Se fuld version : valket tørklæde...
ja endnu et spørgsmål fra spørgejørgen ;-)
vil igang med et rimeligt enkelt tørklæde i en kaunigarn som jeg har liggende og hoppe i kurven..
det skal være nemt at lave da jeg sidder og laver det mens jeg har køretimer, er kørelærer og kan godt lide at siddeog strikke mens eleverne triller rundt.
har prøvet med at lave lidt forskellige strikke prøver og valket dem, men synes ikke at de bliver så tætte som jeg ellers har set andres bliver i kaunien har vasket dem på 40 grader med bold i... hvad er det jeg gør forkert
og når i laver sådanne nogle tørklæder der skal valkes laver man det så i retstrik eller??? ja må have noget mere viden så håber i endnu engang gider at hjælpe mig..
marion
Du kan sagtens strikke i både glatstrik og i retstrik, det har ikke den store betydning for det færdige resultat.
Hvis det ikke er tæt nok efter vask, så prøv at vaske det en gang til, det kan nogle gange godt hjælpe.
Og spørg endelig løs, for på Rokken er der masser af hjælp at hente.
Jeanne Thøgersen
02-03-2010, 08:32
Jeg har valket en del tøfler og hvis jeg ikke syntes de har været tætte nok efter vaske og tørring har jeg givet dem lidt tid i tørretumbleren det er rigtig godt til ekstra valkning:-)
Prøv at bruge et par cowboy bukser eller et badelagen i stedet for en vaskebold. Jeg syntes det giver et bedre resultat.
mange tak det vil jeg prøve ... har endnu ikke beslutte hvordan det skal se ud har en tanke i mit hoved om et smalt tørklæde til forårets kulde det bliver nok bare i retstrik håber så jeg kan valke det op så det ikke kan ses. lyder det som en tåbelig ide???
Det lyder da ikke så dumt. Men ellers i bladet
"Hobby-Nyt nr. 1 /10. er der opskrifter på tørklæder.
Jeg har lige strikket hjemmesko og filtet/valket dem med et håndklæde, 2 gange ved 40 grader. Jo mere "fylde" der er med jo mere bliver emnet filtet.
God fornøjelse.
Med fare for at lyde som en gammel sur tante, så synes jeg ærlig talt, det er rystende, at kørelæreren sidder og strikker, mens en endnu ikke udlært bilist slår sig løs på gader og stræder. Det er muligt, at du selv synes, du kan have din opmærksomhed både på strikketøjet og trafikken, men den køber jeg ikke og sikke da også et eksempel at vise de kommende bilister om køresikkerheden.
:-) det kommer jo an på hvor vi kører henne og hvilken elev jeg kører med, det er jo ikke sådanne at jeg sidder og strikker inde i midtbyen når der sker mange ting
også er det bare retstrik som jeg ikke behøver at kigge på.
men det er ok at du har den mening, alle har hver deres mening og det skal de helt klart have lov til
men har nu haft mit job i et stykke tid nu, og synes godt at jeg kan vurdere om jeg kan strikke eller ej.
men tak for dit synspunkt
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.