PDA

Se fuld version : Sneen daler ned over det nordlige

hundeuld
13-12-2009, 10:36
Sneen daler ned over det nordlige Odsherred og det bliver liggende
(rty
hvilken dejlig 3 advent det bliver..

vtj
13-12-2009, 12:15
øv vi har ikke snevejr, kun lidt frost

Tut
13-12-2009, 12:18
Her på Lolland skinner solen fra en skyfri himmel.

Er på arbejde, så jeg kan ikke rigtig nyde det øvvvvvvvvvvvv

(rty fra Tut

Heddimor
13-12-2009, 12:46
I kalundborg skinner solen..det gjorde den oxo igår..sad og solede mig med en kop kaffe og
UPS..mine porrer, perille og jodskok er stadig i jorden..havde helt glemt dem.. Mine forskellige pil står nøgne..snart tid at høste nogle af dem .. de tilbageværende skal bruges til "levende pil " i krukker til marts. Skønt vejr
I Costa Kalundborg
Hilsen Heddimor

mrslangholz
13-12-2009, 13:55
Her har sneen også dalet men nu er himlem blå og solen skinner

Bogormen
13-12-2009, 15:40
Sne har jeg ikke set idag.
Vågnede til et flot syn af græs og skov der var dækket af frost. Mine spejderpiger synes nu også det var koldt i går aftes (omkring kl. 21), da de var på "natløb". Så var det godt at der var kage og te da de kom ind. Mens vi, lederne, gjord det sidste rent af det hytte vi havde til årets juleweekend , løb pigerne også rundt udenfor og legede fange.
Nu har jeg jeg sidste og nydt roen og vil da gerne se lidt (hgfh) men må vist "nøjes" med håndbold og /(&i tv.

annie
13-12-2009, 16:01
(rtyHej Hundeuld

Ku' du ikke lige sende lidt sne en smule østpå fra Odsherred til os herovre i Hornsherred.
Det ku' være hyggeligt

musse
13-12-2009, 16:39
Jeg har været i Gislinge det meste af dagen.

Der var ingen sne kun frost.

Jeg hader snevejr så behold I det bare.*237*

Strikkelene
13-12-2009, 16:44
Vi har ikke set skyggen af sne her i Aalborg. Det er gråt og kedeligt udenfor. Og sikkert også frost (har ikke været ude i dag).

Det kan du ikke være bekendt, Musse! En smule sne gør ikke noget. Og jeg er vant til at skovle sne (det plejer jeg at gøre, når vi sner inde hos min mor og så kommer nogle af naboerne med deres traktor og rydder vejen. Men gårdspladsen den tager vi selv).

renee
13-12-2009, 17:34
Jeg har haft sne i en måned(5)%
Her väsker jeg uld

Lene Schønemann
13-12-2009, 18:20
Hej.(rty
Det har også sneet her i Fredericia, men ak, alt for kort tid.
Knus fra
Lene.(rty(rty

Strikkelene
13-12-2009, 18:54
Stadig ingen sne her ved Limfjorden!

2ve2ve
13-12-2009, 18:58
Silkeborg melder snefrit, men koldt---og smukt har det været med lys og blå h(57)immel

Strikkelene
16-12-2009, 01:26
Aalborg er ikke længere snefrit område! Det har sneet hele aftenen her. Og alt er hvidt udenfor nu.

annedav
16-12-2009, 01:53
Ja, Randers og omegn er også blevet indhyllet i sne. Frygtelig glat, det er som at køre i sæbe ( lige kommet hjem fra aftenvagt )

(5)% annedav/Annegrethe

mrslangholz
16-12-2009, 08:31
Her er det endnu ikke helt hvidt men det sner *247*

bstorm
16-12-2009, 08:49
Her i Bramming er der nu hvidt.

Lene Schønemann
16-12-2009, 09:24
Hej.*242*
Ja så vælter sneen ned over Fredericia.
Knus fra
Lene.*242**242*

Her ses det samme træ, som det ser ud i dag 17.12.09.

beta
16-12-2009, 09:38
Her ved Løkken har vi ikke een gnit sne.

2ve2ve
16-12-2009, 09:41
Det ligner et julekort udenfor --her i Midtjylland er der smuk sne....og bilerne lister afsted på vejen....hyggeligt, men man tænker på at der vil ske ulykker sådan en dag.

Men her sidder jeg med mit snot og min hovedpine, ---jeg tager ingen steder hen.....besøger kun nettet, og der er ikke glat og fedtet føre.....*230*

Husmor
16-12-2009, 09:52
Ja hvor er det smukt her i Svenstrup ved Aalborg er der hvidt og buske og træer er tykke af sne, min lille dansk svenske gårdhund og jeg har lige skovlet sne, og leget i den .... hvor er det hyggeligt - nu er jeg gået ind til en kop kaffe, så må vi nok ud og gå en tur og se de smukke landskab lidt senere på dagen - dog inden blæsten fra nordøst sætter ind
Jeg ønsker jer alle en rigtig dejlig dag og husk at stoppe op og nyde det flotte lyse vinterlandskab her midt i juletravlheden

Med venlig hilsen
Husmor

Missemor
16-12-2009, 10:29
Nåjjj hvor er jeg misundelig, vi har intet her ved Vordingborg på Sydsjælland, men vi håber, vi håber. Det ville pynte gevaldigt på julehyggen. I øjeblikket skinner solen, men det "dufter" udenfor som om sneen er på vej.
*142*

Katharina
16-12-2009, 10:30
I Vanløse sneede det igår, men det lagde sig ikke.. Men til gengæld kunne man stå op i morges, med et smukt hvidt lag sne...
*237*
Hilsen Katharina

hundeuld
16-12-2009, 10:47
Ja tja ...vi har 5 cm sne her og det er såååå flot,38215 mon ikke du får noget idag missemor...

Tessie
16-12-2009, 12:24
Så flot var vores lille træ med lys pyntet i morges.

38216

hundeuld
16-12-2009, 14:24
Ja træerne bliver endnu flotter når de får sneen ned over sig...(rty

Strikkelene
16-12-2009, 14:54
Helt enig, Hundeuld! De billeder er så flotte, at de kan laves om til julekort.

Jeg skal også en tur ud med mit kamera her i eftermiddag. Der skal nok komme nogle billeder ud af det.

mrslangholz
16-12-2009, 16:59
Her ligger der også en flot dyne over det hele hvor er det bare smukt og dejligt at vi for en gangs ikke blev snydt for det hvide drys

susana
16-12-2009, 17:32
Jeg vil nu kalde det mere end hvidt drys;-))

Jeg skulle køre fra Aabenraa til Haderslev kl 9.30 i formiddags ( min svigerdatter skulle til scanning) , der er 25 km og det tog en time, og det sner stadig. Men flot er det, når man ikke lige skal køre i det!!!

hundeuld
16-12-2009, 19:00
Ja nu er vi oppe på de 10 cm +?(

Hope
16-12-2009, 20:09
Her er der også kommet en kæmpe lag sne, det var bestemt ikke sjovt at køre hjem i det i morges.

Har haft nattevagt og sneen begyndte at falde kl.05.00 i morges. Glæder mig ikke til at skulle køre afsted her til aften. Bryder mig aldelses ikke om at køre i sne.

Men naturen er jo rigtig smuk med nyfalden sne.

Strikkelene
16-12-2009, 20:54
Jeg skal lige gøre mine klar før jeg kan poste dem her. Men nogle af dem er desværre blevet lidt rystede.

Så er de klar og her er de:

38242

38243

38244

38245

38246

38247

38248

Det, der lyser på nogle af dem, er gadelygter på stierne.

Missemor
17-12-2009, 06:47
Flotte billeder I alle har lagt ind, jeg ELSKER simpelthen sne, det lægger sådan en dejlig dæmper på en masse larm og lyde.

Her til morgen er der hvidt udenfor her ved Vordingborg, dog ikke ret meget, og det sner lidt, men ikke særlig meget. Til gengæld blæser det en del.

I får lige et billede af mit juletræ der står på terassen med lys på. Nu det blæser så meget har vi måtte sætte vore tunge parasolfødder ind på juletræsfoden, så det ikke vælter i blæsten.

lis ai
17-12-2009, 09:53
Så kom sneen også til København.
Og jeg synes nu sne er pænest der, hvor man ikke skal gå i den.
Her lidt stemningsbilleder fra kl. 1.30, kl. 4 og kl 7.30

hundeuld
17-12-2009, 10:11
Melder ca 25 cm sne med ny havebænk 38260

Ja her på nordfyn er vi nærmest sneet inde nu, al udkørsel frarådes, skolerne er lukkede og her ligge vildt meget sne. Blir nok nødt til at fjerne lidt så hundene kan komme ud at tisse. ha ha. Ja så den kommer til at stå på hygge inden døre, dejligt.*154*

Rita
17-12-2009, 12:26
Jeg har her kl. 10 forsøgt at køre fra Fredericia til Vejle på arbejde. Men jeg er vendt om midt på hovedvejen (ikke særlig fedt). Der var ikke mange biler, så det kunne lade sig gøre. Det fyger med sne over de åbne marker (og vejen), så det var svært at se, hvor vejen var.
Nu sidder jeg så med franskbrød og varm cacao. Den står på hygge her indendøre. Så må mine kolleger hygge sig med julefrokost kl. 13.

Missemor
17-12-2009, 21:01
Her i Ørslev, 5 km. nord for Vordingborg på Sydsjælland, er der kommet en del sne i løbet af dagen, jeg vil tro ca. 20 cm. efter hvad der ligger på mit lille havebord. Og så blæser det en halv pelikan, og iflg. vejrudsigten skulle det blive til en hel pelikan i løbet af natten sammen med yderligere op til 20-25 cm. sne. Så det bliver lidt spændende i morgen tidlig.

Her til morgen var det godt og grundigt fedtet og meget meget glat, så glat at den ældste knægt måtte låne mor's peugeot for at komme til Nykøbing F, så jeg kunne få hans varebil på værksted til nye vinterdæk.
Hvorfor tænker unge mennesker ikke, FØR det bliver nødvendigt?? Så gik det meste af min arbejdsdag med det. Synes ellers vi har tudet alle vore børn ørerne fulde med at være forudseende, tæpper og varmt tøj i bilen o.s.v.

Nå pyt, skulle vi sne inde, kan vi da glæde os over at have fryseren fuld af mad, så vi kan vist sagtens klare en måneds tid uden at komme til at sulte. Så vi glæder os over sneen, nu den endelig er der, og så slapper vi ekstra af når meldingerne fra børnene kommer ind, om at de er nået sikkert på arbejde - og hjem igen.

jettefb.
18-12-2009, 00:18
Her på Nordfyn har vi fået 52 cm. Jeg har selv været ude og måle det. Og det var før det begyndte at fyge.
Vi har været lukket inde her i vænget hvor jeg bor. Men her i eftermiddag kom der en velsignet traktor og gjorde så vi måske kan komme ud. Jeg vil gøre et forsøg i morgen.(rty

hundeuld
18-12-2009, 00:23
Vi bliver ind, der er mad nok i fryseren, ellers trænger vi til at tabe os *120*

Rundt hjørnet ser det sådan her ud 38270

Husmor
18-12-2009, 08:20
Ja så er "misundelsen" stor her fra Svenstrup for vi har slet ikke de mængder sne som I skriver om, nu juleferien starter for ungerne i dag ville det ellers være skønt at boldre sig i.
Haven en rigtig god dag og pas godt på jer selv der ude .... også ryggen når I skal ud og grave jer frem.

Med venlig hilsen
Husmor

renee
18-12-2009, 08:49
-25 i nat og en af hundene var så dygtig at den slukkede for varmen i entréen. Nuforstår jeg meningen af hundekoldt.

Tina
18-12-2009, 08:59
Nå Missemor ....... er du sneet inde ?
Har hørt at i på disse kanter har fået masser af sne (5)%

Missemor
18-12-2009, 12:17
Nå Missemor ....... er du sneet inde ?
Har hørt at i på disse kanter har fået masser af sne (5)%

Nænej, så slemt er det slet slet ikke. Der ligger selvfølgelig lidt på vejene, og meget mere i haver m.m., og der kommer lidt foroven af, men den der snestorm de havde truet med skulle være kommet i nat, har vi ikke set noget til. Men jeg må nok tilstå, at snerydningen ikke er noget at råbe hurra for. Og man skal da selvfølgelig kører meget forsigtigt, når man er ude i bil, og IKKE på sommerdæk, som knægten havde gjort i går. Han kørte til Nykøbing F her igen i morges, og nu stod hans bil godt fast, men sigtbarheden over Farø-broerne ved 8-tiden i morges var lig 0, men det blev bedre, da han var kommet over på den anden side.

Jeg har lige hørt i radioen, at det skulle blive plusgrader i slutningen af weekenden og starten af næste uge, så jeg er da noget spændt på at se, om vi har lidt hvidt udenfor til jul.
*247*

Tina
18-12-2009, 12:29
Nåh ....
Så er det måske ikke 'værre' end hos os andre !!

Jeg håber som dig også, at vi kan beholde noget af sneen til juleaften.
Det høre lige som sammen - sne (5)% og juleaften *247*

Strikkelene
18-12-2009, 13:55
Her ligger stadig den sne, der kom forleden aften/nat (natten til onsdag). Det fyger stadig fra tagene og der er snart ikke mere sne tilbage på træerne.

Husk at tage en stor børneskovl (en af dem med træskaft og af metal) med i jeres biler. De fylder mindre end en stor voksen skovl og er fin at skovle sne med, hvis bilen skulle sidde fast. Om vinteren har min mor altid en børneskovl liggende omme ved bagsædet når hun skal ud at køre i sin bil.

Missemor
18-12-2009, 17:23
Så skal jeg da ellers lige love for, at snestormen kom til Ørslev !
Vi kan dårligt se over til naboen, og vi bor altså i et almindeligt villa område.

Der er 5 km. til Vordingborg herfra, og da manden hentede mig og knægten fra job, tog det godt 35 min. at komme hjem. Vel hjemme, gik vi tre ud med tre sneskovle for at bane vej hen til vores hoveddør. Sneen er løs og let at flytte, men ak, efter 20 min. arbejde, lå der igen 4-5 cm. der hvor vi startede......

Nu venter vi bare på, at ældste søn ringer og siger han er kommet vel hjem, så kan vi slappe lidt af, for så skulle alle - os bekendt - være hjemme i deres trygge hjem.

Billeder kan jeg ikke tilbyde, vinduerne er føget til med sne, og det er vist ikke godt for elektronikken, at tage billeder udendørs nu.
*237*

Tina
18-12-2009, 19:13
Så skal jeg da ellers lige love for, at snestormen kom til Ørslev !
Vi kan dårligt se over til naboen, og vi bor altså i et almindeligt villa område.

Der er 5 km. til Vordingborg herfra, og da manden hentede mig og knægten fra job, tog det godt 35 min. at komme hjem. Vel hjemme, gik vi tre ud med tre sneskovle for at bane vej hen til vores hoveddør. Sneen er løs og let at flytte, men ak, efter 20 min. arbejde, lå der igen 4-5 cm. der hvor vi startede......

Nu venter vi bare på, at ældste søn ringer og siger han er kommet vel hjem, så kan vi slappe lidt af, for så skulle alle - os bekendt - være hjemme i deres trygge hjem.

Billeder kan jeg ikke tilbyde, vinduerne er føget til med sne, og det er vist ikke godt for elektronikken, at tage billeder udendørs nu.
*237*

Nåh.... så kom det også til dig i store mængder(5)%

Jeg kunne godt tænke mig, at vi fik lidt mere sne her i Nordsjælland.

Strikkelene
18-12-2009, 20:25
Her på Nordfyn har vi fået 52 cm. Jeg har selv været ude og måle det. Og det var før det begyndte at fyge.
Vi har været lukket inde her i vænget hvor jeg bor. Men her i eftermiddag kom der en velsignet traktor og gjorde så vi måske kan komme ud. Jeg vil gøre et forsøg i morgen.(rty
Jeg tror, at der er en sød, lille snehund nede på Nordfyn, der nyder sneen i øjeblikket. Vores Bernere elskede sne.

Missemor
19-12-2009, 12:51
Så er der lidt billeder fra Sydsjælland.

Vores misser er ikke glade for at komme ud, når der kommer noget fra oven, men i dag hvor det ikke sner lige nu, springer de rundt som små gazeller. Men ikke længe af gangen, så vil de gerne ind og tø op foran ovnen, for de har jo store snebolde hængende i den lange pels. På det ene af billederne kan I se de små huse som vi har udenfor de kan gå i læ i. Om vinteren er de beskyttet af vore haveborde, og så er der ca. 20 cm. frirum ind mod husmuren, så de kan komme ind i husene, og sådan at der ikke kan fyge sne ind i dem. De har desuden små svingdøre af silikone der også beskytter. De går så langs husmuren, hvor der er en lille rande der er snefri, så de kan komme hen til dem. Men så vidt vi kan holder vi dem inde i øjeblikket, vi synes det er lidt synd at de skal være ude. Så der har været kamp om pladserne i vore senge i nat.(R)

Strikkelene
19-12-2009, 19:08
For nogle år siden kom min mor grinende ind og fortalte, at vores store gråstribede hankat absolut skulle gå på den største snedrive udenfor hendes hus. Med det resultat, at den gik lige igennem sneen og var meget flov bagefter. Det var enten i januar eller februar måned. Nej! Man skal sandelig passe på med sne, når man er en kat. Man kunne jo komme til at blive meget våd på poterne. *120* (31) (ghf (35) (53)
Det er noget andet med hunde. De er næsten ikke til at få ind, når der ligger sne udenfor.