Se fuld version : hue med huller og halve vanter
hej alle sammen har bare fundet den fedeste hue med halv vanter til men jeg kan simpelhen ikke læse diagrammer for står det bare slet ikke er helt væk
her er link til den http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=12&lang=dk
altså forstå ikke den her sætning
tag 1 m løst af p som om den strikkes ret, 1 ret, løft den løse m over
hvad skal man så bre tage den af og så strik en og så tage den nedfra og op igen
eller hvad er bare slet ikke med
hjælp plezz
Du tager en maske ind på den måde..
Du stikker højre pind ind i masken..samme vej ind som når du strikker en ret maske..men i stedet for at strikke den løfter du den over på højre pind..strikker så næste maske ret..med venstre pind tager du nu den du løftede over og hiver hen over den sidste retstrikkede maske..nu har du en maske mindre på dit arbejde..
Du har nu en anden retning på din indtagning end hvis du bare havde strikket 2 m ret sammen..
Den er jeg også ved at strikke. Den er super sød og slet ikke svær at strikke, når du først kommer i gang.
AnnemetteChristensen
22-02-2011, 15:53
Håber det er iorden, at jeg lige låner din tråd.
Jeg har strikket den hue, og den er blevet super fin! Ville så lige skylle den op, og nu er den bare alt for stor :(
Øv bøv... Er den bare til at pille op, eller kan jeg gøre noget for at få den mindre?
Jeanne Thøgersen
22-02-2011, 16:15
Sko tak for dit link - det er da en smart hue :-)
Anette er du sikker på det er det rigtige garn - jeg har strikket en del i merino uld både fra Drops og andre firmaer uden at det er vokset i vask :-)
Ville ellers være smart - strikker en hue i str nyfødt vasker den løbende og så vokser den med hovedet :-)
AnnemetteChristensen
22-02-2011, 19:35
Ja, det ER Drops merino extra fine. Den passede jo også perfekt INDEN jeg skyllede den op :(
Måske det er fordi jeg bare skyllede den op ganske hurtigt i hånden?? Vil det evt hjælpe hvis den får en tur i vaskemaskinen?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.