PDA

Se fuld version : 80'er mode

dikte
02-09-2010, 14:12
Så er vi inviteret til fest, og det skal være under temaet 80'erne og 90'erne. Altid dejligt at komme lidt ud og få gang i benene. (tænk at skal danse til disco igen)*103**120*Men Men... Hvad med tøjet? Jeg er total blank....Og det er allerede på næste fredag. (x) Har været på genbrug, men syntes ikke jeg rigtig kan finde noget, men måske er det fordi jeg helt har glemt hvordan vi så ud dengang.. Kan være meget fint med tema fester,men de gir' nu også nogen hovedbrud.. Jeg er åben for ider' hvis i skulle sidde inde med nogle.

rosenbak
02-09-2010, 14:50
Neonfarver
Walkman
Benvarmere
Sailorsko
Gårdsangersko
Gamascher
Store øreringe
Sugerørssløjfer
Store briller
Hængerøvsbukser
Satinbukser

Dette er noget af det jeg fandt ud af, da vi var til 80-er fest i april.

CarinaHorsmark
02-09-2010, 15:21
Jeg synes at når man snakker tøj med min mor og svigermor at de så tit nævner at det der er fremme nu, er meget 80'er agtigt.
Så det må vel være noget med harems bukser, (kalder jeg dem, sådan nogle som har et bredt elastik i taljen, også poser meget, og igen elastik ved anklerne) ved de kan fås i alle mulige forskellige farver og stoffer. Benvarmere, pangfarver, utrolig store øreringe, leggins, osv.
Jeg kan se bagpå Grease filmen, at den er lavet i 1978, så mon ikke det er noget i den stil også?

Lolau
02-09-2010, 15:35
På den her hjemme side kan men leje kostumer også fra 80'erne...
http://www.kostumemagasinet.dk/00008/00055/

men ellers kan det måske give dig nogle ider til hvad du kan bruge af tøj

dikte
02-09-2010, 15:40
Fint med sådan en liste. Den må jeg ha med mig og se hvad jeg kan finde af det. Og hvis jeg så også lige tjekker hjemmesiden må jeg da være godt rustet. Tak for hjælpen.((O))

Missemor
02-09-2010, 16:52
Kassebukser
Kropsnære skjortebluser med store mønstrer, det store hit var med "avistryk", og en tætsiddende pullover udover. Skjorterne var med store flipper og brede manchetter.

bubbihund
02-09-2010, 20:36
Og hvis man havde blazerjakke på, så SKULLE ærmerne lige have et ombuk. Bare se "Miami Vice" total 80'er klassiker *120*

De helt tynde læderslips er også en 80'er ting.

Gulerodsbukser
Sweatshirts: Kappa, Claudio og Ball

Seler

Og håret skulle enten være permanentet eller crepes (ved ikke om det er stavet rigtigt)

Chiffonhårsløjfer

Skulderpuder (bare se "Dollars")

Gitte_G
02-09-2010, 20:45
Der var også de store blanke skjorter som sad helt løst og STORE skulderpuder i. Helst i pangfarver og så gerne gamascher under.
Koboltblå var også et stort hit.
Og store øreringe i pangfarver og helst i plastik.
Åh ja det var tider hihi

bubbihund
02-09-2010, 20:50
Der var også de store blanke skjorter som sad helt løst og STORE skulderpuder i. Helst i pangfarver og så gerne gamascher under.
Koboltblå var også et stort hit.
Og store øreringe i pangfarver og helst i plastik.
Åh ja det var tider hihi

Ja, man var totalt smagløs at se på. Og skulderpuder mente man gik godt til ALT. Selv i sweatshirts.

Der var jo også de hjemmestrikkede bluser med brede skråstriber...helst i pastel.

Gitte_G
02-09-2010, 22:02
åh ja, pastel var også ganske fikst dengang.

Og så var der jo håret, jeg havde langt hår og gerne permanentet og så blev det touperet så det fyldte meget - jo jo, jeg var jo vild med bands som Europe og den slags med stort hår, så det måtte man jo også selv have!

bubbihund
02-09-2010, 22:21
åh ja, pastel var også ganske fikst dengang.

Og så var der jo håret, jeg havde langt hår og gerne permanentet og så blev det touperet så det fyldte meget - jo jo, jeg var jo vild med bands som Europe og den slags med stort hår, så det måtte man jo også selv have!

*120*Hi hi hi.....der må findes et foto af det *141*

"Brumby"
03-09-2010, 12:28
Neonfarver
Walkman
Benvarmere
Sailorsko
Gårdsangersko
Gamascher
Store øreringe
Sugerørssløjfer
Store briller
Hængerøvsbukser
Satinbukser

Dette er noget af det jeg fandt ud af, da vi var til 80-er fest i april.

Og stort hår - gerne krølle eller bedre, crepet hår!!

hundeuld
17-03-2012, 09:21
Var det ikke sådan håret 65788så ud *120*

hundeuld
17-03-2012, 09:22
Her er en side hvor i kan se lidt fra de forskellige årgang http://www.nordmus.dk/org/index.php?option=com_content&view=article&id=873&Itemid=363&lang=da

Bernina <3
17-03-2012, 10:11
Vil lige takke for denne tråd (bdk skal selv til 80´er fest og i har jo lige genopfrisket tøjet fra dengang (H)

LPN
17-03-2012, 17:46
Her er lidt inspiration

http://www.e-team.dk/80/80er-mode.htm

hundeuld
18-10-2012, 10:21
Prøv en gang at kigge i garnstudios ekstraopskrifter - de sidste sider. Der ligger opskrifter fra 80'erne, og du kan se på billederne hvordan bukser, bluser, hår mv. så ud - fx her http://garnstudio.com/lang/dk/oppskr...&sort=datedesc (http://garnstudio.com/lang/dk/oppskrift_extra.php?page=18&sort=datedesc)

nette strik
18-10-2012, 10:44
Kassebukser
Kropsnære skjortebluser med store mønstrer, det store hit var med "avistryk", og en tætsiddende pullover udover. Skjorterne var med store flipper og brede manchetter.

Kasse bukserne var fra 70´erne, og de storre flipper også.

sjovt netop dette set har jeg haft, i 80èrne, ja, for den sag også figurer ligner også mere det på billedet. (R)*120*
70658 mit var blåt.