PDA

Se fuld version : må man tegne/male på glas/plast lamper???

pølsebæst
23-06-2010, 05:49
Håber der er nogen der kan hjælpe mig. Jeg er på udkig efter en væglampe, men har ikke kunne finde lige den helt rigtige. Jeg har termin om to uger og lampen skal hænge ved babys seng. Så mit spørgsmål er: Må man tegne/male på glas/plast lamper??? Og hvad må man gøre det med???

Mvh Maj-Britt

hundeuld
23-06-2010, 07:05
Vi har mange emner om renovering af lamper mm, prøv at gå på forsiden søgemaskinen og skriv lamper, så vælter de frem.

Glæder mig til at se hvad du finder ud af, har du mulighed for at tage et billed bliver vi glade.(qwe

Strikkelene
23-06-2010, 14:01
Kan du ikke bruge vinduesmaling? Det kan du købe i hobbybutikker. Du maler med tuberne på f.eks. en plastiklomme. Når det tørrer bliver det lige som tyndt plastik (lidt lige som plastikfilm, som man kan lægge over mad). Så tager man det meget forsigtigt af plastiklomen og klæber det på, hvor man vil have det. Det er selvklæbende og klæber både på vinduesglas, drikkeglas, spejle, metaloverflader og plastikoverflader. Min mor har et gammelt julehjerte siddende på sin fastnettelefon. Der ville hun gerne have det til at sidde. Jeg tror sagtens du kan pynte en lampeskærm med figurer lavet af vinduesmaling.

vtj
23-06-2010, 14:55
Du skal lige huske at lampen bliver varm og så ville jeg nok købe en glaslampe

Jeg ville nok prøve at købe noget hobbymaling:
Porcelaine 150: som kan købes hos bl.a. Panduro Hobby - det kan hærdes i en ovn

Deco Craft: købes bl.a. hos Sadolin farveland fåes som Brilliant/Mat, bemærk lige at Deco Craft Matt ikke kan hærdes i ovnen, disse ting skal lakeres.
Ceramica: kan købes i hobbyforretninger

vi glæder os til at se resultatet

Strikkelene
23-06-2010, 15:12
Det vidste jeg ikke! Jeg mener, at vinduesmaling ikke kan tåle varme.

susja
23-06-2010, 16:25
Jeg har set sådan en hos en af baby-kæderne. Husker ikke lige hvilken. Et kit til en mal-selv-lampe. Du kan prøve at se hvilke materialer det er.

Inge K
23-06-2010, 16:45
Prøv at se her http://mcb.ipapercms.dk/CreativCompany/DK/CreativInspiration/CreativInspiration52010/
side 13 øverste halvdel. Den maling er beregnet til at tåle varmen.

bjergged
23-06-2010, 20:34
Du kunne også lave decupage med servietter på lampen. (:)