PDA

Se fuld version : Hjælp til Singer Futura

evo7
10-03-2007, 12:37
Jeg blev ikke færdig med et broderi i går aftes inden jeg skulle i byen så slukkede maskine og pc og ville så sy videre i dag, men den syr ikke hvor den skal nu, den har rykket på det, hvorfor har den det og hvad gør man.

Dorado
10-03-2007, 14:36
(H) Den er lidt svær. Jeg har en Pfaff. Her kan jeg se hvilket sting jeg er kommet til, og så må jeg flytte lidt på broderiet i maskinen, indtil nålen passer, der hvor den stoppede. Det er lidt besværligt, men bedre end at kassere.
Jeg har haft dette promlem, fordi trådkniven ikke virkede mere, derfor trak undertråden i broderiet, fordi undertråden sad fast i kniven.
Jeg har nu slået kniven fra, indtil jeg kan undvære maskinen, så den kan komme til reparation.
Håber du forstår volapykken

evo7
10-03-2007, 14:38
Jeg ved ikke om jeg kan flytte manuelt på brodriet på Singer, men jeg har prøvet mig frem ved at flytte på brorriet på pc skærmen og fået den til at passe nogenlunde.

Misja
21-03-2007, 22:36
Når du slukker for maskinen og tænder igen, flytter broderiarmen sig tilbage til start, det er sikkert derfor det hele har flyttet sig. Du kan også have flyttet på broderiet på skærmen første gang og så glemt at gemme, det du så har hentet ind igen har ikke sammen placering.
Jeg har selv en singer futura.

dorthek
25-06-2008, 22:56
Hej
Når jeg har skiftet undertråd, har mit arbejde forskubbet sig, hvad gør jeg, for det ikke sker?
Jeg har også et problem med undertråden. Min maskine laver kludder i trådspolen, så stoffet sidder fast i spolehuset, det sker når undertråden er ved at løbe tør. Min maskine gør ikke opmærksom på det, men fortsætter bare med at sy ;-(
Nogen der kan hjælpe? Jeg har næsten lige fået maskinen, så det er sikkert mig, der ikke er helt sikker i brug af maskinen endnu ;-)

Hilsen Dorthe

klasus
25-06-2008, 23:14
Hej
Når jeg har skiftet undertråd, har mit arbejde forskubbet sig, hvad gør jeg, for det ikke sker?
Jeg har også et problem med undertråden. Min maskine laver kludder i trådspolen, så stoffet sidder fast i spolehuset, det sker når undertråden er ved at løbe tør. Min maskine gør ikke opmærksom på det, men fortsætter bare med at sy ;-(
Nogen der kan hjælpe? Jeg har næsten lige fået maskinen, så det er sikkert mig, der ikke er helt sikker i brug af maskinen endnu ;-)

Hilsen Dorthe

Bruger du "færdig-spoler" eller spoler du selv op? Jeg startede selv med færdigspoler, men det er jeg hold helt op med, for jeg har kun bøvl med dem (33) (har også en futura - nr. ældre end din, hvis jeg husker ret)

Jeg har ikke oplevet problemet med at mønstret flytter sig, men kunne forestille mig, at det måske har noget med de parametre, der er i selve mønstret. Man kan sætte en masse forskellige ting, når man laver sit mønster, bla. hvor den skal starte hver gang der har været et stop! Blot et forslag (R)

dorthek
25-06-2008, 23:56
Jeg spoler selv tråden op, og stopper lige før spolen er fuld. Jeg har købt mønsteret hos :
http://www.advanced-embroidery-designs.com

Det er ansigtet af en Birma kat.
Kan det måske have noget med stabiliseringen af stoffet at gøre, måske jeg skulle lime det fast? Det er satinstof jeg bruger.

Hilsen Dorthe

klasus
26-06-2008, 00:07
Jeg spoler selv tråden op, og stopper lige før spolen er fuld. Jeg har købt mønsteret hos :
http://www.advanced-embroidery-designs.com

Det er ansigtet af en Birma kat.
Kan det måske have noget med stabiliseringen af stoffet at gøre, måske jeg skulle lime det fast? Det er satinstof jeg bruger.

Hilsen Dorthe

Jeg har selv prøvet et enkelt mønster fra advanced embroidery, og det var helt fint.

Stabilisering betyder meget, specielt på "levende" stof - prøv at se dette klip:
http://www.emblibrary.com/EL/elprojects/holder.aspx?page=video_satin

dorthek
26-06-2008, 00:20
Tak for tippet. Jeg prøver igen med en ny Birma kat. Håber det lykkedes.
(:)

Hilsen Dorthe

dorthek
14-09-2008, 20:47
Hej
Så fik jeg syet en lille ekstra gave til min søn og svigerdatter ((O))

Kh.
Dorthe

hundeuld
14-09-2008, 21:10
Det slap du virkelig godt fra (H)

klasus
14-09-2008, 21:42
(6) De er bare utroligt smukke

Jeg glæder mig til at se mere ((O))