PDA

Se fuld version : Steffen - bassebo

rokken
21-12-2006, 01:52
jeg har et flot fuglehus på mit redskabs-skur en mejsekasse vil jeg tro
men der er ikke nogle fugle i det , men beboet er det .

rokken
21-12-2006, 01:53
Sidste år havde vi Brombasser til at bo i hønsehuset og det gik nu meget fint, selvom pigerne var lidt betænkelige. Basserne er noget af det, jeg kigger først efter, når vinteren slipper sit tag og de hygger gevaldigt derude, når jeg går i haven Så det ser dejligt ud med dine beboere - og de klatter heller ikke på roserne ..

rokken
21-12-2006, 01:53
Skal se om jeg i morgen kan komme til at fotografer vores brumbasse bo, det er nemlig et underligt sted de har bosat sig... men jeg kan nu godt lide dit hjem til dem Steffen brumbasseslottet

rokken
21-12-2006, 01:54
Flot hus, det er dejligt at det bliver brugt.

Vi satte 4 fuglekasser op for 14 dage siden, så det bliver spændende at se om, der kommer beboer i til næste år. Vi tror ikke der kommer nogle i år.

rokken
21-12-2006, 01:57
I varmen kan man godt stå stille i lang tid , så vi fik taget foto i går

1.Her er blomsten hvor boet er i
2.
Her er hullet
3.
Her er fyren en brun jord bi

rokken
21-12-2006, 01:58
Nårhhhhhh ....
Jeg er bare vild med de småfyre dér.
De er lige til at ae .. med en lille forsigtig finger ...

rokken
21-12-2006, 02:01
Se nu her , man bliver overrasket gang på gang når man går rundt på vores område..
1.En ganske almindelig fugle kasse
2. som jo skulle indeholde fugle unger, men nej her bor der igen bier

rokken
21-12-2006, 02:01
Hvor er det dejligt at se Jeres blomster og andet i haven - jeg ville ønske jeg havde en have. Glæder mig over alt fra jeres haver

rokken
21-12-2006, 02:03
Et par indlæg oppe, står der noget om vores basse bo i en potte plante, se nu her hvad de små fyrer er flittige med ..

Jeg satte min broder til at finde ud af hvad det var for nogen fyrer der sådan går ud og høster grønne blade, og tager dem med ned i deres bo, han sendte:

Leaf-cutter Bee (Megachile centuncularis)

Length 13mm

Well-known for the neat, semi-circular holes which are cut from the leaf margins of fuchsia's, garden roses and many other plants by female bees; these are used to create nest walls. No permanent damage is caused to the plants that are visited, just an unsightly ragged appearance. These bees are common and widespread during June and July.
Man kan læse mere her :

http://www.biocrawler.com/encyclopedia/Megachilidae (http://www.biocrawler.com/encyclopedia/Megachilidae)
søg på :
Leaf-cutter Bee

1. Ikke fra vores have, men et godt nær billed
2.
På vej ned i boet med et blad

rokken
21-12-2006, 02:04
Har du nu skaffed udrustning til din nye bikube...så du kan tappe dejlig honning

rokken
21-12-2006, 02:04
Skulle måske til at tænke på det, for vi har sørma mange bier rundt omkring efterhånden...

hundeuld
27-06-2009, 07:52
Er der nogen der har bier andre steder lige nu...

Elsebeth
27-06-2009, 08:37
Vi har et enkelt stade i vores have som vi allerede 1 gang har fået dejlig honning fra. Og der står kasser klar til 3-4 stader mere på et tidspunkt.

Det er min forlovedes nye hobby og han har været så heldig at kunne komme i praktik ude hos en Erhvervsbiavler i Bjergsted.

Jeg har alle år og dage været dødbange for bier og hvepse, men efter vi har fået bier og jeg har lært lidt om deres levevis , så er det faktisk ikke så slemt mere. De er slet ikke så agressive som man tror og da slet ikke som hvepsene er..