Se fuld version : Billede om til broderi ??
Jeg overvejer at skulle prøve mig frem med at lave et billede om til broderi ER DET SVÆRT JER DER HAR PRØVET DET ?? synes det virker uoverskueligt, men det er jo ikke sikkert.....
Det er en kollega der har et logo hun har tegnet som hun så gerne ville have mig til at lave som broderi, jeg ved mit program kan det, MEN TROR IKKE JEG KAN :-))(ukh) er det noget man skal begive sig ud i ???(t) (R)
Er det til korssting, jeg har et DMC program der er rigtig godt til det.
ææææææææhmmmm korssting ????? er det ikke bare almindelige sting man bruger når man laver billeder om til broderier på maskine altså ( det fik jeg vist ikke nævnt før ) UUpssss !!!
du bliver lige nødtil at fortælle hvilket program du arbejder i. så må vi se om ikke der er en der kan hjælpe
ja selvfølgelig(Å) jeg har Husqvarna's profesional plus og også embird
så tror jeg det er the dane - Pernille du skal have fat i, jeg mener at huske det er det program hun bruger men der er også flere jeg kan bare ikke lige huske hvem.
held og lykke med det.
Jeg har ikke det program og kan derfor ikke hjælpe ( har Bernina )
ok takker for forsøget(xyk)
Jeg har selv Embird, og har prøvet at lave et fotografi om til broderi. Og jeg synes faktisk, at det blev meget godt (xyk) Det er den plug-in der hedder Sfumato Stitch.
Hvis du skal lave f.eks et logo, så tror jeg at det er den plug-in der hedder Digitizing Tools du skal bruge. Den har jeg desværre ikke (endnu), så der kan jeg ikke hjælpe, desværre (K)
Forskellen ligger i, hvordan den laver stingene, når man laver fotografier syer man ikke de almindelige tætte sting, som man ellers normalt gør (:)
Men spørg endelig løs, og jeg skal prøve at hjælpe(a)
Kaffe
Jeg har selv Embird, og har prøvet at lave et fotografi om til broderi. Og jeg synes faktisk, at det blev meget godt (xyk) Det er den plug-in der hedder Sfumato Stitch.
Hvis du skal lave f.eks et logo, så tror jeg at det er den plug-in der hedder Digitizing Tools du skal bruge. Den har jeg desværre ikke (endnu), så der kan jeg ikke hjælpe, desværre (K)
Forskellen ligger i, hvordan den laver stingene, når man laver fotografier syer man ikke de almindelige tætte sting, som man ellers normalt gør (:)
Men spørg endelig løs, og jeg skal prøve at hjælpe(a)
Kaffe
Sfumato stitch og digitizing tools det er begge 2 nogle man skal købe ekstra ikk??
da jeg købte programmet købte jeg også Iconizer og font engin ( mener jeg de hedder )
jeg bruger mit program meget, men det er faktisk kun til " almindelige " ting, jeg har ikke prøvet at eksperimenterer med alle de ting man rent faktisk kan DESVÆRRE, men tiden er ikke til det lige nu, men det kribler i fingerne med at komme igang
Sfumato stitch og digitizing tools det er begge 2 nogle man skal købe ekstra ikk??
Jo, det er noget man skal købe ekstra, med selve Embird kan man desværre ikke rigtig gøre noget i den stil, så vidt jeg ved, jeg har nemlig heller ikke haft så meget tid til at rode med mit (R)
Jeg har også iconizer og Font-engine, og jeg bruger begge dele rigtig meget.
nu har jeg lige tjekket embird siden og den der digitizing er selvfølgelig den dyreste(t) TYPISK......... ved ski ikke om jeg skal købe den, aner jo ikke om jeg nogensiden får tid til at lave noget med den og er måske liiiiidt dumt bare for at kunne lave noget til min kollega, meeeen på den anden side, ved man jo heller ikke om jeg evt. kommer til at bruge den til noget andet smart i fremtiden(x)
Har du opgraderet din embird til den sidste nye???? og hvis... er der den store ændring fra den gamle ???
Jeg er også rigtig glad for mine ting i embird og Iconizer er guld værd så man kan se billeder af broderierne.....
Jeg har Embird 2006 build 4, så jeg kan se at de har lavet en enkelt build siden jeg købte min, men sådan er det jo med sådan noget SW, der kommer hele tiden nyt (:)
Da jeg købte Embird ville jeg egentlig gerne have det hele, men så kom nærrigheden op i mig, med alle de designs der findes rundt omkring, så må jeg altså vente med den der digitizer, men den er helt klart på min ønskeseddel (bdk
Jubiii, det ser ud til at man med Embird 2006 build 4 gratis kan uploade til build 5 (bdk
Jubiii, det ser ud til at man med Embird 2006 build 4 gratis kan uploade til build 5 (bdk
HEH din heldige kartoffel....... ( jeg ved ski ikke engang hvad mit hedder ) men det er vist 1 1/2 - 2 år siden jeg købte embird, ved bare ikke om det vil kunne betale sig for mig at uploade til sidste nye...(wqæ
Jeg har et program til min Singer som hedder Photostich den laver billeder om til broderi.
Jeg ved ikke om du kan bruge den på din maskine.
Gretchen
20-05-2007, 17:12
Hej jeg hedder Grethe! Jeg har husqarna 950E, i den er der et program der hedder Picturestitch, Her kan du scanne et billed ind, og så er der en knap hvor du kan create stitch. og vupti du har et broderet billed så er det bare med at få det i maskinen og så sy. Det er nemmere end nemt. Håber du kan bruge det til noget. Ellers så læs lidt i dine manualer.
Hilsen Grethe(a)
IIHHH mange tak for svar, det skal da prøves, når jeg får en smule tid, men nemt det lyder det :-)):-))
Nu har jeg lige prøvet det, meeeen det bliver noget sløret, man kan faktisk ikke se hvad der er på når det er lavet om til sting , hvad mon jeg gør forkert, ??? jeg tog et billede og brugte de 2 knapper du skrev, men man kan stort set ikke se hvad der er på når det er lavet om, nogle foreslag ?? :-))
the_dane
21-05-2007, 09:17
Til min Janome har jeg et program der hedder Customizer og det kan digitizere lidt og sagtens et foto eller et jpg.
Men ellers er jeg super glad for Embird som jeg bruger meget. Jeg har embird 2006 build 5 (man skal jo udnytte man kan opgradere gratis :)
Ja, Iconizer er super og med til man får et godt overblik over sine broderier.
Håber det hele lykkes for dig som du gerne vil have det.
Jeg har også customizing, men der sker ikke en dyt når jeg prøver at lægge billeder ind fra den mappe hvor mine billeder er, jeg har også Embird, men har ikke lært hele programmet endnu..... ((( hvis jeg bruger en mappe med broderier kommer den med det samme i customizing, men ikke den mappe med alle mine billeder i ????? aj aj aj hitter nok aldrig ud af det.. :-))
the_dane
22-05-2007, 11:55
Krid:
Du skal lægge filerne ned i den mappe der hedder noget med emb5 (mener jeg det er) og så kan du se dem i cutomizer og på maskine uden problemer.
Faktisk er det super let at lave en jpg fil om til cross stiches i cutomizer. Jeg hentede bla. en fil hvor det hele står beskrevet trin for trin og endda med billeder hele vejen. Rigtig idiotsikret (bdk
hvilken maskine er det du har Krid?
Jeg har en Designer 1 med diskette som jeg er suuuuper glad for :-))
MEN hvor finder jeg den mappe emb5 ???? nu har jeg været programmet igennem ( tror jeg :-)) men ved ikke lige hvor jeg skal hitte den ((
Kan jeg ogdså hente den fil du beskriver så der er en lille bitte chance for jeg fatter det ?? :-))
Gretchen
23-05-2007, 21:39
Øh undskyld det er et stykke tid siden jeg har været herinde! men altså der er nogle knapper ude i højre side, der skal du gøre billedet skarpere du kan vælger forskellige dele af ansigtet f.eks øjnene munden næsen osv. så kan du også gøre billedet lysere. Du skal bare blive ved med at prøve. Men jeg vil foreslå dig at kikke i manualen, og evt prøve at gå ind i turtuel. Som viser dig hvad du skal gøre (hvis du altså har indstalleret det) men øvelse gør mester ved du. Du kan jo ikke gøre noget forkert eller ødelægge noget du starter jo bare forfra hvis det ikke lykkes.
held og lykke
Grethe(xyk)
Gretchen
23-05-2007, 21:41
Jeg tror embird er et program man skal købe, det følger vist ikke med vores programmer til husqarna.
Grethe
the_dane
24-05-2007, 14:57
Customizer er et program der er lavet til min maskine . (Det er jeg glad for, da det også kan digitizere lidt)
Embird er et program man køber der kan utrolig meget og som man kan købe plugs-in til. F.eks. Iconizer som sørger for at man kan se billeder af alle sine broderier i filmappen. Embird kan utrolig meget incl konvertere om til de forskellige maskiners filtype f.eks. kan du konvertere en pes til det der passer din maskine. etc.
Jeg har trykket på de knapper hvor billedet bliver lysere eller mørkere, men synes ikke det ligner noget som helst :-))
Jeg har både Embird og Embroidery professional plus, men har ikke leget så meget i programmerne, da det desværre ikke er det jeg har haft mest tid til.
I denne uge er jeg på nattevagt, så der står øverste etage stille(t) så bær over med mig, da det liiiige skal ind og vende nogle gange(ukh)
Gretchen
02-06-2007, 20:46
Du skal trække i de "håndtag der er" du kan hele tiden følge med i hvor meget lysere eller skarpere du gør det er det for meget så går du bare til bage.
Men altså du skal først markere det du vil lave om på det gør du ude i venster side enten med 4kanten øverst eller med "snoren" håndkraft. så trykker du nederst i højre side og så kommer billedet frem og der er en lang linie til venstre for det med "håndtag" i jeg kan kun sige du må prøve dig frem lige pludselig lykkes det for dig. Det tog også mig meget længe at lære det at kende. men prøv og prøv og prøv. Og så igen brug din manual. Den er faktisk rigtig god. Du kan også gå ind på Husqarnas hjemmeside og se der, der er rigtig mange gode råd og tips.
Hilsen Grethe(ndk)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.