Se fuld version : Haven - Kartoffeltræet endelig farvel
Hundeuld fik for 8 år siden et opstammet kartoffeltræ i fødselsdags gave, det gik til her i vinter, og jeg ville smide det hele på komposten, men hundeuld, stoppede mig, og ville have stammen til knapper Hvad man dog ikke bliver udsat for
Derfor Steffen, vi har været inde på din side, og læst om voks i enderne på træet, det har vi så ikke, men hvad med starin ?
1. Her kan da blive et par knapper af den stammen
2. Årene er meget tætte, da det har vokset langsomt
3. Ja, det var Mille der lå i tinskålen på bordet,,,,,,,speciel kat :-)
Lækker kat.
Der er da arbejde til Hundeuld i den kat. Skulle da have kendt Hundeuld for mange år siden. Har haft kennel med hvide schæfere, En chinchillafarvet perser, og en chinchilla, bare for at nævne ulddyrene. Vores schæfere blev importeret fra Canada og Nordamerika og havde et vildt tykt uldlag
Sjovt nok talte vi dengang om at man måske kunne lave garn af ulden, men det blev aldrig til noget. Det var vist dengang mohairkaninerne gjorde deres sejersgang, og alle talte om mohair.
Jamen hvorfor ikke bruge en vissen gren også Det er da vist den helt store tur i aften,
med alt det nye i har gang i alle sammen
Det vil jeg aldrig have skænket en tanke, sådan at anvende stammen til knapper -fiks idé og en meget sød kat
Det er da godt nok løgn Haven, noget som går ud i din slapper have ?
Det er næsten ikke til at tro på.
Godt i får noget ud af det alligevel, det ville faktisk ikke ligne jer, hvis i ikke fik vent det til noget godt
Og Mille det møg dyr er også kommet med
Hvorfor jeg skriver møgdyr, hun bider mig altid, men jeg kan da også bare holde nallerne væk når hun sover
Se så gik kartoffeltræet ikke helt til spilde Steffen fik noget ud af resterne,
som vi komme til at pynte adskellige trøjer fremover SE
1.Så mange blev der603
2. Træ ringene er de ikke flotte604
Nu var kartoffeltræet gået ud
Hovedstammen skæret ret kraftig af
Roden skulle i kompost bunken......
Nå nej det er jo haven *120*, så den kommer lige ned i et bed.
VUPTI se her
1. Den var ikke helt død, så nu er stammen blevet 1 meter høj, og skal til at beskæres
De er rigtigt kønne - der er nogle enormt flotte nuancer i åretegningerne.
Det var sør'me godt set, at sådan en "vissen pind" kunne bruges til noget fornuftigt !! Hjemme hos mig var den bare røget på komposten
Ja, det er imponerede jeg ville ikke engang have tænkt så langt..
Hold da op, Bente, så kan du få flere knapper........engang.
De er for øvrigt blevet fine
Jeg bruger selv træknapper til mange strikketøjer, men de her er da noget sjovere at sætte i end dem jeg køber hos Panduro. Det kan være, jeg skal gå over til Steffens modeller
Jeg kan i hvert tilfælde anbefale dem :wink:
Her har jeg brugt de første kartoffel træ`s knapper til en barnetrøje
Hvor er den fin, og knapperne er rigtig go'e på sådan en naturfarvet garn. Det er altså osse genialt med de knapper på skift. Jeg tror nu ikke man tager det så højtideligt mere, om der knappes til den ene eller den anden side...........men alligevel
Det er dog nogle utroligt flotte knapper. Jeg ville ønske jeg havde mit hoved fuld af så mange ideer som du har Hundeuld.
Nogen gange er det altså ikke så godt,
man kan blive helt rund tosset af det jeg er begyndt at skrive ned her på computeren,
For at kunne huske
at huske
Ja det med at huske - det er lissom der også er nogle der sniger sig ind om natten og stjæler evnen til det med årene....meeeeennnnnnn Hundeuld når hovedet er fuld af så mange GODE ideer, som dit er, så gør det ikke noget hvis der er en enkelt ting der smutter nu og da .
Det værste for hundeuld er, at hun har en ide, og når man så kommer om 3 måneder og spørger til den, så er den smuttet he he det har vi grinet af mange gange ..
Altså det er sygt det her, jeg går ude i haven, og beskær træer, og ved gud om jeg ikke går og kigger efter lige grene, ja, det hedder vel rokkenitis ikke kataja
hundeuld
24-07-2009, 13:20
Her er der så brugt nogen af dem igen 33779
supersine669
24-07-2009, 23:45
(bdkUtroligt FLOT model, incl de smukke knapper (bdk
hundeuld
19-11-2011, 09:15
Nu er det ved at være tid til at beskær træer rundt omkring, så husk lige hvad de kan bruges til...(H)
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.