PDA

Se fuld version : Stjernesjal

Thomas' mormor
13-07-2010, 10:14
Vil lige gøre jer opmærksom på at stjernesjalet nu ligger i en dansk version på Ravelry.com.
Jeg er en af de få ??? (x)(x), der ikke har strikket dette 'must have' sjal.

kinoll
13-07-2010, 13:53
du kan glæde dig, til du når til det på din liste.
det er et skønt sjal, at strikke synes jeg.

githa
13-07-2010, 14:01
Jeg har heller ikke strikket stjernesjalet ....hvor finder du det på dansk på Ravelry?

agro
13-07-2010, 14:12
Vil lige gøre jer opmærksom på at stjernesjalet nu ligger i en dansk version på Ravelry.com.
Jeg kan godt finde et stjernesjal på ravelry, men det er ikke det, vi herinde tidligere har kaldt stjernesjal.

lillebi
13-07-2010, 14:27

Det skal du ikke være ked af...jeg har endnu ikke haft modet til at kaste mig over det heller *120* og om jeg nogensinde kommer til det ved jeg ikke, men jeg syntes at det er et flot sjal

Jeg har lige været inde på Ravelry og jeg kan ikke komme ind på den danske version :-( (sjalet hedder revontuli på engelsk)

Thomas' mormor
13-07-2010, 15:21
Her er lige lidt mere forklaring:
http://www.ravelry.com/patterns/library/revontuli--huivi-northern-lights# og så går i herind, "This pattern is available as a free Ravelry download (http://rokken3.dk/forum/#)" hvor der vælges dansk version.

githa
13-07-2010, 17:04
Tak for svar :-)

Thomas' mormor
28-07-2010, 11:21
Jeg er nu godt igang. Jeg måtte strikke diagram 1 et par gange. Havde lige lidt svært ved at beslutte mig ved V og Y. Læste stjernesjalstrådene, hvor Strikkemarie henstiller *120*til at man tænker i baner, og linker til You tube hvor M1L hhv. M1R er vist, samt giver anvisning på alternativ måde at slå op på.
Jeg er på diagram 2, og kan tilslutte mig flokken, der mener at sjalet sagtens kan laves flere gange.

Den "grå" midtermaske, er samtidig adskillelse af "banerne". Det sidste jeg var i tvivl om var ............ hvordan skal diagrammet læses, og det er såmænd fra højre mod venstre og altså ikke noget baglæns, spejlvendt eller stå på hovedet gøgl.

kinoll
28-07-2010, 11:52
(39) og velkommen i stjernesjals hyggestrikke klubben *120*

marion
28-07-2010, 12:01
har også lavet det og havde også rigtig svært ved det, men pludselig kom det til mig mens jeg strikkede og måtte starte forfra det var simpelthen fordi jeg ikke forstod mønsteret jeg har altså opskriften på dansk med en ganske vidunderlig forklaring til hvis nogen er interesseret

men skal helt klart strikke det igen :-)

klasus
28-07-2010, 13:59
I behøver ikke at gå på Ravelry for at få opskriften på dansk, den ligger nemlig også på hendes egen side lige her http://sites.google.com/site/muro73/patternsinotherlanguages

Strikkelene
28-07-2010, 14:09
Jeg er også én af dem, der ikke har strikket det sjal. Jeg tror nok., at jeg har nogle ideer til andre og nemmere sjaler, hvis jeg skal strikke et sjal. I øjeblikket er det jo Coco Vee sjalet, jeg strikker. Det er dejligt nemt, fordi det er dominostrik. Jeg kunne bedre tænke mig at strikke et par stk. mere efter Hundeulds egen opskrift. Det var dejligt nemt at strikke.

Thomas' mormor
10-08-2010, 14:22
Hvordan går det så lige med mit stjernesjalsprojekt. Og der kan jeg oplyse, at det går ned af bakke (ryggen) Er ude over det trykte mønster. Jeg er glad for bogormen skrev, at det ikke var et "snakketøj", så det har ikke noget med alder *120* at gøre, at der skal ro til/på når der strikkes. Et par gange har det været på vej efter Ungers overlocker, ud over altankanten.
Mæææææææææææææn så har jeg snuppet en *101*, en mormor, og strikket videre.