PDA

Se fuld version : Slibning af stansejern og mønstersaks



rokken
11-01-2007, 22:11
Gartner:
Jeg vil høre om der er nogle der har nogle gode erfaringer når man skal slibe sine stansejern og mønstersakse?
Jeg har set man kan købe nogle specielt slibepapir. Er det godt? Eller er der andre ting man kan bruge?

rokken
11-01-2007, 22:12
Jeg bruger selv slibepapir til mine punches - enten dét, du kan købe hos f.eks. Creativ Company - eller jeg købet det i byggemarkedet. Det er det sandpapir, der hedder "korn 1.000", altså noget meget, meget fint sandpapir.
Man stanser bare et par gange i sandpapiret, så er stansejernet fjongelong igen.

Jeg har dog også hørt nogle sige, at de bruger almindeligt sølvpapir (alu-folie) til at stanse i - og man skulle også kunne slibe en saks ved at klippe i sølvpapir. Jeg har dog ikke selv prøvet - men måske er der andre, der ved noget ??

rokken
11-01-2007, 22:12
jeg bruger også sandpapir

rokken
11-01-2007, 22:13
Jeg har engang prøvet sølvpapir, men synes ikke det virkede 100%... Det gjorde da punchen lidt skarpere, men ikke meget... Så jeg tror jeg skal ud og investere i noget sandpapir... Hehe

hundeuld
21-01-2011, 08:56
Det her gode råd er der måske nogen af jer der kan bruge...(H)