PDA

Se fuld version : Baby strømper :D

CarinaHorsmark
18-05-2010, 15:35
Jeg sidder lidt og overvejer at strikke nogle babystrømper til min veninde, men kan ikke finde ud af de opskrifter der er på garnstudio da der tit er snoninger osv. på dem. (R)
Og når jeg strikker strømper i størrer størrelser strikker jeg uden hæl, altså "onesize" , så jeg sad lidt og tænkte på om jeg mon også kunne gøre det til så små fødder? og hvor mange masker jeg mon skal slå op?
Er det en idé at lave et langt stykke med rib, så strømpen ikke glider så nemt af?

Jeg er virkelig blevet bidt af alt det babystrik, det synes jeg er rigtig sjovt at lave, så håber at nogen kan hjælpe mig, så jeg også kan prøve at lave strømper til de små størrelser (bdk

Jonet
18-05-2010, 16:15
Måske du kan bruge denne opskrift eller måske bare maskeantallet fra opskriften http://www.familiejournal.dk/Handarbejde/Strik%20til%20born/2009_08_Tre%20ting%20sokker.aspx.

VH. Jeanet

CarinaHorsmark
18-05-2010, 22:00
Jeg læste i et eller andet sted, at spiral strømper er smarte til babyer , kan det passe? Og hvorfor er de bedre end andre strømper så? (x)

susja
18-05-2010, 22:32
Spiralstrømper er vistnok mere elastiske, og tilpasser sig bedre benet/foden.
Jeg ved ikke rigtigt... altså nu er min datter 7 mdr. I starten da hun bare lå stille blev strømperne siddende. Nu spjætter og spræller hun, og så flyver alting af((O))

CarinaHorsmark
18-05-2010, 22:36
Jeg er gået igang med at forsøge at strikke spiral strømperne, som min veninde skal ha' til hendes tvillinger. Så er lidt spændt på om det så kommer til at fungere til dem. Men tror de er lidt for store, men det er jo også lidt rart for hende at få noget som pigerne kan bruge når de blir lidt større, da hun sikkert får en masse til dem, mens de er små :D

Missemor
19-05-2010, 05:58
Spiralstrømper er vistnok mere elastiske, og tilpasser sig bedre benet/foden.
Jeg ved ikke rigtigt... altså nu er min datter 7 mdr. I starten da hun bare lå stille blev strømperne siddende. Nu spjætter og spræller hun, og så flyver alting af((O))

Jeg har strikket strømper til vores barnebarn, fra hun var helt lille og gør det stadig nu hun er godt 2 år. Jeg strikker dem helt op til knæet med en ribkant, og så bliver de faktisk siddende, også selvom de ligger og spræller godt og grundigt. Og sådan et par hjemmestrikkede strømper med måske et lille hulmønster ser godt ud udover et par gamacher.

MaBaPe
19-05-2010, 12:10
Mine piger brugte da deres små babyer sprællede sokker af..at sætte et frotté hårelastik i passende farve om anklen.. det hjælper en god det..lige til de små opdager deres tæer

Men pas på de ikke strammer selvfølgelig..

Jeg fik så ideen til at strikke et "hår-elastik" i resten af garnet måske..

susja
19-05-2010, 13:16
Det skal jeg da prøve - at strikke et par lange strømper - det havde jeg ikke tænkt på.
Det med hårelastikken, det lyder godt nok smart. Men er vist ved at være lige sent nok her i huset ((O))

CarinaHorsmark
19-05-2010, 13:55
Skal spiral strømperne være så lange at de går helt op til knæet? Kan man ikke lave dem lidt kortere også , så de går lidt over anklen?

Nu har jeg været igang med at plage min mor, så håber inderlidt at hun kommer ud idag og viser mig hvordan jeg skal strikke hæl, da jeg slet ikke kan greje opskrifterne og hitte ud af det . Så er det jo rart med en mor man kan ringe til når det trykker (R) *120*