PDA

Se fuld version : 4D problemer

Nørkledamen
17-05-2010, 19:47
Hej igen

Jeg har fået problemer med mit 4D program. Det vil ikke åbne, og jeg får beskeden: Unable to access HASP SMR Run-time environment (H0033).
Donglen er i og er aktiveret, men den siger det lige meget om den er i eller ej. Nogengange starter det så alligevel, men jeg kan ikke regne ud hvorfor. Jeg har prøvet at afinstallere og geninstallere uden resultat.

Er der nogen herinde der kan hjælpe mig?

Venlig hilsen
Nørkledamen

sussie59
25-05-2010, 22:08
Hejsa

Jeg er ny på rokken, og jeg har en pfaff creative 2.0 og 4d embrodery extra. Jeg får også tit den fejl, og jeg har fundet ud af at det hjælper at genstarte pc'en mens donglen sidder i.

Jeg håber at dette også kan løse dit problem

Nørkledamen
29-05-2010, 10:58
Hej igen

Jeg er også kommet lidt videre. Det viser sig, at det er firewallen der blokerer, og hvis jeg slår den fra, kan jeg godt starte 4D. Så skal jeg bare lige huske, at slå den til igen, inden jeg går på nettet ;-). Man kan vist også indstille firewallen til at acceptere 4D, men det kan jeg ikke finde ud af.

bustert
12-08-2010, 20:26
jeg har samme problem med min og får samme besked op på skærmen og kan slet ikke gå ind i nogen af 4d programmerne :(

M-broderiting
13-08-2010, 09:05
Jeg gætter på at I begge har Vista............det kan godt nok lave mange problemer.
Har selv Vista på min bærbare og brugte frygtelig meget tid på at få det til at virke.
Jeg mener at jeg hø.klikkede et eller andet sted og gav en tilladelse til at bruge dette program.
Prøv at kigge på dette link - det hjalp mig i sin tid. PØJ PØJ

http://www.vsmsoftware.net/faqdatabase/search_4D.aspx

Hilsen
Marianne

bustert
13-08-2010, 09:10
tusind tak det vil jeg prøve:) jeg har noget der hedder windows 7, men det burde vel godt kunne køre alligevel?jeg er virkelig en dør til computerer

bustert
13-08-2010, 09:13
kan lige se at det er det jeg har prøvet en gang, men jeg kan stadig ikke få det til og fungere. måske jeg skal få en til og kigge på det som har forstand på computerer for det har jeg i hvert fald ikke, har´jeg ligesom erfaret:)

Nørkledamen
15-08-2010, 13:20
Jo, jeg har rigtignok Vista, og jeg har også prøvet at indstille både i firewallen og i mit virusprogram. Men jeg har nu fundet ud af, at hvis jeg slår firewallen fra og genstarter, så lykkes det for det meste, men ikke altid. Lidt besværligt, men det kan dog lade sig gøre.

bustert
16-08-2010, 08:32
nu har jeg fået det hele op og køre. eller det vil sige min venindes kæreste kom mig til undsætning, for havde aldrig klaret det selv, det tog også en del timer :)

Nørkledamen
17-08-2010, 09:57
Tillykke med det. Ved du hvad han gjorde? Det ville jo være rart, hvis man bare kunne åbne sit 4D uden al det fikundik. Eller hvad det nu hedder :-))

Knhobby
17-08-2010, 14:12
Det var da dejligt du fik styr på det

bustert
17-08-2010, 21:25
jeg har ikke rigtig nogen ide om hvad han gjorde, men ved da at han var inde og finde alle de opdateringer der er til programmet, men jeg kan lige prøve og spørge ham :)

bustert
19-08-2010, 15:18
nej desværre ikke helt, det var faktisk lidt kompliceret. men jeg ved han var inde og hente en masse opdateringer, formentlig på pfaffs hjemmeside, men jeg skal lige høre ham ad næste gang jeg snakker med ham

canterbury
19-08-2010, 20:07
hej.
jeg har en Bernina artista 630.
det 4D program i taler om er det også til min maskine?
Hilsen Lisbeth

Knhobby
19-08-2010, 23:20
Der er ikke noget program der er til en bestemt maskine. Man vælger et program, laver sine broderier og gemmer det i det format man har brug for.
Den eneste forskel er at man ikke kan sende det direkte til sin maskine i nogle programmer ihvertilfælde, men må have det på en usb og åbne det på maskinen.
Når det så er sagt har bernina lavet et broderiprogram, og det sender selvfølgelig direkte til bernina maskiner men ikke til andre fabrikater.
Det program hedder designer plus.
Hvilket program man bedst kan lide at arbejde i er smag og behag.
Jeg har designer programmet og er glad for det, men man kan ikke lave foto om til broderier, dvs, det kan man godt, men kun på en måde og i en farve. Tilgengæld er pe design, som er et andet program jeg har prøvet rimelig god til fotos. Jeg synes så bare det er meget mere besværligt at arbejde i, end berninas. Så smag og behag..............

Knhobby
20-08-2010, 07:33
Lisbeth, Editor plus er også et berninaprogram, det er ikke så stort som designer programmet og derfor kan det ikke helt det samme. Så vidt jeg ved kan du ikke lave broderier i editor plus, men du kan formindske, tilføje tekst og dele broderier og sammenflette stykker af forskellige broderier i dit program. Er det rigtig husket. Jeg har aldrig prøvet det, men tror det er et udmærket begynder program og det kan jo opgraderes til designer udgaven når/hvis du vil have flere udfordringer.
Som jeg skrev til dig, stil dine spørgsmål her, det kan også komme andre tilgode. Os med broderimaskiner har aller stået på begynder stadiet så der findes ingen dumme spørgsmål ;) og jeg vil gerne hjælpe så godt jeg kan.

sussie59
20-08-2010, 15:57
jeg har windows7 og fik samme problem

jeg fandt et sted hvor jeg kunne downloade en fil til opdatering af donglen

filen hedder 4DWin7DongleUpdate.exe, men jeg kan ikke huske hvor jeg fandt den.

Hvis man søger på f.eks. google kan man finde en side hos husqvarna hvor den kan downloades.

Det virkede fint for mig, jeg har ikke haft problemer siden

M-broderiting
21-08-2010, 07:13
Hejsa

Med hensyn til program valg er jeg helt sikkert til 4D programmet som snart kommer i en 5D udgave.

Det er et fantatisk program og laver nogle meget flotte broderibilleder af fotoer - det være sig portrætter eller blomster,biler....hvad man nu har lyst til at brodere.

Der findes to amerikanske damer der har lavet en serie med dvd´er , hvor man minutiøst bliver guided igennem 4D programmet. Super godt opbygget og meget pædagogisk.

Jeg tror at man kan købe 4D programmet til 5000-6000 kroner - bla. hos Kjærgaard....det er selvfølgelig mange penge, men helt sikkert godt givet ud.
Hvis det er en Bernina du skal bruge program til, kan du godt bruge 4D programmet,men farver på broderiet bliver ikke rigtige, så hvis det er et problem ville jeg nok vælge det program som Kirsten snakker om.

På min hjemmeside kan du se nogle videoer der beskriver nogle af funktionerne i 4D programmet, men de er ikke nær så gode og detaljerede som Diana og Kothy´s - de to amerikanske damer.

Link:
http://www.simplydianaandkothy.com/

Hilsen
Marianne