PDA

Se fuld version : Jeg vil osse prale

Dorit
28-04-2007, 09:17
ja jeg vil.....jeg vil prale af Zep !!!!!!!!!!!!!!!
for hun ved liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiige hvad der sker her....uden at ha fået den information.....vores have skal for alvor genfödes denne sommer...sådan at den bliver nem at holde men afligevel smuk vi skal bland andet ha fire roser, vores flotte gule rose bliver hvor den står...for det trives den og vi med, og så har vi små söde röde roser som i en krukke har overlevet vinteren...så de bliver osse...de skal bare ha en anden plads, og så er det rose nummer tre den skal väre en hvid hybenrose...hvis jeg ellers kan finde sådan en...og så var det lige at vi ikke rigtigt kunne blive enige om nummer fire...jeg ville gerne ha en lyseröd og manden vil gerne ha en aprikosfarvet....men se det problem har vi slet ikke längere....nope !!!
det problem har Zep nemerlig löst for os...for i torsdag kom den södeste lille papkasse med en lille rose...der hang noget med örene...svigerfar siger at den skal nok klare sig....såååååååååå om vores nye rose passe til nogen af de önsker vi hade eller ikke....det vides ikke....men vi gläder os vildt til at se den vokse fra baby til voksen.
(bdk tak fra Håkan og mig !!!(bdk

Zep
28-04-2007, 12:13
Tror også, den nok skal komme sig. Jeg fik nogle rosengrene sidste år sendt med posten. Dem stak jeg i drivhuset og de var villige til at sætte rødder og dens søskende har vældig travlt med at gro (H) Lykkefund skulle være dens navn. En sund og stærk rose, der skulle dufte vidunderligt! Jeg håber, at I får glæde af den fremover (z)

Bunddækkeplanter er iø en rigtig god idé til en "doven" have, hvor der skal være så lidt vedligeholdelse som muligt.

Imorgen skal vi til konfirmation. Konfirmandinden får bl.a. en rosenbusk, som jeg købte for et par måneder siden og har haft i en potte i drivhuset. Den skulle være et bud endnu en godvelduftende og nem rose - farven: laksrosa... Se her: http://www.rosenposten.dk/roser.asp?vis=74&cb=02-05-2007+20:15:42_740
Den skal jeg selv have i haven på et tidspunkt (xyk)

Zep
28-04-2007, 12:14
Nå linket virker ikke (F) MEn gå ind på http://www.rosenposten.dk og skrive Aloha i søgefeltet.

Jo, nu virker det Zep jeg har rettet linket

jytte molin
28-04-2007, 17:16
nu er jeg nysgerrig zep, vil det sige man kan klippe en gren af en rose og sætte i jord inde i drivert huset så slår den rod (xyk)

og dorit det lyder spændende med en have sommerfødsel, man kan sagtens få en smuk have hvor der ikke er så meget vedligeholdelse

jeg har lavet vores have så naturlig som muligt med blomsterbede hvor der er lagt sten og flis på, det holder meget ukrudt væk (H)

jane72
28-04-2007, 18:38
sikke en smuk rose... det er også en kanon side... har lige gemt den i foretrukne, så når vi er færdig med omrokeringen i haven, så var det bestemt en mulighed... (H)

Zep
28-04-2007, 19:50
nu er jeg nysgerrig zep, vil det sige man kan klippe en gren af en rose og sætte i jord inde i drivert huset så slår den rod (xyk)

Groft sagt, ja. Helt så enkelt er det selvfølgelig ikke - nogle roser er nemmere end andre og juli (altså efter blomstring/1. blomstring) er et godt tidspunkt. Hvis der er interesse for det, vil jeg prøve at huske at lave en fotogennemgang af, hvordan jeg gør, når vi kommer så langt. Min måde er nok ikke så avanceret, men den er selvgjort og virker langt henad vejen (:)

jytte molin
28-04-2007, 19:59
du ved nok selvgjort er velgjort,

vil være en god ide hvis du viser det, ja hvis du kan huske det, men jeg tror jeg forstår det og vil prøve, jeg syntes det er skægt hvis man selv kan fremavle noget (:)

hundeuld
29-04-2007, 22:56
Herligt med sådan en veninde handling .. men hvor er lige billeder (R)

Ulla P
30-04-2007, 07:35
Og jeg vil da lige tilføre, at Zep osse ved, hvad der rører sig i "ønskehjertet" hos en NY-lollik.

I onsdags fik jeg med posten en æske med udplantningsklare små fine bellisplanter.

Hun har bare dét dér empatigén, den kære Zep. (a)

Zep
02-05-2007, 20:01
Overlader gerne mine hjertebørn til gode hjem (H) Er rose og bellis begyndt at komme til sig selv igen efter rejsen?

Zep
01-09-2007, 11:51
Neeeej jeg glemte det med fotogennemgangen (Å)

Hvordan er det forresten gået med Aloha, Dorit - overlevede den?

Dorit
01-09-2007, 11:58
ja Zep den lever i aller höjste grad
lige nu er den lidt gl i bladene....men det har osse väret en våd sommer

og nu skal vi til at finde en fast plads til den((O))

Zep
01-09-2007, 13:18
Dejligt at høre! ((O))