Se fuld version : Pfaff select 4,0, hjælp med at finde fejl
Er der nogen herinde der kan hjælpe mig.
Jeg havde ingen problemer med maskinen da jeg syede for et par dage siden.
Men i dag skulle jeg lige til at sy nogle sømme, men så ville den bare slet ikke sy.
Problemet ser ud til at være, at nålen støder mod skyttelen (eller hvad det nu hedder, der sidder udenom spolen, når spolen ikke er isat)
Jeg har checket for støv og der var ikke noget galt der.
Er der nogen der har en ide om hvad fejlen kan være
symadammen
24-05-2010, 18:40
Det kan godt være det lyder dumt (Å) - men har du prøvet at sætte en ny nål i, den kan jo være bøjet en anelse
Nu ved jeg jo ikke, om det er det samme, men jeg havde lignende problemer med min Pfaff Quilt Expression for nogen tid siden. De var ikke i tvivl, da jeg ringede og beskrev problemet hos forhandleren. -Den skulle på værksted, men det var hurtigt lavet. ((O))
Ja det har jeg prøvet, med samme resultat. Nålen kan køre nogle få skridt baglens, men slet ikke forlæns,uden at støde i skyttelen.
det kunne jo lyde til at endten sidder spolehuset forkert eller også gør trykfoden. Et eller andet er skævt. Kan du pille det ud og sætte det i igen, eller ..................
ellers lyder det som en tur på værkstedet.
det kunne jo lyde til at endten sidder spolehuset forkert eller også gør trykfoden. Et eller andet er skævt. Kan du pille det ud og sætte det i igen, eller ..................
ellers lyder det som en tur på værkstedet.
Kan man flytte spolehuset? d.v.s. det der hvor man sætter spolen ind i?
Har også prøvet uden trykfod, det siger det samme.
Se det ved jeg ikke, for jeg kender ikke din maskine, men den gamle singer jeg havde før var der et lille stykke metal der kunne skubbes tilside og det foreste af spolehuset kunne tages ud. Men på den nye bernina kan det ikke. Så det var kun et forslag, men det lyder som et problem med spolehuset.
Nu har jeg fået maskinen til reparation. De sagde, at det kunne tyde på, at skyttelen havde forskudt sig og at den bare lige skulle justeres.
Hvorfor den har gjort det, aner jeg ikke. Jeg har ikke mishandlet maskinen på nogen som helst måde, og den virkede find for en uge siden. Og så lige pluseligt, så virker den ikke.
Er dette et almindeligt fænomen for symaskiner, eller er det kun Pfaff maskinerne, der kan finde på dette?
Jeg tror du bare har været uheldig.
Jeg har syet på forskellige Pfaff maskiner de sidste 30 år uden dette problem.
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.