PDA

Se fuld version : Turen går til Grønland

susana
13-09-2011, 16:02
Uha har været så heldig at få foræret en tur til Grønland:-)

Tager afsted den 22 og bliver væk i 3-4 uger.......glæder mig mere end vildt......også selvom det er et lille bitte sted, hvor brugsen står opført som seværdighed;-) Så der bliver nok ikke noget med at have mere i kufferten hjem end ud.......men er sikker på det bliver en stor oplevelse.

Det var så et puslespil at få en hund passet så længe, men til sidst tilbød min søn at komme og bo i min lejlighed så længe.....og passe hund og blomster, er sikker på hunden overlever, men ved ikke helt med blomsterne;-))

-sol-
13-09-2011, 16:36
Hvor lyder det dejligt, ha en super skøn tur og husk at købe garn ;0)

lykketrold
13-09-2011, 16:49
nøj hvor er du heldig... hvor bliver det spændende.. tag en masse billeder og husk endelig masser af penge til garn, det skulle være noget af det lækreste at strikke i, varmt og lækkert, men dyrt...
ønsker dig en fantastisk tur...

flor61
13-09-2011, 16:57
Rigtig god tur , ja billeder er jo altid kærkommen ..Dejligt med sådan en forkælelse at få sådan en rejse ..(qwe

Jeanne Thøgersen
13-09-2011, 17:06
Rigtig god tur - der er skønt deroppe og en herlig natur hvis man er til det - har boet og arbejdet deroppe i 1 år da vores unger var små :-)

bubbihund
13-09-2011, 17:14
Hvordan får man en tur til Grønland forærende?? For det kunne jeg da også godt tænke mig (awd - Hvor er du bare heldig og rigtig god tur.

githa
13-09-2011, 17:23
Rigtig god tur.....

Nuuka
13-09-2011, 19:47
Rigtig god tur! Jeg er helt sikker på at det bliver en fantastisk oplevelse. Hvor på Grønland skal du hen? Jeg er halvt grønlænder og er født i Sisimiut.
Moskus-okse garn er afsindigt lækkert og desværre rigtig dyrt! Ca 350 kr pr 50 g!!

Glæder mig til at se billeder (;o)

hundeuld
13-09-2011, 20:15
Dejligt du har fået sådan en oplevelse foræret RIGTIG GOD TUR TIL DIG *131*

Mafalda
13-09-2011, 20:32
Ja rigtig god tur Susana og husk man kan ikke tage for mange billeder de kan jo sorteres når man kommer hjem....husker da min far var på Grønland tihi, han var der en uge og kom hjem med 3-400 billeder (før digi kameraet!) et par timers lysbilleder af tvivlsom kvalitet og vi var tvangsindlagt til at se dem før han sorterede!

Men ja jeg villa da også godt op og se den smukke natur i virkeligheden, nyd det!

lillebi
13-09-2011, 20:35
rigtig god tur :) det er et fedt sted og man får taget en masse dejlige natur billeder....du kan roligt tage en masse penge med for der er med garanti en masse at købe alligevel...garn,skind, smykker, tubilakker og meget andet godt...det er dyrt men godt :)

Strikkelene
13-09-2011, 20:37
Tillykke Susana!
Det lyder vel nok spændende. Skal du også køre med hundeslæde? Det kunne jeg godt tænke mig at gøre en dag.

susana
13-09-2011, 22:07
Hvordan får man en tur til Grønland forærende?? For det kunne jeg da også godt tænke mig (awd - Hvor er du bare heldig og rigtig god tur.

Bubbihund......man møder den rigtige mand:-))

supersine669
13-09-2011, 22:10

*213*Og det har du ikke fortalt mig? ;)

Dejligt at læse, søde Susana(z)

susana
13-09-2011, 22:24
*213*Og det har du ikke fortalt mig? ;)

Dejligt at læse, søde Susana(z)

Lillian du behøver jo ikke vide alt......men glæder mig vildt til den store oplevelse der venter deroppe:-)

Mafalda
14-09-2011, 08:06
Ja der er da vist noget der ikke er nået ud i kreagruppen :D tillykke og endnu engang god tur!

Georgsgade
14-09-2011, 08:32
Hejsa. Rigtig god tur til Grønland, et fantasktisk land, med højt til loften. Har været der flere gange. Vejret styrer indenrigsfly og sikkerheden er høj, er der tåge eller andet, der forhindrer landing i de små bygder, kan du sidde "fast" i lufthavnen i Sønderstrøm.Tag håndarbejde med, så du ikke går "sukkerkold" hvis ikke der er garn, hvor du når frem. Husk der er ikke veje mellem bygderne, kun hellikoptere eller fly, så det er nemt at løbe tør for varer, i de små bygder. Skal du til Nuuk, så snyd ikke dig selv, for en oplevelse i julemandens hus, National museet og en vandre tur på "Lille Marlene". Rigtig god tur - bare det var mig.

Tut
14-09-2011, 10:57
Åhhhhhhhhhhh bare det var mig, der skulle derop.

(qwe god tur til dig og den gavmilde giver.

(H)fra Tut

bubbihund
14-09-2011, 16:36

Ahaaaaaaa.....jeg må på jagt *120* - hvor er du bare heldig, både med den rigtige mand og turen. Håber du får en skøn tur (awd

susana
21-09-2011, 14:05
Om 2 timer drager jeg hjemmefra.....må sige rejsefeberen har indfundet sig:-)

Og piv, skal undvære min hund i over 3 uger.....det bliver svært!!!

Ellen H.
21-09-2011, 14:14
Rigtig god tur. Jeg var deroppe sidste år og købte bl.a. en bog med opskrifter på Tajarutit = muffedisser. Det er oprindelig tilbehør til nationaldragten, men kan sagtens bruges i en dansk vinter. Grønlandske perler sættes på garnet og så strikkes der mønster efter diagram - det var nyt for mig, men sjovt. Hilsen Ellen

Strikkelene
21-09-2011, 19:15
Rigtig god tur til dig! Jeg er spændt på at høre, hvad du oplever, når du kommer hjem igen.

susana
23-09-2011, 21:44
Ankommet i fin stil.....og wow siger jeg bare, for der er ikke meget andet at sige:-)
Er slet ikke sikker på jeg vil hjem igen!!!!

jettefb.
23-09-2011, 23:13
Dejligt for dig med sådan en tur. Min mands kusine og hendes mand (hun mødte sin mand deroppe) boede deroppe i flere år. De kom hjem for 5 år siden. Men savner det stadig.
Håber du får en rigtig dejlig oplevelse(z)

mosehuset
25-09-2011, 13:57
Hvor dejligt at høre, nyd det endelig. (n)(n) du kan ikke blive, husk du har varmestue-garn, så den går ikke. ((O))
Mange hilsner her fra *131*

Strikkelene
25-09-2011, 14:36
Man hører tit, at folk, som har været på Grønland én gang, altid vil tilbage dertil igen.

Nyd din ferie deroppe på indlandsisen.