PDA

Se fuld version : Baby cardigan HJÆÆÆÆÆÆÆLP !

CarinaHorsmark
10-10-2010, 21:03
Nu har jeg fået modet til at prøve at lave en trøje til varmestuekassem, og jeg er simpelthen så ekstremt stolt af resultatet indtil videre, men er også kun igang med ryggen jo *120*

Opskriften er til str. 6 mdr. og der står at jeg skal strikke 28 cm. til ryggen.. og nu når jeg sidder og kigger på den, så ser den altså utrolig lang ud. Men jeg har jo ikke lige noget barn at gå ud fra, så nu prøver jeg at spørge jer kære rokkere, er 28 cm. normalt til ryggen på str. 6 mdr? (x)

lenemormeinild
10-10-2010, 21:07
Hejsa Carina
Ja hele længden er omkring 26-28 cm til str 6 mdr så strik du bare derud af(39)

CarinaHorsmark
12-10-2010, 16:39
Så kom jeg lige til endnu et problem ... Og jeg har nu brugt en hel dag på at finde et svar, og det er ikke lykkedes mig, så jeg forsøger mig her igen (R)

jeg er igang med højre forstykke i den , og i opskriften står der "nu sættes de yderste 4m mod forkanten på hjælpep til hals 1 gang og 2m. 1 gang, derefter tages 1m ind på hver anden p. 3 gange"
Hvad menes der med det? Jeg kan simpelthen ikke forstå det (x)

lis ai
12-10-2010, 22:48
Så kom jeg lige til endnu et problem ... Og jeg har nu brugt en hel dag på at finde et svar, og det er ikke lykkedes mig, så jeg forsøger mig her igen (R)

jeg er igang med højre forstykke i den , og i opskriften står der "nu sættes de yderste 4m mod forkanten på hjælpep til hals 1 gang og 2m. 1 gang, derefter tages 1m ind på hver anden p. 3 gange"
Hvad menes der med det? Jeg kan simpelthen ikke forstå det (x)
Har du et link til opskriften, for der ser da ud som om der mangler et par ord, når du har sat de 4m til forkanten på en hjælpepind kunne der stå noget med luk yderligere af til hals.......
Men som skrevet hvis du har et link til opskriften eller billede vil det være nemmere at hjælpe.

CarinaHorsmark
12-10-2010, 23:11
Det er et gammelt lille baby strik hæfte jeg har lånt af min mor, fra femina, som opskriften er i . Så ved slet ikke om det er til at finde den på nettet (x)

lis ai
13-10-2010, 01:36
Hvordan ser hæftet ud på forsiden ? Er der et årstal på det et eller andet sted?
Hvordan ser blusen ud ?

CarinaHorsmark
13-10-2010, 03:13
På forsiden er der en hvid strikket bjørn, med lyserød sløjfe. Hæftet hedder : Babystrik..
det er et tillæg til Femina nr. 32. 1991.
Trøjen blir kaldt for en bolchestribet trøje. Det er en cardigan med 8 knapper. og Rib i kanten.
Jeg har lige forsøgt at google lidt, for at se om jeg kunne finde et billede eller opskriften på nettet, men jeg er ikke så god til sådan noget, så det lykkedes mig ikke.

Men jeg kan prøve at tage et billede af hæftet imorgen, hvis det dur ?

lis ai
13-10-2010, 08:31
Jeps nu sidder jeg med hæftet og det er rigtignok en lidt mærkværdig afslutning af halskant og ganske unødvendig, da der alligevel skal samles masker op både på forkanten og i halsen.
Så derfor ville jeg lukke 4 m af en gang. Luk 2 m en gang og derefter luk 1 m tre gange. Alle aflukninger foretages fra retsiden.
På venstre forstykke er det modsat altså på vrangsiden.

heidi73
13-10-2010, 08:42
Nu har jeg fået modet til at prøve at lave en trøje til varmestuekassem, og jeg er simpelthen så ekstremt stolt af resultatet indtil videre, men er også kun igang med ryggen jo *120*

Opskriften er til str. 6 mdr. og der står at jeg skal strikke 28 cm. til ryggen.. og nu når jeg sidder og kigger på den, så ser den altså utrolig lang ud. Men jeg har jo ikke lige noget barn at gå ud fra, så nu prøver jeg at spørge jer kære rokkere, er 28 cm. normalt til ryggen på str. 6 mdr? (x)

Du er bare SÅ sej, og selvf. kan du ((O))