PDA

Se fuld version : Blomsterbinding

rokken
28-12-2006, 00:04
elindsa

Jeg er begyndt at gå til blomsterbinding på aftenskole og var afsted første gang igår. Vi skulle lave tørrede kranse og jeg tænkte, at det når jeg da aldrig, inden vi skulle hjem igen, men resultatet ser I på billedet

rokken
28-12-2006, 00:05
Fif ja jeg kan da prøve en anvisning. Jeg bruge en krans i kraftig metaltråd. Der er viklet grønt bånd om. De tørrede ting blev klippet ud i smådele, og så startede jeg. Satte en del på af gangen og viklede tråd om og strammede til, så det blev siddende. Det gør man til hele kransen er fyldt ud. Urtepotten er en jeg har købt. Den kom der ler i. Så brugte jeg 5 blomsterpinde i metal og viklede tråd om på kryds og tværs. Derefter kransen på. Den blev sat fast med ståltråd og til allersidst lavede jeg en lille kugle af ler og satte på toppen.

rokken
28-12-2006, 00:09
Så har jeg igen været til blomsterbinding og sender som lovet et billede af kransen, jeg fik lavet. Denne gang er det en krans til at hænge på hoveddøren. Den er lavet på en halmkrans der har fået plademos over. Derefter er der bundet bark fra min have både udenpå og indeni. Fk også samlet nogle kastanjer, som jeg har sat på. Imellem dem brugte jeg spansk mos, svampe og pudemos.

Næste dag herhjemme lavede jeg så endnu en krans. Den er foræret væk nu. Der brugte jeg en del af de samme ting, men også nogle vedbendblade.

Yderligere fik jeg lavet et hjerte. Det er et metalstativ formet som et hjerte, hvor jeg har bundet blade fra vedbend på og sat en sløjfe på foroven. Helt enkelt men dekorativt.

Tilsidst havde jeg lidt mos og nogle kastanjer tilovers, så jeg fandt et par glas i gemmerne og kom mossen i. Kastanjer ovenpå og tilsidst et kuglelys og en sløjfe udenom.

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 00:10
og en enkel til

rokken
28-12-2006, 00:10
Sikke nogle dejlige ting Elindsa - og flotte fraver er det også. Det er du rigtig godt til.

rokken
28-12-2006, 00:11
Jamen en hjerte det er altså ikke så svært. Find noget mos i din græsplæne, hvis du har det og læg det om kransen og vikl ståltråd om, så er du allerede godt i gang. Blade, kogler, husløg små æbler, bær og alt fra haven kan jo bruges. Læg det på som du synes det passer og vikl igen ståltråd om. Det gøres hele vejen rundt så det ser pænt ud.

rokken
28-12-2006, 00:27
En Sankt Hansdekoration jeg har lavet (:)

rokken
28-12-2006, 00:49
kræmmerhus af ståltråd

Det er ca 35 cm høj

Kan ikke huske nøjagtigt, hvordan jeg lavede den, men det var noget med at bruge en rulle ståltråd, stampe på det efter det er hele er "udrullet"

Så bruger man elefanttråd - 4 som "stivere" og lave en krog, så den kan holde ståltrådet.

Men selvfølgelig efter man har formet den som et kræmmerhus.

Til sidst putter man den stive ned i hullet, der er i brostenen

øøøøøøøøøøøhhhhhhhhh.... dum forklaring *GGGGGGGGG*

rokken
28-12-2006, 01:13
Hejsa,

Just hjemkommet fra blomsterbinding vil jeg vise jer, hvad der kom ud af det.

Træer hvor det ene er lavet af chili der er bundet på en oasiskegle med kobbertråd og det andet med små mospuder og hortensia imellem.

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 01:14
Tak Anja. Jeg vil tro, jeg får lavet lidt påsketing næste gang. Vi skal lave en kanin i mos. Den skal laves på et stativ i metal og formes det til kaninen. Den skal i en kurv sammen med blomster, der kan tåle at stå udenfor .

rokken
28-12-2006, 01:16
Så har jeg endnu engang været til blomsterbinding. Denne gang lavede vi en moshare. Selve stativet til haren er bundet af metalnet. sikken et arbejde at få det rigtigt, så det lignede. Da det var klaret blev der bundet mos på. Øjne næse og knurhår er lavet af elefanttråd.

Den skal stå foran hoveddøren, men jeg venter lige til det er lidt lunere i vejret.

Knus Elin.

rokken
28-12-2006, 01:17
(bdk Haren er da vildt sød og charmerende...

rokken
28-12-2006, 15:09
I weekenden skulle vi til min svigerfars fødselsdag, og han ønskede sig kun penge til en ny telefon. Så jeg måtte finde på en lidt sjov måde at give dem på, og her er resultatet:

rokken
28-12-2006, 15:09
flot træ da min søn var ca 10 år havde han mange dyre ønsker og fik altid at vide at pengene ikke vokser på træerne så til mands fødselsdag købte han en plante og limede mønter på bladene og gav den til min mand med den besked at når træet var vokset lidt så ville han altså gerne have en cykel pc osv

rokken
28-12-2006, 15:24
Så kom jeg endelig igen på blomsterbindingskursus.

Sætter lidt billeder ind. Fadet med dekorationen lavede jeg igår på kurset, og glassene og urtepotten med pletter i luften med et pyntegræskar og tynde bambusgrene, har jeg produceret idag.

De to sidste var meget hurtige at lave, og alligevel ser det da ud af lidt.