PDA

Se fuld version : Tunica

hellet
07-12-2009, 22:02
Jeg lavede i går denne Hulkrus tunica til Jessica --Igen er den maskinstrikket i bunden og bærestykket håndstrikket,dog vil jeg lige lave en flerfarvet rillekant i bunden så den ikke ruller . Den er godkendt af den lille dame det samme er Ugle toppen som er strikket efter samme princip(rty

jannie
07-12-2009, 22:21
Jeg lavede i går denne Hulkrus tunica til Jessica --Igen er den maskinstrikket i bunden og bærestykket håndstrikket,dog vil jeg lige lave en flerfarvet rillekant i bunden så den ikke ruller . Den er godkendt af den lille dame det samme er Ugle toppen som er strikket efter samme princip(rty

wau wau wauuuuuuu siger jeg bare Hvor er de begge to bare søde

lis ai
08-12-2009, 11:34
(rtySuperfine kjoler og en dejlig model, selvom du ikke er Moren Hellet. (smiler)
Er det en opskrift du selv har lavet eller en jeg kan få del i nogen steder.
Jeg har forstået, at du har "snydt" lidt med strikningen hihi; Men ellers....

Tove
08-12-2009, 15:02
dog vil jeg lige lave en flerfarvet rillekant i bunden så den ikke ruller .

Allerførst - FLOT flot arbejde , og det må være dejligt at kunne strikke SÅ hurtigt - så kan man komme igang med noget nyt :o))

Hvordan laver du en rillekant, der forhindrer at toppen ruller ?

hellet
08-12-2009, 16:17
(R)Først Tak--Det er dejligt når noget går lidt tjept og også blir godt .

Mormor til sådan en trold er fint (så kan de jo afleveres igen ) Nej --Hun er en skøn unge ;-))

Rillekanten er bare retstrikning ..Jeg har samlet maskerne op i bunden af kjolen og strikker ret --Simpelt og effektivt.

Opskrift kan jeg ikke gi--Men vejledning måske
Jessicas er str 3 år ;
Jeg har startet med 120 m på spænding 8½ (holst garn)
strikket 35 rækker ( på ugletoppen har jeg lavet en ombukningskant)
Taget 1 m ind på hver 7 række til tælleren står på 113 , lukket 4m og 3 masker på de næste rækker (start af ærmegab)
Kontrast garn på et par rækker (du skal jo ha maskerne over på en rundpind)
Ryg og forstykke er ens --Dog har jeg på ryggen efter efter jeg har lukket 4 og 3 masker strikket 4 rækker mere så ryggen er højere end forstykket.
Jeg har slået 45 m op som "ærmer" mellem for og bagstykke i hver side.
Bærestykket bliver rundt hvis man tager jævnt ind undervejs og det afhænger jo lidt af det mønster man vælger.---Bærestykket skal være i str 3 år ca 10-11 cm i højden --Og du skal ende på ca 100-110 masker for at den er nem at få over hovedet . Jeg håndstrikker på pind 3½.

Det er nemt nok at overføre denne til håndstrik i stedet for rækker er det jo bare omgange og på en rundpind--Glat derudaf. En markør i hver side og det er der du tager ind.
Selve mønstret på Bærestykket er Hulkrus ---Det kan man næsten lave som man vil.(æåø

dorthe m
08-12-2009, 18:03
Hvor er de yndige, hvor har du opskrifterne fra ?

hellet
08-12-2009, 18:52
%/(Tak Dorte ---Opskrifterne --Hmmm mit hoved ,derfor er det svært at gi den ud --Hvad jeg absolut gerne ville

lis ai
08-12-2009, 20:52
Tusind tak for vejledningen Hellet.
Et spørgsmål mere. Hvor mange masker har du, når du har taget ind til ærmegab. Altså inden du slår de 2 x 45 m op..

Lullu
08-12-2009, 23:24
Hej Hellet.
Super smukke tunikaer :)
Må jeg spørge, hvilken strikkemaskine, du har? Jeg har nemlig arvet en ældre sag fra min mormor, men jeg mangler sådan en instuktionsbog...
Vh Louise (asf)

hellet
08-12-2009, 23:29
Lis ai jeg har vist omkring 90 m ---Uhhh har ikke skrevet ned --Og Lullu min Maskine er en Silver Reed Elektonick 840 altså ikke en Gammel maskine men hvad har du da ??

lis ai
09-12-2009, 11:14
Lis ai jeg har vist omkring 90 m ---Uhhh har ikke skrevet ned --Og Lullu min Maskine er en Silver Reed Elektonick 840 altså ikke en Gammel maskine men hvad har du da ??

Endnu engang tusind tak Hellet(rty