PDA

Se fuld version : rette garn til opskrift

marion
16-02-2010, 22:44
hej igen igen med et spørgsmål for synes de ting jeg laver for tiden bliver sørme da lidt kikset....
så tænkte jeg har noget garn der hedder incawool nogen der kender det og tror i jeg kan bruge det til denne her opskrift? for orker ikke endnu engang at lave noget der ikke bliver pænt for så gider jeg snart ikke mere....

http://www.garnstudio.com/lang/dk/visoppskrift.php?d_nr=79&d_id=26&lang=dk

mvh marion

zuzzan
16-02-2010, 23:12
Det kender jeg godt. Jeg ved ikke med garnet for jeg er selv elendig til at erstatte garn. Hvis du vil være rimelig sikker på resultatet så køb det garn de forelår :) Garnstudios garn er ikke i den dyre ende. Men ellers så snup et lille hurtigt og let projekt der ikke kræver at strikkefastheden overholdes så nøje. Et sjal eller et halstørklæde f.eks :) På den måde er du sikker på at få et god resultat :)

Rosendal
16-02-2010, 23:30
Kender ikke lige det garn - men hvis strikkefastheden er den samme og der næsten er de samme antal meter pr 50 gram kan du godt bruge det.

kinoll
17-02-2010, 02:00
prøv at lave en strikkeprøve og se om det
passer med modellens maske antal, på de pinde, der står i opskriften.

D. Sand
17-02-2010, 21:00
Måtte jo lige ind og tjekke på nettet hvad Incawool er for noget garn... for at prøve at hjælpe dig... men kunne ikke finde det... indtil jeg kiggede på banderolen på det garn jeg skrikker med og sørme om det ikke er Incawool, ups...
Strikker den søde trøje fra Navia som strikkelise havde på forleden og den kunne jeg ikke stå for til mit dejlige barnebarn..
Men som sagt strikker jeg den i Incawool og den trøje du gerne vil strikke er Eskimo (18 masker) som er en anelse tykkere end Incawool (16 masker) så det kan ikke være helt ved siden af at strikke den i Incawool. Du kunne jo evt. gå en pindstørrelse op... men en strikke prøve med både en pind 5,5 og 6,0 kunne give dig en god fornemmelse for om det passer, din strikke prøve skal være ca. 16 m x 20 p = 10 x 10 cm....
Håber det giver mening.... God fornøjelse..

marion
19-02-2010, 23:39
mange tak for hjælpen ;-)