Se fuld version : Skisokker på maskine uden at sy sammen, på enkeltmaskine
Heddimor
05-02-2010, 00:51
Strik skistrømper med grovstrikkeren f.eks her min MyRock eller alm. strikkemaskine uden ribapparat, teknikken er den samme.
(Laver man et ombuk med falsk rib, er man dog nødt til at sy ribben sammen i hver side. )
Samtidigt med at maskinen strikker #sys# hver side på sokken sammen ..ved at man tager løkken mellem 2knuder i siden og sætter op på nålen modsat slæden..kører over og gør det samme i modsatte side...Sy medens du strikker...sew as you go..man kan strikke 2 sokker samtidigt på denne maskine ..MyRock... fedt!
Disse billeder viser bare en måde at gøre det på!
Jeg bruger ikke ombuk til mine skisokker..2 garner..100% natur uld og strømpegarn sammen..for at filte lidt vasker jeg på ..uld 40 grader
MyRock grovstrikkern er superfed og enkel at betjene.
har en knitmaster 328 m rib i forvejen..bruger kun hovedapparatet og er rigtig glad for den oxo.
jeg har brug for at strikke tykke sokker til at lave LUGGA med.. har nemlig købt bogen her http://www.123hjemmeside.no/lugga
(http://www.123hjemmeside.no/lugga)
Du er da bare en "svedske"............TAK (bdk(bdk
Strikkelene
05-02-2010, 01:05
Det ser indviklet ud. Men det er nok fordi jeg ikke forstår mig på strikkemaskiner.
supersine669
05-02-2010, 01:24
Strik skistrømper med grovstrikkeren f.eks her min MyRock eller alm. strikkemaskine uden ribapparat, teknikken er den samme.
(Laver man et ombuk med falsk rib, er man dog nødt til at sy ribben sammen i hver side. )
Samtidigt med at maskinen strikker #sys# hver side på sokken sammen ..ved at man tager løkken mellem 2knuder i siden og sætter op på nålen modsat slæden..kører over og gør det samme i modsatte side...Sy medens du strikker...sew as you go..man kan strikke 2 sokker samtidigt på denne maskine ..MyRock... fedt!
Disse billeder viser bare en måde at gøre det på!
Jeg bruger ikke ombuk til mine skisokker..2 garner..100% natur uld og strømpegarn sammen..for at filte lidt vasker jeg på ..uld 40 grader
MyRock grovstrikkern er superfed og enkel at betjene.
har en knitmaster 328 m rib i forvejen..bruger kun hovedapparatet og er rigtig glad for den oxo.
jeg har brug for at strikke tykke sokker til at lave LUGGA med.. har nemlig købt bogen her http://www.123hjemmeside.no/lugga
(http://www.123hjemmeside.no/lugga)
Jeg har læst tidligere, at MyRock skulle være super god, og nem at betjene.
Har du noget ide om, hvad sådan een koster?
Heddimor
05-02-2010, 01:42
He He..Klasus..selv svedske *120*
Yo supersine669.. 2695kr plus forsendelse .. instruktionshæfte og video følger med..3 nice bluseopskrifter i farver, i hæftet m forskellige strikke teknikker.
se video på youtube.com..En anden maskine vises , men teknikken er den samme som på MyRock..dog er garnet på MyRock foran..
Der er vist omkring nogleogtyve trin for trin ..så kan du få en fornemmelse om MyRock er noget for dig
http://www.youtube.com/watch?v=vDkq145wNfw&feature=related
Forhandlerens Birthes hjemmeside
http://www.myrock.dk/myrock.html
og her lidt flere billeder af #dyret#
http://www.myrocks.com/ENG/ENG_index.htm?Flag=UK
Tak for oplysninger og links. Jeg har en My Rock, som jeg aldrig har fået rigtig gang i, men sidste weekend lavede jeg en opskrift til en kjole/lang tunika, som skal strikkes i Lima multifarvet superwash på min My Rock. Jeg ville først strikke leggings på min Brother - og det har kostet mange forsøg, men nu er det lykkedes mig at få strikket det ene men. Desværre blev det med sammensyning for ved rundstrikning smed den masker undervejs. I dag skal jeg have lavet det andet ben og i aften syet sammen. Disse er lavet i mørkebrun Arwetta. I morgen skal jeg have min Passap Duomatic fundet frem fra pulterkammeret for jeg har garn til to par leggings mere, og det skal gerne blive til rundstrikning. Et par i Mayflower strømpegarn - stribet i mørk violet, grønne og blå nuancer og Kaffe Fassetts Exotic strømpegarn.
Nu må vi se om det lykkes at strikke kjolen på My Rock'en også denne weekend.
Jeg har en ide om at lave ribben ved at droppe masker og hækle dem op. For at ramme den rigtige række har jeg tænkt at ri en glat tråd eller fiskesnøre ind i den række hvor ribben skal starte, så løber maskerne ikke længere ned end de skal.
Janne
Tager hatten af, for sikke et gåpå mod du har fået med maskin -strikkeriet.(qwe Super flotte sokker.
Men du kan ikke lokke mig til at købe en igen, tror jeg holder mig til fladskærmssokkerne, så kan man jo undreholde manden samtidig.(z)*307*
God weekend
Inger
uha Heddimor, jeg har haft kik på den maskine sidste år,---nu rykker det i mig igen.
Jeg har også købt Lugga hæftet, hvis vintrene bliver ved på denne måde er de superfine-----og flotte er de jo.
hundeuld
05-02-2010, 08:33
Hold da op for en flot serie (39)
Det er bare en rigtig fin serie du har lavet, og jeg forstår nu hvordan du strikker sammen.*306
Ja man får helt lyst til sådan en strikkemaskine.
Venligst Karie
Det er smart at man kan sy dem sammen samtidig Det må jeg lære Må nærkigge dine billedserie lidt mere for jeg syr dem sammen i hånden og tåen har min ældre veninde syet sammen for mig Det tager mig en krig nemlig og hende tager det 5 minutter *120*
Heddimor
05-02-2010, 12:58
Det er smart at man kan sy dem sammen samtidig Det må jeg lære Må nærkigge dine billedserie lidt mere for jeg syr dem sammen i hånden og tåen har min ældre veninde syet sammen for mig Det tager mig en krig nemlig og hende tager det 5 minutter *120*
Det kender jeg godt..prøvede en alm opskrift hvor tå og side skulle sys sammen..jeg opgav (R)..der var for maaaaange masker
sy i hånden er bare ikke mig.
Sew as you go opskrifterne købte jeg her og downloadede med det vons som E-book.. jeg købte alle 4 e-books hun har skrevet ..med strik sammen teknikken på strikkemaskine. Hendes opskrifter er rigtig nemme at forstå trin for trin
Link til strømper, knæstrømper http://easypeasybooks.webs.com/sockpatternbook.htm
Link til handsker vanter http://easypeasybooks.webs.com/glovespatternbook.htm
Link til huer, halstørklæder, sjælevarmere http://easypeasybooks.webs.com/hatsscarvespatternbook.htm
Link til futter, sutsko http://easypeasybooks.webs.com/slipperpatternbook.htm
Tak for linkene Dem skal jeg da bare ha fat i også *120*
Heddimor
05-02-2010, 13:18
Tak for oplysninger og links. Jeg har en My Rock, som jeg aldrig har fået rigtig gang i, men sidste weekend lavede jeg en opskrift til en kjole/lang tunika, som skal strikkes i Lima multifarvet superwash på min My Rock. Jeg ville først strikke leggings på min Brother - og det har kostet mange forsøg, men nu er det lykkedes mig at få strikket det ene men. Desværre blev det med sammensyning for ved rundstrikning smed den masker undervejs. I dag skal jeg have lavet det andet ben og i aften syet sammen. Disse er lavet i mørkebrun Arwetta. I morgen skal jeg have min Passap Duomatic fundet frem fra pulterkammeret for jeg har garn til to par leggings mere, og det skal gerne blive til rundstrikning. Et par i Mayflower strømpegarn - stribet i mørk violet, grønne og blå nuancer og Kaffe Fassetts Exotic strømpegarn.
Nu må vi se om det lykkes at strikke kjolen på My Rock'en også denne weekend.
Jeg har en ide om at lave ribben ved at droppe masker og hækle dem op. For at ramme den rigtige række har jeg tænkt at ri en glat tråd eller fiskesnøre ind i den række hvor ribben skal starte, så løber maskerne ikke længere ned end de skal.
Janne
Yo Janne flittige maskinstrikker
Gosh noget lækkert garn du holder dig..savle savle...smart at du lægger fiskesnøre ind hvor ribben skal starte..TAK ..
Mht at hækle rib på MyRock..så jeg på videoen til den, at det anbefales at hæklenålen er 2 til 3 numre mindre.
jeg er kun nået til strømperne på Myrock..alle tips modtages med kyshånd(z) glæder mig til at se kjolen færdig efter week-enden (H)
Din brother maskine smed masker ved rundstrikning..Øvvvvv...hmmm jeg er ny i maskinstrik ..så jeg kan desværre ikke råde dig her.har nemlig ikke prøvet mit ribapparat til knitmasteren 328 endnu..Håber at din Passap er 10 gange bedre til dine legging..dem vil jeg oxo meget gerne se når de er færdige.. jeg krydser fingre for at maskerne bliver på nålene
Mosterkoster
05-02-2010, 20:17
Jeg må vist også downloade de bøger. Jeg ejer også en My Rock, men er ikke helt tilfreds med den. For min smider maskerne. Det gør rundstriksokkerne til gengæld ikke. jeg må vist lave nogen og lægge dem ind her, måske som en billedserie også, hvis nogen kan bruge det. (z)
Jeg må vist prøvekøre din opskrift en dag, men lige nu er min maskine på ferie og kommer ikke frem før vi har bygget ud, så det varer lige lidt. *120*
hundeuld
05-02-2010, 23:45
Billed serie modtages med kyshånd, det er dejligt også at kunne se ikke bare forstå ordene.*307*
Ja jeg har ikke fået strikket endnu. Jeg endte med at ringe til Birte Risbjerg, som jeg har købt min gamle Passap af, for at høre lidt om en grundig rengøring, så nu ligger alle støtter og nåle i petroleum og olie. Om lidt bliver de tørret af og sat tilbage i maskinen. Forhåbentlig kommer den til at køre som en drøm i eftermiddag. I aftes syede jeg benet, som jeg havde fået strikket sammen, men det bliver en ommer for det blev skævt. Det er svært at tage lige meget i begge sider. Jeg overvejer at trævle op og begynde forfra med rundstrik. Hvis altså Passap'en kommer til at køre som en drøm.
Janne
Det blev ikke til strømpebukser eller kjole i denne weekend, men 1½ par strømper strikket på min gamle Passap. I forhold til før rensningen kører den godt, men som en drøm bliver vist først, når den er smurt og brugt noget mere, og derefter en grundig rengøring igen. Jeg tror stadig der sidder noget fastgroet olierester og støv i den, men den strikker godt nok til at få indøvet lidt rutine i elementær brug.
Janne
hejsa heddimor
har teori om at du også er på maskinstrik.dk kan det passe
har selv lige fået en maskine dog ikke en grovstrikker tror sørme jeg vil spare sammen til sådanne en sag hvor tykt garn kan den gå op til i pinde størrelse
nå men det var egentlig slet ikke det jeg ville spørge dig om jeg ville spørge om du mon lå inde med en opskrift på strømper som jeg kan prøve på min maskine som er en brother kh 864
har ledt lidt men nok ikke nok.. den kan max gå op til pind nr 3
Marion - kender du dette link http://maskinstrik.homepage.dk/ Der er mange gode ting at hente. Se især kapitel 6 om strømpestrikning.
eeeeeej mange tak gudeskøn side for en nybegynder som mig mange tak...
skal på kursus i sakskøbing her til september og kan næsten ikke vente med at komme afsted og lære noget om den maskine jeg har anskaffet...
mange tak igen og igen og igen...
Heddimor
09-08-2010, 09:27
hejsa heddimor
har teori om at du også er på maskinstrik.dk kan det passe
har selv lige fået en maskine dog ikke en grovstrikker tror sørme jeg vil spare sammen til sådanne en sag hvor tykt garn kan den gå op til i pinde størrelse
nå men det var egentlig slet ikke det jeg ville spørge dig om jeg ville spørge om du mon lå inde med en opskrift på strømper som jeg kan prøve på min maskine som er en brother kh 864
har ledt lidt men nok ikke nok.. den kan max gå op til pind nr 3
Jo det passer, der hedder jeg oxo heddimor (H)Et stykke tid siden jeg har været derinde, rokken.dk har taget plads*120*
men er sikkert snart derinde igen når dagene bliver kortere, har nemlig fået en pink lady , en passap som jeg nok lige skal have hjælp til hvordan den virker.
Mht strømpeopskrift så er der link til download på side 2 i denne tråd til brother/knitmaster m.m til strømpegarn
Tante Tut
04-07-2011, 01:05
super fede sokker og lige den opskrift jeg har brug for tror jeg, for jeg har nemlig ingen ribapperat....i hvert fald ikke endnu ggg men lige pludselig en dag finder jeg nok en der vil sælge en billigt*120*
indtil da skal din metode ganske afgjort prøves. Lige et spørgsmål??? tager du ind til tå eller strikker du bare videre over de masker du har under fod??
Heddimor
04-07-2011, 02:12
Jeg tager ind til både hæl og tilsidst tå (samme indtagning som til hælen)
og derefter tager jeg og hægter første maske i modsatte siden af slæden op på nålen..og strikker videre frem og til bage..(hægter hele tiden en maske op i modsatte side af slæden)....således bliver sokken "syet" sammen af maskinen
Hvilken maskine har du???
Tante Tut
04-07-2011, 03:42
Jeg har 2 knitmastere en 305 og en 326 ss goe gamle damer((O))
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.