PDA

Se fuld version : Det kan da ikke passe....

Missive
16-02-2010, 10:05
Kan det?

Jeg er ved at strikke en trøje og er nået til ribben på den nederste kant og der står følgende:
Strik rib, idet første p er fra vrang-s og strikkes: kant-m ret, 2 vr, strik (2 ret, 2 vr) p hen, slut med kant-m ret. Fortsæt i rib som m viser idet kant-m strikkes ret på vrang-s og vrang på ret-s, og 1.p på hver p tages løs af.

Jeg forstår udemærket det første men når hvis man skal tage 1.p på hver p løs af så bliver den (kant-m) jo ikke strikket vr på ret siden og ret på vrangsiden. Den bliver jo så ikke strikket.
Hmm... mener de at den første maske efter kant-m skal tages løs af eller??? er det kant-m som skal tages løs af og derfor ikke bliver strikket??

Knus
Tanja

Jyden
16-02-2010, 10:56
Der kunne også have stået: "Fortsæt i rib som m viser. Første kantmaske på pinden tages løs af, ret på vrangsiden og vrang på retsiden. Sidste kantmaske på pinden strikkes ret på vrangsiden og vrang på retsiden. "

Missive
16-02-2010, 11:00
Der kunne også have stået: "Fortsæt i rib som m viser. Første kantmaske på pinden tages løs af, ret på vrangsiden og vrang på retsiden. Sidste kantmaske på pinden strikkes ret på vrangsiden og vrang på retsiden. "

TAK. Jeg fatter ikke at de nogle gange skal gøre det så besværligt(Å). Hvorfor ikke bare skrive det som det er ligesom du har gjort.

Jyden
16-02-2010, 11:11
He he... Tjah, det skal jeg ikke kunne sige, men det er ganske almindeligt at tage første kantmaske løst af, så de to kantmasker strikkes skiftevis på hver anden pind - den ene strikkes altid på retsiden, den anden på vrangsiden. ;o)