PDA

Se fuld version : Vaskemaskinen lugter

Sommerfuglen
14-07-2011, 12:03
Min vaskemaskine lugter ikke særlig godt længere. og tøjet lugter også lidt mærkeligt når det kommer ud..

Hvad kan det være og hvad kan der gøres mod det?

flor61
14-07-2011, 12:48
Prøv at tage noget rodalon det tager lugten , sæt vaskemaskinen på 90 grader måske det hjælper , det hjalp mig..og fjerner også det der ligger i dørlågen ...

Blomsten-Pia
14-07-2011, 14:13
Husk at vaske en "rigtig" kogevask en gang imellem (også selvom "de kloge" siger det ikke er nødvendigt og er for dyrt)

Jeanne Thøgersen
14-07-2011, 14:32
Jeg køber noget der hedder maskinrens og bruger en flaske ad gangen det køber jeg i Bilka og Føtex.

Men som Flor siger Rodalon er også godt og husk lige at vaske gummikanten ordentligt i alle folderne med rodalonen :-)

Sommerfuglen
14-07-2011, 17:59
Den med Rodanlon, har jeg ikke prøvet endnu. Men hvor meget skal der fyldes i og skal den bare vaskes på 95 grader?

flor61
14-07-2011, 19:26
Jeg tager bolden som jeg kommer sæbe i og fylder den helt ,vasker lige dørens gummiliste af men en opvaskebørste som jeg har til det samme også 90 grader måske du kan komme et håndklæde i så det ikke larmer ...

hundeuld
14-07-2011, 19:32
Hmmm har du husket at tømme trevle sien, hvis den er fuld, tja så lugter det fælt.*120*

Tove
15-07-2011, 11:11
"
Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.

1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor.
Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.

2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.

3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.

4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.

Alle vaske er UDEN tøj.
"

Jeg har fundet ud af at opvaskepulveret Shine er med klor.
Og det hjalp på min maskine !
God fornøjelse :o)

Tut
15-07-2011, 11:16
Jeg har altid sæbeskuffen og lågen stående åben, så kan maskinen nå at tørre. Min maskine er 4 år gammel og har aldrig lugtet, jeg bilder min ind, at det er fordi den når at tørre mellem hver vask *120*

(H)fra Tut

hundeuld
15-07-2011, 11:38
Det gør min også Tut *120*

Jeanne Thøgersen
15-07-2011, 12:43
"
Inge Norus og Forbrugerrådet anbefaler denne kur, hvis din vaskemaskine lugter surt og råddent.

1. Start med at vaske tre gange ved 60 grader med en halv deciliter maskinopvaskemiddel med klor.
Efter hver vask skal du tømme trevlesien, som kan stoppe til undervejs.

2. Vask en gang ved 60 grader uden vaskemiddel for at skylle klorresterne ud.

3. Derefter skal du vaske tre gange ved 60 grader med ½ dl eller 30 gram citronsyre pr. gang.

4. Slut af med et skylleprogram eller en 60 graders vask for at komme af med mere belægning.

Alle vaske er UDEN tøj.
"

Jeg har fundet ud af at opvaskepulveret Shine er med klor.
Og det hjalp på min maskine !
God fornøjelse :o)

''

Jeg syntes normalt at fru Norus er en klog dame men her syntes jeg altså hun skyder gråspurve med kanoner. Når jeg vasker min igennem en gang med maskinrens og vasker gummiringen med rodalon ja så kører den fint igen min maskine er 6 år gammel og casker upåklageligt og får en rensning af den slags ca 1 gang om året.

Nora
15-07-2011, 13:31
Jeg syntes også, at det er mange gang der anbefales at der vaskes. Sikke en masse vand- og el-spild!
Min maskine er 16 år gammel og jeg har aldrig vasket på mere end 60 grader. Jeg tørre altid gummi-ringen af efter vask og lader døren stå åben. Jeg har endnu ikke haft problemer med lugt eller mug.
Nora

Sommerfuglen
15-07-2011, 18:41
Rodalon og en ren trevlesi, hjalp gevaldigt.. *213*

Men både lågen og skuffen, står altid åben, når jeg ikke bruger den.
Men jeg kunne se at det vist var i gummiringen ved lågen, at jeg "glemmer" at tørre den med en klud.. (R)

Tak for rådene (z)