Se fuld version : Ting af pil - genbrug af juletræ
Hejsa.
I skal lige se, hvad I kan bruge jeres gamle juletræ til.
Den kan blive til et fuglefoderbræt.........., kan også bruges som hængende frugtkurv på terrassen........, kan pyntes til en flot blomster-hænge-ting........., og sikkert mange, mange andre ting.
Glade pilehilsner
Irene
Hejsa,
Jeg har forsøgt mig med lidt pileflet. Jeg manglede lidt til blomsterne i haven, der opholder jeg mig det meste af tiden lige nu.
Jeg har lavet de to på billedet, og et der er større også.
Knus Elin.
Dem kan jeg godt lide Er det Snerler, der skal klatre på dem? - jeg kan ikke rigtig se det.
Jeg blev også nogenlunde tilfreds med dem. Det er efeu der skal klatre og blomsten kan jeg ikke lige huske navnet på.
Nu er der ingen undskyldning for ikke at komme i gang med pilen..Jeg har fået min kæreste til at lave et kar til at udbløde pil i.
3 meter langt og 1/2 meter bred, så det skulle da være stort nok! Jeg synes jeg mangler stativer til vores krukker, og et fugle foderhus! Jeg lavede et til min far og det blev pænere end vores ,så vi må ha et mere!
Vi skal til en 50 års fødselsdag på lørdag, og hvad andet kan vi komme med end en af mine foderhuse i pil.
Så klokken 14 drager jeg afsted og får lavet et. I skal nok få billeder at se!!
Så fik jeg lige taget et foto af et fuglefoderhus som jeg lavede til min fars 25 års jubilæum i september.
Jeg havde lavet et til os selv forinden, men det blegner fuldstændig ved siden af dette..
Min kæreste har lavet foden i et eller andet jern( ups, hvad er det nu det er for noget jern)
Jamen det passer perfekt rundjern og pile flet, der er en god hamoni i det...
Det er et rigtigt flot stykke arbejde.
Mejser og musvitter kan tiltrækkes, hvis du hænger kugler til dem fast i en snor fra toppen af huset, du kan også være heldig at få besøg af flagspætten.
Mange hilsner
Irene
Hejsa.
Du må gerne se nogle af mine ting. Ja, det kan være hårdt ved fingre og hænder - men det er ren terapi for sjælen.
Glade hilsner Irene
tak skal du ha´ da...det var rigtig rigtig flot,....sikket lækkert svin !!!!
det måtte gerne lede efter trøfler i min have....!!!!
det var sørme da på tide du fik det vist....vi hungrer efter fotos ..
håber der kommer mere sjæleterapi !!!
Ok - her er lidt mere....
Det er ikke let at se, men klematisen vokser op af et pilestativ.
Smukt arbejde.. er vild med kurven og grisen...
Har en veninde som er begyndt på pileflet, har fået denne af hende.
Tusind tak for jeres varme ord.
Nej det er såmænd ikke så svært - det kræver bare lidt tålmodighed og fingerkræfter.
Og nej, jeg tager ikke mod bestillinger.
Jeg fletter for sjov og giver gerne småting væk i værtindegaver og lign. Hvis jeg begynder at tage mod ordre, så er det jo ikke for sjov, jeg fletter mere - men af pligt, da jeg jo skal have tingene færdige til en bestemt tid.
Der skal nok komme flere billeder med tiden, men lige nu ligger fletteriet lidt stille, da jeg også er nybagt farmor - og DET er SKØNT
Glade hilsner Irene
hundeuld
12-02-2010, 14:16
Der må da være flere der har lyst til at vise os hvad de laver i pil...((O))
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.