PDA

Se fuld version : hvad´er dit ynglingsgarn...

marion
27-05-2010, 20:21
hejsa jer kære rokkere

sidder her og skal til at finde op noget garn jeg skal bruge til nogle projekter jeg har tænkt mig at lave så ville høre jer af hvad mærker garn går i efter er det noget i særligt godt kan lide i uld og noget bomuldsgarn der bare er en klar farvorit...

går i efter prisen eller også den gode service hos jeres lokale gode garnmutter?

ja bare en nysgerrig tanke...

marion

OPR1
27-05-2010, 21:42
Jeg har mange garner som jeg godt kan lide at strikke af.

I flæng kan jeg nævne Arwetta (billigst hos Terapi-Hobby), Fabel fra Drops, Trunte fra Hjertegarn, Lucca Fino fra Garn.dk, Alpaca i alle afskygninger osv osv.

Meget ofte handler jeg på nettet og hos de annoncører, der støtter Rokken og andre gange hos en af de lokale garnbutikker.

Prisen er ikke altafgørende, men selvfølgelig skeler jeg til om jeg kan spare 5-6 kr. pr. nøgle. Nydelsen ved at strikke at noget garn, som er rart at have i hænderne vejer meget tungt på min vægtskål og af samme årsag strikker jeg aldrig af rent bomuld.

Her kan du se Rokkeres forskellige anmeldelser af garn:
http://rokken3.dk/forum/forumdisplay.php?f=254&order=desc

Mafalda
27-05-2010, 22:32
Jeg bruger viking sportsgarn til filtning og køber det billigt i manjas restlager..

ren bomuld bruger jeg mest til grydelapper og legetøj, der kigger jeg mest på prisen :P

ellers er jeg begyndt og kigge efter bambusgarn....men jeg har ikke fundet så meget endnu....

og så strømpegarn fra coop og dansk supermarked, ganske udemærket kvalitet som min pengepung kan klare :D

conras
27-05-2010, 22:57
Isagers Alpaca er noget af det bedste, jeg har strikket med indtil nu, men også Lucca fra BC garn og Karen Noes Linea Hør er blandt favoritterne. Hørgarnet er lidt stift at strikke, men efter vask er det fantastisk.

nette strik
28-05-2010, 01:07
Hej Marion.
Som andre nævner har jeg mange favoritter, men nok kun en ynglings garn nemlig
http://www.rasmilla.dk/group.asp?group=7 ynglings garn. det er så blødt og lækkert.
det er også allertiders tll baby tøj.
Hilsen nette

lillebi
28-05-2010, 07:10
Jeg holder rigtig meget af Fabel fra Drops, ellers er det Duo fra club design, pima bomuld og kauni som er ynglingens garnet :-)
Duo kan jeg kun få hos en New Zealandsk kvinde, som har en lille shop lokalt i byen, men det er ikke en garnbutik.
Pima køber jeg i Hllerød ,hos min ynglings "garn Pusher" og her er det helt bestemt fordi det er en god service og en lækker butik, Kauni køber jeg på nettet.
Jeg selner ikke så meget til prisen heller men ser efter hvilke farver de forskellige udbyder og derefter prisen

hundeuld
28-05-2010, 08:11
Uha det var et nemt spørgsmål*120*nemlig det jeg selv laver....*120*

marion
28-05-2010, 09:09
dejligt med alle jeres svar
skal lave en sommerkjole som der var en der havde et billede af herinde og ingen opskrift til, men har siddet og nærstuderet den lidt tror sørme jeg har knækket koden til den.....
men ved sørme ikke hvad jeg skal strikke den i, det er jo noget der skal kunne tåle at blive vasket temmelig ofte.. og har ingen anelse om hvor meget garn jeg skal bruge til den...

ja hundeuld det er jo ikke os alle der har de talenter :-) men skal helt sikkert prøve dit garn en dag..... har været inde og lure på din hjemmeside...

luffedreng
28-05-2010, 11:51
Jeg synes helt klar mit ynglings garn er jojolands cashmere garn. Det er noget af det blødeste garn man kan få fingerne i men desværre er det næsten ikke til af betale. Jeg har strikket to sjaler i det og de er så lette at man ikke kan mærke man har dem på. Men de er utroligt varme.

Strikkelene
28-05-2010, 13:25
Jeg bruger helst noget der er 100% naturgarn (uld, bomuld og hør). Jeg er ikke så meget for kunstigt fremstillet garn. Men jeg har da brugt akryl garner sommetider. Og når jeg laver noget af varmestuegarnet, så må jeg jo finde mig i, hvad der er blandet i garnet. Noget af det er temmelig blandet.

2ve2ve
29-05-2010, 08:57
Supersoft er min absolutte favorit. Findes i et væld af farver, er ren uld, og superblødt, --og til rimelig pris nogle steder. Holstgarn bl.a. Det kan sagtens konkurrere med dyre designer garner. Jeg strikker både med 1 tråd, --eller med 2 tråde.(xyk)

lenemormeinild
29-05-2010, 10:22
Jeg har ikke disederet noget ynglings garn, men alt efter hvad det er jeg laver så vælger jeg det jeg kender og ved er godt.
Jeg elsker at strikke strømper og jeg har i mange mange år brugt coops strømpegarn det er til at betale og samtidig kan det tåle at blive vasket og tørretrumplet selv om det slider på sokkerne (men ikke alle husker at tage sokkerne fra eller har nok til en hel maskine)*120*
Jeg har også brugt coops strømpegarn til store sjaler og de varmer altså bare godt.
Bomuldsgarn fra coop bruger jeg også en del af især til karklude og vaske klude (gullerosdposer) små gæste håndklæder grydelapper og hagesmækker. Og jeg kan godt lide tykkelsen det har da jeg ikke kan lide det er for tykt.
Generelt kan jeg godt lide tynt garn og jeg elsker at få det der maskingarn på spoler og selv mixe tråde sammen når jeg strikker dukketøj og tæpper, der findes bare så meget sjovt garn, og det giver mange muligheder, men kors hvor kan det være svært at bestemme sig når man skal vælge til større ting man skal lave.
Men jeg elsker at finde gode billige tilbud da det ofte er mindre ting jeg laver så som dukke/bamsetøj.
Også nyder jeg at jeg er begyndt at lave varmestue strik for så får jeg brugt meget af det garn som jeg får jeg ikke kan bruge til dukketøj, men andre mennesker giver jo deres garn af et godt hjerte og ved jeg nok skal få det brugt og det er jo bedre jeg får det end de smider det ud.*306

kinoll
29-05-2010, 11:46
altså ALPACA er da bare favoritten hos mig.
men supersoft fra holst er heller ikke af vejen.
og så lige zauberball strømpegarn, det er mums til alt.

og kauni´s effektgarn har jeg også brugt meget, det er nogle lækre farver.

men til en sommerkjole ville jeg ikke vælge hverken alpaca ell. uld, så ville jeg smelte.

har du prøvet bambusgarn, ell. mælkegarn ?
det ville jeg forsøge mig med til en sommer sag *306
geilsk har også et garn med både uld og bomuld i,
det skal jeg prøve, har lige fået hjem til et topstykke((O))