PDA

Se fuld version : Hjælp Overlock

mommark
24-03-2010, 21:56
Hej
jeg har for lang tid siden købt en eva overlocker hos Bilka. Det var uden rådgivning, men kostede også kun 1000kr. Så jeg kunne ikke lige sige nej til at købe den. Nu har jeg så fået tid at prøve at sy med den. Det er den rene katastrofe! Det er bare det rene teknik. Jeg kan ikke finde ud af det. Ellers er jeg ikke helt dum til at sy, men jeg kan ikke finde ud af at tråde den, så jeg kan ikke komme igang. Er der en af jer der bor i sønderjylland, som kan finde ud af det ? så ville jeg meget gerne bede om hjælp. Jer er ofte i mit sommerhus på Als, så jeg kan gerne komme hen til dig sammen med min overlocker.
Altså jeg ville blive mega super glad hvis at der er en af jer der ofrer en eftermiddag på mig.
Mange hilsener fra Laila(H)

kulby
22-06-2010, 21:45
Hej laila.
Har du fundet ud af den?
Jeg er ikke nogen overlock-ekspert, men har en bernina, som jeg har syet en del på. Så hvis du stadig mangler hjælp, vil jeg gerne se om vi kan få den til at makke ret...
Hilsen Anja, Sønderborg.

klasus
22-06-2010, 23:45
Husk at det for mange overlockere, som ikke har direkte trådføring, at der trådes fra højre mod venstre - dvs. den tråd der er længst til højre føres helt igennem, dernæst den der er næstyderst mod højre og så fremdeles

FruP
28-12-2010, 18:11
Prøv at google overlockeren - måske kommer der en brugsvejledning op, eller i det mindste en importør, der kan skaffen en brugsvejledning.

Bortset fra det så skal der iflg. markedsføringsloven ved salg til private, vedlægges brugsvejledning på dansk på teknisk apparatur - prisen er helt uvedkommen. Så Bilka burde hoste op med en :-)