PDA

Se fuld version : Bånd på lys

zuzzan
03-10-2009, 22:04
Jeg skal have sat nogle bånd fast omkring nogle bloklys til Esters navnefest men vil ikke bare binde en sløjfe. Jeg havde midt i min træthed og ammehjerne overvejet at bruge min limpistol men det slog mig at det jo ville varme stearinet uhensigtsmæssigt op. Spørgsmålet er så hvordan jeg får sat båndet fast? Det skal gerne sidde helt tæt som om det er malet på. Kan jeg bruge "skolelim" eller er der andre kloge forslag?

Inge K
03-10-2009, 22:19
Dobbelt klæbende tape, måske - jeg er ikke helt sikker på om det klæber på stearinen, men du kan jo prøve på et tilfældigt stearinlys.

Mafalda
04-10-2009, 09:33
ellers er der universallimen fra panduro hobby, den skulle klæbe på næsten alt og tørrer hurtigt..

Jyden
04-10-2009, 10:23
Jeg er helt klart enig med Inge K. En god, dobbeltklæbende tape er guld værd i den sammenhæng (spar ikke på kvaliteten!). Lim vil sandsynligvis få båndet til at se plettet/vådt ud, selvom der kun kommes lim på "bagsiden".

superbedste
04-10-2009, 11:21
Der kan også bruges nåle hvor der er sat perler på og derefter stikkes igennem båndet

Strikkelene
04-10-2009, 11:39
Det ville sikkert se flot ud med nogle farvede perler på båndet.

zuzzan
04-10-2009, 11:55
Tak for tippet. Båndet er et af de her fine et med hagesmækker, fødder, sutter og alt muligt på så syntes ikke jeg vil pynte mere på dem. Vil se om ikke jeg kan få taget billeder af alt pynt og kjolen så i kan se den.

vandhunden
04-10-2009, 12:20
hvis nu man sænker det nederste af stearinlyset i varmt vand vil det så ikke blive lidt blødt og måske vil bådet kunne sættes fast husk at tørre før båndet puttes på du kan jo prøve med et gl lys og bånd først.

MaBaPe
04-10-2009, 13:23
Jeg har før sat servietter fast ved at varme en ske og "stryge" det på stearien.. men jeg ville nok først for at se om det bliver skjoldet og "fedtet" at se på..

zuzzan
04-10-2009, 19:11
Har forsøgt med limstift og det sidder faktisk fast men er i tvivl om hvorvidt det også sidder fast på lørdag.
Har nu bestilt noget dobbeltklæbende tape. Tror det er det største jeg kan svinge mig op til nu. De andre tiltag lyder smarte men så træt jeg er i øjeblikket skal det nok gå galt og tape kan jeg da finde ud af endnu :)

Inge K
04-10-2009, 19:27
Har forsøgt med limstift og det sidder faktisk fast men er i tvivl om hvorvidt det også sidder fast på lørdag.
Har nu bestilt noget dobbeltklæbende tape. Tror det er det største jeg kan svinge mig op til nu. De andre tiltag lyder smarte men så træt jeg er i øjeblikket skal det nok gå galt og tape kan jeg da finde ud af endnu :)

Jeg håber det virker for dig - og så håber jeg at du får tid tl at slappe lidt af *131*

zuzzan
04-10-2009, 20:31
Jeg håber det virker for dig - og så håber jeg at du får tid tl at slappe lidt af *131*

Tak. I værste fald klipper jeg alle de små dimser af båndet og lægger dem på bordet som pynt i stedet. Men har faktisk også overvejet om man ikke kunne sætte dem i med knappenåle.

Jyden
04-10-2009, 21:00
Nåle kunne være rigtig sødt! Du kan få 20 stk for 18,- ved Panduro:

http://www.pandurohobby.dk/pan/IboxServlet?QRY=blomstern%C3%A5l&p=IXS750&m=1

Mon ikke de kan sættes hurtigt og nemt i, hvis man varmer dem op først? Det ville da i hvert fald være hurtigere og mindre nørklet end fx tape.

zuzzan
06-10-2009, 19:10
Jeg fik mit dobbeltklæbende tape med posten idag og det er simpelthen et hit. Det er gennemsigtigt så det ses ikke at båndet er tapet på. Og det lader til at sidde fast. Så hurra. Det lykkedes. Nu skal jeg så bare sætte bånd på 7 lys mere og så er det overstået.

Rysse
06-10-2009, 19:13
Husk nu at vi gerne vil se billeder. (xyk)

zuzzan
07-10-2009, 08:33
Der bliver nok taget en del til festen på lørdag af det hele - så skal jeg nok lægge nogle op :)

hundeuld
18-03-2010, 22:08
Hov hvor blev de billeder af *141*

zuzzan
19-03-2010, 09:59
Haha.. jeg har faktisk selv tænkt på det forleden men der blev aldrig taget nogle billeder af dem desværre. Vi havde en fantastisk dag men billeder blev der ikke taget mange af. Måske siger det netop noget om hvor dejlig dagen var - at der ikke var tid.