PDA

Se fuld version : log ud

lis ai
07-03-2010, 17:41
(H)Er det med vilje eller er det bare mig, der nu mangler log ud på forsiden?

klasus
07-03-2010, 17:44
Det er med vilje !

Man kan nemlig kun logge af / ud af forummet og ikke af forsiden da denne er tilgængelig for alle med internetadgang

Bogormen
07-03-2010, 18:08
Ikke forstået (x)Det ser ud som om jeg har været på siden, jeg lige var ind og tjekke i morges. Jeg kunne ikke finde log ud og tænkte at det gør det så når jeg lukker pc´eren, men nej. Jeg skulle ikke taste min koder som jeg plejer (den er sat op til ikke at huske koder min pc)

klasus
07-03-2010, 18:28
Ikke forstået (x)Det ser ud som om jeg har været på siden, jeg lige var ind og tjekke i morges. Jeg kunne ikke finde log ud og tænkte at det gør det så når jeg lukker pc´eren, men nej. Jeg skulle ikke taste min koder som jeg plejer (den er sat op til ikke at huske koder min pc)

Når der er flueben i husk mig logger den dig automatisk af og på siden når du hhv. lukker / besøger denne. Så du har været logget af, men bliver så automatisk logget på igen når du går ind på siden.

Strikkelene
07-03-2010, 21:10
Det var smart, Klasus!

lis ai
07-03-2010, 22:44
Når der er flueben i husk mig logger den dig automatisk af og på siden når du hhv. lukker / besøger denne. Så du har været logget af, men bliver så automatisk logget på igen når du går ind på siden.
Det svar virker ikke helt hos mig synes jeg. Jeg bliver ofte sat af selvom jeg har flueben. Specielt hvis jeg har kigget på et link en jer andre har henvist til. Jeg kommer fint nok tilbage til den oprindelige side; Men når jeg så vil videre til næste side står der jeg ikke har tilladelse til at se siden.

Hope
07-03-2010, 23:14
Det var da en smart ting, I har fået lavet (bdk

klasus
07-03-2010, 23:17
Det svar virker ikke helt hos mig synes jeg. Jeg bliver ofte sat af selvom jeg har flueben. Specielt hvis jeg har kigget på et link en jer andre har henvist til. Jeg kommer fint nok tilbage til den oprindelige side; Men når jeg så vil videre til næste side står der jeg ikke har tilladelse til at se siden.

Har du begrænset tilladelser til cookies i din webbrowser? For så kan det være derfor.

Tove
07-03-2010, 23:20
Det svar virker ikke helt hos mig synes jeg. Jeg bliver ofte sat af selvom jeg har flueben.

Jeg har aldrig logget af Rokken-siden, jeg lukker den blot (på krydset i højre øverste hjørne *SS*)
Og eftersom jeg aldrig loggede af, så skulle jeg heller aldrig logge på igen , når jeg igen skulle kigge.
Men nu skal jeg logge på HVER gang, jeg vil kigge på Rokken - osse selvom jeg sætter hak i Husk Mig (x)

Puskram
08-03-2010, 00:01
Jeg har aldrig logget af Rokken-siden, jeg lukker den blot (på krydset i højre øverste hjørne *SS*)
Og eftersom jeg aldrig loggede af, så skulle jeg heller aldrig logge på igen , når jeg igen skulle kigge.
Men nu skal jeg logge på HVER gang, jeg vil kigge på Rokken - osse selvom jeg sætter hak i Husk Mig (x)

Har du forsøgt at slette cookies? (jeg havde samme problem, men ikke efter jeg slettede cookies ;-) )

Rysse
08-03-2010, 08:43
Har du forsøgt at slette cookies? (jeg havde samme problem, men ikke efter jeg slettede cookies ;-) )

Hvor gør jeg det ?

klasus
08-03-2010, 09:05
Hvor gør jeg det ?

Det er lidt forskelligt, alt efter hvilken browser man anvender, hvordan dette gøres, fx i Explorer 7 vælger du funktioner -> Slet browserdata og i 8 hedder den sikkerhed -> Slet browserdate.

HUSK: Når man foretager en fuld oprydning, forsvinder brugernavne og passwords!

Rysse
08-03-2010, 09:11
Hvis der er et flueben ved cookies, står den så ikke som den skal - eller skal jeg fjerne fluebenet ? Århhh... jeg er så dum til dette IT.

lis ai
08-03-2010, 12:12
Har du begrænset tilladelser til cookies i din webbrowser? For så kan det være derfor.

*120*Nu er jeg jo ikke ligefrem en ørn til det her computersnak.
Men hvad er cookies helt præcis og hvor ser jeg dem? Bare lige for at vide, at det er det samme vi taler om.

Tilladelse i webbrowseren øh søde Klasus. Jeg er helt blank.

Er der nogen, der ved hvor jeg kan få et kursus i oprydning i computeren og genindstiller den ?

conras
08-03-2010, 12:48
Jeg har samme problem (og jeg har slettet cookies).(K)

klasus
08-03-2010, 14:06
Uha uha - jeg er godt nok på arbejde, men I får lige en lille minimanual, som jeg har lavet til mine kolleger og som fortæller lidt om cookies og hvordan man hhv. tillader dem og blokerer dem.

(og som det vågne øje måske vil se - er rokken et af de steder der er tilladt her på min arbejdsmaskine (R))

Her er det internet explorer 7 men version 8 fungerer næsten ligesådan.

Strikkelene
08-03-2010, 14:24
Tak Klasus!
Jeg har gemt din fil i min computer.
Jeg gik over i noget med sikkerhed og fik slettet mine cookies der. Jeg har Vista i min bærbare computer (som jeg er slem til at bruge nu, hvor jeg ikke har fået internet til den anden computer).

lis ai
09-03-2010, 16:50
Tusind tak Klasus. Den vejledning vil jeg studerer nærmere.(39)

OPR1
09-03-2010, 20:29
Jeg har slettet samtlige cookies, men skal stadig logge ind på Rokken. Den husker mig ikke fra gang til gang som tidligere.

klasus
09-03-2010, 20:49
Jeg har slettet samtlige cookies, men skal stadig logge ind på Rokken. Den husker mig ikke fra gang til gang som tidligere.

Prøv lige at kigge på side 3 i pdf-dokumentet - Hvis du anvender explorer er jeg næsten sikker på, at det er her den er gal

OPR1
09-03-2010, 20:59
Prøv lige at kigge på side 3 i pdf-dokumentet - Hvis du anvender explorer er jeg næsten sikker på, at det er her den er gal

Jeg har godt nok været der og givet tilladelse til Rokken, men nu prøver jeg lige igen (xyk)

klasus
09-03-2010, 22:03
Jeg har godt nok været der og givet tilladelse til Rokken, men nu prøver jeg lige igen (xyk)

husk det skal både være rokken.dk OG rokken3.dk

BeNi
09-03-2010, 22:41
Vover lige at ???
Jeg har slettet "alt".
Givet tilladelse til både cookies og pop-up på både rokken og rokken 3.
Sat i flueben i husk mig.
Men tænk "bæstet" bliver ved med at glemme mig.

Nivea
09-03-2010, 22:49
Jeg skal også logge ind hver gang. Det kan ikke være rigtigt?

CharlotteSol
09-03-2010, 23:08
Jeg skal også logge på hver gang.
Jeg har mac og bruger Safari. Jeg har været oppe og slette cookies (for første gang nogensinde. Har aldrig været nødvendigt før...)

klasus
09-03-2010, 23:44
Vær lige opmærsomme på, at det ikke nytter at slette cookies og sætte tilladelser samtidigt med at man er logget ind - dvs. log af før i sletter og luk browseren FØR I prøver at logge på igen.

Mht. MAC - der melder jeg altså pas.

OPR1
10-03-2010, 08:49
husk det skal både være rokken.dk OG rokken3.dk

Tror jeg manglede Rokken.dk, så nu ser det ud til at virke (qwe

OPR1
11-03-2010, 08:28
Vover lige at ???
Jeg har slettet "alt".
Givet tilladelse til både cookies og pop-up på både rokken og rokken 3.
Sat i flueben i husk mig.
Men tænk "bæstet" bliver ved med at glemme mig.

Hvilken browser bruger du? Jeg bruger, udover Internet Explorer, også Firefox og der ser tingene anderledes ud, når man skal ændre og give tilladelse.

BeNi
11-03-2010, 18:39
Hvilken browser bruger du? Jeg bruger, udover Internet Explorer, også Firefox og der ser tingene anderledes ud, når man skal ændre og give tilladelse.

Øhh! Jeg er ikke så vild med at besvare sådanne spørgsmål. *120*
Det hænger nok sammen med min manglende viden på området.
Jeg tror altså kun, at jeg bruger Internet Explorer.
Tak for din omsorg!
Hvis jeg ikke finder "fidusen" må jeg jo bare logge på hver gang.
Det var jo meget værre, hvis jeg slet ikke kunne komme ind.

klasus
11-03-2010, 18:52
Øhh! Jeg er ikke så vild med at besvare sådanne spørgsmål. *120*
Det hænger nok sammen med min manglende viden på området.
Jeg tror altså kun, at jeg bruger Internet Explorer.
Tak for din omsorg!
Hvis jeg ikke finder "fidusen" må jeg jo bare logge på hver gang.
Det var jo meget værre, hvis jeg slet ikke kunne komme ind.

Vær lige OBS på, at du ikke er logget ind på rokken, når du sletter dine cookies, for så er det muligt at den bare si'r (n) vil ikke, for du bruger den lige nu, og den si'r det desværre ikke højt og tydeligt, så man har ikke en kinamands chance............. Stå allerhelst på en side du ikke har besøgt før - du kan fx. bruge www.klasus.dk (http://www.klasus.dk) for den ligger der nemlig ingenting på (andet end et link til rokken...)

BeNi
11-03-2010, 21:31
Vær lige OBS på, at du ikke er logget ind på rokken, når du sletter dine cookies, for så er det muligt at den bare si'r (n) vil ikke, for du bruger den lige nu, og den si'r det desværre ikke højt og tydeligt, så man har ikke en kinamands chance............. Stå allerhelst på en side du ikke har besøgt før - du kan fx. bruge www.klasus.dk (http://www.klasus.dk) for den ligger der nemlig ingenting på (andet end et link til rokken...)

Tak for dit forsøg på at hjælpe mig!
Nu har jeg lige siddet og studeret "flueben" og konstateret, at jeg har skrevet noget der ikke passer.
Jeg har nemlig ikke slettet alt.(Å)
Jeg fandtgodt nok lige et flueben, der gemte på nogle cookies vedr. favoritter.
- Og mon ikke Rokken skulle høre til blandt mine favoritter?
I den grad!!!
Nu virker det!
Jubiiiii! I did it! ((O))

Mosterkoster
11-03-2010, 21:34
Sådan godt gået, man kan lære andet end strik herinde. *120*

Jeanne Thøgersen
11-03-2010, 21:42
Jeg må så tilstå at jeg faktisk logges af og glemmes med jævne mellemrum - virker som om det er ved ineffektivitet af kortere varighed (tiden det tager at hente kaffe i køkkenet gå på toilettet osv) OG jeg må hver eneste gang logge mig ind igen :-(

BeNi
11-03-2010, 22:57
Sådan godt gået, man kan lære andet end strik herinde. *120*

Tak skal du have - Jeg blev faktisk også lidt stolt af mig selv - men sig det ikke til nogen. *120*
Det med strikketøjet virker på en eller anden måde bare nemmere tilgængeligt.

lis ai
11-03-2010, 23:29
Ja ja vi har da kun det sjov vi selv er med til.*120*
Jeg bliver fint logget ind; Men nu er den gal på forsiden, når jeg søger i forum: " ups du har ikke tilladelse........". Så hvad skal jeg nu prøve ?

Det samme sker, hvis der er personlige meddelelser. Jeg trykker ok og annuller og ups : smidt af. Så kan jeg logge ind igen og læse meddelsen. Hmm

strikketøsen
11-03-2010, 23:34
Jeg må så tilstå at jeg faktisk logges af og glemmes med jævne mellemrum - virker som om det er ved ineffektivitet af kortere varighed (tiden det tager at hente kaffe i køkkenet gå på toilettet osv) OG jeg må hver eneste gang logge mig ind igen :-(

(H) Jeanne,

Du skal huske, at sætte flueben i "Husk mig"-boksen og så lade være med at logge ud, men blot trykke på det røde kryds oppe i højre hjørne ... Så vil du ikke blive smidt af mere med jævne mellemrum. ((O))

For jeg havde præcis det samme problem, indtil jeg, som jeg har beskrevet - jeg mener, at det var Galleri, der fortalte, hvordan man skulle gøre for at afhjælpe "udsmidningen" ! (xyk)

Mosterkoster
12-03-2010, 00:24
Jeg er en af de heldige, der aldrig bliver smidt ud. Det gør jeg så så mange andre steder på nettet, og så kan man jo overveje hvordan det kan være. *120**120*

OPR1
12-03-2010, 06:54
Ja ja vi har da kun det sjov vi selv er med til.*120*
Jeg bliver fint logget ind; Men nu er den gal på forsiden, når jeg søger i forum: " ups du har ikke tilladelse........". Så hvad skal jeg nu prøve ?

Det samme sker, hvis der er personlige meddelelser. Jeg trykker ok og annuller og ups : smidt af. Så kan jeg logge ind igen og læse meddelsen. Hmm

Det samme sker for mig

lis ai
12-03-2010, 13:17
Det samme sker for mig
Ja vi har jo meget til fælles Galleri *120*Men hvad gør vi ved det ?

OPR1
12-03-2010, 16:10
Ja vi har jo meget til fælles Galleri *120*Men hvad gør vi ved det ?

(H) Det er jo det vi har, Lis men skal vi ikke bare afvente og se om ikke de små skønhedsfejl forsvinder efterhånden som Klasus får tid til det

lis ai
12-03-2010, 17:42
(H) Det er jo det vi har, Lis men skal vi ikke bare afvente og se om ikke de små skønhedsfejl forsvinder efterhånden som Klasus får tid til det
Jo jeg har masser af tålmodighed og skal ikke være den der stresser nogen heller ikke Klasus.*307*

klasus
12-03-2010, 17:57

Der må jeg desværre melde pas - lige netop problemerne med at blive smidt af ligger i jeres browsere, og det er lidt svært for mig at rette i dem.

Det eneste jeg kan foreslå er den hårde oprydning, som er en nulstilling af internet explorer - under funktioner, internetindstillinger og fanen avanceret og knappen nulstil. Men her skal man være obs på, at alle gemte brugernavne og password også forsvinder - idet det fungerer som en nyinstallation af internetbrowseren - Og HUSK hvis I gør dette skal i tilføje rokken.dk og rokken3.dk som tilladte, som beskrevet på side 3 i min lille manual.

Der er flere der spørger til deres netbank i denne forbindelse, men den ligger ikke direkte inde i browseren, så den vil stadig kunne bruges, men skal sikkert også tilføjes som tilladt.

OPR1
13-03-2010, 08:24
Der må jeg desværre melde pas - lige netop problemerne med at blive smidt af ligger i jeres browsere, og det er lidt svært for mig at rette i dem.

Det eneste jeg kan foreslå er den hårde oprydning, som er en nulstilling af internet explorer - under funktioner, internetindstillinger og fanen avanceret og knappen nulstil. Men her skal man være obs på, at alle gemte brugernavne og password også forsvinder - idet det fungerer som en nyinstallation af internetbrowseren - Og HUSK hvis I gør dette skal i tilføje rokken.dk og rokken3.dk som tilladte, som beskrevet på side 3 i min lille manual.

Der er flere der spørger til deres netbank i denne forbindelse, men den ligger ikke direkte inde i browseren, så den vil stadig kunne bruges, men skal sikkert også tilføjes som tilladt.

Alt det klarede jeg for nogle dage siden, gav tilladelse til Rokken osv, slettede samtlige cookies på min pc og det virkede fint et par dage.

Så opdagede jeg, at der i min menulinie på IE, er et ikon, hvor man skal tillade pop-ups og først da jeg rettede der, virker det hele som det skal.

Så mine problemer ser ud til at være løst (qwe

lis ai
13-03-2010, 18:05
Uha det lyder ikke nemt. Den tænker jeg lige over. Og logger bare på igen foreløbig.
Men tak for hjælpen lige nu Klasus og din manual er jeg glad for.(qwe