PDA

Se fuld version : Susanne Toft Jensen haven 2007

Susanne Toft Jensen
26-04-2007, 12:26
Har været i haven idag, og der fandt jeg min første økologiske gulerod,

det skal lige siges at jeg ikke har sået den selv, så det er nok en fugl, der har været på spil.

Træet er en Rosenmandel vi købte sidste år, og et nærbillede af blomsterne på træet og så er der mine kejserliljer

Her er et link til mange liljer og de er bare rigtig flotte, men de er ikke mine øv øv.

http://www.flickr.com/photos/16734351@N00/

helene10
26-04-2007, 19:00
(H) Hurra for en dejlig have du har. Jeg er helt misundelig.
Sikke nogle smukke billeder, tak fordi du deler med alle os der må nøjes med en lille krukke blomster på altanen.

Knhobby
26-04-2007, 21:55
det må da være årets første gulerod

Susanne Toft Jensen
05-05-2007, 16:52
Her er lige et billede mere fra vores have, den ene af vores vandpytter.

hundeuld
05-05-2007, 18:09
Susanne og Bo der er lige en have her der kunne trænge til jeres finger, for de finder da al ukrudten..(H)

(bdk Dejligt kig ind hos jer...

Zep
05-05-2007, 18:54
Dejlig "vandpyt" (xyk) Jeg er ved at lave en minivandpyt i min have af en murerbalje.

lul1971
05-05-2007, 18:56
Dejlig "vandpyt" (xyk) Jeg er ved at lave en minivandpyt i min have af en murerbalje.
(ghf det lyder alternativt!!

Susanne Toft Jensen
06-05-2007, 13:01
En murbalje som vandpyt, det havde vi i Holstebro, den var placeret i midten af et højbed som stod i vores hundegård/terrasse og det var rigtig hyggeligt.

tella
06-05-2007, 15:32
kan i godt holde jeres bassin fri for tråd alger , for det synes jeg er et problem her i skive
knus
Tella

Susanne Toft Jensen
08-05-2007, 18:18
I det andet bassin, som vi har, er der en springsvandpumpe, hvor der er et eller andet, som dræber algerne, de bliver brune.

Vi har overvejet at købe nogle af de fisk, som spiser alger, men der findes også snegle og muslinger. Muslingerne har vi prøvet engang, men de døde.

Der findes vist også noget algerens, man kan tilsætte vandet, men er bange for at vores fisk dør, de skriver godt nok at fisk kan tåle det, men jeg mener at min mor har prøvet det engang og hendes fisk kunne vist ikke lide smagen.

tella
08-05-2007, 19:15
(xyk) tak for oplysningen jeg vil prøve at høre nærmere i vores plantorama om de fisk der spiser alger , for lige pt bruger vi noget væske , men det er lige som om mine planter ikke rigtig kan li´de det
hilsen
Tella

jytte molin
08-05-2007, 19:39
ja tella jeg har prøvet det der algerens til bassinner men fiskene døde,

nu kan man få en algespisende Guld skalle, fisk med flotte farver og en Græskarpe også algespisende, men vendt til i er sikker på den væske i har kommet i er neutralisseret (Å)

vi har nu et bassin på 1000 liter og har købt en filterpumpe med uv-lys der dræber algerne det er så klart så vi kan se bunden og dermed kan vi også bedre se fiskene (:)

tella
08-05-2007, 19:44
tak for hjælpen , jeg tror at det bliver pumpen , for den har jen snakket om at han havde set reklame for et eller andet sted , vores bassin er bare den plastik fason agtige en er det ikke omkring 600 l , men vores fisk er ikke døde af alge rensen
hilsen
Tella,

jytte molin
08-05-2007, 20:15
vores er også et formstøbt plastik bassin, jeg tror de holder bedre end folie det kan kattene sætte kløerne i og så bliver det utæt så går de længere ned og sætter kløer i og til sidst er der ikke meget vand, har set nogen der havde det (K)

Susanne Toft Jensen
03-06-2007, 15:41
Prøv lige at se, hvad der gemmer sig i vores lille vandpyt, haletudser i massevis, der er bare rigtig mange, den er hel levende.

1. Billede en stor haletudse med ben, der er 2 i den størrelse

2. 3 små tudser de mørke pletter, dem er der nok 100 af, hvis ikke flere.

3. En hel haletudse i fuld længde med ben, så den bliver nok snart til en frø

hundeuld
03-06-2007, 15:46
Nej hvor dejligt og hyggeligt Susanne. Tak for kigget..

jytte molin
03-06-2007, 18:13
kan nogen af dem så flytte herind, for jeg har ingen, det er snyd du har selvfølgelig hentet dem ovre i søen ved medborgerhuset, men sjovt er det (:)

Susanne Toft Jensen
07-06-2007, 16:41
Her kommer lige lidt mere fra vores have

1. Blå Akelejer
2. Røde Akelejer
3. Dværgsyren den dufter helt utroligt lige nu
4. Lyserøde lupiner, vi har dem 3 forskellige steder i haven, men de er i forskellige farver

Susanne Toft Jensen
07-07-2007, 19:42
I fredags da det regnede fik vi besøg i haven.

Der er sikkert mange, som ikke kan lide et besøg af den slags i haven, men hos os er alle fugle velkommen.

Er ikke helt sikker på om det er en spurvehøg eller en musvåge.

Ulla P
07-07-2007, 19:46
Uanset, så er det en flot fugl.

De eneste fugle, jeg helst vil undvære i min have i yngletiden er husskaderne.
Men skaden (både hus- og strandskaden) er fantastisk flotte fugle.

hundeuld
07-07-2007, 20:24
Den er lidt svær at se, du kan ikke prøve at lysne det lidt, selv om det går ud over kvaliteten af billed.. ?

hundeuld
07-07-2007, 20:32
Ja, det kunne gemalen ikke vente på , så jeg lysnede det.
han mener det kan værer en spurvehøg,

Hjørdis Jensen
07-07-2007, 20:38
For ganske få år tilbage skulle man næsten til hovedstaden for at få øje på en husskade, men de er da efterhånden kommet længere herned ad ! Ihvertfald til midtsjælland.

Men skovskaden den har vi da lige om hjørnet, og den er da også smuk, sikke fine farver den har i fjerene , men det har husskaden altså også, når man studerer den lidt i solen.
Men kragerne er jeg lidt træt af, de nupper mine valnødder, og der er også nok til dem, men de tror de ejer træet, og skælder ud når man går i haven og hygger ! ;-)

Susanne Toft Jensen
07-07-2007, 21:15
Tak fordi du lysnede billede, jeg tror også det er en spurvehøg.

Vi ser tit fugle i denne størrelse når vi kører til Hjørring eller Ålborg de sidder på stolperne langs motorvejen.

Vi har også haft besøg af en kernebider ude i haven, det er en fugle jeg aldrig havde set, før vi flyttede til nordjylland.

Men ellers vrimler det med fugle i haven, de elsker mine vandbassiner.

jytte molin
08-07-2007, 16:42
jeg tror nu også det er en spurvehøg, flot er den

vi har et par dompap i haven, de har også nogle flotte farver

vi ser også de store høge der sidder på pælene langs vejen