PDA

Se fuld version : HVad nørkler du med i juledagene og frem til nytår?

Zep
26-12-2010, 17:59
Ja hvad har I gang i af håndarbejde?

Jeg har strikke- og hæklestop pga en dårlig albue/underarm. Men så er jeg gået igang med at lave roser, så jeg har dem klar, når jeg skal dekorere kort.

Jeanne Thøgersen
26-12-2010, 18:18
Jeg strikker et par huer til mine store unger inden de tager til London igen og så er der sokkerne til Torben og ja så er der jo tøj til diverse dukker og banser her i huset.
*242* (æåø

Dorit
26-12-2010, 18:27
meeeeeeeeeeen vis jeg visker det meget stille her inde sladdre i ikke vel????
jeg skal skrive på mit eksamens arbejde i kirkehistorie..... det skal väre färdig den 7 januar og forsvares den 13 januar....

men men men ak og ve jeg skal jo väre Gudmor snart til den södeste prinsesse og hun må da ha sig egen dåbskjole........så jeg kommer hele tiden til at tage nogle lange pauser fra skriveriet.....for at strikke og hygge...den er lidt af den model som ligger på drops....*230*

Dorit
26-12-2010, 18:28
såååå er din rose virkelig smuk!!!!!

Jeanne Thøgersen
26-12-2010, 18:31
meeeeeeeeeeen vis jeg visker det meget stille her inde sladdre i ikke vel????
jeg skal skrive på mit eksamens arbejde i kirkehistorie..... det skal väre färdig den 7 januar og forsvares den 13 januar....

men men men ak og ve jeg skal jo väre Gudmor snart til den södeste prinsesse og hun må da ha sig egen dåbskjole........så jeg kommer hele tiden til at tage nogle lange pauser fra skriveriet.....for at strikke og hygge...den er lidt af den model som ligger på drops....*230*

Jeg kan godt forstå dig og dengang jeg læste tog jeg også lange pauser fra mine specialer og især min hovedopgave. Men gør man det med god samvittighed tror jeg gentlig det er sundt - jeg klarede mig da meget bedre end dem der knoklede løs og ikke rigtig nåede noget alligevel :-)

Pøjpøj med både opgave et og to *141*

Strikkelene
26-12-2010, 18:52
Jeg er lige begyndt på et varmestuehalstørklæde i grå nuancer. I skal nok få det at se, når det er færdigt. Og så har jeg nogle andre håndarbejder, jeg også laver lidt på.

Jeg er spændt på at se den dåbskjole, Dorit!

Din blomst er meget sød, Zep!

Bedstemor
26-12-2010, 19:46
Jeg laver støvlesokker til børnebørnene, de mangler igen de fleste.

Et lidt kedeligt arb. Nu får de så tre par alle, så må de klare sig et stykke tid :-)
*237*

Jeanne Thøgersen
26-12-2010, 20:26
Jeg laver støvlesokker til børnebørnene, de mangler igen de fleste.

Et lidt kedeligt arb. Nu får de så tre par alle, så må de klare sig et stykke tid :-)
*237*

Bedstemor hvad er støvlesokker??????? Må jeg se dem - eller måske et link ;-)

bubbihund
26-12-2010, 21:06
Kan du virkelig godt sidde og nørkle med SÅ små blomster når du har ondt?? Flot gået Zep (æåø

avj
26-12-2010, 21:13
Jeg er igang med at kniple lilla bånd til næste års adventskrans

Bedstemor
26-12-2010, 21:34
Bedstemor hvad er støvlesokker??????? Må jeg se dem - eller måske et link ;-)

Støvlesokker har de altid heddet hos os.
Det er bare kraftige sokker til at bruge i vinterstøvlerne.
Alle køber de støvler der skal bruges til ski, kælketure osv. så store, så der er plads til "støvlesokkerne"
De bliver også brugt som indesutter af de store knægte.
Min datter og alle børnebørnene uanset alder er nogle meget legende unger. Min søn havde det ligeså.

nette strik
26-12-2010, 21:50
Zep hvor er din blomst flot. Du er nok også en af dem der ikke bare kan sidde uden at have noget i hænderne. Kan man for en tid ikke det ene, så finder man jo bare andre gøremål, flot gået.

Jeg strikker elefanthuer og skriver opskrift på dem, kommer senere når jeg har alle str.
Og ind imellem sild,syte og grønkål og hvad der ellers skal på bordet i julen, så øver jeg på den nye lille strømperundpind, det er godt nok besværligt, om der er en speciel teknik med den ved jeg ikke, men jeg kan ikke rigtig med den lille 25 cm rundpind, endnu ........... griiiiiii

lhh
26-12-2010, 22:05
Jeg er igang med cardiganen der er på forsiden af Drops nr. 117.
Har også pandebånd på pindene, har lavet 2 her mellem jul og nytår og er igang med nr 3.
Ind imellem bliver det også til lidt teposefoldninger.

Jeanne Thøgersen
26-12-2010, 22:20
Støvlesokker har de altid heddet hos os.
Det er bare kraftige sokker til at bruge i vinterstøvlerne.
Alle køber de støvler der skal bruges til ski, kælketure osv. så store, så der er plads til "støvlesokkerne"
De bliver også brugt som indesutter af de store knægte.
Min datter og alle børnebørnene uanset alder er nogle meget legende unger. Min søn havde det ligeså.

Tak for dit svar så blev jeg lidt klogere her d 26 december 2010 TAK jeg er vild med at blive klogere end jeg er (er ikke ret svært)

lillebi
26-12-2010, 22:54
Jeg har fået en del bestillinger på nogle tørklæder/små sjaler,efter jeg forærede en af mine kollegaer et,så det går lidt af tiden med og så kigger jeg på kurven med ufo'er. Jeg har ikke så mange ufo'er tilbage og jeg vil rigtig ger´ne ha tømt den så der er plads til nogle nye ufo'er(Å)*120*(31)

Rysse
26-12-2010, 22:56
Jeg er i gang med en hue til mig selv. Nu får vi se hvor længe det holder. De sidste 2 jeg har strikket til mig selv blev solgt før de var færdige.

lenemormeinild
26-12-2010, 23:16
Jeg er gået fuldstændig Barbie tøj amok, da jeg lige før jul fik noget lækkert garn til mit dukketøj så det har skulle prøves samt finde på lidt nye ideer for at få brugt gamle garnrester, for jeg får en masse af mine dejlige venner der lige har en rest hist og her men så skal det jo også bruges og ikke bare gemmes. Jeg har også fået en masse perler, palietter og knapper fordi mine venner ofte tænker på mig og dukketøj og heldigvis skal der ikke meget til barbie, men ser de lige et lækkert nøgle gaarn i genbrugen så er den også forvanlet om til barbietøj, så nu må jeg altså bare igang med at bruge af alt guldet som jeg kalder det.

Men jeg har også planer om at få syet sengetøj til barnebarnet med hæklet motiver på som min søn og ikke mindst svigerdatter ønsker sig. (godt jeg har ferie en hel uge for mig selv så kan jeg gøre lige hvad jeg vil hihi)

Rita
26-12-2010, 23:23
Jeg er i gang med et par varmestuesokker, og så har jeg ellers en del UFO'er, men de ligger jo godt indtil videre.

bubbihund
26-12-2010, 23:37
Fandt et billede igår, som jeg så tegnede op som korsstingsbroderi. Og det er jeg så igang med at lave nu. Med det blev lige afbrudt af en oversættelse af et hæklemønster.

marion
27-12-2010, 00:37
jeg har forsøgt mig med sutsko det eneste min kære svigerfar og hans kone ønskede sig i julegave og indtil videre er det gået mig godt...
så nu har ungerne da også lige bestilt nogle så der må der købes garn til imorgen har også fundet nogle opskrifter til farmors lille prinsesse som jo lige har været her et par dage op til jul skøøøøøønt men hun er jo lidt stor af sin alder så måtte lige måle lidt så vi kunne finde den rette størrelse :-) hun er jo 6 måneder nu :-)

skæver lidt til min kiste med ufoer.. som jeg havde besluttet skulle være færdige inden det nye år... men men men der er så mange spændende ting jeg vil igang med lige nu og her og der jo en grund til at de ting er blevet til ufoer (de er enten ret svære så jeg skal koncentrere mig eller også er de blevet for kedelige undervejs... har åbenbart en tålmodighed og koncentrationsevne som et barn på 8 år)

god jul i øvrigt...

FruP
27-12-2010, 02:50
Jeg har lavet flagguirlande til juletræet og dem, vi har besøgt i juledagene.

CarinaHorsmark
27-12-2010, 03:43
Normalt ville jeg jo lave en pokkers masse varmestuestrik, men det er lagt til side i øjeblikket..
Da jeg endelig har fundet en masse ting jeg gerne vil lave, og faktisk også gerne vil ha' selv.
Jeg er gået i gang med at lave hårbånd med blomster, sløjfer osv, til mit nye korte hår, også vil jeg strikke/hækle nogle små veste til mig selv også, og har også fået lavet lidt flere smykker i fimo til mig selv ..

Dejligt endelig at ha' fundet på nogle ting, som jeg selv gider gå med *120*

Tina
27-12-2010, 04:20
Jeg er ved at strikke et par vanter til min datter + lidt varmestuestrik, som der jo altid er gang i.

dansbo
27-12-2010, 04:22
Nå jeg er ikke den eneste natteravn, kan jeg se *smiler

Jeg er ved at strikke nr. 2 sok færdig til ældste-datteren, og derefter vil jeg igang med vanter til den anden datter. Men SÅ skal der også gang i varmestuestrikkeriet igen, efter ca. en måneds pause pga. julegavenørklerierne.
Indimellem strikningen fletter jeg på en taske til datteren.

Missemor
27-12-2010, 08:37
I dag har jeg fri, skal ud og se på lejlighed med yngstesønnen, der skal afjules, gøres godt rent, og i eftermiddag skal vores 3 katte til det årlige tjek hos dyrlægen. Vi bliver 12 nytårsaften, så der skal lidt forberedelser til, og så er der også det der arbejde, der tager alt for meget af ens fritid(R)

Håndarbejdsmæssigt har jeg gang i et varmestuehalstørklæde, og efter det skal jeg igang med en ny broderet julegavesæk til vores kommende barnebarn. Den sidste jeg syede, syede jeg på 6-8 timer om dagen, og det tog en måned, men jeg arbejder lidt længere om dagen nu end dengang, så det tager nok et par måneder at få den broderet. Den er sådan ca. 60x80 cm. hvis jeg ikke husker helt galt. Og så skal jeg faktisk også have lavet en til bonusbarnebarnet, men den skal laves så både han og kommende søskende kan bruge den.

hotcat55
27-12-2010, 08:51
Jeg har gang i et par sokker med lang skaft til min svoger, som fik nye gummistøvler i julegave,men han havde ingen sokker. Det må vi så gøre noget ved.
Jeg har også et sjal i domiostrik igang,hvor der faktisk kun mangler kanten.
Derefter skal der gang i varmestuestrik igen.
Godt Nytår rundt omkring.
Hilsen hotcat55*198**215**301*

hundeuld
27-12-2010, 11:21
Her er der en del varmestuestrik vanter på de 5 strømpepinde og på rundpind 2½ og 3 sidder der barbie dukketøj , rigtig dejligt engang imellem, men det bliver kun de sæt jeg har færdig og mangler pynten til jeg laver, derefter kører vi på fuld fart med vanter igen...*120*

anje03
27-12-2010, 11:23
Jeg skal i gang med varmestuesokker, skal lige have lave et halsrør færdig til en af mine piger, men de ved ikke om de kan lide det, men så ved jeg at min svigerdatter gerne vil have det, der mangles også pusser hos pigerne, men varmestuesokkerne står i første række.((O))
hilsen Anni

Inger1
27-12-2010, 11:47
Jeg havde ønske denne heks af mine sønner og det fik jeg.
Har strikket kroppen, men nu mangler jeg lige strømpepinde nr. 5½. Har ellers alle andre pinde, men ik lige 5½. Min garnforretning har først åben i morgen ÆV.
Inger

lenemormeinild
27-12-2010, 11:51
Har strikket kroppen, men nu mangler jeg lige strømpepinde nr. 5½. Har ellers alle andre pinde, men ik lige 5½. Min garnforretning har først åben i morgen ÆV.
Inger
*213*Hvor er den skøn, vi må se billed når den er færdig:-)
Ærgeligt du lige mangler pindene, der kan være lang tid til i morgen

Zep
27-12-2010, 11:52
*213*Hvor er den skøn, vi må se billed når den er færdig:-)
Ærgeligt du lige mangler pindene, der kan være lang tid til i morgen

Helt enig ((O))

hundeuld
27-12-2010, 11:56
Inger

Hvor ser den spændende ud, hvor stor bliver den ??

MaBaPe
27-12-2010, 12:15
Jeg var midt i en omgang dukketøj til en storsøsterpakke der skal bruges en af de første dage i det nye år..

Så røg jeg på sygehuset med en blodprop..

Kom hjem igen, men kunne ikke strikke med de tynde pinde...nu er jeg blevet så ferm at der kan holde på p nr 4 også ((O))

Så jeg strikker dukketøj.. og venter på at blive bedstemor igen *306

Zep
27-12-2010, 12:18
Jeg var midt i en omgang dukketøj til en storsøsterpakke der skal bruges en af de første dage i det nye år..

Kom hjem igen, men kunne ikke strikke med de tynde pinde...nu er jeg blevet så ferm at der kan holde på p nr 4 også ((O))

Rigtig god bedring (a)(a)(a)

Inger1
27-12-2010, 12:39
Hvor ser den spændende ud, hvor stor bliver den ??
Der står den bliver 60 fra bund til toppen af hatten, det skal nok komme til at passe da kroppen er 30 cm og brystet er 11 cm.
Prøver at få den færdig her i julen eller den skal være færdig((O))
Billed bliver I ikke snydt for bare rolig.(z)
Inger

tove o
27-12-2010, 12:43
Jeg er i gang med nogle Amigurumi dyr, da lageret blev godt formindsket i julen.
Derudover et par vanter til varmestuestrik.
Så ligger der nogle umonterede lomme bamser (til varme......) og venter.

Thomas' mormor
27-12-2010, 13:07
Afsluttede et stjernesjal lillejuleaften, strikket i Evilla garn. Der skal nok komme billede senere. Og hvem der skal have det ved jeg ikke lige. Og så er der kastet masker op på strømpepindene, til et par strømper.

Mafalda
27-12-2010, 14:00
Jeg er ved at strikke en tevarmer med kabler....dvs jeg skal først til at igang med kablerne og det er første gang så det bliver spændende....og så har jeg lavet en bolero færdig lige før jul...jeg skal have strikket et par huer og en bolero til min niece, men noget af det bliver nok først til januar :P

krj
27-12-2010, 14:11
Jeg er lige blevet færdig med endnu en sjal, begynder på det næste i eftermiddag, så må vi se hvornår jeg når omkring Holstebro med dem.

Tina
27-12-2010, 17:20
Jeg er ved at strikke en tevarmer med kabler....dvs jeg skal først til at igang med kablerne og det er første gang så det bliver spændende....og så har jeg lavet en bolero færdig lige før jul...jeg skal have strikket et par huer og en bolero til min niece, men noget af det bliver nok først til januar :P

Jeg vil altså rigtig gerne se et billede af din thevarmer m. kabler, når du har den færdig :-)

Tina
27-12-2010, 17:20

Rigtig god bedring *131*

Tessie
27-12-2010, 19:34
Jeg er igang med Bella fra Geilsk. Et flot sjal, som dog kræver, at jeg kigger på arbejdet. Derfor har jeg samtidig den sædvnlige sok på pindene som TV strik.

Christina
27-12-2010, 21:53
Jeg er også igang med at strikke en dåbskjole fra Drops (BabyDrops 11-31). Måske den samme, som Dorit er igang med? Jeg har strikket kysen og er nu igang med selve kjolen/bærestykket.

Dåben er først medio marts, så jeg har stadig god tid, men man ved jo aldrig, hvad der sker, så hver gang jeg kan se mit snit til det, får jeg lige strikket en pind eller to. Der er 412 masker på en pind, så det går langsomt fremad med projektet, men det går fremad, og jeg synes, det er sjovt at strikke.

Venlig hilsen

Christina.

biblue
27-12-2010, 23:32
Hej *124* Jeg er igang med en trøje fra Drops med stjernemønster til min datter, og har osse gang i et par spiralsokker. Godt nytår(H)

Unger
28-12-2010, 00:24
Jeg har bevæget mig udi en hjemmelavet rullepølse - det er første gang jeg prøver at lave sådan en, så det er meget spændende :o)

Derudover er jeg i gang med Anemone fra Rasmilla - har lige gjort Elvira fra Rasmilla færdig også...

KreaLea
28-12-2010, 01:22
Jeg har lige strikket min første strømpe..... Så nu skal jeg bare igang med nr. 2. Har ikke strikket strømper før (jo, en enkelt med min mormors hjælp for 25 år siden og så strikkede hun den anden), så jeg følger opskriften slavisk!

På pinde nr. 2,5 og strømpegarn fra Mayflowers. Synes det går langsomt med de tynde pinde, men er trods alt godt tilfreds med resultatet.

Bestemt ikke det sidste par strømper jeg laver; alt er købt ind til næste par som bliver i Arwetta, med dobbelt garn og på pind 3,5 el. 4.

Derudover har jeg et "tørklæde med huller" (ostetørklæde hedder det måske også?) på pindene og som altid en hue undervejs også.

Sommerfuglen
28-12-2010, 10:06
Jeg er i gang med min første omgang varmestuestrik, det bliver til en blandet omgang, men mest vinterting. (z)

Jeg var i gang med et par strømper, men gav op, fordi der blev ved med at komme huller ved hælen (Å)

Derudover har jeg fundet alt for mange opskrifter, på ting jeg bare må lave (R).

morstrik
28-12-2010, 10:31
Jeg har gang i nogle (ifølge manden) internationale knæstrømper - garnet har datteren købt på tilbud i Holland og de er til hendes veninde som er Israeler bosiddende i Tyskland

Zep
28-12-2010, 11:05
Uh jeg hygger mig gevaldigt med at læse, hvad I laver *101*Jeg har stadig gang i roseriet her og det går da lidt fremad...

Lolau
28-12-2010, 11:56
jeg er gået ignag med at få alle mine UFO'er, væk... lige nu er det en brudepar jeg har gang i at brodere til en veninde... så skal jeg lige have foldet et par armbånd og nogle tasker, og så ryger der også lige lidt build a bear tøj over strikkepindende.. og resterne af garnet skal jeg til at bruge på barbie tøj.. så jeg har vist nok at lave lige for tiden... billederne kommer ind på mine færdige ting når jeg får det færdigt...

2ve2ve
28-12-2010, 14:32
Jeg har også i disse dage fået mig taget sammen til at færdiggøre ufo-er---der er for mange. I det nye år må jeg ikke have så mange. Nogle af dem har jeg trevlet op. ......Ellers er jeg igang med en trøje til min mand, den er fra Pickles.no. Jeg tror den hed en Dean-trøje. ....Han er nu ikke nogen James Dean mere..........men elsker uldne trøjer.((O))

biblue
28-12-2010, 17:58
hej sommerfuglen. jeg har osse prøvet at strikke stømper/sokker med hæl men opgav da jeg ikke kunne finde ud af det. men så fandt jeg en opskrift på spiralsokker, (de er uden hæl) så nu er jeg endelig begyndt at strikke sokker. det første par fik min svigerdatter og dem er hun glade for. :)

lykketrold
28-12-2010, 18:34
jeg er i gang med et sjal til en veninde. og det driver mig til vanvid, løber op hele tiden, meeeeen jeg opgiver ikke, det skal nok lykkes..

Sommerfuglen
28-12-2010, 18:52
Hvad er en UFO? I er mange der har nævnt det nu..

"Brumby"
28-12-2010, 18:58
Hvor er det dog en vidunderlig tråd, denne her...

Ganske spændende at se hvad I bedriver derhjemme i stuerne...

Jeg har 8 patchwork dækkeservietter liggende som skulle bruges på nytårsbordet.. jeg ved dog ikke helt om jeg får dem færdigt til tiden for jeg blev indlagt i dag med smerter i underlivet - jeg har en graviditet udenfor livmoderen de ikke kan finde... (n) Jeg er til observation, så nu må tiden vise hvad der skal ske...

men uden håndarbejde kan jeg ikke være.. så jeg har naturligvis taget strømpepindende med... har færdiggjort et per i str 33 i ragsokker.. og er begyndt på en str 45 nu... Så må vi se om der er nok arbejde i dem mens jeg skal ligge her.. *306

heldigvis har jeg trådløs netadgang, så jeg kan more mig med rokken også...((O))

"Brumby"
28-12-2010, 19:00
Hvad er en UFO? I er mange der har nævnt det nu..

I denne verden er en UFO en UFuldstændig Opgave...

Noget man har fået lagt fra sig - i kortere eller længere tid - men som man typisk skal tage sig i nakken for lige at gøre færdig...((O))

Zep
28-12-2010, 19:03
Får lige lyst til at gøre obs på Rokkeordbogen *120*(H): http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=2335

lotusblomsten
28-12-2010, 19:13
Kære Brumby jeg føler med dig , jeg har været udsat for fænomenet hele to gange .
Håber du snart er ved hægterne igen og rigtig Godt Nytår.
Knuz

Strikkelene
28-12-2010, 20:16
God bedring Brumby!

lenemormeinild
28-12-2010, 20:25
Hvor er det dog en vidunderlig tråd, denne her...

Ganske spændende at se hvad I bedriver derhjemme i stuerne...

Jeg har 8 patchwork dækkeservietter liggende som skulle bruges på nytårsbordet.. jeg ved dog ikke helt om jeg får dem færdigt til tiden for jeg blev indlagt i dag med smerter i underlivet - jeg har en graviditet udenfor livmoderen de ikke kan finde... (n) Jeg er til observation, så nu må tiden vise hvad der skal ske...

men uden håndarbejde kan jeg ikke være.. så jeg har naturligvis taget strømpepindende med... har færdiggjort et per i str 33 i ragsokker.. og er begyndt på en str 45 nu... Så må vi se om der er nok arbejde i dem mens jeg skal ligge her.. *306

heldigvis har jeg trådløs netadgang, så jeg kan more mig med rokken også...((O))
God bedring(z)
Godt du kan følge med på rokken *120**120*

Zep
28-12-2010, 20:26
God bedring Brumby *307*

hundeuld
28-12-2010, 20:29
Knusser til dig Brumby *131*

bubbihund
28-12-2010, 20:31
Åh nej dog Brumby...god bedring (k)

Jeanne Thøgersen
28-12-2010, 20:37
Rigtig god bedring Brumby - føler med dig

Mafalda
28-12-2010, 20:40
God bedring Brumby!

Tina jeg skal nok få taget et billede når engang den er færdig, hende der bestilte den fandt et billede på nettet og viste mig tekanden :P så nu må vi se, fandt kablet i en bog på bib og har hæklet bunden for at gøre det nemt for mig selv...nu får vi se hvordan det går :)

mormal
28-12-2010, 21:41
God bedring, Brumby. *131*

Jeg er i gang med en taske ( i cykelslange og presenning, selvfølgelig) til min yngste, der skal starte dagpleje efter nytår. Og et par varme sokker til ham. Og jeg eksperimenterer samtidig med at lave varme og vindtætte overtræks-'støvler', han kan bruge i dagplejen.

Jeg er også i gang med at rydde op på mit værelse. Noget af et projekt, men jeg tror, det vil fremme kreativiteten, hvis det bli'r gjort... (R)

anje03
28-12-2010, 21:49
Rigtig god bedring til dig Brummy, håber ikke du skal ligge der alt for lang tid
(k) fra anni

"Brumby"
28-12-2010, 21:55
TAK TAK allesammen.. men det var ikke meningen at tråden her skulle udvikle sig til andet end zeps start...

mine str 45 kører derudaf.. dejligt...

Birgitma
28-12-2010, 22:40
Jeg har gang i hue og halstørklæde til varmestuen, en halsedisse til mig selv derind imellem knytte jeg armbånd og så selvfølgelig mine kort, jeg skulle og gerne nå at flytte "lidt" rundt ind på mit hobbyværelse, men nu må jeg se det kan godt være jeg er nød til at udsætte det til starten af det nye år.

lis ai
28-12-2010, 23:41
Jeg nørkler lige nu og her med en dåbsgave bestående af hæklet legetøj og det skal være færdigt til d. 1. jan. hvor det bliver afhentet.
Og en strikket vest/bolero, der skal være færdig samme dag. Den skal nok bæres til barnedåben - dog ikke af babyen *120*
Og så må jeg vist igang med et par projekter, der har ligget stille alt for lang tid, fordi jeg har for lidt tid og spreder mig lidt for meget med mine projekter.

Strikke Marie
29-12-2010, 08:40
Sikken en hyggelig tråd at læse - det eneste jeg ikke bryder mig om at blive mindet om er..........UFO´er(n)
Nå, men jeg er jo igang med skovens dyr. Foreløbig er det blevet til 8:
2 mus, en odder, en ræv, et egern, et pindsvin, en vaskebjørn og en kanin. Man kan blive ved med at finde nye små dyr, så der kommer nok flere.
De er alle strikket af garn rester, og stoppet med uld, så de koster jo ikke noget at lave. Derforuden er de super hurtige. Ofte strikker jeg et dyr efter kaffen mens vi alligevel sidder og snakker sammen.
De er ca 5-6 cm store.
Strikke Marie

Thisted
29-12-2010, 09:28
Jeg har fundet mit store hæklede dug frem, som jeg startede på i sommers , er ved sidste omgang, så glæder mig til at se det helt færdig.

githa
29-12-2010, 09:30
Strikkemarie ...de strikkede dyr er det nogle du har tænkt dig at lægge i download?

Tut
29-12-2010, 11:35
Jeg er igang med ragsokker til min nabo og til Mads min private snekasters søn.
Et sjal med ærmer til mig selv og selvfølgelig sokker og halstørklæde til varmestuekassen.

(Å) der ligger også et par UFOer.

(H)fra Tut

marion
29-12-2010, 11:51
god bedring til dig brumby tænker på dig

Lolau
29-12-2010, 15:02
Så den første UFO færdig...

*303*

Strikke Marie
29-12-2010, 15:19
50452

sikken en hyggelig tråd at læse - det eneste jeg ikke bryder mig om at blive mindet om er..........ufo´er(n)
nå, men jeg er jo igang med skovens dyr. Foreløbig er det blevet til 8:
2 mus, en odder, en ræv, et egern, et pindsvin, en vaskebjørn og en kanin. Man kan blive ved med at finde nye små dyr, så der kommer nok flere.
De er alle strikket af garn rester, og stoppet med uld, så de koster jo ikke noget at lave. Derforuden er de super hurtige. Ofte strikker jeg et dyr efter kaffen mens vi alligevel sidder og snakker sammen.
De er ca 5-6 cm store.
Strikke marie

Rysse
29-12-2010, 15:35
Min hue blev færdig i går. Og væk var den til en kollega, jeg nåede ikke engang at tage et billede af den. Så nu er jeg gået i gang med endnu en.

hundeuld
29-12-2010, 15:41
Herligt at skovensdyr kommer frem af dine finger ....

Her er nr 30 sæt barbietøj ved at være færdig, men så stopper jeg altså også, det er ikke så sjovt at lave det når man ikke har en dukke, men det kommer det kommer.*306

CharlotteSol
29-12-2010, 22:45
Hvor er det hyggeligt at læse hvad I er i gang med hver især :)

Jeg er selv endelig kommet lidt igang med at lave kort igen, har ellers haft en laaaang pause, men lige for tiden vælter de ud af min hånd - nok fordi jeg burde læse til eksamen. Jeg skal op på mandag og må med skam indrømme at jeg ikke har åbnet en bog endnu (Å)

Zep - hvordan laver man de der roser?

Inge K
30-12-2010, 00:42
Jeg strikker babytøj! *306 Vi bliver bedsteforældre sidst i januar og vi ved det bliver en dreng, så jeg er gået i gang med en lille cardigan med en masse snoninger - det er den jeg strikker på, når jeg kan koncentrere mig (R) Desuden er jeg startet på en lille undertrøje i uld, som er sådan én, der ikke kræver det helt store opmærksomhed og så må vi se om jeg kan nå mere før han melder sin ankomst.
Egentlig skulle jeg høste flettepil i denne uge, men det er det altså for koldt til *154* Hvis vi får de lovede plusgrader de næste par dage, kan jeg måske være heldig at rimen forsvinder fra pilen, så jeg kan se forskel på de forskellige sorter og måske endda holde varmen til at få høstet lidt ((O))

Zep
30-12-2010, 10:11
Zep - hvordan laver man de der roser?
Du kan lige få et foto af mit rodebord, hvor jeg sad med alle materialer fremme... (tror det ligger i starten af tråden allerede - ups) Og så vender jeg nok tilbage i en tråd under papir i det nye år *303* En der er rigtig god til den slags, som kaldes floral punch craft, er Gydda: http://hobbyboden.blogspot.com/2010/10/floral-punch-craft.html . Rita fik mig igang for snart 3 år siden (det har næsten ligget stille lige siden her (Å)).

Rita
30-12-2010, 11:35
Zep. Det er dejligt, at du er kommet i gang. Bedre sent end aldrig. Din blomst er rigtig sød.

Jeg får også en hel del skrabt sammen uden altid at komme i gang med det samme. ideerne vælter jo frem her, så man slet ikke kan nå det hele. *120*

Zep
30-12-2010, 11:56
Ja vi hamstrer, vi papirfolk *120*Jeg har fået lavet en del roser og er nu så småt gået igang med at lave kort - nu skal der ske noget med det papirlager!!

LiseL
30-12-2010, 12:16
Jeg er gået i gang med mit livs projekt..... en trøje med perler strikket ind i ribkanterne og mønsterborter i 3 farver. Perlerne er lidt langsommeligt men går fint - men 3 farver er næsten mere end jeg magter. Er der nogle, der har et godt råd til, hvordan man placerer garnet over fingrene, så det er nemmest at arbejde med?
Godt Nytår
LiseL*303*

"Brumby"
30-12-2010, 19:34
Du kan lige få et foto af mit rodebord, hvor jeg sad med alle materialer fremme... (tror det ligger i starten af tråden allerede - ups) Og så vender jeg nok tilbage i en tråd under papir i det nye år *303* En der er rigtig god til den slags, som kaldes floral punch craft, er Gydda: http://hobbyboden.blogspot.com/2010/10/floral-punch-craft.html . Rita fik mig igang for snart 3 år siden (det har næsten ligget stille lige siden her (Å)).
Uha Zep.. det skulle du vist ikke have vist mig.. jeg er smask forelsket i det link og hvad du viser... Kom du på kursus??

Det bliver jeg nødt til at lære at lave!!

Desuden har jeg fået strikket 1½ str 45 ragsok mens jeg var på hospitalet.. så skulle jeg have drop i og det gjorde for ondt at strikke... uff!!

Men er kommet godt hjem nu... og strikketøjet skal nok frem igen meget snart... ;-)

Birgit Cordua
30-12-2010, 20:05
Tak for denne tråd, jeg blev inspireret... fik gjort flere ting færdige.
Bl.a glas med skruelåg ophæng, se foto.
- og fik også min sofa færdig, som jeg har været ved at ombetrække.
Så nu er der tid til nye projekter jeg er blevet lun på at strikke sokker, spiralsokker uden hæl.
Og så er der de fineste sutsko på Ravery, strikket og derefter filtet- opskriften er på engelsk, så der er også en opgave med at få den oversat.
Jeg har en masse uld som jeg også gerne vil lære at spinde garn af.

Ja, der er nok at gå igang - når ideerne kommer.(asf)

lenemormeinild
31-12-2010, 02:13
Ja mit hoved er fyldt med ideer der bare må laves sidste nat drømte jeg om at lave en sangskjuler med Barbie og så en hæklet Bibel og spørg ikke hvor jeg har det fra, for jeg kender end ikke nogle piger der skal konfirmeres til foråret, men derfor kan man jo godt lave noget til inspireation til ander, så efter en dejlig dag hos Elise ja så måtte jeg bare finde garn og pinde frem og her er så resultatet inden jeg hopper i seng hihi

50512

Inliner
31-12-2010, 09:48
Jeg er i gang med min Swing Swagger trøje, men den bliver nu først færdig engang i det nye år, blev færdig med mit Cocco Wee sjal lige før jul .

Sommerfuglen
31-12-2010, 09:58
hej sommerfuglen. jeg har osse prøvet at strikke stømper/sokker med hæl men opgav da jeg ikke kunne finde ud af det. men så fandt jeg en opskrift på spiralsokker, (de er uden hæl) så nu er jeg endelig begyndt at strikke sokker. det første par fik min svigerdatter og dem er hun glade for. :)
Det må helt klart prøves (qwe

Rita
31-12-2010, 11:05
Jeg er i gang med min Swing Swagger trøje, men den bliver nu først færdig engang i det nye år, blev færdig med mit Cocco Wee sjal lige før jul .

Det sjal vil jeg da gerne se. Kan ikke lige finde det når jeg googler.

Rita
31-12-2010, 11:11
Jeg er i gang med min første omgang varmestuestrik, det bliver til en blandet omgang, men mest vinterting.

Jeg var i gang med et par strømper, men gav op, fordi der blev ved med at komme huller ved hælen (Å)

Derudover har jeg fundet alt for mange opskrifter, på ting jeg bare må lave (R).

Du må have et kursus i at strikke strømper med hæl. Du siger bare til (z)

Zep
31-12-2010, 15:09
Uha Zep.. det skulle du vist ikke have vist mig.. jeg er smask forelsket i det link og hvad du viser... Kom du på kursus??

Det bliver jeg nødt til at lære at lave!!

Desuden har jeg fået strikket 1½ str 45 ragsok mens jeg var på hospitalet.. så skulle jeg have drop i og det gjorde for ondt at strikke... uff!!

Men er kommet godt hjem nu... og strikketøjet skal nok frem igen meget snart... ;-)
Nope - som med næsten alt, hvad jeg laver, så lærer jeg ved at se og ved vejledninger og god hjælp herinde! 2010