PDA

Se fuld version : HJÆÆÆLP til Rasle-dims

bubbihund
29-07-2011, 22:39
Åååååh hvor er det bare træls!! Jeg mangler sådan nogle rasledimser, som man putter indeni rangler, ligesom dem de har i stof og stil http://www.stofogstil.dk/Katalog/Sytilbehoer.aspx?group_id=5175&articleid=24180

Men for et stykke tid siden, søgte jeg OG FANDT nogle på Etsy, som både var mindre og billigere, MEN kan jeg finde dem nu??? Det er bare træls.

Er der nogen der kan forestille sig hvilke søgeord jeg kan bruge på engelsk om sådan en rasledims??

hundeuld
30-07-2011, 07:28
Hvis du kan bruge sådan nogen der har været i kinderæg, så har jeg nogen i kigkassen, de er bare ikke lagt ind endnu.(Å)

lis ai
30-07-2011, 13:39
Jeg ved ikke om disse her er den størrelse du leder efter:http://www.etsy.com/listing/66832347/rattle-inserts-small-10pc-save-10?utm_source=toolsforetsybuyersse&utm_medium=api&utm_campaign=api

johnna
30-07-2011, 14:57
Små klare Æsker/dåser til perler kan fås hos Panduro

bubbihund
30-07-2011, 18:49
Hundeuld: Tak, men ellers tak, de er desværre for store.

Lis ai: Mange tak for linket, jeg fandt dem også selv igår, men jeg synes, at det bliver for pebret, når man også regner portoen med. Ellers mange tak for linket.

Johnna: Tak, det var en god idé. Det kan være det ender med det.

Det er bare smaddertræls, når jeg nu så det for et stykke tid siden, men hukommelsen ikke er til at huske HVAD jeg skrev i søgefeltet, for dér dukkede en masse forhandlere frem. ØV! (Å)

lis ai
30-07-2011, 20:26
Jeg ved ikke om det her er billigere:http://www.amazon.com/Plastic-Rattle-Insert-Rattles-Childrens/dp/B00439MAWA

Men ellers prøv under rattle insert for baby toys.

Dem i Stof og Stil er de for store eller har de ikke flere ?

flor61
30-07-2011, 20:33
Måske de har dem i en patchwork forretning ..jeg kan huske jeg købte nogle i sådan en ...((O))

bubbihund
30-07-2011, 20:52
Lis ai: Tak for linket, men de ser desværre ud til at være udsolgt. Jo jo, de har dem skam stadig, men de er lidt for store dem fra Stof og Stil, og så kunne det jo være skønt hvis jeg fandt dem et sted med lidt mængderabat (qwe

Flor61: Tak for tippet...det var da en god idé (awd

lis ai
30-07-2011, 20:56
Lis ai: Tak for linket, men de ser desværre ud til at være udsolgt. Jo jo, de har dem skam stadig, men de er lidt for store dem fra Stof og Stil, og så kunne det jo være skønt hvis jeg fandt dem et sted med lidt mængderabat (qwe

Flor61: Tak for tippet...det var da en god idé (awd

Ja så langt læste jeg jo ikke *120* Sorry!

bubbihund
30-07-2011, 21:35
Ja så langt læste jeg jo ikke *120* Sorry!

Hæ hæ hæ, nej kender det godt...man sidder med armene oppe i vejret over, at man har fundet et godt link - juhuuuu - så man glemmer at kigge ordentligt efter *120*

MEN, jeg har selv lige siddet og researchet lidt igen, og jeg har da fundet frem til denne her (http://www.etsy.com/shop/AmericanFeltandCraft?ref=seller_info) - for de har nemlig de små rasle-dimser.

OG, så har jeg fundet denne her (http://www.artfire.com/modules.php?name=Shop&op=listing&product_id=1749020), hvor det desværre stadig er den store størrelse (som dem i Stof og Stil), men de kaster 25 stk efter én for 12.95 dollars...og jeg har regnet lidt på det, at det giver en styk pris MED porto på ca. 4-5 kr. stykket.

Så nu sidder jeg og overvejer tingene lidt - men hvis der skulle sidde én, der lige nøjagtigt kender det rigtige sted, med de små rasledimser til en billig penge, så skriv endelig ((O))

Jeanne Thøgersen
31-07-2011, 09:31
Jeg syede engang nogle små pwrangler til Babyborn - jeg købte de der pynterangler i en festbutik klippede håndtaget af og Vupti ind i ranglen og dingeling hvor det kørte :-)))

Bare en ide

bubbihund
31-07-2011, 19:10
Jeg syede engang nogle små pwrangler til Babyborn - jeg købte de der pynterangler i en festbutik klippede håndtaget af og Vupti ind i ranglen og dingeling hvor det kørte :-)))

Bare en ide

Sjovt du siger det, for der dukkede nemlig sådan nogle op i min søgning....men kan de holde til en tur i vaskemaskinen tror du?

lis ai
02-08-2011, 01:08
Hvad med den her :
http://www.etsy.com/listing/62376417/back-in-stock-5-mini-rattle-inserts?ref=sr_gallery_18&ga_search_query=baby+rattle&ga_page=3&ga_search_type=all&ga_facet=

Jeanne Thøgersen
02-08-2011, 06:19
Sjovt du siger det, for der dukkede nemlig sådan nogle op i min søgning....men kan de holde til en tur i vaskemaskinen tror du?

Aner det ikke husker ikke hvor meget de blev nassede af dukkeleg :-))

annie
02-08-2011, 13:33
Læste på et tidspunkt et indlæg i et andet forum, hvor der blev brugt hvide plastickapsler fra mælkekartoner.
Den blev limet sammen med en kapsel nr. større f.eks. fra cola eller vandflaske med perler el. lign indeni.
Har dog ikke selv prøvet hvordan det virker. (x)

bubbihund
02-08-2011, 20:17
Lis ai: Tak for linket...jeg skrev til dem forleden og spurgte om hvordan portoen var, hvis nu jeg skulle bestille flere. Og pludselig blev det alligevel også alt for dyrt. Så dem har jeg også haft fat i *131* - Og det skulle jo helst ende med en fornuftig styk-pris.

Jeanne: Ah, ok, så det er måske sådan noget, der skal komme an på en prøve.

Annie: Det var da en rigtig god idé, som helt sikkert er et forsøg værd. Så er det jo bare om man kan finde noget lim der holder til en tur i vaskemaskinen. Tak for idéen.

Hyggehækler
02-08-2011, 21:15
Hej Bubbihund,
jeg laver mine rasler selv. Tager 2 låg fra mælkekartoner og limer dem sammen med varmelim, så de er helt lukket. De bliver helt sovset ind *120*. Så putter jeg alt muligt i, det kan være flere små perler, 1 stor perle, en metal rasler, ris eller hvad jeg nu lige synes om lyden ((O))

bubbihund
02-08-2011, 23:22
Tak for idéen. Når du siger varmelim, er det så bare de der stifter man propper i en varmepistol? - kan de klare en vaskemaskinetur?

bubbihund
15-08-2011, 19:06
Ta daaaaaa....ja, jeg fandt jo ikke nogle af de sider, som jeg havde set i mængdevis for et stykke tid siden...øv...men I skønne rokkere fik mig til at tænke i andre baner. Og så stødte jeg på nogle plastic-makeup-bøtter med skruelåg, som jeg kunne købe 25 stk af for kun 60 kr MED porto fra USA.

De har bare en helt perfekt størrelse, og dem kan jeg jo selv bestemme om jeg vil putte ris, bønner eller andet i, der kan få dem til at rasle.

Se selv, hvor fine de er:

58461

Jeanne Thøgersen
15-08-2011, 19:13
Ta daaaaaa....ja, jeg fandt jo ikke nogle af de sider, som jeg havde set i mængdevis for et stykke tid siden...øv...men I skønne rokkere fik mig til at tænke i andre baner. Og så stødte jeg på nogle plastic-makeup-bøtter med skruelåg, som jeg kunne købe 25 stk af for kun 60 kr MED porto fra USA.

De har bare en helt perfekt størrelse, og dem kan jeg jo selv bestemme om jeg vil putte ris, bønner eller andet i, der kan få dem til at rasle.

Se selv, hvor fine de er:

58461

Den slags har jeg lige købt i søstrene Grene til 1,28/stk og nogle aflange runde høje (ca 5 cm) til 2,16/stk.

Tænker at det var forsøget værd med perler i skruet sammen og godt med limpistolsnask ved låg/bøtte for at forsegle.

bubbihund
15-08-2011, 19:26
Den slags har jeg lige købt i søstrene Grene til 1,28/stk og nogle aflange runde høje (ca 5 cm) til 2,16/stk.

Tænker at det var forsøget værd med perler i skruet sammen og godt med limpistolsnask ved låg/bøtte for at forsegle.

Arh pis...nu tager du lige glæden fra mig (Å)*120*...nåmen, jeg er godt tilfreds med dem jeg har købt og de er sikkert også MEGET bedre end dem fra Grene *120**120*(prøver jeg at trøste mig med *120*)....men skal da lige snige mig forbi søstrene, for at se hvad de har.

Jeanne Thøgersen
15-08-2011, 19:58
Arh pis...nu tager du lige glæden fra mig (Å)...nåmen, jeg er godt tilfreds med dem jeg har købt og de er sikkert også MEGET bedre end dem fra Grene (prøver jeg at trøste mig med *120*)....men skal da lige snige mig forbi søstrene, for at se hvad de har.

Jeg er sikker på dine er pænere og bedre og klare mine er mælkehvide og lyseblå (har købt dem til hjemmelavet læbebalsam)

Det er jo det gode ved den butik man er altid velkommen og kan gå derfra med både store og små køb nogen nyttige andre bare som "Sulten for Sjov" :-)))))))

Inger1
15-08-2011, 20:23
Arh pis...nu tager du lige glæden fra mig (Å)...nåmen, jeg er godt tilfreds med dem jeg har købt og de er sikkert også MEGET bedre end dem fra Grene (prøver jeg at trøste mig med *120*)....men skal da lige snige mig forbi søstrene, for at se hvad de har.

Uhada (Å)(Å)(Å)du må sørme ærge dig utrolig meget siden du bruger dette sprog, for det synes jeg ikke du har brugt før*120**120**120*.
Inger

bubbihund
15-08-2011, 21:37
Uhada (Å)(Å)(Å)du må sørme ærge dig utrolig meget siden du bruger dette sprog, for det synes jeg ikke du har brugt før*120**120**120*.
Inger

Hi hi hi, nej det er skam sagt med et glimt i øjet...men glimtet kan man jo ikke se på skrift *120**120*

bubbihund
15-08-2011, 21:38
Jeg er sikker på dine er pænere og bedre og klare mine er mælkehvide og lyseblå (har købt dem til hjemmelavet læbebalsam)

Det er jo det gode ved den butik man er altid velkommen og kan gå derfra med både store og små køb nogen nyttige andre bare som "Sulten for Sjov" :-)))))))

Hi hi hi, ja jeg trøster mig med, at dem fra Grene sikkert ikke er ligeså gode..hæ hæ *120**120**120*

Jeanne Thøgersen
16-08-2011, 06:31
Hi hi hi, nej det er skam sagt med et glimt i øjet...men glimtet kan man jo ikke se på skrift *120**120*

Jeg havde skam gennemskuet humoren og set glimtet på afstand :-)

flor61
16-08-2011, 11:56
Hvad skal de bruges til ????
Ja nu er jeg nysgerrig ....(z)

bubbihund
16-08-2011, 17:33
Hvad skal de bruges til ????
Ja nu er jeg nysgerrig ....(z)

Dejligt med nysgerrighed *131*...jamen, jeg skal bruge dem til hvis jeg skal lave noget babylegetøj eller rangler, så kan jeg putte ris eller lignende i bøtterne, så de kan puttes indeni ranglerne, så de rasler.

bubbihund
16-08-2011, 17:33
Jeg havde skam gennemskuet humoren og set glimtet på afstand :-)

Godt du gennemskuede det *131*

cubik
16-08-2011, 17:53
Hej bubihund jeg ville forsøge mig med at søger på bjælle....den kan også give en lyd inde i en rangel

bubbihund
16-08-2011, 17:56
Ja, jeg har også bjælder, men har hørt at de ruster i en vaskemaskine...og det er jo ikke så godt. For det er jo rarest at have noget vandtæt, så bebber kan oversavle/gylpe osv. den, og så kan ranglen bare kastes til vask (awd

Missemor
23-08-2011, 11:13
Jeg har prøvet at putte bjælder indeni hæklede rangler, men lyden forsvinder i fyldet, så bjælden skal i hvert fald puttes i en lille æske eller dåse, og så kan der jo lige så godt bruges ris - eller meget bedre - de små plasticdimser der bruges på plasticfabrikkerne, kender man en der kender een, kan man nok få en posefuld, for der er altid noget overskud, når der skiftes farve i maskinerne, og skulle der så komme vand ind til "risene", så risikerer man ikke det bliver til risengrød.*120**120*

Jeanne Thøgersen
23-08-2011, 14:47
Lige de der plastikdimser kender jeg ikke - men jeg kender da en plastmager :-)

Missemor
24-08-2011, 19:15
Så fandt jeg lige dem der skal bruges, og de har ligget foran mig i flere dage uden jeg fik den idé at bruge dem.(Å)(Å)

Små rangler til dåbspynt, tag kuglen, en klat med en limpistol i hullerne, og den er klar til brug! 12 stk. koster ca. 16-20 kr. Så kan det vist ikke være billigere eller nemmere.*120*

bubbihund
24-08-2011, 19:28
Små rangler til dåbspynt, tag kuglen, en klat med en limpistol i hullerne, og den er klar til brug! 12 stk. koster ca. 16-20 kr. Så kan det vist ikke være billigere eller nemmere.*120*

Hvilken kugle? *141*

Hyggehækler
24-08-2011, 19:35
Så fandt jeg lige dem der skal bruges, og de har ligget foran mig i flere dage uden jeg fik den idé at bruge dem.(Å)(Å)

(39)Hvor kan man købe sådanne nogle henne??

Missemor
25-08-2011, 06:04
Jeg har købt dem i den lokale bog- og papirhandel, søg evt. på nettet "dåbspynt", så kommer der masser af links. Kuglen i midten kan jo dreje rundt, den sidder bare fast i et par små tapper i hver ende, så den er lige til at tage af.

http://www.sweet-design.dk/images/produktbilleder/S-rangler.JPG

Jeanne Thøgersen
25-08-2011, 06:28
(39)Hvor kan man købe sådanne nogle henne??

Jeg har købt nogle i festbutikken på Frederiksberg på en osetur.

supersine669
25-08-2011, 11:16
super god ide - TAK (39)

Bedstemor
25-08-2011, 11:21
Tak for den gode ide' (H)

bubbihund
25-08-2011, 11:59
Ahaaa...nåh dén kugle, jeg troede, at du mente kuglen indeni kuglen *120*

Missemor
26-08-2011, 08:20
Nu er der altså gået helt sport i at finde den bedste "rasler", og nu tror jeg, at jeg har fundet den.*120*

Rangle-kuglerne bliver dæmpet en del i rasle-lyden, når de bliver pakket ind i fiberfyld, og det gør løse bjælder også. Det bliver lidt bedre, når man bruger 2 stk. i samme stykke legetøj.

Jeg var i Panduro Hobby i går, og de havde en plastickasse med 12 små runde flade plasticæsker i, til 39,90 kr. Sådan een, med en ganske alm. lille bjælde i, det virker, og det rasler højt.((O)) Her skal lige siges, at de små bjælder jo har et lille øje til at hænge den i, det vrider jeg af, så bjælden er helt rund.

Der kommer en af de nærmeste dage lidt billeder i min tråd med håndarbejde.

bubbihund
26-08-2011, 16:36
Nu er der altså gået helt sport i at finde den bedste "rasler", og nu tror jeg, at jeg har fundet den.*120*

Rangle-kuglerne bliver dæmpet en del i rasle-lyden, når de bliver pakket ind i fiberfyld, og det gør løse bjælder også. Det bliver lidt bedre, når man bruger 2 stk. i samme stykke legetøj.

Jeg var i Panduro Hobby i går, og de havde en plastickasse med 12 små runde flade plasticæsker i, til 39,90 kr. Sådan een, med en ganske alm. lille bjælde i, det virker, og det rasler højt.((O)) Her skal lige siges, at de små bjælder jo har et lille øje til at hænge den i, det vrider jeg af, så bjælden er helt rund.

Der kommer en af de nærmeste dage lidt billeder i min tråd med håndarbejde.

Ha ha haaaa....hvor er det skønt, at du er blevet grebet...man kan faktisk godt mærke det helt herom på denne side af skærmen *120* Glæder mig til at se resultater.