PDA

Se fuld version : Fyld til hæklede.....

Bedstemor
05-01-2012, 00:54
Når jeg hækler div. dyr, bruger jeg fyld fra puder fra Jysk.

Fyldet er hvidt og når bare jeg får hæklet ret fast er det ok.

Men - hvis der er hæklet lidt løst eller med mørke farver, synes jeg fyldet ses lidt rigeligt.

Spørgsmålet er:
Kan man få noget fyld i en mørk farve? Hvad gør I?

Charlottehansen
05-01-2012, 02:12
jeg bruger fiberfyld fra Panduro hobby, det er hvidt. Jeg hækler stramt, så jeg syntes ikke at man kan se fyldet

Janneha
05-01-2012, 06:26
Jeg slagter også nogle af de billige puder fra jysk og det går fint... Skal der være "korn" eller tyngde i så bluger jeg nogle plastikkugler i en lille stofpose så de ikke smutter ud gennem det hæklede. Dem købte jeg for 7 år og 1 sommer siden da vi en jul erfarede at musene havde ædt ALLE mine hjemmestrikkede nisser - altså de havde ædt de ris der var i dem :((

musen
05-01-2012, 07:04
Hej

Jeg bruger hobby fyldevat...også hvidt

Syns jeg har læst om problemet med hvidt fyld der kan ses i mørke farver....kan ikke huske om det var her her inde (x)så med risiko for at være pinlig og gentage noget andre har foreslået før *120*

Nå men,at man putte sit fyld i en evt sort nylonstrømpe,inden man putter der i "dyret"....*120*

hundeuld
05-01-2012, 10:01
Jeg har brugt stofrester i den farve jeg har hæklet, jeg nægter nemlig at gå ud og købe noget..(awd

Bedstemor
05-01-2012, 11:08
Hej

Jeg bruger hobby fyldevat...også hvidt

Syns jeg har læst om problemet med hvidt fyld der kan ses i mørke farver....kan ikke huske om det var her her inde (x)så med risiko for at være pinlig og gentage noget andre har foreslået før *120*

Nå men,at man putte sit fyld i en evt sort nylonstrømpe,inden man putter der i "dyret"....*120*

Det må prøves :-)

Bedstemor
05-01-2012, 11:09
Jeg har brugt stofrester i den farve jeg har hæklet, jeg nægter nemlig at gå ud og købe noget..(awd

Hvad så, når "dyret" skal vaskes? Kan det funke?

hundeuld
05-01-2012, 11:12
Jeg har ikke fået klager og jeg har gjort det nok i 35 år hvis det slår til *120*min søster gjorde det også.

Bedstemor
05-01-2012, 11:15
Jeg har ikke fået klager og jeg har gjort det nok i 35 år hvis det slår til *120*min søster gjorde det også.

:-) Så skulle jeg nok ta' og bruge den ide - om ikke andet, så til "de mørke". Tak Hundeuld