PDA

Se fuld version : Ingelise sy og strik

Susoe
20-06-2010, 23:13
Med al den aktivitet dette firma har medført her på Rokken, fortjener de næsten prisen(n)

jettefb.
20-06-2010, 23:20
Nå, Hvad mener du??

Strikkelene
20-06-2010, 23:25
Nej! De skal da ikke have belønning for at have snydt deres kunder!!

jettefb.
20-06-2010, 23:28
Nej det mener jeg sandelig heller ikke. Der er stadig MEGET mystik omkring det. BL.a. det jeg skrev om at de ville samarbejde med garnbutikker i hele landet. Den tror jeg ikke på.(x)

Pjevs
21-06-2010, 07:43
Jeg er altså ikke så negativt stemt over for Ingelise. Jeg har været kunde i mange år og er altid blevet behandlet ordentligt. De har været meget hjælpsomme og venlige. Det er vel ikke at snyde kunderne, når de går konkurs. Det ville have været rart, hvis vi fik direkte besked om konkursen, men det ville også være enormt dyrt, og da de jo netop er gået konkurs, er der desværre ikke penge til at informere os. Man kan sige, at det er lidt ufint, at der lå girokort i nogle af forsendelserne, men det har jo været meningen, at firmaet skulle fortsætte, så den første forsendelse efter konkursen har jo nok ligget klar. Hvad angår, at allerede udmeldte har modtaget blade, er det jo heller ikke så smart, men jeg arbejder i en medlemsorganisation, og når der skal sendes blade ud til medlemmerne, skal man holde tungen lige i munden, ellers kommer de allerede slettede medlemmer også med på listen (vi opdagede heldigvis fejlen, inden udsendelsen :-))
Alt i alt: hvis Ingelise kommer op at stå igen, er jeg den første, der melder mig til igen.

Susoe
21-06-2010, 08:38
Nå, Hvad mener du??
Troede det var tydeligt med (n). men ironi kan være svært at forstå, især på skrift. Det er altså ikke ærligt ment.

Krusemullen
21-06-2010, 09:06
Troede det var tydeligt med (n). men ironi kan være svært at forstå, især på skrift. Det er altså ikke ærligt ment.

I Symagasinet er der en løs side, som oplyser at Ingelise er overtaget af Jacobsen Publication. Mig bekendt har alle fået de blade, de har betalt for, og vil også femover få det. Jeg har ihvertfald fået alle mine blade.
De vil ikke længere sælge garn og stof, derfor vil der blive samarbejdet med garn- og stofbutikker.

Pjevs
21-06-2010, 09:48
Jeg klikkede lige ind på Ingelise - strikkemagasinet, og der er kommet ny tekst på siden:
"Så er vi igang". Der er datoer for udsendelse af nr. 6, 7 og 8. Det er da gode nyheder. Ja jeg er jublende glad :-)

Krusemullen
21-06-2010, 10:26

Strikkelene hvordan er du blevet snydt. Har du bestilt stof, garn eller blade, du ikke har fået. Hvis du går ind på Statstidenes hjemmeside kan du se alle konkurser. Her kan du se, hvem der behandler konkursboet og så kan du ligesom alle andre sende et brev til advokaten og anmelde dit krav. Det skal selvfølgelig kunne dokumenteres. Om du får noget ud af det, er selvfølgelig uvist endnu.

jettefb.
21-06-2010, 10:39
Jeg klikkede lige ind på Ingelise - strikkemagasinet, og der er kommet ny tekst på siden:
"Så er vi igang". Der er datoer for udsendelse af nr. 6, 7 og 8. Det er da gode nyheder. Ja jeg er jublende glad :-)
Ja, det er da positivt.
Men jeg er stadig lidt ked af at man jo ikke kan købe garnet modellerne er strikket af. Jeg ved godt at jeg så "bare" kan købe noget andet i tilsvarende kvalitet. Men det er nu ikke det samme og strikke det i ensfarvet hvis modellen i bladet er strikket i noget garn der skifter farve og laver et bestemt mønster.
Så jeg tror lige at jeg holder pause med bladet, når mit abonnement udløber, øhh tror jeg nok.
Og så måske i et stykke tid låne det på biblioteket eller købe det i løssalg.

Strikkelene
21-06-2010, 13:01
Krussemullen! Jeg har slet ikke handlet med dem. Men jeg har jo læst, hvordan andre er blevet snydt. De få strikkeblade, jeg har, har jeg købt i en kiosk.
Men jeg kan da godt sætte mig i deres sted, som har abonneret på bladene og er blevet snydt.

Pjevs
21-06-2010, 13:04
Krussemullen! Jeg har slet ikke handlet med dem. Men jeg har jo læst, hvordan andre er blevet snydt. De få strikkeblade, jeg har, har jeg købt i en kiosk.
Men jeg kan da godt sætte mig i deres sted, som har abonneret på bladene og er blevet snydt.

Igen: Det kan vel ikke betegnes som snyd at gå konkurs. Ydermere ser det nu ud til, at bladudgivelsen fortsætter. Så jeg er i alt fald glad!! ((O))

susja
21-06-2010, 13:24
Jeg synes nu din ironi er meget tydelig, Susoe

heidi73
21-06-2010, 18:11
Ja, det er da positivt.
Men jeg er stadig lidt ked af at man jo ikke kan købe garnet modellerne er strikket af. Jeg ved godt at jeg så "bare" kan købe noget andet i tilsvarende kvalitet. Men det er nu ikke det samme og strikke det i ensfarvet hvis modellen i bladet er strikket i noget garn der skifter farve og laver et bestemt mønster.
Så jeg tror lige at jeg holder pause med bladet, når mit abonnement udløber, øhh tror jeg nok.
Og så måske i et stykke tid låne det på biblioteket eller købe det i løssalg.

Jeg kan altså godt gå ind under garn og købe?

jettefb.
21-06-2010, 19:33
Jeg kan altså godt gå ind under garn og købe?
Det er jeg da spændt på at høre om du får dit garn.
For til mig har Lars Jacobsen skrevet at en kurator er ved at sælge lageret.

Hanne1205
01-07-2010, 23:59
Hej med jer.
Er ny bruger på dette forum. Kun fordi jeg ville give mit besyv med i debatten vedr. Ingelise' s Strikkemagasin. Da jeg indmeldte mig, blev jeg lovet velkomstgave (halskæde) 3 uger efter første betaling. Sendte brev for ca. 3 uger siden for at rykke for min velkomstgave. Intet svar. Valgte at trække næste betaling lidt, og hør bare, er blevet slettet i abonnement - dog ikke af mig.
Det er da vist ikke lige en god kundeservice