PDA

Se fuld version : Fælles Oldemorsfirkant-tæppe til Rokken lotteri 2010 - "tæppefald" nye billeder #222!

"Brumby"
20-09-2010, 09:30
Også kaldet; Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppet

Hejsa alle

Som I måske har kunnet se i tidligere tråd, så fik jeg (stærkt inspireret af Hundeulds fantastiske energi i 2007) den i idé at vi skulle lave et varmestuetæppe sammen igen...

Derfor er jeg blevet tovholder for vores Fælles Oldemorsfirkant projekt 2010.

Hækl én eller så mange lapper du ønsker at lave, i jord farver eller efterårsfarver efter denne opskrift http://www.hundeuld.dk/lappeops.html på nål 3.
Dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...((O))

Der skal hækles 4 omgang - lad en snip hænge fremme som kan hæftes ved sammensyningen af alle lapperne. (Slet alle tanker mth snip - jeg er blevet belært at det er bedst at alle hæfter deres egne lapper) SÅ HÆFT GERNE SELV ENDER...

De skal sendes til mig, hvor jeg så vil hækle de indkomne lapper sammen med sort garn - med respekt for mønster og system - hvis der er lapper der falder helt udenfor, så vil de blive lagt fra til fremtidige projekter... (jeg sender min adresse i PB til dem der melder sig) De bedes sent senest d. 15 december 2010!

Tæppet eller tæpperne (hvis der kommer lapper nok) vil blive udloddet i lotteri senere...

Dette er et eksempel på den firkant, som vi allerede har mange af:
47131
Der bruges hæklenål 3 - der skal være uld i garnet - de skal være ca 7.5cm i brede og højde ved de 4 omgange

Der må godt bruges varmestuegarn RESTER - husk at det skal være lapper med uld i garnet (behøver IKKE være kauni - men i "kauni tykkelse - så opnåes den rette størrelse)

DOG ER VARMESTUE-STRØMPEGARN FORBUDT AT BRUGE - til andet end sokker altså...

SÅ ER DER LAVET IALT 784 oldemorsfirkanter!! (som jeg har modtaget)

Indtil videre har følgende meldt sig:
Fra depotet; 61+38 lapper
Susoe
Daisy - 20 stk firkanter
Lenemormeinild
Strikkelene - 10 stk firkanter
Bjergged
Nette strik - 41 stk firkanter
Nanse - 30 stk firkanter
Hundeuld - 17+70 stk firkanter
Missemor - 90 + 146 stk firkanter
Lolau
Klippegøj - 70 stk firkanter
Marion
GitteHellerup69 - 40 stk firkanter
anje03 - 20 stk firkanter
Crazyknitter
Koldste50 - 40 stk firkanter
Nikita
Musmor
Inger1 - 29 stk firkanter
D. Sand - 15 stk firkanter
Elise
Spelsauen - 4 stk firkanter
A. Jensen
Bubbihund - 30 stk firkanter
Minniesmor - 3 stk firkanter

Klippegøj
20-09-2010, 09:33
Jeg går i gang når jeg kommer hjem, og vil gerne have din adresse.

Missemor
20-09-2010, 09:39
Jeg kan sikkert også få plads til et par firkanter ind mellem de andre projekter jeg har gang i.

"Snip" - mener du den sidste garnende ??? Vil det ikke være en fordel hvis du får firkanterne, med alle ender hæftet, når du skal hækle sort omkring dem alle????

Hvad str. sådan ca. skal firkanterne have, for der kan jo være lidt forskel på tykkelsen af garnet, selvom man bruger nål 3.

daisy
20-09-2010, 09:42
jeg synes det er en super idé og vil også godt være med - men hvilken nål/kvalitet garn (tykkelse) skal det være??

bjergged
20-09-2010, 09:46
Jeg er med (awd
Skal vi bruge bomuld?

nette strik
20-09-2010, 11:08
Jeg vil også gerne være med.

Men synes der skal fast lægges garne kvalitet, og det ville være dejligt med et helt fast cm mål på firkanterne. det med nål str, er ikke nok da vi jo hækler meget forskelligt alle sammen, ellers for du bare problemmer når du skal hækle dem sammen, hvis de ikke er lige storre.
Udyb også gerne det med farverne.

Mange hilsner
Nette.

daisy
20-09-2010, 11:15

Men synes der skal fast lægges garne kvalitet, og det ville være dejligt med et helt fast cm mål på firkanterne. det med nål str, er ikke nok da vi jo hækler meget forskelligt alle sammen, ellers for du bare problemmer når du skal hækle dem sammen, hvis de ikke er lige storre.

Mange hilsner
Nette.

(awd det er jeg helt enig i. ((O))- og så er der det med "snippen" - hvad mener du egentlig?? - er det fordi du vil sy firkanterne sammen, og så derefter hækle den sorte kant rundt om dem alle?

"Brumby"
20-09-2010, 12:20
(awd det er jeg helt enig i. ((O))- og så er der det med "snippen" - hvad mener du egentlig?? - er det fordi du vil sy firkanterne sammen, og så derefter hækle den sorte kant rundt om dem alle?

Se gerne mit svar med rødt i første indlæg.. bare glem det med snippen...
Jeg mente at man skulle lade en stump hænge som jeg ville hæfte, når jeg syede sammen, men jeg er belvet belært at det er bedst at man selv hæfter, da jeg syer det hele sammen i sort... Jeg ville spare jer for at hæfte ender... men den idé er skrottet...

Så hæft ender selv derude... *120*

"Brumby"
20-09-2010, 12:24

Mange hilsner
Nette.

Jeps garnkvalitet og størrelse kommer så snart det er muligt.. vi skal lige konferere med de ca 100+ lapper der er lavet indtil nu...

Farverne er valgfrie.. men der er valgt jord/efterårsfarver, dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...((O))

PS; Håber at I alle vil bære over med mig at mine udmeldinger ikke er krystal-klare... Det er første gang jeg er tovholder for noget som helst herinde.. skal lige hitte ud af det hele... (R)
Spørg endelig hvis det er, så finder vi ud af det hele hen ad vejen...

Missemor
20-09-2010, 12:32
Jeg tror os rokkere har meget brede skuldre, der kan bære meget, og er der noget vi ikke forstå, ja, så kan du se, vi spørger bare.*120*

Vi kunne jo kalde tæppet: Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd agtæppe(R)

Iøvrigt synes jeg der er dejligt nogen vil påtage sig arbejdet, ogsa Tina, der er blevet luffepige.((O))

Strikkelene
20-09-2010, 12:43
Ja, det skal være brun, teglstensrød, rød, gul og orange. Det passer med farverne på efterårsblade.

Jeg skal også ud at købe noget garn.

Hvor mange firkanter skal vi lave hver?

hundeuld
20-09-2010, 12:55
I kender vist alle kauniegarn og dens tykkelse, det er det de andre er lavet i , dem der er lavet er med hæklenål 3, og senere på dagen skal i få målene på dem, så kan i selv gå 1 hæklenål str op eller ned efter jeres hækling.

Og så blander jeg mig uden om *120*

Strikkelene
20-09-2010, 13:46
Skal det være sådan noget dyrt garn?

hundeuld
20-09-2010, 14:04
Der skal være uld i det, og de skal være ca 7.5cm i brede og højde ved de 4 omgange

Strikkelene
20-09-2010, 14:07
Så må jeg jo heller se at få taget mig sammen til at købe noget kaunigarn. Mon man kan købe det i mindre nøgler. Jeg kan jo nok klare mig med 50 g af hver.

marion
20-09-2010, 14:22
jeg vil også gerne lave et par stykker :-)

marion

bjergged
20-09-2010, 14:43
*103* super. Jeg har en del rester i både rødt, orange og grønt derhjemme. Så ved jeg da hvad de skal bruges til.......(k)

daisy
20-09-2010, 15:25
(R) altså, jeg har aldrig været ret god til bundne opgaver - og har heller aldrig hæklet oldemorsfirkanter - men er opgaven bunden, så vil jeg også godt have begrænset mulighederne lidt (R) så, jeg går ud fra at man ikke kun bruger én farve, men er der ellers en taktik, strategi for fænomenet, bruger man 2, eller flere (altså højst 4 (der skal jo kun være 4 rækker/omgange)) ??

GitteHellerup69
20-09-2010, 15:51
jeg vil da gerne deltage med nogle lapper. Har noget garn med 25 % uld i hvis det kan bruges???

Lolau
20-09-2010, 16:07
når i skriver der skal hækles 4 omgange hvor mange huller er der så i yderkanten bare fra et hjørne til en anden?

marion
20-09-2010, 16:08
så vidt jeg forstod tidligere i indlægget har hundeuld skrevet at det skal være kaunigarn men ved sørme da ikke om det er noget jeg har misforstået..

jannie
20-09-2010, 16:12
så vidt jeg forstod tidligere i indlægget har hundeuld skrevet at det skal være kaunigarn men ved sørme da ikke om det er noget jeg har misforstået..

næ sådan forstod jeg det også *120*

Lolau
20-09-2010, 16:13
jeg har en masse oldemor firkanter, som jeg ikke får brugt alligevel men aner hvad for for garn det er.. men det må i meget gerne få til tæppet. hvis det kan bruges...

daisy
20-09-2010, 16:22

Sådan forstod jeg ikke Hundeuld - det var svar på hvilken tykkelse garn - og Hundeuld nævnte så Kauni, fordi der vist er mange, som kender garnet.
Der står også, at der skal være uld i, der står ikke, at det skal være 100% uld, Kauni er 100% uld.
Derfor ser jeg bare Kauni som et forslag.

Tina
20-09-2010, 16:27
når i skriver der skal hækles 4 omgange hvor mange huller er der så i yderkanten bare fra et hjørne til en anden?

Prøv at gå ind på den side der er linket til i # 1.
Der er en hel billedeserie.

anje03
20-09-2010, 17:54
Hej!
Kan man stadig være med ?
og skal det bare være i uldgarn(jordfarver) som passer til hæklenål nr. 3
Hilsen Anni

Rita
20-09-2010, 18:15
Der skal være uld i det, og de skal være ca 7.5cm i brede og højde ved de 4 omgange

Kunne du ikke lægge disse mål i indlæg 1?

Strikkelene
20-09-2010, 18:19
Kan det passe med 4 - 5 luftmasker til at starte med? Jeg mener den inderste ring.

hundeuld
20-09-2010, 18:41
Der er forskel kan og skal *120*men det vil jo være smart at bruge dem vi har også, men det er "Brumby" der bestemmer hvordan det skal sættes sammen og hvad hun så finder ud af glæder jeg mig til at se.
Men her er mine første 4 lapper 47132 enderne er hæftet inden de går ud af huset.

hundeuld
20-09-2010, 18:42
Kan det passe med 4 - 5 luftmasker til at starte med? Jeg mener den inderste ring.

Ja Lene, jeg tager 4

lenemormeinild
20-09-2010, 19:04
Så har jeg hæklet 2 firkanter men er usikker på om hvordan striberne skal være og om det kan være ok at nogle er ensfarvet?????
47133

Strikkelene
20-09-2010, 20:04
Jo mere forskellige des sjovere kommer tæppet til at se ud.

Klippegøj
21-09-2010, 12:10
Ja, det skal være brun, teglstensrød, rød, gul og orange. Det passer med farverne på efterårsblade.

Må firkanterne godt være grønne? Jeg har noget overskudsgarn af Kauni i grøn/gul farveskift.
De rød/orange/gule firkanter jeg lavede i går giver et fint farveskift selvom de er 'ensfarvede'.

Strikkelene
21-09-2010, 14:57
Ja, grøn er vel også en efterårsfarve.

"Brumby"
21-09-2010, 15:07
Så har jeg hæklet 2 firkanter men er usikker på om hvordan striberne skal være og om det kan være ok at nogle er ensfarvet?????

47133

Hvor er de flotte... Men hvid og sort er nok ikke så efterårsagtigt.. jeg sætter tæpper sammen i efterårsfarver/jordfarver...

Jeg ville jo gerne at tæpperne også blev flotte - hvilket betyder at de ikke må være ALT for rodet...

Hvis der kommer firkanter i overskud, så vil de blive lagt på depotet til andre projekter...

Det er ok at nogen er ensfarvede... og nogen med to farver, som du har valgt...

crazyknitter
21-09-2010, 15:19
Hej Missemor!
Det er da et vældigt fint navn du der fandt på.
Kærligst Crazyknitter

crazyknitter
21-09-2010, 15:21
Hejsa!
Jeg har noget brunt tilovers fra Nicklas's hestesweater, det vil jeg da gerne omsætte til nogle ensfarvede.
Kærligst Crazyknitter

"Brumby"
21-09-2010, 15:24

Lav så mange firkanter som du vil...
Hvis du laver mange ens, så sæt gerne en snor igennem dem, så jeg let kan finde dem når jeg skal sætte det hele sammen...

"Brumby"
21-09-2010, 15:26
Så må jeg jo heller se at få taget mig sammen til at købe noget kaunigarn. Mon man kan købe det i mindre nøgler. Jeg kan jo nok klare mig med 50 g af hver.

Det behøver ikke være kauni... Det blev nævt for at angive tykkelsen...

Det er er vigtigt er at de ender med at være 7,5 cm x 7,5 cm ved 4 omgange...

"Brumby"
21-09-2010, 15:27
jeg vil da gerne deltage med nogle lapper. Har noget garn med 25 % uld i hvis det kan bruges???

Det kan bruges... *SS*
Bare hold dig til jord/efterårsfarver...

God fornøjelse...

"Brumby"
21-09-2010, 15:29
(R) altså, jeg har aldrig været ret god til bundne opgaver - og har heller aldrig hæklet oldemorsfirkanter - men er opgaven bunden, så vil jeg også godt have begrænset mulighederne lidt (R) så, jeg går ud fra at man ikke kun bruger én farve, men er der ellers en taktik, strategi for fænomenet, bruger man 2, eller flere (altså højst 4 (der skal jo kun være 4 rækker/omgange)) ??

Maks to farver pr. firkant.. ellers tror jeg det bliver meget rodet...
Det er ok med ensfarvede lapper også...

Se billedet i indlæg 1 og lad det være inspiration for farvesammensætning...

"Brumby"
21-09-2010, 15:30
Hej!
Kan man stadig være med ?
og skal det bare være i uldgarn(jordfarver) som passer til hæklenål nr. 3
Hilsen Anni

Alle kan være med... så spring du bare ombord!! Du er tilføjet på deltager listen...

Og ja, jordfarver, opskrift i første indlæg og nål 3.. de færdige firkanter skal være 7,5x7,5 cm på 4. omgang...

"Brumby"
21-09-2010, 15:31
Må firkanterne godt være grønne? Jeg har noget overskudsgarn af Kauni i grøn/gul farveskift.
De rød/orange/gule firkanter jeg lavede i går giver et fint farveskift selvom de er 'ensfarvede'.

Lyder flot... Gå du bare i krig...

"Brumby"
21-09-2010, 15:33
Hejsa!
Jeg har noget brunt tilovers fra Nicklas's hestesweater, det vil jeg da gerne omsætte til nogle ensfarvede.
Kærligst Crazyknitter

Bare det er garn med uld i...

Du er hermed sat på deltagerlisten...(bdk

Lolau
21-09-2010, 15:56
hey jeg er da også med og sender den første sending i næste uge til dig... men kan da lige se om jeg ikke kan få lavet nogle flere inden da...

hehe havde ikke set at jeg var kommet på listen før efter jeg havde skrevet dette hehe...

"Brumby"
21-09-2010, 16:16
Tja, nogen gange er jeg hurtig... *120*

Glæder mig til at få brev fra dig... Det haster ikke... Jeg håber på at bruge juleferien til at sætte sammen...(R)

Strikkelene
21-09-2010, 18:04
Det behøver ikke være kauni... Det blev nævt for at angive tykkelsen....

Det er er vigtigt er at de ender med at være 7,5 cm x 7,5 cm ved 4 omgange...

Det bliver nok kauni alligevel. Jeg har fået lovning på nogle kaunirester fra Jannie. Så før jeg får dem kan jeg ikke starte. Jeg regner også med at blande farverne og lave hver firkant 2-farvet.

Jeg skal lige give Jannie besked.

hundeuld
21-09-2010, 18:27
Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppe herligt ord missemor, det må vi have med i ordbogen((O))

nikita
21-09-2010, 20:19
En rigtig god ide, så dette tæppe må jeg være med til.

Inger1
21-09-2010, 22:03
Det blev jo så ik lige rigtigt denne gang havde kun en luftmaske i hjørnet.

hundeuld
25-09-2010, 12:34
Så kommer der lige 5 spraglede lapper fra min hæklenål 47259

Strikkelene
25-09-2010, 12:43
Jeg skal på posthuset i dag og hente det garn, Jannie har sendt til mig.

bjergged
25-09-2010, 16:01
Så har jeg fået de første firkanter færdig

"Brumby"
25-09-2010, 16:38
Hvor er de flotte Hundeuld og Bjergged...

Glæder mig til at sætte dem sammen..

Sæt endelig billeder ind, når I har lyst allesammen, af dem i får færdige...(bdk

bjergged
25-09-2010, 16:41
Hvor er de flotte Hundeuld og Bjergged...

Glæder mig til at sætte dem sammen..

Sæt endelig billeder ind, når I har lyst allesammen, af dem i får færdige...(bdk

Er du sød og sender mig din adresse i en PM? *131*

"Brumby"
25-09-2010, 16:42
Er du sød og sender mig din adresse i en PM? *131*

er gjort!! ((O))

"Brumby"
25-09-2010, 16:44
Hejsa alle

Flere har spurgt til hvornår de skal seneste have sendt oldemorsfirkanterne..

Jeg planlægger at bruge min juleferie på at hækle sammen, så I har god tid endnu...

Deadline er 15. december...

Glæder mig rigtig meget til at se hvad I sender eller afleverer....

bjergged
25-09-2010, 16:53
Hejsa alle

Flere har spurgt til hvornår de skal seneste have sendt oldemorsfirkanterne..

Jeg planlægger at bruge min juleferie på at hækle sammen, så I har god tid endnu...

Deadline er 15. december...

Glæder mig rigtig meget til at se hvad I sender eller afleverer....

Hmmmmm (x) er det så ikke det smarteste hvis vi samle til bunke hos os selv og så sender dem til dig i December??
Eller vil du heller have dem lidt efter lidt? *131*

hundeuld
25-09-2010, 16:59
Det har jeg planlagt at samle i bunke, men jeg lægger dem herind løbende så vi kan se hvad der bliver lavet.*120*

Så jeg lægger de næste ind jeg fik lavet imens jeg har snakket i telefon (R) ikke et ondt ord om hvor meget jeg snakker, (awd men hænderne er fri og hæklenål og garn ligger ved siden af tasteturet så kan man da lige så godt lave noget 47273 8 vinrøde lapper

bjergged
25-09-2010, 17:08
Hold da op hvor er du hurtig *120* Husk lige at smide hæklenålen en tur i fryseren så du ikke brænder fingrene *120*

"Brumby"
25-09-2010, 17:11
Hmmmmm (x) er det så ikke det smarteste hvis vi samle til bunke hos os selv og så sender dem til dig i December??
Eller vil du heller have dem lidt efter lidt? *131*

Samle til bunke er helt klart at foretrække... *131*

Klippegøj
Skal vi vise billeder frem, før vi sender til Brumby? (Jeg havde bare tænkt mig at sende min produktion i morgen aften)

"Brumby"
Skal vi vise billeder frem, før vi sender til Brumby? (Jeg havde bare tænkt mig at sende min produktion i morgen aften)

I skal ikke - men synes det er dejligt at alle kan følge med...(39)

bjergged
25-09-2010, 17:13
Jammen så samler jeg gerne til bunke (awd
Og ligger "bare" billederne ind efterhånden som jeg får lavet nogen *131*

Strikkelene
25-09-2010, 18:05
Nu har jeg hentet Jannies pakke, så nu går jeg også snart igang med en firkant.

Klippegøj
26-09-2010, 21:03
Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.

lenemormeinild
26-09-2010, 21:17
Jeg sender en pakke afsted i morgen. Der er 70 firkanter i gul/orange/rød/grøn/brune nuancer.

*306Holddaop du har været flittig flot flot arbejde(39)

hundeuld
26-09-2010, 21:28
Sådan klippegøj dejlige farver (qwe

Susoe
26-09-2010, 21:35
Ganske enkelt FLOT*107*, men noget af et pres at leve op til (Å)

Strikkelene
26-09-2010, 21:47
Det kan du ikke være bekendt, Klippegøj! *107* ((O)) Jeg er slet ikke begyndt endnu. Jeg har stadig et halstørklæde, der lige skal være færdig først. Og jeg kan godt sige jer, at mine fingre og hænder er nærmest rødglødende, så hurtigt strikker jeg.

bubbihund
27-09-2010, 02:00
Klippegøj, det ser bare rigtigt lækkert ud det der (qwe*107*(bdk(39)

MissScarlett
27-09-2010, 02:10

Skønne, skønne farver. Der skal godt nok også nogle firkanter til på kort tid.(qwe

bjergged
27-09-2010, 09:11
SÅDAN klippegøj (qwe det er da bare kanont godt gået.
Jeg tror faktisk at vi kommer til at få mere end 1 tæppe ud af det. Tror I ikke også (x) Det ville ihvert fald være dejligt, for så kommer der jo flere penge til varmestuestrik (k)

nette strik
27-09-2010, 09:52
Nu har jeg været mine garn rester igennem, desværre har jeg ikke rigtig noget passende garn liggende, er der mon nogen der har noget de ikke bruger.
Ellers må jeg ud at købe.

Jeg kan se der er forskel på hvordan der hækles firkanter, nogle har 1 lm mellem stg, andre 2 lm i hjørnerne, hvilken er bedst ???
Hilsen Nette.

"Brumby"
27-09-2010, 13:18

Virkelig virkelig flot!! (xyk)

"Brumby"
27-09-2010, 13:21
Nu har jeg været mine garn rester igennem, desværre har jeg ikke rigtig noget passende garn liggende, er der mon nogen der har noget de ikke bruger.
Ellers må jeg ud at købe.

Jeg kan se der er forskel på hvordan der hækles firkanter, nogle har 1 lm mellem stg, andre 2 lm i hjørnerne, hvilken er bedst ???
Hilsen Nette.

Den har jeg svært ved at svare på.. men følg opskriften som linket til i første indlæg - jeg vil foreslå 1 lm.

Det er bare vigtigt at størrelsen er passende...

Strikkelene
27-09-2010, 13:55
Så laver vi da bare 2 tæpper, venner!!!!

Jeg er så småt begyndt på den første. Er det halve-, hele- eller dobbelte stangmasker I bruger? Det ville jo være godt, hvis jeg ikke sidder og bruger de forkerte masker. Jeg bruger hele stangmasker. Håber det er ok.

Ha! Jeg har vist dummet mig. Jeg skal vist hækle 3 stangmasker, 2 luftmasker, 3 stangmasker med i ringen. Og ikke bare 11 stangmasker uden luftmasker imellem, som jeg lige har gjort. Jeg skal nok lave det om.

I min hæklebog står der, at der skal være 3 luftmasker mellem stangmaskegrupperne.

bjergged
27-09-2010, 14:46
Øhhhh jeg har brugt hele stangmasker.

Min opskrift ser således ud:

1. 2lm (erstatter 1.stgm), 2 stgm i magic ring *3lm, 3 stgm i magic ring* gentag fra *til* 2 gange mere. (ialt 4 sektioner) km i øverste lm

2. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue* gentag fra *til* dog kun 2 stgm ved sidste sektion, km i øverste lm.

3. 2lm, 2stgm mellem stgm-grupperne, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*

4. 2lm, *3 stgm om lm-bue, 3 lm, 3 stgm om lm-bue, 3 stgm mellem stgm-grupperne*

Jeg håber det giver mening (x) men jeg står på kontoret og må gendkalde firkanterne i hovedet (Å) *120*

Strikkelene
27-09-2010, 15:13
Jeg bruger også hele stangmasker og min firkant er nu 5 x 5 cm. Jeg tror, den bliver for stor, hvis jeg bruger 4 omgange, når den allerede er så stor i 2. omgang. Og det er pind 3, jeg bruger. Og Jannies kaunigarn. Jeg synes, det kradser lidt.

Den ser nøjagtig ud som Hundeulds firkant. Så kan den ikke være forkert.

Men jeg får lige som et ekstra hul øverst i højre hjørne (der, hvor jeg skifter farve). Kan det passe? Eller gør jeg noget forkert der?

Undskyld billedet blev lidt dumt. Det var det bedste af de billeder, jeg tog af lappen.

47348

nanse
27-09-2010, 19:10

Hvor er de skønne - Perfekt med alle de ensfarvede, det gør det meget nemmere for Brumby at sætte alle vores spraglede sammen med .

Keep up the good work (qwe ..... men nu ikke for meget vel , der skal jo også være plads til dem vi andre laver;-)

nanse
27-09-2010, 19:19
jeg tror du hækler løst li som mig :-)

jeg har også lavet et par stykker m kauni men har brugt nål 2 for at få størrelsen til at passe. prøv det. jeg har godt nok 2 lm imellem stgm grupperne men kan se at andre kun har 1 det ku du jo prøve. God arbejdslyst. *123456*

Strikkelene
27-09-2010, 20:23
Jeg kan godt prøve med 1 luftmaske men mon ikke det bliver for stramt. Jeg kan godt prøve en pind 2½. Men jeg går ikke længere ned.

Jeg har fået taget 2 billeder af den samme firkant. Her er den.

47359

47360

lenemormeinild
27-09-2010, 22:29
Hejsa Navnesøster dine firkanter ser strålende ud((O))

daisy
27-09-2010, 22:49
det er godt nok nogle flotte firkanter I laver - det der med størrelsen tror jeg har noget at gøre med at der slet ikke skal være luftmasker imellem alle stangmaskerne, men kun en enkelt luftmaske imellem de 2x3 der er i hjørnerne. Jeg kiggede MEGET grundigt på billedserien, der blev nævnt i starten, og så vidt jeg kan se, er der godt nok en masse luftmasker på tegningerne, men ikke på fotografierne - det kan man se, hvis man forstørrer op - og jeg fik dem faktisk for små med en 3 er, (7cm) med en 3½ gav 8cm, men så hæklede jeg lidt løsere - og fik det rette mål. men altså: spar på luftmaskerne

Susoe
27-09-2010, 23:10
det er godt nok nogle flotte firkanter I laver - det der med størrelsen tror jeg har noget at gøre med at der slet ikke skal være luftmasker imellem alle stangmaskerne, men kun en enkelt luftmaske imellem de 2x3 der er i hjørnerne. Jeg kiggede MEGET grundigt på billedserien, der blev nævnt i starten, og så vidt jeg kan se, er der godt nok en masse luftmasker på tegningerne, men ikke på fotografierne - det kan man se, hvis man forstørrer op - og jeg fik dem faktisk for små med en 3 er, (7cm) med en 3½ gav 8cm, men så hæklede jeg lidt løsere - og fik det rette mål. men altså: spar på luftmaskerne
Jeg har samme problem. Hækler med nål nr. 3 i strømpegarn fra Hjertegarn så forholdet mellem nål og garn skulle være det optimale(x) . Havde tænkt mig at skifte til nål 3,5 da jeg også synes min firkant virker noget tæt i det, men hvis den så bliver 8 cm. er jeg jo lige vidt. Min personlige holdning er at det er svært at undvære luftmasken mellem fastmaskegrupperne da det så bliver endnu mere tæt end den jeg har lavet. Lægger billede ind i morgen, da lyset ikke er særlig godt lige nu.

nanse
27-09-2010, 23:51
Morer mig altså lidt. *120*

Hvis man spørger erfarne hækledamer vil de til enhver tid hævde at oldemorsfirkanter er noget af det absolut mest simple hækleriprojekt man kan kaste sig ud i - og se bare hvor stooooore problemer vi har.

Men mon ikke det lykkes til sidst.
*1235* *1235* *1235*

Strikkelene
28-09-2010, 01:06
Hejsa Navnesøster dine firkanter ser strålende ud((O))

Kære navnesøster! Der er kun 1 firkant endnu. Næste gang bytter jeg nok om på farverne.

Jeg har hæklet sjove firkanter og cirkler før.

Susoe
28-09-2010, 01:20

Hvis man spørger erfarne hækledamer vil de til enhver tid hævde at oldemorsfirkanter er noget af det absolut mest simple hækleriprojekt man kan kaste sig ud i - og se bare hvor stooooore problemer vi har.

*1235* *1235* *1235*

Udfordringen består nok ikke så meget i at lave firkanterne, men i at de laves af mange forskellige og alligevel skal indgå i samme projekt (z)men da vi alle har hjertet på rette sted lykkes det jo nok alligevel i sidste ende.

daisy
28-09-2010, 10:42

*1235* *1235* *1235*

((O))det tænkte jeg også, da jeg havde prøvet et par forskellige garner og nåle *120*så skulle jeg også have fået et billede på - må hellere skynde mig at hæfte ende og sende - det går jo hurtigt her - men hvor var det nu jeg skulle sende dem hen (R)

Strikkelene
28-09-2010, 14:29
Det bliver helt sikkert et meget spændende og temmelig anderledes tæppe, tror jeg.

Min firkant er 7 x 7 cm men kun med 3 omgange.

Daisy! Du skal sende dem til Brumby. Hun er vores varmestueoldemortæppesamler.

D. Sand
28-09-2010, 16:13
Vil gerne springe med på "vognen" hvis det stadig er muligt... er faktisk allerede i gang med at hækle *183* billeder kommer når der er noget at vise frem *120**120*

Inger1
28-09-2010, 16:21
Jeg har lavet ni stk. af det uldgarn jeg har tilbage og der bliver lidt flere endnu, så hvor i landet skal de forarbejdes videre til et tæppe, men ikke alle er lige i efterårsfarve.

Inger

"Brumby"
28-09-2010, 16:26
Vil gerne springe med på "vognen" hvis det stadig er muligt... er faktisk allerede i gang med at hækle *183* billeder kommer når der er noget at vise frem *120**120*

Selvfølgelig er det muligt... jeg beder ikke om firkanterne før senest d., 15. december...

Du er hermed skrevet på listen!
Velkommen!!

"Brumby"
28-09-2010, 16:30
((O))det tænkte jeg også, da jeg havde prøvet et par forskellige garner og nåle *120*så skulle jeg også have fået et billede på - må hellere skynde mig at hæfte ende og sende - det går jo hurtigt her - men hvor var det nu jeg skulle sende dem hen (R)

Hvor ER de flotte!!

ihh hvor jeg glæder mig til at sætte tæppet sammen i december...
Jeg har sendt PB til dig med min adresse...

"Brumby"
28-09-2010, 16:32
Jeg har lavet ni stk. af det uldgarn jeg har tilbage og der bliver lidt flere endnu, så hvor i landet skal de forarbejdes videre til et tæppe, men ikke alle er lige i efterårsfarve.

Inger

Dejligt Inger!!

Jeg bruger dem alle - hvis de passer ind blandt de andre firkanter jeg modtager. ellers kommer de på depotet og venter på et nyt projekt....
Tæppet skulle jo helst være noget vi alle ville købe - så det indbringer penge i lotteriet...(z)

"Brumby"
28-09-2010, 16:33
Det bliver helt sikkert et meget spændende og temmelig anderledes tæppe, tror jeg.

Min firkant er 7 x 7 cm men kun med 3 omgange.

Daisy! Du skal sende dem til Brumby. Hun er vores varmestueoldemortæppesamler.

Strikkelene - ved det er besværligt, men det er vigtigt at firkanten bliver 7,5 cm på 4 omgange.. håber du vil lave dem således, for ellers får jeg nok svært ved at bruge dem i tæppet...

hundeuld
28-09-2010, 18:29
I kan jo også gå sammen om at sende dem .
Der er jo krea møde og komsammen mange gange inden den december (awd

Jeg modtager dem gerne på hoved depotet, så de kan komme afsted på engang.

Susoe
28-09-2010, 19:03
Har nu lavet et par stykker med nål 3,5 og så passer målene. Håber så der er noget godt fjernsyn i aften, så jeg kan få nogle stykker fra hånden.

Strikkelene
28-09-2010, 19:11
Strikkelene - ved det er besværligt, men det er vigtigt at firkanten bliver 7,5 cm på 4 omgange.. håber du vil lave dem således, for ellers får jeg nok svært ved at bruge dem i tæppet...

Undskyld! Jeg havde forstået, at de skal være 7 x 7 cm store. Tak, Brumby! Jeg skal nok lave den større.

nanse
28-09-2010, 20:29
Undskyld! Jeg havde forstået, at de skal være 7 x 7 cm store. Tak, Brumby! Jeg skal nok lave den større.

Prøv at lave den sidste omgang m nål nr 2 ( selv om du ik er så gode venner med den ;-) ) så tror jeg du ender på 7,,5 cm - DU SKAL IHVERTFALD IKKE TRÆVLE OP ... nu hvor de er blevet så fine :-)

nanse
28-09-2010, 20:32

Den der nr 3 i øverste rk- (z) ku vi ik bare få et helt tæppe i den farvesammensætning ... ÅHHH det er bare så efterårsmegaflot

"Brumby"
28-09-2010, 20:57
Den der nr 3 i øverste rk- (z) ku vi ik bare få et helt tæppe i den farvesammensætning ... ÅHHH det er bare så efterårsmegaflot

Set fra højre eller venstre??*120*

Strikkelene
28-09-2010, 21:24
Prøv at lave den sidste omgang m nål nr 2 ( selv om du ik er så gode venner med den ;-) ) så tror jeg du ender på 7,,5 cm - DU SKAL IHVERTFALD IKKE TRÆVLE OP ... nu hvor de er blevet så fine :-)

Nu har jeg fundet min allermindste hæklenål frem (som jeg har arvet fra min mormor). Den er 9 cm lang og tyndere end den 2½ mm nål, jeg også har. Så om det er en 2 mm eller en 1½ mm nål, det ved jeg ikke. Så laver jeg sidste omgang med den. Jo, jeg er gode venner med min lille, søde hæklenål med træskaft. Det er den vigtigste jeg har. Hvis jeg nogensinde mister den, så får jeg aldrig sådan én igen. Den er god, hvis jeg har en maske, hvor jeg ikke kan få en tykkere hæklenål ind i. Jeg bruger den også til vævning. Den kan jeg nemlig trække trendtrådene gennem kammen med.

Strikkelene
29-09-2010, 13:15
Så fik jeg pillet omgang 3 op og har nu hæklet den med mormors hæklenål. Nu skal jeg til omgang 4. Så må den da få den rigtige størrelse.

nette strik
29-09-2010, 13:44
Så fik jeg pillet omgang 3 op og har nu hæklet den med mormors hæklenål. Nu skal jeg til omgang 4. Så må den da få den rigtige størrelse.

Ærgerligt/synd for dig at du skal have så storre problemmer med firkanten,

Håber det lykkes for dig, Venter spændt på resultatet.

jeg har nu købt garn og er i gang, det er nu et meget hyggeligt håndarbejde.

Det bliver spændende at se tææpet når det bliver færdigt.

Hilsen Nette. krydser finger for at det lykkes for dig.

Strikkelene
29-09-2010, 15:23
Bare rolig, Nette! Det skal nok lykkes for mig. Jeg er en stædig pige, der bare bliver ved og ved til det bliver som det skal være.

D. Sand
29-09-2010, 19:36
Det bliver rigtig spændende at se tæppet når den tid kommer, her lige et billede af dem jeg har færdige..

47403

Strikkelene
29-09-2010, 21:45
Nu er den 7,5 x 7,5 cm. Nu bliver den ikke bedre. Jeg skal nok skynde mig at lave nogle flere firkanter.

47412

Det billed vil ikke vises!!!

For 3. eller 4. gang!! Hvorfor smutter teksten/beskeden inden jeg kan nå at poste den?

Det er lige gået op for mig, at jeg er startet forkert på den første firkant. Jeg hæklede 11 stangmasker i ringen istedet for 3 luftmasker, 2 stangmasker, 3 luftmasker, 3 stangmasker, 3 luftmasker osv.. Men det ses ikke, så jeg lader den være som den er.

Jamen dog! Jeg fik den selv ind i 2. forsøg. Så behøver jeg ikke Hundeulds hjælp alligevel.

bjergged
30-09-2010, 08:45
Den er da blevet super ((O)) Er det Kauni du har brugt? Det er nemlig en rigtig flot farve (awd

Strikkelene
30-09-2010, 13:30
Ja, det er en rest kauni, som Jannie har sendt til mig, da jeg ikke havde noget specielt garn til det. Men jeg har nok til en hel del firkanter nu. Jeg er ved at lave firkant nr. 2 nu.

"Brumby"
30-09-2010, 15:45
Jeg kan stolt meddele at vi faktisk er 20 på listen der vil lave firkanter!!

(qwe Fantastisk!! (qwe

Har sendt en pb til alle der har meldt sig i dag med min adresse.

nette strik
30-09-2010, 17:15
Tak for pb.
Ja det er (qwe dejligt at så mange er med.
Jeg er lidt nysgerrig anlagt, ville det være for meget besvær for dig at give os besked om antal hver gang du modtager firkanter,her på siden. så lave en optælling, så vi alle kan følge med i hvor langt vi er nået i antal.

Hvad mener I andre.???

Eller er det bare mig der er nysgerrig.????????

Hilsen Nette.

Strikkelene
30-09-2010, 19:34
Jeg skal nok sende nogle, når jeg er klar til det. Er først lige igang med lap nr. 2. Der er også andre varmestueting, der skal laves.

Elise
30-09-2010, 20:17
Jeg vil prøve at få hæklet et par stykker....

"Brumby"
30-09-2010, 21:25
Tak for pb.
Ja det er (qwe dejligt at så mange er med.
Jeg er lidt nysgerrig anlagt, ville det være for meget besvær for dig at give os besked om antal hver gang du modtager firkanter,her på siden. så lave en optælling, så vi alle kan følge med i hvor langt vi er nået i antal.

Hvad mener I andre.???

Eller er det bare mig der er nysgerrig.????????

Hilsen Nette.

Det har jeg bestemt tænkt mig... *SS*
Med billeder løbende og et antal... skal nok...

Regner med at sætte antal ind i første indlæg...(H)

"Brumby"
30-09-2010, 21:26
Jeg vil prøve at få hæklet et par stykker....

Vidunderligt!! *107*

Du kommer også på listen!((O))

nette strik
01-10-2010, 10:38
Det er så de første af mine firkanter. 47442

Efterårs farver vil jeg mene.

bjergged
01-10-2010, 10:47
De er så de første af mine firkanter. 47442

Efterårs farver vil jeg me

Det er nogen rigtig flotte firkanter du har fået lavet (awd
Det er da en rigtig sjov ide med "trekanterne" *120*Et tæppe hvor alle er lavet sådan ville da også være fint (R)

Inger1
01-10-2010, 11:04
Det er nogen rigtig flotte firkanter du har fået lavet (awd
Det er da en rigtig sjov ide med "trekanterne" *120*Et tæppe hvor alle er lavet sådan ville da også være fint (R)

Har lavet 19 firkanter, (Å)trekanter kræver vist lit oplysning om hvordan man liiiiiig gør det....
Inger

"Brumby"
01-10-2010, 11:32
Ja forsæt I bare med almindelige firkanter...

Trekanter bliver nok for meget af det gode... og jeg vil tro at de vil være MEGET svære at sætte ordentlig sammen, vil jeg tro...

Jeg tror dog at jeg får arbejde nok til et ½ års tid eller mere...*120*

Et godt slumretæppe er 140x200 cm (sådan ca)... Der vil så gå ca 190 lapper til denne størrelse... Hvis alle der har meldt sig laver 20 lapper, så er der til lidt mere end to tæpper... :-)

Og jeg tror jeg har til knap et halvt tæppe allerede med de lapper der kommet fra Hundeuld, Klippegøj og Koldeste50... plus dem der er kommet fra depotet... (z)
(jeg har ikke nået at tælle dem - men det skal jeg nok - lover jeg)

Men lad det ikke slå jer ud!! For jeg laver gerne mere end et tæppe, dog i mit "nok-ikke-verdens-hurtigste" tempo...

Det er jo til fordel for Rokken.. og den vil jeg hjertens gerne støtte alt hvad jeg magter...(H)

nette strik
01-10-2010, 12:24
HI-HI.
Bare roligt Brumby, jeg legede bare lidt med hæklenålen i går,for sjov. De trekantede sender jeg ikke med, de vil ikke passe ind til det andet.

Jeg vil mene der skal ca. 300 lapper til et tæppe i den str. ca 15 x 21 firkanter.
du vil hækle dem sammen IK ?

"Brumby"
01-10-2010, 12:29
HI-HI.
Bare roligt Brumby, jeg legede bare lidt med hæklenålen i går,for sjov. De trekantede sender jeg ikke med, de vil ikke passe ind til det andet.

Jeg vil mene der skal ca. 300 lapper til et tæppe i den str. ca 15 x 21 firkanter.
du vil hækle dem sammen IK ?

(bdk Helt fint...

Mht størrelse, så har jeg talt på Hundeulds projekt - da der blev lavet tæppe sammen i 2007.. og kunne tælle ca 11x17 lapper og jow jeg hækler det sammen...(z)

nette strik
01-10-2010, 12:43
det regnestykke forstår jeg ikke, hækler du mere en 1 omgang på.?

"Brumby"
01-10-2010, 20:47
det regnestykke forstår jeg ikke, hækler du mere en 1 omgang på.?

Nej, du har nok ret.. nå rnu jeg tænker efter, så er det jo ikke sikkert at det billede jeg tæller på har firkanter i samme størrelse.. hvis man regner sig frem - som du har gjort - så har du nok ret...((O))

Ca 300 lapper pr. tæppe så...

bubbihund
01-10-2010, 23:35
Har jeg forstået det rigtigt: det er lige meget hvor meget uld der er i garnet, bare det indeholder uld?

For jeg har lidt garn fra Bilka, hvor det er 35% uld og 65% acryl - er det ok?

Og nu hvor jeg har lært mig at lave oldemorsfirkanter (juhuuuu), så kan jeg da også godt bidrage til projektet *120*

Spelsauen
02-10-2010, 08:18
Åhh, jeg vil da også gerne bidrage med en firkant til et rokker-tæppe!!! *101*

"Brumby"
02-10-2010, 09:07
Åhh, jeg vil da også gerne bidrage med en firkant til et rokker-tæppe!!! *101*
Vidunderligt!! Du er skrevet på listen...

Alt hvad du bør vide står vist i 1. indlæg...

Spelsauen
02-10-2010, 12:01
Ok det kan blive mit "indput" på Krea-møde *123456*

daisy
02-10-2010, 12:26
(R) her til morgen lokkede xanadue mig ind på en hjemmeside - og dér så jeg *141* en variant af vores firkant, som jeg vældig godt kan lide - åhh, må jeg godt bruge den æøs

Strikkelene
02-10-2010, 13:31
Jeg tror altså ikke at jeg skal bruge 3 luftmasker, når jeg skifter omgang. Der kommer et grimt hul. Jeg går ned på 2 luftmasker og bruger nål 2,5. Det passer med størrelsen på firkanten.

FrkHansen
02-10-2010, 16:42
en variant af vores firkant, som jeg vældig godt kan lide

Nej hvor er den fin i midten - hvor så I opskriften henne?

daisy
02-10-2010, 17:05
Nej hvor er den fin i midten - hvor så I opskriften henne?
ja jeg synes også den er særdeles fin i midten - men jeg ved endnu ikke om det er tilladt at bruge den (R) jeg skal lige finde linket til dig http://www.loehmann.dk/haekling/ hun lister muligheder til højre - den hedder martsfirkant - men først finder man hækling - tæpper - firkanter til venstre - derefter kigger man til højre, det er lidt svært at læse de forskellige muligheder - men jeg tog brillerne på

Missemor
03-10-2010, 07:57
Jeg tror altså ikke at jeg skal bruge 3 luftmasker, når jeg skifter omgang. Der kommer et stort grimt hul. Jeg går ned på 2 luftmasker og bruger nål 2,5. Det passer med størrelsen på firkanten.

Uhmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et "hul". Jeg får ingen huller andet end der hvor de skal være. Jeg laver mine firkanter således:

5 lm, dan ring med 1 km i første lm.

I ringen hækles:
3 lm (= 1 stm=), 2 stm, 3 lm (hjørnet), 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm. Slut med 1 km i 3. lm.

Hækl km frem til lm i hjørnet, 1 km omkring lm + 3 lm (1 stm), 2 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm *3 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm*. Gentag fra * til * 2 gange mere, slut med 1 km i 3. lm.

Fortsæt sådan med 3 lm i hjørnerne og 2 lm mellem stm-grupperne.

Så bliver min firkant pæn i kanten og måler ca. 7,5 cm.

"Brumby"
03-10-2010, 15:15
Har jeg forstået det rigtigt: det er lige meget hvor meget uld der er i garnet, bare det indeholder uld?

For jeg har lidt garn fra Bilka, hvor det er 35% uld og 65% acryl - er det ok?

Det er ok garn at bruge.. dejligt du vil være med...

Og nu hvor jeg har lært mig at lave oldemorsfirkanter (juhuuuu), så kan jeg da også godt bidrage til projektet *120*

"Brumby"
03-10-2010, 15:18
Uhmm, jeg forstår ikke helt hvad du mener med et "hul". Jeg får ingen huller andet end der hvor de skal være. Jeg laver mine firkanter således:

I ringen hækles:
3 lm (= 1 stm=), 2 stm, 3 lm (hjørnet), 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm, 3 stm, 3 lm. Slut med 1 km i 3. lm.

Hækl km frem til lm i hjørnet, 1 km omkring lm + 3 lm (1 stm), 2 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm *3 stm, 3 lm, 3 stm, 2 lm*. Gentag fra * til * 2 gange mere, slut med 1 km i 3. lm.

Den firkant er fint - og bare den holder målene, så vil jeg gerne "tillade" at den bliver brugt.. Hvis I er søde, så sætter I en snor igennem dem som I laver af samme slags.. så er det lidt lettere at overskue, når jeg sidder med 300+ lapper som skal matche....

daisy
03-10-2010, 16:34
Brumby vil du også tillade den åbne midte, som jeg har vist på billedet - der er ikke nogen af de 20 jeg har lavet, som er ens - så skal jeg matche farver ??? Hvis de samme farver går igen på anden måde ???

Strikkelene
03-10-2010, 17:23

I ringen hækles:

Jeg starter med 4 luftmasker. Mine 2 er også fine i kanterne og måler, hvad de må. Hullet ses næsten ikke (når jeg laver en luftmaske mindre), så jeg lader det være. Jeg vil også blande de få farver, som jeg har, sammen. Det er ikke sikkert, at jeg laver 2 helt ens (farvemæssigt) firkanter. Du skal bare sætte dem sammen som du synes, de passer sammen, Brumby.

Susoe
03-10-2010, 18:23
Så er der lavet et par firkanter. Laver en indimellem de andre projekter, så ser hvad det kan blive til inden den 14/12 *124*

mrslangholz
03-10-2010, 18:28
det ser ret sejt ud i det farveskiftende garn (bdk
Virkelig flotte lapper det bliver noget af et puslespil men glæder mig til at se det færdige resultat

nette strik
03-10-2010, 21:54
Så er der lavet et par firkanter. Laver en indimellem de andre projekter, så ser hvad det kan blive til inden den 14/12 *124*

De er rigtig flotte de farver, håber du har læst indslag 1. der var ønske om efterårsfarver, blot som en oplysning.

Citat.
Dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...

bubbihund
03-10-2010, 22:11
Brumby: (qwe at jeg kan bruge garnet...bidrager nemlig glad og gerne ((O))

Susoe
03-10-2010, 22:26
De er rigtig flotte de farver, håber du har læst indslag 1. der var ønske om efterårsfarver, blot som en oplysning.

Citat.
Dvs. meget duche farver - ikke lyserød og lyseblå... Jeg vil sige.. lad jer inspirere af efteråret.. kan I finde farven i skoven, så vil den passe perfekt til dette projekt...
Hvad er mere efterårsagtig end skyet himmel, friskopgravede gulerødder og blommer? Præcis de farver der er i garnet, og ja jeg har læst indlæg 1 op til flere gange endda *131*

nette strik
03-10-2010, 23:10
Hvad er mere efterårsagtig end skyet himmel, friskopgravede gulerødder og blommer? Præcis de farver der er i garnet, og ja jeg har læst indlæg 1 op til flere gange endda *131*

Ja der kan se hvor forskelligt vi opfatter det skrevne, dog tro jeg ikke du finder gullerødder i skoven, det var venligt ment,og som en hjælp.

Strikkelene
03-10-2010, 23:51
Jeg tænker også mere på gule, orange, røde og brune blade og lidt grønt blandet i.

Kun nr. 2:

47606

Spelsauen
04-10-2010, 17:09
- måske med et stænk af skovens svampe... (1)

Missemor
04-10-2010, 18:59
Ja, se den med skovens svampe er jeg med på !((O))

Jeg havde nemlig kun en lille rest i mørke farver, resten er råhvid - ligesom svampene.*120*

Der er 12 mørke og 78 råhvide, håber de kan bruges alligevel.

Susoe
04-10-2010, 19:05

Jeg havde nemlig kun en lille rest i mørke farver, resten er råhvid - ligesom svampene.*120*

De er rigtig fine, og sikke mange du har lavet (qwe

bjergged
04-10-2010, 19:12

*141* Sig mig en ting.......... sover du nogen sinde *120*
Hold da op hvor har du bare været flittig((O))

bubbihund
04-10-2010, 20:03
HOLD DA OP hvor er det flot!! Og hvor er I bare flittige allesammen (k)

Jeg kommer nok ikke til at bidrage med helt så mange (K) (men lidt har forhåbentligt også ret)

Missemor
04-10-2010, 20:58
Joo, jeg sover skam også - ind i mellem. *120**1236*

Men jeg skulle lige have lidt i hænderne, før der i morgen kommer garn fra Impaz til et par bestillinger på huetørklæder til en svigerdatter og hendes mor, og så er der også lige de der 4-5 par sokker der er på ønskesedlen til jul. Og så lige et par huer og vanter til børnebørnene der kan ligge i reserve her hos farmor. Nå ja, og så er der lige de der 40 m2 fliser der skal lægges i weekenden. Og så alle de tips, links og gode ideer her fra sitet, som jeg også godt kunne tænke mig at lave.

Men som andre så sandt siger: Ledighed er roden til alt ondt.*120*Men jeg kunne altså godt bruge nogle flere timer i døgnet.

Kan I sove godt alle sammen.*1235*

nette strik
06-10-2010, 10:09
Det er da (qwe at du allerede nu har så mange, det bliver da til flere tæppe, et kæmpe arbejde du har påtaget dig, al respekt for det. Kan næsten ikke vente til det bliver færdigt.

Strikkelene
06-10-2010, 11:05
Det var dog utroligt! Og jeg er kun ved den 3. (R)

Inger1
06-10-2010, 11:59
Så må jeg også lige tælle mine når jeg kommer hjem, tror det er omkring 27 stk.

Inger

Inger1
06-10-2010, 17:24
Uha der var sørme 29 stk.
Inger

Spelsauen
06-10-2010, 19:21
(qwe Her til Krea-møde, blev det til måske 4 (ved ikke om alle blev lige vellykket) - og 3 fra Minniesmor, så det kan jo hurtig blive til noget ((O))

hundeuld
09-10-2010, 12:59
Så er der lavet lapper af indkøbt sort garn (R) skulle det ikke være efterårsfarver hundeuld (x)47755

og se nu her 47756 de er også 5 omgange de kan da ikke bruges vel (Å)

Men der er 70 speciel bestilling af brumby i sort med 5 omgange, de skal nemlig danne kant til sidst, og jeres bliver jo også på 5 omgange når den sorte kant kommer på *120*

De kommer afsted på mandag med speciel budet bjerggeden til Brumby..

nette strik
09-10-2010, 14:06
(qwe dupper, (qwe

Strikkelene
09-10-2010, 14:15
De ser spændende ud, Hundeuld!

A. Jensen
09-10-2010, 17:18
Jeg vil gerne være med til at hækle lapper :-) Foreløbig er jeg i gang med nummer fire, men mon ikke der kommer flere i aften til Barnaby ;-)

Strikkelene
09-10-2010, 18:18
Jeg skal også lave håndarbejde mens jeg ser Barnaby. Men nok ikke hækle oldemorfirkant. Den kræver at jeg har øjnene på det, jeg laver og ikke på Barnaby. Jeg skal nok strikke mere på min Maryhue på strikkeringen eller hakke lidt mere på den første af det næste par vanter.

"Brumby"
10-10-2010, 19:43
Hej allesammen og undskyld mit farvær herinde en uges tid..

Jeg har været på ferie, men ønskede ikke at det skulle stå på nettet før jeg selv var hjemme igen og kunne sende hunden efter evt. tyve som kunne være på spil... (R)

Jeg vælger at lave en masse svar indlæg, ellers bliver det hele så langt...

Susoe; Du er velkommen med at fortsætte med de farver du har valgt lige nu - men der er ikke helt hvad jeg mente med efterårsfarver... (R)
Som MrsLangholz skriver, så bliver det nok noget af et pudsle spil, men jeg skal se om de passer ind i tæpperne (ja - det bliver nok til mere end et) og ellers vil de blive samlet til en anden god gang hvor vi laver tæppe (eller andet) af oldefirkanter...

Missemor; Hvor ER det nogen flotte firkanter jeg glad har åbnet op for i dag, da jeg kom hjem... (qwe arbejde... de vil hjælpe dejligt med at give tæppet lidt ro... Er sikker på at de kan bruges...

Nettestrik; Dejligt du kan hjælpe mig med at tælle sammen... *120*Jeg har valgt kun at tælle dem som jeg har modtaget, men de er begyndt at komme drypvis (og hvor er det SPÆNDENDE at åbne pakker)... Men du har ret.. vi er nu oppe på 226.. og med missemors imponerende arbejde er vi nu oppe på 316 lapper...

Hundeuld og Bjergged; I er bare nogen dejlige damer!! Stafet undervejs med at blive korridineret... Glæder mig til at starte på at sætte sort i kanten og sætte tæppet sammen...

A. Jensen; Dejligt at du vil være med... alt hvad du har brug for at vide står i første indlæg og hvis ikke, så spørg.. du er hermed skrevet på listen.

Strikkelene
10-10-2010, 21:04
Jeg er ved den 5. nu. Måtte lige pille et par omgange op, da jeg opdagede en fejl i firkanten. Jeg er ved 4. omgang nu.

bjergged
11-10-2010, 09:48
[QUOTE="Brumby";247076]Hej allesammen og undskyld mit farvær herinde en uges tid..

Jeg har været på ferie, men ønskede ikke at det skulle stå på nettet før jeg selv var hjemme igen og kunne sende hunden efter evt. tyve som kunne være på spil...

Jeg vælger at lave en masse svar indlæg, ellers bliver det hele så langt...

Hundeuld og Bjergged; I er bare nogen dejlige damer!! Stafet undervejs med at blive korridineret... Glæder mig til at starte på at sætte sort i kanten og sætte tæppet sammen...

Ej altså Brumby. Hvordan kan du dog tillade dig at holde ferie (n)
*120* Jeg håber det var en rigtig dejlig ferie og at du er kommet godt hjem igen. Kan godt forstå at du ikke vil skrive at du ikke er hjemme. ØV at der er nogen der udnytter det (n)

Jeg laver et pitstop hos Hundeuld i morgen, så hvis der er andet der skal med, så er det bare om at råbe højt (R)
Expressen fortsætter så til dig på onsdag *131*
sed lige en PM med adressen hvor jeg skal aflevere den dyrebare leverance (z)
Jeg glæder mig vildt meget til at se det færdige resultat.

Strikkelene
12-10-2010, 00:31
Jeg er ved nr. 7 nu. Kan ikke forstå, at det går så hurtigt. Men jeg har ikke så meget tid lige i øjeblikket.

"Brumby"
13-10-2010, 11:04
Jeg er ved nr. 7 nu. Kan ikke forstå, at det går så hurtigt. Men jeg har ikke så meget tid lige i øjeblikket.

Hvor er det flot!! Du bruger bare den tid du synes du har.. lidt er også rigtig godt.. (selvom 7 ikke er lidt i min bog - men meget flot!)

bjergged
13-10-2010, 19:23
Sikke en dejlig tur jeg havde i dag *131*
Solen skinnede og jeg fik sørme også gaflet en ny kunde (H)
MEN det aller bedste var at aflevere garnet til kanten af tæppet(erne) til Brumby (awd 1000 tak for kaffe og den hyggelige sludder *131*

"Brumby"
14-10-2010, 09:11
Sikke en dejlig tur jeg havde i dag *131*
Solen skinnede og jeg fik sørme også gaflet en ny kunde (H)
MEN det aller bedste var at aflevere garnet til kanten af tæppet(erne) til Brumby (awd 1000 tak for kaffe og den hyggelige sludder *131*
Selv tak!! Det var fantastisk at du gad køre forbi.. mange tak!!(z)

Har super meget lyst til at gå igang LIGE NU.. men må nok lige få lidt flere lapper ind, så tæppet kan blive helt... *120*

hundeuld
14-10-2010, 09:51
Herligt når alt går op i en højer enhed (qwe

nette strik
14-10-2010, 22:57
Selv tak!! Det var fantastisk at du gad køre forbi.. mange tak!!(z)

Har super meget lyst til at gå igang LIGE NU.. men må nok lige få lidt flere lapper ind, så tæppet kan blive helt... *120*

Jeg kan godt forstå at det kribler i fingerne efter at komme igang.
det er jo spændende.
Vil du gerne have at vi sender dem vi har indtil nu.? eller KAN du vente til juleferien, med at komme igang.

"Brumby"
15-10-2010, 10:13
Jeg kan godt forstå at det kribler i fingerne efter at komme igang.
det er jo spændende.
Vil du gerne have at vi sender dem vi har indtil nu.? eller KAN du vente til juleferien, med at komme igang.

Har svært ved at vente, må jeg indrømme.. særligt fordi jeg tror der bliver til mere end et tæppe... (R) Og har faktisk næsten nok liggende lige nu til at kunne gå igang (har dog ikke lagt det op endnu - til at se hvorledes de flotte firkanter ser ud sammen)...

Men folk skal ikke bøvle med porto to gange, så jeg må nære mig...

Strikkelene
15-10-2010, 10:28
Jeg er ved nr. 8 og ville gerne lave et par stk. mere inden jeg sender dem.

Missemor
15-10-2010, 14:24
Før jeg begynder at hækle lapper af dette garn, vil jeg liiiige høre om det er FOR grønt. Det er jadegrønt og indeholder uld, og jeg har nogle nøgler af det.

Så hvad siger sammenhæklingaf"Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppet"mor??*120*

"Brumby"
15-10-2010, 21:48
Før jeg begynder at hækle lapper af dette garn, vil jeg liiiige høre om det er FOR grønt. Det er jadegrønt og indeholder uld, og jeg har nogle nøgler af det.

Så hvad siger sammenhæklingaf"Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppet"mor??*120*
Hmmm hun siger at hun er noget i tvivl...Men det er også svært at vurdere, når man ikke har alle lapper endnu...

Men hvis du er frisk på at de måske bliver reserveret til et farvestrålende reste-Oldemorshækledefirkantshyggeisofaenvådregnvejrsd ag tæppe hvor jeg sammensætter de mere farvestrålende farver (den som falder lidt udenfor efterårsfarve kategorien) så gå du bare i krig...

Jeg tror nemlig der bliver til to tæpper.. det første som oprindeligt planlagt - et afdæmpet efterårs-tæppe - og det andet et lidt mere "glad-i-låget"-blandet tæppe...

Og er der endelig nogen der falder HELT udenfor, så vil de blive lagret på depotet og gemt til et andet godt formål....

Missemor
15-10-2010, 22:10
Jamen så laver jeg nogle stykker af dem. Har haft en dejlig afslapperaften foran tv, så det blev til nogle i råhvid, brun, beige og noget mørkeblå med nister i.

Strikkelene
15-10-2010, 22:17
Ja, det skulle nok have været mere vissent grønt. Det kan sommetider være svært at få de rigtige farver med på billederne.

daisy
15-10-2010, 22:21
Hej Brumby (H)

Har du modtaget de 20 fra mig?? *141*

"Brumby"
17-10-2010, 18:23
Hej Brumby (H)

Har du modtaget de 20 fra mig?? *141*
Ja, og hvor er de fantastiske!!(39)

Kribler i fingrene efter at komme igang!

bubbihund
17-10-2010, 18:47
Ja, og hvor er de fantastiske!!(39)

Kribler i fingrene efter at komme igang!

Øj, dem har vi da vist ikke set *141**120* FOTO FOTO FOTO *120*

Jeg venter lige med at sende min stabel, til den er blevet lidt større...men der er jo også lidt tid endnu *120*

nanse
18-10-2010, 13:31
Jeg har en gang lært at det er absolut forbudt at lave etbenede posteringer (n)

Beholdningen er opdateret til 356 men Missemor mangler at blive godskrevet for sine 90 firkanter ((O))

"Brumby"
18-10-2010, 18:17
Det har taget lidt tid, men nu fik jeg kameraet frem og lap-antallet er opdateret!! Hvor er jeg stolt af jer allesammen!! 404 lapper har jeg modtaget nu!!

Missemors flotte 90 firkanter:
48134

Daisy's farvestrålende (og ikke nogen er ens) 20 firkanter:
48127

Fra depotet er der kommet 61+36 stk, dog holder ikke alle målene, så det er ikke sikkert at de alle bliver brugt:
4812948128

Hundeuld har også lavet et stort bidrag. 17 stk og 70 stk i sort og med 5 omgang til en runde omkring hele tæppet for at afslutte det pænt:
48130 48131
(her ses også det garn jeg skal igang med at bruge til at sætte dem alle sammen)

Klippegøj har fundet de mest vidunderlige efterårsfarver frem- 70 stk:
48132

Koldeste50 har lavet 40 stk firkanter og der var såmænd en lille gave med også.. nissen er allerede fremme.. håber ikke han vil drille mig alt for meget, når det hele skal sættes sammen:
48133

"Brumby"
18-10-2010, 18:18
Jeg har en gang lært at det er absolut forbudt at lave etbenede posteringer (n)

Beholdningen er opdateret til 356 men Missemor mangler at blive godskrevet for sine 90 firkanter ((O))

en etbenet postering?? Den er ny... kender den ikke...

Men der skulle væer rodet bod på antallet nu.. UNDSKYLD missemor!!

hundeuld
18-10-2010, 18:20
Det ser godt ud (39)Bare forsæt med at lave, vi skal nok få brug for dem alle før eller siden(awd

Missemor
18-10-2010, 20:35
en etbenet postering?? Den er ny... kender den ikke...

Men der skulle væer rodet bod på antallet nu.. UNDSKYLD missemor!!

Alt forladt. ((O)) Men nu er jeg altså ikke sådan een der bærer nag*120*, kunne jo læse mig frem til, at du har fået dem, og det er jo det vigtigste.

"Brumby"
19-10-2010, 10:34
Så kom der yderligere 20 flotte firkanter ind ad brevsprækken.

Denne gang skal anje03 have en tak!!

Så er vi oppe på 424 lapper!!!(H)

Missemor
22-10-2010, 21:11
Så kommer der lige de sidste firkanter fra mig. De sendes afsted mandag.
146 stk. ialt.

Og vores ene mis skulle lige se om det var noget der kunne spises.*120*

Susoe
22-10-2010, 22:06
Så kommer der lige de sidste firkanter fra mig. De sendes afsted mandag.
146 stk. ialt.

Og vores ene mis skulle lige se om det var noget der kunne spises.*120*
Du godeste Missemor, med den energi er det svært ikke at komme til at lide af præstationsangst*131*. Men da det går til et godt formål glæder jeg mig over det i stedet og har vist energi til lige at lave et par lapper mere.

lenemormeinild
22-10-2010, 22:23
Holdda ferie hvor er der allerede mange firkanter (qwe flot hæklet allesammen(39)

"Brumby"
23-10-2010, 00:06
Så har jeg modtaget lapper fra Inger1;

29 flotte styks!!

48333

"Brumby"
23-10-2010, 00:10
Ja, jeg må også melde mig under præstationsangst-fanerne, Susoe...

Kan godt huske dit første indlæg, missemor:

Jeg kan sikkert også få plads til et par firkanter ind mellem de andre projekter jeg har gang i.

Hvis "et par firkanter" er SÅ mange som du har præsteret... hold da op...

Men vidunderligt flot er det.. *107*og (bdk

og jeg glæder mig til selv at få hæklenålen frem og sætte firkanter sammen...(nvb

Missemor
23-10-2010, 07:15
Ja nu bliver jeg da helt flov(R), I skal da så absolut ikke have præstationsangst, hvad er dog det for noget (x). Denne portion er hæklet over mange dage, og om jeg er en special hurtig hækler ved jeg ikke, men der kan hurtigt ryge et nøgle til en god film*120*
Men så har jeg heller ikke fået strikket et par eneste luffer endnu, men det kommer forhåbentligt når jeg kan sniiiige mig til at sidde og strikke lidt.

Og så synes jeg iøvrigt, at det er nogle helt enorme flotte lapper der er kommet ind, og rigtigt som andre skriver: "Mange bække små......" - se det er os Rokkere !((O))

bubbihund
23-10-2010, 18:39
Ja nu bliver jeg da helt flov(R), I skal da så absolut ikke have præstationsangst, hvad er dog det for noget (x). Denne portion er hæklet over mange dage, og om jeg er en special hurtig hækler ved jeg ikke, men der kan hurtigt ryge et nøgle til en god film*120*
Men så har jeg heller ikke fået strikket et par eneste luffer endnu, men det kommer forhåbentligt når jeg kan sniiiige mig til at sidde og strikke lidt.

Og så synes jeg iøvrigt, at det er nogle helt enorme flotte lapper der er kommet ind, og rigtigt som andre skriver: "Mange bække små......" - se det er os Rokkere !((O))

Og du skal bestemt ikke blive flov (awd det er altså bare et rigtigt flot stykke arbejde, som ALLE har bidraget med indtil nu (k)(qwe

Jeg er selv kun nået op på 20 lapper, men håber da, at der ryger lidt flere af hæklenålen inden deadline *120*

A. Jensen
30-10-2010, 00:04
Jeg har lavet 16 lapper, hvor skal jeg mon sende dem hen? Eller kan jeg evt. aflevere dem til Hundeuld?

Strikkelene
30-10-2010, 00:14
Du skal have fat i Brumby, A. Jensen.

Jeg har 10 indtil nu. Hvornår er deadline? Måske kan jeg lave nogle til et senere tæppe.

Hvor mange har vi nu? Har vi nok til et tæppe?

bubbihund
30-10-2010, 00:21
Deadline er 15. December.

lenemormeinild
30-10-2010, 00:23
Jeg har lavet 16 lapper, hvor skal jeg mon sende dem hen? Eller kan jeg evt. aflevere dem til Hundeuld?
Du kan med garenti godt aflever dem til Hundeuld og flot med dine 16 lapper så langt er jeg ikke nået endnu, men lidt skal jeg nok nå*120*

Tina
30-10-2010, 01:02
*Hvor mange har vi nu? Har vi nok til et tæppe?[/QUOTE]*

Se # 1 - der er en optælling.

hundeuld
30-10-2010, 08:52
Kom du bare op på depotet den 1-11 kl 15.15 eller smid dem i min postkasse.(awd

Strikkelene
30-10-2010, 15:03
Deadline er 15. December.

Det er godt! Så kan jeg godt nå at lave et par stk. mere.

A. Jensen
31-10-2010, 00:05
Kom du bare op på depotet den 1-11 kl 15.15 eller smid dem i min postkasse.(awd Jeg lægger dem bare i din postkasse søndag eller mandag.

Jeg har faktisk ikke styr på, hvor depotet ligger?

hundeuld
31-10-2010, 01:30
Depotet er oppe på sundheds centeret ( Nykøbing sygehus ), det gamle maskinehus oppe over græsplænen.

hundeuld
02-11-2010, 09:41
Værsegod fra Ajensen 16 skønne lapper leveret ved døren her 48783 de kommer med i fælles sending senere til Brumby(H)

"Brumby"
02-11-2010, 18:19
Hvor vidunderligt!!

A. jensen du er også sat på fælles tæppe listen nu...(39)

Og optællingen i indlæg 1 er kun de lapper jeg HAR modtaget.. så der skulle være nok til eet tæppe.. men alle de dejlige lapper der stadig er ude i landet (og som der først er deadline på d. 15 dec) bliver der nok til to tæpper, hvis vi er lidt heldige...(qwe

Missemor
02-11-2010, 18:29
Pssttt Brumby *120*

Jeg får det til 455 lapper, iflg. første indlæg, + de 146 jeg sendte til dig = 601 lapper.(R)

"Brumby"
02-11-2010, 18:50
Pssttt Brumby *120*

Jeg får det til 455 lapper, iflg. første indlæg, + de 146 jeg sendte til dig = 601 lapper.(R)

Rigtigt!! Jeg har ikke fået dig med endnu... Ville sætte billede ind først.. men kan jo se det har du klaret rigtigt fint selv..

Jeg jeg opdaterer fluks!!

Tak for det flotte arbejde!!

Godt I ka hjælpe mig - det kniber lidt i en travl hverdag, nogen gange.. lad os bare sige det rent ud.. jeg glæder mig til juleferie... (også selvom der er lang tid til)

Strikkelene
07-11-2010, 02:19
Jeg fil lavet 2½ mere i rutebilen i går og nu er jeg ved firkant nr. 14. Jeg tror, jeg holder en pause når jeg har nået firkant nr. 20.

Spelsauen
07-11-2010, 08:13
Jeg har sendt nogle stykker "Oldemorsfirkanter" fra minniesmor og jeg, men som sagt, du tager det du kan bruge ((O))

"Brumby"
09-11-2010, 22:18
Har fået to pakker ind de sidste par dage...

Kameraet er væk, men der kommer billeder meget snart...

morstrik
10-11-2010, 17:12
Hej Alle!
Jeg har set i hjemmet i denne uge at de reklamere med et mormorplaid som er håndhæklet i uld fra Nepal til den nette som af kr. 800,00 og kan købes hos www.krasilnikoff.biz (http://www.krasilnikoff.biz), og det måler 140x200 cm - jeg (bdk mig i støvet for jeres arbejds iver, og var det ikke fordi jeg havde hændene fulde af babytøj deltog jeg også, men det kan jo være at der bliver en anden gang

Thomas' mormor
10-11-2010, 18:07
Morstrik, man må acceptere at man ikke kan være med på alle projekter. Men det er da helt vildt så mange rokkere, der efterhånden må være firkantede. *120*

Strikkelene
01-12-2010, 17:19
Jeg har fået forlagt noget af det garn, jeg skulle bruge. Men jeg har fundet noget andet istedet for i næsten samme nuance.

Nu skal jeg snart til at hæfte ender og så bliver de sendt direkte til sammesyer/hækler Brumby.

Strikkelene
11-12-2010, 18:30
Jeg er i fuld gang med at hæfte enderne. Jeg skulle gerne sende alle 20 på mandag (eller senest tirsdag formiddag). Så kommer der lidt flere firkanter til dig Brumby.

"Brumby"
15-12-2010, 15:51
Så er der "tæppefald" folkens!!

Så nåede vi deadline... Det er idag d. 15 dec og I må gerne sende de sidste firkanter I har liggende.. så jeg kan få dem til juleferien, hvor jeg håber på at få dem lagt op til et flot mønster...

Den seneste tid har julemanden været forbi med spændende bløde pakker ofte og nedenfor ses resultatet:

Nanse 30 stk
49978

Bubbihund 30 stk og en lille snemand som overvære mit arbejde i julen:
49979

Spelsauen 4 stk:
49980

Minniesmor 3 stk:
49981

D. sand 15 stk:
49982

GitteHellerup69 40 stk:
49983

Tusinde tak alle!! Glæder mig til at komme i krig...

Tal i indlæg 1 er også opdateret!!
(57)
Hvis juletravlheden ellers tillader det, skal jeg nok komme forbi med flere billeder, så snart der kommer flere pakker...
*247*

Strikkelene
15-12-2010, 16:44
Jeg har så travlt med de sidste firkanter. Det er de dumme ender. Men jeg skal nok nå på posthuset i dag. Du skal nok nå at få dem.

anje03
15-12-2010, 17:51
Det bliver spændende at se, når dit store samlearbejde er færdigt. Jeg synes det er super at du vil gøre det store arbejde og spændende, hvor mange tæpper der bliver.
hilsen
Anni

bubbihund
15-12-2010, 17:55
Hold da op en masse firkanter efterhånden. Hvor mange bruger man egentlig til bare ET tæppe? *141*

nette strik
15-12-2010, 18:08
Jeg sendte mine i sidste uge, har du ikke modtaget dem,?????

"Brumby"
15-12-2010, 18:45
@Nette strik; Jow efter at have kigget det hele igennem een gang til, fandt jeg også din pakke... Der vil komme billede meget snart!! Glæd er alle I andre - der er overraskelse med!!*247*

@bubbihund; Jeg tror der går en 350 lapper til eet tæppe.. så hvis farverne ellers ser ok ud sammen er der nok til to tæpper.... *226*
@Strikkelene; Jeg er sikker på du får bugt med dem.. glæder mig til at se dem...De færdige lapper altså - enderne skulle gerne være væk..

Strikkelene
15-12-2010, 19:18
Jeg sender lige straks de 10 af dem. Så må resten vente. Jeg skal igang med julekort.

Det er et pillearbejde at hæfte ender. Du har vist firkanter rigeligt at starte med.

Susoe
16-12-2010, 17:26
Ups, der smuttede tiden vist. Har desværre ikke færdiggjort mere end 10 firkanter, men lidt har vel også ret ;0(. Min store udfordring lige nu er fraværet af en kuvert *226*. Håber jeg når det inden posthuset lukker.

"Brumby"
16-12-2010, 17:45
Ups, der smuttede tiden vist. Har desværre ikke færdiggjort mere end 10 firkanter, men lidt har vel også ret ;0(. Min store udfordring lige nu er fraværet af en kuvert *226*. Håber jeg når det inden posthuset lukker.

10 stk er bestemt også fint!!*226*

Strikkelene
25-12-2010, 13:11
Har du modtaget mine 10 firkant?

"Brumby"
25-12-2010, 13:14
Så kom de sidste firkanter i hus!!

Jeg har fået den SØDESTE julemus.. med eget julepynt og skiftetøj i rygsækken - så musen kan blive fremme til nytår og sommer!! Tusinde tak, Nettestrik!!
50275

Nettestrik sendte samtidig 41 stk firkanter
50278

Strikkelene kom med 10 flotte firkanter
50276

Og SuSoe med 10 stk firkanter også
50277

bubbihund
26-12-2010, 01:41
Ha ha ha....de er altså bare søde dine (jule)mus Nettestrik, og så det at de har en rygsæk DET ER BARE GENIALT!! Hi hi hi....skøn med skøn på (æåø

*driller* Hva' Brumby, får man ikke tak hvis man "kun" giver dig en snemand? Skal man sende dig mus ;o)...hi hi hi (her mangler jeg en smilie, der rækker tunge :oP

"Brumby"
26-12-2010, 10:31
I får ALLE en tak for at have sendt mig firkanter...*237*

Nu skal julepynten lige ned og gulvet vaskes.. og så skal alle de flotte firkanter ud på gulvet...*226*

bubbihund
26-12-2010, 21:04

Nu skal julepynten lige ned og gulvet vaskes.. og så skal alle de flotte firkanter ud på gulvet...*226*

Hi hi drillede også kun fordi jeg ikke kun sendte firkanter, men der var en lille gave med - en snemand (æåø

nette strik
27-12-2010, 10:32

SELV TAK.
Det bliver spændende med alle firkanter samlet på gulvet. må vi følge med, frem med digi, be-be.

Hilsen Nette.

anje03
27-12-2010, 16:37
(awdJeg er også meget spændt på at se alle de mange firkanter
hilsen Anni

bubbihund
27-12-2010, 18:08
Det bliver rigtigt spændende at se *141* og sikke et kæmpearbejde det bliver. Spændende om der er nok til to tæpper (qwe

anje03
11-01-2011, 16:26
(k)
Jeg er da lidt nysgerrig omkring oldemorsfirkanttæppet ??

"Brumby"
11-01-2011, 18:31
(k)
Jeg er da lidt nysgerrig omkring oldemorsfirkanttæppet ??

Det kan jeg godt forstå.. det gik lidt i stå, da jeg måtte indlægges mellem jul og nytår, hvor jeg havde regnet med at give den en skalle. Måtte på Holbæk sygehus i tre dage og måtte aflevere en æggeleder, før de "lukkede" mig ud igen...

Men bare rolig... det er ikke glemt!!

bubbihund
11-01-2011, 19:12
Pas på dig selv først og fremmest....men glæder mig også til at følge sammenhæklingen (qwe

bjergged
11-01-2011, 20:28
Øv Brumby (K)Det er jeg meget ked af at høre.
Jeg håber rigtig meget at du er kommet ovenpå igen *131*

Strikkelene
11-01-2011, 20:32
God bedring og god arbejdslyst!

anje03
11-01-2011, 22:00
Det kan jeg godt forstå.. det gik lidt i stå, da jeg måtte indlægges mellem jul og nytår, hvor jeg havde regnet med at give den en skalle. Måtte på Holbæk sygehus i tre dage og måtte aflevere en æggeleder, før de "lukkede" mig ud igen...

Men bare rolig... det er ikke glemt!!

Hej Brummy!
Det er da trist for dig og undskyld det var ikke for at jage med dig, håber du har det bedre.(z)

marion
11-01-2011, 22:14
sikke noget brumby.... håber at du har det godt igen

jeg sidder sådanne lige og kigger igennem indlæggene og tænker har du ikke modtaget mine firkanter med posten... eller er de gået tabt i posten sendte nogle afsted lige i starten af december 10 stk i lysebrun kaunigarn..... sådanne med lidt farveskift i...

"Brumby"
04-05-2011, 17:07
Jeg har overset dit sprøgsmål - skal se efter dem snarest...

nette strik
04-05-2011, 19:16
Jeg har overset dit sprøgsmål - skal se efter dem snarest...

Hvordan går det med sammen hæklingen, det ville være skønt med et par foto`s.

annibente
16-06-2011, 13:55
(H)Hvis det stadig hækles til tæppet (x) vil jeg godt hækle nogle af alle mine garnrester *120* Mvh annibente

"Brumby"
16-06-2011, 22:04
(H)Hvis det stadig hækles til tæppet (x) vil jeg godt hækle nogle af alle mine garnrester *120* Mvh annibente

Super sødt af dig.. men der er samlet til mere end to tæpper.. og jeg kæmper stadig med det første... så jeg tror ikke jeg overkommer mere lige nu.. (R)

"Brumby"
16-06-2011, 22:06
sikke noget brumby.... håber at du har det godt igen

jeg sidder sådanne lige og kigger igennem indlæggene og tænker har du ikke modtaget mine firkanter med posten... eller er de gået tabt i posten sendte nogle afsted lige i starten af december 10 stk i lysebrun kaunigarn..... sådanne med lidt farveskift i...

har fundet dem... ved ikke hvorfor jeg ikke lige har lavet et billede eller skrevet om dem.. men de er kommet...(R)

"Brumby"
02-07-2011, 22:55
Har startet en ny tråd - der kan følge sammenhæklingen:

http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=26579&highlight=brumby

Hundeuld -vil du ved lejlighed låse denne?
(qwe