Se fuld version : Se lige hvad jeg har lært i dag...
Så nu fik jeg det lært at Hakke... og næsten uden hjælp fandt en side på nettet hvordan man startede det op og så kom det af sig selv efter 4 række...
på billede er de to første rækker forkerte men derefter kommer de rigtige...
strikkelise
11-02-2010, 01:27
Flot flot, sådan lærte jeg det også, men har opgivet får ondt i armene nå jeg hakker.
hundeuld
11-02-2010, 09:15
Det ser godt ud, glæder mig til at følge hvad du får lavet..(qwe
jeg anstrængte mig også sådan igår at jeg fik det stra, Det vildt meget og fik ondt i fingerne men fandt ud af hvordan jeg sag bedst og det så blev mere løst...
det her jeg har gang i nu er en gryde lap. men fejl på for syntes det er sjovt at se hvordan man startede og hvordan det så kommer til at se ud til sidst...
jeg har nemlig købt et Hakkekit på nettet med opskrift på grillhanske og en grydelap og det er hvad jeg lige skal starte med..
har gang i flere ting lige for tiden hehe...
Tøj til build a bear... og ud af alle mine garnrester laver jeg halstørklæder til varmestuestrik så laver en del lige for tiden...
Nej, hvor er det spændende.....jeg kunne godt tænke mig at lære det...men nu kan det jo være du kan undervise...........?*141*
hundeuld
11-02-2010, 13:37
jeg anstrængte mig også sådan igår at jeg fik det stra, Det vildt meget og fik ondt i fingerne men fandt ud af hvordan jeg sag bedst og det så blev mere løst...
det her jeg har gang i nu er en gryde lap. men fejl på for syntes det er sjovt at se hvordan man startede og hvordan det så kommer til at se ud til sidst...
jeg har nemlig købt et Hakkekit på nettet med opskrift på grillhanske og en grydelap og det er hvad jeg lige skal starte med..
har gang i flere ting lige for tiden hehe...
Tøj til build a bear... og ud af alle mine garnrester laver jeg halstørklæder til varmestuestrik så laver en del lige for tiden...
Er det ved hostrik.dk du ar købt det, for så har du støttet rokken samtidig((O))
Hundeuld: Ja det er det nemlig var også kun fordi jeg støttede Rokken at jeg købte det der... ellers havde jeg bare købt det ved vores garnbutik...
2ve2ve: ja det kan jeg da.. og du skal da være velkommen her op vi kan altid aftale nærmere om hvordan og hvorledes hvis det er...
Kan så godt lidt at lære fra mig....
Strikkelene
11-02-2010, 14:38
Hvad gjorde du forkert, da du startede (siden du fik lavet fejl). Slog du maskerne op som til strikning istedet for at lave en kæde af luftmasker?
Jeg kan også godt blive lidt øm i fingrene når jeg hakker. Især når jeg rundhakker med min mindste hakkenål (som har en krog i hver ende). Så får jeg ondt i mine tommelfingre, fordi jeg holder tommelfingrene på en lidt krampagtig måde. Man kan enten holde hakkenålen på samme måde, som man ville holde en hæklenål, men man kan også holde den som man gør når man strikker.
Det jeg gjorde forkert var at jeg gik ind i maskerne lidt som når man hækler i stedet for "på den rigtige måde" ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det ellers.. men fandt hurtigt ud af at jeg havde lavet en fejl og fandt så ud af hvordan det blev gjort rigtigt...
Hvordan rund hakker man?
Strikkelene
11-02-2010, 15:43
Ja, når du har samlet maskerne op, så de sidder som i strikning og har hæklet tilbage, så stikker du hakkepinden gennem de lodrette "lænker" og trækker garnet igennem dem. Sådan samler du maskerne op igen - inden du så skal hækle tilbage, når du har samlet alle maskerne op.
Syntes det lyder lidt forvirende men må da bestemt prøve det en dag... er jo heldigvis ikke være end man kan pille det op igen hvis det ikke bliver som det skal og prøve igen...
hihi
mrslangholz
12-02-2010, 09:26
Det har du godt nok fået lært hurtig. Glæder mig til at se det færdige resultat (qwe
Ja det gik pænt stærkt da jeg først fandt ud af hvad jeg skulle.. og så havde Kæresten's Mormor et gæstehåndklæde lavet i sin tid der var hakket så kiggede også på den og da de to første rækker så forkerte ud prøvede jeg så på anden vis og fandt ud af fejlen... hihi
Strikkelene
12-02-2010, 12:50
Det er altid godt at prøve sig frem. Så skal man nok finde ud af det.
Ja det er jo det.. men husker det også bedre hvis jeg laver fejl og skal prøve igen hehe
er du snart færdig med grillhandsken, vi vil gerne se
hundeuld
28-02-2010, 10:16
*141*Lige netop vi er så frygtelig nysgerrig herinde (R)
får vi ikke snart grillhandsken at se - vi venter med spændning
Strikkelene
08-04-2011, 12:43
Lolau og andre, der vil lære at hakke!
Se i besked nr. 7 her:
http://rokken3.dk/forum/showthread.php?t=21975
Det er brugsanvisningen til Dan Hooks, som man strikkehækler med. Men hvis I samler maskerne op og hækler tilbage (uden at vende) og med kun et nøgle garn, så hakker I.
Bare følg beskrivelsen og billederne (men lad være med at bruge 2 nøgler garn og lad være med at vende).
Men hvis I hakker rundt, så er I nødt til at have et nøgle garn i hver side og vende før I begynder at hækle. Og så kan I bruge en hakkerundpind.
Strikkelene
13-04-2011, 22:46
Nå! Er der nogen af jer, der er ved at øve jer i at hakke?
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.