Se fuld version : halstørklæde
Strikkemutter
25-01-2010, 21:26
Jeg er igang med at strikke et par handsker til mig selv med 2 snoninger ovenpå hånden strikket over 18 masker. Nu har jeg fået den ide at jeg kan slå så mange masker op at der kommer flere snoninger på række til et halstørklæde. Min tanke var selvfølgelig at strikke det på lige pinde, men er kommet i tanke om hvad gør jeg på vrangsiden? Er der nogen som kan følge min ide og se mit problem og evt. hjælpe mig med løsningsforslag. Handskerne er strikket i alm strømpegarn fra brugsen, hvad garn vil DU evt forslag til sådan et tørklæde?
Gå på youtube.com og find videoklip med "reversible cable".
Her findes flere eksempler på vendbare snoninger - også til tøklæder.
De fleste klip er på engelsk/amerikansk, men de er meget lærerige.
Hilsen
Clausen
Jeg ville strikke på rundpind, så tørklædet blev ens hele vejen rundt ellers er det vist svært at få en pæn bagside.
Og bruge det samme garn som handskerne, så det ville blive et helt sæt.
Strikkemutter
26-01-2010, 20:59
Jeg havde måske leget lidt med tanken om at lave det på strømpepinde, men tænkte det blev tykt. Jeg tror jeg prøver ellers kan jeg jo pille op igen
Hej igen,
Du kan også strikke det helt i rib (1 ret, 1 vrang ) også masker der skal snos, skal
strikkes i rib. Så skulle det blive ens på begge sider. Lav en strikkeprøve over
f. eks. 14 masker, hvor de midterste 4 bruges til snoning, eller 16 m - hvor de 6 midterste snos - så kan du eksperimentere lidt undervejs - det giver ofte en ide til, hvordan man skal gribe det an inden man går igang med et større projekt.
Hilsen
Clausen
vBulletin® v3.8.4, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.