fjerner papiret,
hvis de er meget små kan du måske bruge vat.69788

lis ai
28-08-2012, 13:29
Jeg tror da bare jeg ville komme fyldevat i "foden".

MaBaPe
28-08-2012, 13:40
fyld ud med engangsvaskeklud eller tilklippet skumgummi det hænger ikke i garnet men kommer ud uden at efterlade trevler...

Nu kan jeg jo ikke huske navnet på det der gennemsigtige "huspladster" man bruger til formage...men det bruger mange til strikkede duge..

hundeuld
28-08-2012, 15:06
Her er en foto serie fra down load http://rokken3.dk/forum/local_links.php?action=jump&catid=298&id=1271

lillebi
28-08-2012, 15:54
fyld ud med engangsvaskeklud eller tilklippet skumgummi det hænger ikke i garnet men kommer ud uden at efterlade trevler...

Nu kan jeg jo ikke huske navnet på det der gennemsigtige "huspladster" man bruger til formage...men det bruger mange til strikkede duge..

Det hedder husblas :)

Strikkelene
28-08-2012, 16:30
Kan du ikke bruge kartoffelmel udrørt i vand?

MaBaPe
28-08-2012, 16:47
Det hedder husblas :)
Tak for hjælpen...det er nemlig det det gør ..(qwe