PDA

Se fuld version : Jul

rokken
28-12-2006, 00:29
Hundeuld skriver:
Kransen på døren - puden på kirkegården - adventkransen og bord dekorationen på bordet .
Lad os andre se dine ideer til det.

rokken
28-12-2006, 00:30
Lidt fra sidste år. Som I kan se, kræver jeg lidt træning. Men jeg håber de bliver lidt pænere i år

rokken
28-12-2006, 00:34
Min veninde bestiller altid lidt pynt til hendes drengs gravsted, han ville være blevet 9 år idag og derfor har jeg valgt at sætte 9 flotte hvide roser i.

rokken
28-12-2006, 00:36
Så fik jeg lige leget lidt. Jeg har været en tur i haven og fandt lidt grene fra vores hængebirk som jeg bandt kransen af. Lidt efeublade, som jeg gav hårlak og en smule glimmer. Satte også en enkelt kastanje på og øverst en bastsløjfe.

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 00:41
Her er lige hvad jeg har nået hertil morgen en krans med lys og en dørkrans

rokken
28-12-2006, 00:45
Hej Så fik jeg den ene advents krans færdig og oliver syntes lige der skulle laves lerfigure til at stille i vinduet og i butikken så han kunne tjene til lidt julegaver (hi hi) han mente bestemt de skulle koste 500kr han kunne ikke forstå at jeg ikke troede at der var nogen som ville gi det, Oliver er 5 år.

rokken
28-12-2006, 00:57
så har jeg lige været til blomsterbinding for sidste gang inden jul, og det kom der disse ting ud af.

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 00:58
Nej altså nu må jeg ud på mine 20 tønder land og finde nogle kogler dem er der mange af, ja Winnie har jo ellers været her, men mon ikke der ligger en enkel.
Jeg lover hermed at gøre det i morgen, kan i nu alle sammen hjælpe mig, med at huske det, så jeg ikke bliver helt til grin....

Enkel og flot Elindsa (bdk

PS. Jeg har ikke 20 tønder land, det kalder vi bare vores tomme grund (t)

rokken
28-12-2006, 01:01
Ja så fik jeg lavet endnu 3 dekorationer. Nu må jeg vist hellere stoppe, men det er ellers så hyggeligt, men der skal jo gerne være plads til det hele :lol:

Jeg laver dem i oasis, for så holder de bedre, og de er også nemmere at skille ad igen

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 01:05
Så er jeg også ved at være med.

Dem her har jeg lavet i dag - sammen med ungerne ( Andreas den lyserøde, og Sarah den røde ).

Jeg har også brugt, hvad vi havde i haven.

rokken
28-12-2006, 01:06
Og adventskransen.......

Selve kransen er lavet i lærkegrene, som jeg har samlet op ude i haven. De er opviklet med stårtråd, og det holder vist meget godt.

Oppe i toppen hænger "musik-isntrumter". Det hører til i et musik-hjem

rokken
28-12-2006, 01:07
De er begge dygtige med deres hænder. Og det ligger nok i generne .... Min søn ligner min far utroligt meget.

Så jeg synes lige I skal se min far - og han er altså nørd

http://kinoorgel.dk/ (http://kinoorgel.dk/)

Han har lavet et helt museum, som er velbesøgt. Han bygger dampmaskiner selv - drejer det hele ud på drejemaskine. De er relativt store( ca. 1*1 meter ) og modeller af dampmaskiner, som findes i virkeligheden. Derudover har han opkøbt kino-orgler i både DK og England og fuldstændig renoveret dem.

Han er også en meget dygtig tegner/maler, selv om det ligget på hylden de sidste år. Lige p.t. er det hans museum har bruger al sin tid på.

rokken
28-12-2006, 01:08
Der har været dømt familie hygge hos jer...

Det var da ellers noget af et arbejde din far har haft gang i, men hvor er det flot

rokken
28-12-2006, 01:08
Njah - når jeg tænker tilbage, havde min far sjældent særligt meget tid til os unger. Han havde altid gang i projekter.

Det er både godt og skidt - for børn lærer jo også af det de ser, og både min bror og jeg er også meget projektorienterede ( aner ikke om det er arv eller miljø ).

Så jeg er meget omhyggelig med at lave mange ting med ungerne, men de søger nu også ganske tit at fordybe sig i deres egne ting. Så det er nok en familie-svaghed

rokken
28-12-2006, 15:31
2006
Herligt at have en datter der bare gider at give en hånd, se nu her hvad Jenny har lavet i dag til mig (H)

rokken
28-12-2006, 15:31
Hov hundeuld - kan jeg ikke lige låne Jenny et par timer.

Den er kanoooon flot!

rokken
28-12-2006, 15:32
Næ næ du hende låner jeg ikke ud, hun er (:) MIN(:)

rokken
28-12-2006, 15:33
Hvad var det nu adressen var??? Måske man skulle forbi en mørk og kold nat. for det er da en smuk krans der er lavet . Der slår mine evner ikke til, så jeg må købe en hvis døren skal smykkes.

Jenny, flot arbejde du der har gjort.

rokken
28-12-2006, 15:33
Tusind tak for alle roserne, man blir jo helt flov over al den positive omtale