Se fuld version : Ja så er det mig igen som mangler hjælp.
Jeg har været inde og lavet et logo til mit arbejde og på skærmen ser et s.... godt ud, men når det bliver broderet ligner det l....
Hvorfor ligner det ikke hinanden.
Tja det kan der være mange grunde til.
Hvad broderer du det på ?
Har du husket stabilisering ?
Måske skal overtråden løsnes.
Jeg tror jeg ville prøve at sy det på forskellige matrialer.
Har du selv lavet bogstaverne eller har du brugt nogle af dem der er i selve programmet?
Hilsen Sofie
the_dane
28-03-2007, 23:06
som Sofie siger kan det være forskellige ting der er skyld i det.
Har du spændt stoffet for meget?
Var stoffet ikke korrekt spændt (for løst eller for stramt? )
der er så mange "regler" når man maskinbroderer GGG
f.eks:
1. Husk at skifte nål - som tommerfingelregel efter hver 8. sytime med den.
Det er vigtigt den er skrap så den ikke flænser stoffet og tråden knækker også nemmere hvis den ikke er skarp.
Regler for stabilisering:
- jo tungere stof du har jo letter skal stabiliseringen være og omvendt.
- Hvis du syr og det rynker kan det evt være : Stabiliseringen er for tynd. Du vil kunne se igennem, dårlig brodering, syr meget tæt på og springer over
- Hvis du syr på tungt stof med tykt stabilisering vil resultatet være tykt og krympet sammen. Du får også maskinen og nålen til at arbejde for hårdt.
- stingtætheden er den ændret fra det oprindelige broderi? evt ved at gøre det større (så kan der være mellemrum mellem stingene) eller mindre (så øges tætheden og kan få det til at krympe). Når man ændrer str. på broderi skal man huske at sikre sig stingtætheden hvis det program du ændrer det i ikke selv sørger for det.
Det er altid en ide at lave en prøvebrodering for at se det passer med et valgte og stingtætheden.
du skriver ikke hvorfor det ikke ser godt ud, når du har broderet det. Derfor skrev jeg lige ovenstående.
Men der kan være andre årsager også, men disse er det tit.
Jeg prøver lige at sætte et billed ind så kan i se problemet.
De tre diamanter er ikke skarpe og spidse som de skal være. samt er det helt galt med teksten, det er en windows font. Jeg brodere på et ærme fra en t-shirt og der er filmoplast jeg har under.
http://i166.photobucket.com/albums/u118/wiekhorst/logo.jpg
joanadolfson
29-03-2007, 19:07
Hej du skal huske at få det meget stram ellers rykker tråd/nål med stoffet, jeg vil også sige prøv på et andet stykke stof. det kan godt snyde lidt hvad man ser på pc. og så hvad man laver.
joan(H)
Jeg har syet i tshirt og har filmoplast i rammen og et stykke tykt vandopløselig plast øverst.
Det gir det pæneste broderi hos mig
Men det ser lidt underlig ud på dit billede, desværre kan jeg ikke rigtig se hvad der er galt, billedet er for lille, men prøv lige på et stykke bomuld for at se om broderimønstret er i orden
Måske jeg skal prøve med det vandopløselig øverst.
Jeg kan prøve at mail billedet til dig.
the_dane
29-03-2007, 22:39
det kan godt se ud som om du har haft stramt stoffet for meget.
Det sker let hvis man ikke er så vant til at broderer i strækstoffer.
Kan det være årsagen??
Jeg er enig med de andre i at du skulle prøve at brodere det på et stykke bomuld der ikke er stræk i.
Vandopløseligt er godt
Når jeg broderer på T-shirt har jeg vandopløseligt øverst men under har jeg et blødt lidt tykt vlies under. Det giver altid et pænt resultat
Jeg prøvede med det vandopløselige i går og det blev bedre men ikke godt nok. Vil prøve på et stykke uden stræk.
Tænk, jeg synes det ser ud som om undertråden er sluppet op ved navnet...
Prøv at bruge den Backing der er med klister.Du kan få i de fleste symaskineforhandlere en Flies hvor der er "tape " på den ene side. Det presser du godt fast på det sted du skal brodere,det skal ikke i hele rammen.du kan lægge en tynd riveflies under i hele rammenDet er fantastisk til strik--tshirt --og strækstoffer.Det sviner ikke nålen og er nemt at fjerne bagefter.Jeg bruger den selv til Tshirt--og det funger bare.
MVH
Helle
Tænk, jeg synes det ser ud som om undertråden er sluppet op ved navnet...
Det er det ikke.
Fik du prøvet det på et stykke bomuld ( eks. gl. lagen )
ellers tror jeg det er mønsteret det er galt med
Nej har ikke prøvet endnu.
Jeg tror der er noget galt med maskinen.
Har prøvet at brodere andre sager.
Jeg har blandt andet lige lavet en kæmpe Bratz og der er 12 farve skift og ved det 11. går det galt den flytter på det og nu ligner det igen noget l...
Tidligere i dag lavede jeg en Ninja og den blev delt i to.
Så jeg ved ikke lige hvad der sker.
ja det kunne godt lyde som om du skal have kigget på den
Er lige ved at undersøge hvor i nærheden der er en som kan servicer sådan en maskine.
Kjærgård Symaskiner er fabelagtig til det og de skal nok finde fejlen og til en fornuftig pris
Bare et foreslag
MVH
Helle
Gretchen
12-04-2007, 10:58
(H) (H) (H) Hej hej!
Når jeg syr på elastisk stof, så spænder jeg ikke stoffet ud lægger det bare i rammen, så bruger jeg FIX knappen på maskinen så stoffet ligger fast og ikke rykker sig, jeg bruger rivflis under og vandopløseligt over jeg har ingen problemer med at det bliver for stramt eller at det krøller. prøv det.
Hilsen Grethe
Gretchen
12-04-2007, 11:01
Hej igen!
Har du haft skildt maskinen ad, f.eks når du vedligeholder den? Har du så samlet den rigtigt? Sidder stingpladen ordentligt fast, det problem havde jeg nemlig og det var stingpladen der ikke sad som den skulle.
Hilsen Grehte
Jeg har haft broderier, der så ud som dit Evo. Det var kniven i maskinen der ikke virkede ordentligt. Den skar ikke undertråden ordentligt over, hvilket bevirkede, at undertråden blev siddende fast i kniven. Så jeg troede jo, der var masser af undertråd. Den virkede bare ikke. Nu har jeg koblet kniven fra, og håber jeg kan få den repareret i næste uge. Den broderer fint uden kniv, der er bare lidt flere ender, der skal klippes af. Men måske har du allerede fået løst dit problem?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.