PDA

Se fuld version : Vi strikker Maja-sjalet sammen

klasus
14-01-2010, 22:35
Deltagere:
"Brumby" - *Pusle* - 2ve2ve - ab morganza - Agro - AnetteK - Anistar - Anna Østergaard - Anne-Marie - annie – BeNi - Bettina – Louise – Bogormen – Canterbury – christin1976 – Connie – conniea – conras – Dansbo – dikte – Ejlskov – elbit – Elenaemaske – elin – Else M – frun – githa – Hundeuld – Ihh – inge73 – Ingerhl – Inliner – jannie – klasus – ladysmor – lkannik – Lund – marie – mor mille – mormal – Mosterkoster – Mummi – Nattrolden – Ninse – Olde66 – ret – Rita – Rosendal – Rysse – samu – Sannemor – Strikkelene – strikkemor – stumpe – Superbedste – supersine669 – susana – Tella – Tessie – Tina – Torras – Tut - Zep – Zirikit

Så er det tid til så småt at gå i gang med vores „strik-sammen“, og jeg vedhæfter, som lovet, en slags ”maske-for-maske-beskrivelse”, som jeg håber, vil kunne hjælpe.

Og så lige et ekstra tip:

Når de 4 masker længst til højre skal løftes over dem længst til venstre, kan man, efter at have indført venstre strikkepind stikke højre tommelfinger gennem de 4 masker, der skal løftes over, og holde lidt på de 4 der skal blive i første omgang. Når de så er løftet over på venstre pind, kan disse holdes let med venstre tommel, mens man løfter de sidste 4 over fra højre til venstre pind og strikker disse 4, så ved man at krydset er bevaret.

39127 39128 39129

Rigtig godt strikkelyst til alle - og husk, det haster ikke.................(k)

NB: Ny hjælpefil uploaded d. 15.1. !! Der var en fejl i den anden - sorry - men denne skulle nu være "gennemstrikket" flere gange.

supersine669
14-01-2010, 23:37
(bdkTUSIND TAK - du er en alletiders hjælpsom pige.*131*

jannie
14-01-2010, 23:51
Tusind tak for din flotte beskrivelse og billeder af starten
Glæder mig til at komme i gang men det bliver først når jeg har
været en tur til Jylland (R)

Rosendal
15-01-2010, 00:18
Glæder mig til at komme igen med sjalet - og med den gode beskrivelse+ billeder kan det vist ikke gå helt galt.
Flot stykke arbejde!

Zep
15-01-2010, 07:40
Glæder mig til at komme igang. Tusind tak for den flotte beskrivelse klasus (qwe

Ejlskov
15-01-2010, 10:11
Herligt - jeg vil straks gribe strikketøjet, når jeg kommer hjem

2ve2ve
15-01-2010, 12:52
Tusind tak for din flotte beskrivelse og billeder af starten
Glæder mig til at komme i gang men det bliver først når jeg har
været en tur til Jylland (R)Jeg siger det samme...tusind tak, jeg skal lige omkring sommerhuset i weekenden, så går jeg igang....Endnu engang tak for det arbejde med at få os godt igang......(39)

sannemor
15-01-2010, 15:00
hejsa
tusind tak for hjælpen nu må jeg se om jeg kan finde ud af det .
Bliver spændende
knus Sannemor

Rysse
15-01-2010, 15:14
Tak for den fine vejlledning, så er det bare med at komme igang. (z)

Tut
15-01-2010, 15:30
Nu får jeg jo også lyst til at være med.

Har lige sendt Klasus en PM om jeg må bede om opskriften.

(H)fra Tut

Tut
15-01-2010, 16:19
Tusinde tak for opskriften, Klasus.

Det gik vel nok hurtigt.

I morgen vil jeg så se om jeg kan få købt garn.

(H)fra Tut

Zirikit
15-01-2010, 17:24
Jeg har liige et projekt som jeg gerne skulle blive færdig med til på mandag (hvilket jeg tvivler på jeg bliver(Å)) så jeg får ikke Maja-sjalet på pinde før jeg er færdig.

Ladysmor
15-01-2010, 17:32
Er startet op her i eftermiddag, men kan skuette finde ud af det, men så så jeg lige dette indlæg fra klasus, så nu skal det lige nærstuderes((O))

Lund
15-01-2010, 19:58
Jeg er også gået igang, havde dog afprøvet et andet garn i julen, som viste sig ikke og du til projektet.

Men nu er jeg i gang med Kaunién. Må indrømme Jeg syntes det var svært at hitte ud af hvad der skulle smides (efter omgangen med om maskerne) og hvilke m der skulle krydses. Det gav en del pillen op. Det er godt at få trænet de små grå ....

Ladysmor
15-01-2010, 20:19
Så forstod jeg det, tusind tak for forklaringen i dit øverste indlæg Klasus, du er en skat*131*

Mosterkoster
15-01-2010, 21:17
Hvor er det godt at der er nogle der forstår det, for jeg er i gang med 4. start. Det går galt i de opslag, men denne gang vil jeg følge det klasus skriver, så kan det være at noget falder på plads i min åbenbart stærkt forkalkede hjerne. (Å)(R)*120*

Strikkelene
15-01-2010, 21:41
Jeg købte noget garn i går hos "fra Mus til Elefant" i Hurup. Det hedder G-B Super Socks 6-fädig. Det er 75% ny uld og 25% polyamid, 150 g (jeg købte 2 store nøgler) med en løbelængde på 390 m til pind 3 - 4 (og jeg vil bruge pind 6). Det er 2-farvet blågrå/mørkeblålilla (eller sort). Det er lidt svært at se. Jeg tror godt, at det kan bruges. Og hvis jeg ikke selv vil beholde sjalet bagefter, så går det bare til varmestuestrik. Jeg har bare lyst tll at se, om jeg evt. kan finde ud af at strikke det. Jeg starter nok i morgen. Nu skal jeg lige straks op at se tv. Og sjalet er vist ikke tv-venlig strik.

Mosterkoster
15-01-2010, 21:49
Jeg bliver nødt til at spørge, om der ikke er en lille fejl i p. 9.
I tredie sektion skal der ikke strikkes 2 ret efter omslaget mellem 2. og 3. sektion. Det skal der i de to andre sektioner. Er det korrekt eller er det en fejl?
Mere hvis andre løber ind i det samme. (z)

Mosterkoster
15-01-2010, 22:07
Det er i øvrigt en rigtig god ide med den ekstra pind, så er der ligesom en smule styr på trådene. (z)

klasus
15-01-2010, 22:16
I tredie sektion skal der ikke strikkes 2 ret efter omslaget mellem 2. og 3. sektion. Det skal der i de to andre sektioner. Er det korrekt eller er det en fejl?

Jo, for søren.... Det er hermed rettet og der er lagt en ny fil med rettelsen i det første indlæg

......*131* tak til Mosterkoster

Ejlskov
15-01-2010, 22:27
Det kører bare her i Bjert efter et par gange optrævling af starten.
Og Klasus' vejledning til krydset gjorde en stor forskel - tak for den - i min strikkeprøve havde jeg krydset maskerne på en meget uklædelig måde. Nu ser det bare godt ud og jeg har lige lavet den 4. gang krydsning. Men jeg må indrømme, at jeg ikke kan følge en film på tv samtidig!

Rita
15-01-2010, 22:39

Jo du har ganske ret. Jeg har strikket-pillet op-strikket-pillet op og nu strikket 2 ret som du skriver. Så lidt fjernsyn samtidig, men det var ingen succes. Godt det er rettet Klasus. Jeg håber, folk ser at der er en rettelse.

Mosterkoster
15-01-2010, 23:28
Jeg får også opskriften til at passe nu, men jeg er godt nok ikke glad for de lange masker. Jeg ved ikke hvad det er jeg laver, men det bliver altså ikke pænt i min hånd. Meeeeeen jeg giver ikke op, det skal filme lykkes. I øvrigt strikker jeg i kauni, så måske skulle jeg skifte til et lidt tykkere garn, men så skal jeg jo ud at købe og det vil jeg ikke.
Nu må vi se hvad jeg finder på, for jeg får lige en ide. *120*

Anna Østergaard
16-01-2010, 00:02
ja så har jeg også kæmpet lidt med opskriften i aften begyndte med en grå garn, men det bliver ikke så pænt, er nu skiftet til en spraglet akryl, det falder pænere
ja jegkan heller ike se TV sammen med men man han da lytte he he
Anna

Strikkelene
16-01-2010, 02:30
Jeg er færdig med tv nu og har slået 12 masker op. Skal jeg lave kantmasker? Første pind, skal det være en ret eller en vrang? Og hvad med alle de lige nummer pinde (vrangen)? Det er jo kun på retten, at jeg skal lave mønster.

Jeg skal lige se, om jeg kan blive klog på det link, du har lavet, Klasus. Selve opskriften gør mig lidt forvirret. Det er nok bare til jeg har fået sat mig rigtigt ind i den og har prøvet at strikke noget af den.

Ha! Jeg kan nu se, at jeg glemte 2 ret, slå om (maskerne 3 og 4) på 1. pind. Så kan jeg bedre forstå, at jeg kun har strikket 10 masker og har 2 tilovers. Jeg må hellere fortsætte i morgen.

HURRA!! 18 masker!!

Jeg skal lige have et par sikkerhedsnåle i som maskemarkører. Jeg kunne kun finde 1 sikkerhedsnål, så den anden er en stor clips.

"Brumby"
16-01-2010, 12:08
Tak for den flotte vejledning... Håber jeg slev kan finde ud af det, når garnet kommer på pindende...

Har har haft en meget travl uge og har ikke nået at finde garn endnu.. men følger spændt med på hvornår den første melder at være færdig.. men jer dygtige hurtigstrikker går der nok ikke længe...(50)

stumpe
16-01-2010, 12:30
Er kommet godt i gang med sjalet. -----meeen jeg har et lille problem med de fire omslag på pinden. Enten bliver de for stramme, så garnet har svært ved at glide på pinden (der bliver jo ret mange masker, på den ene pind, med de omslag) - og hvis jeg snor løst om, bliver de for løse og det ser ikken pænt ud i mønstret. (x)
Er der nogen der har en god ide om, hvordan det er bedst at gøre?

lis ai
16-01-2010, 13:01
Følger spændt med i udviklingen af jeres anstrengelser.

Og rigtig dejligt med billeder Anna. På billede ser begge dine sjaler fine ud.(39)

Zep
16-01-2010, 13:14
Det ser rigtig flot ud Anna Ø. (qwe

klasus
16-01-2010, 13:27
Er kommet godt i gang med sjalet. -----meeen jeg har et lille problem med de fire omslag på pinden. Enten bliver de for stramme, så garnet har svært ved at glide på pinden (der bliver jo ret mange masker, på den ene pind, med de omslag) - og hvis jeg snor løst om, bliver de for løse og det ser ikken pænt ud i mønstret. (x)
Er der nogen der har en god ide om, hvordan det er bedst at gøre?

Jeg havde samme problem, og løste det ved at lægge min hjælpepind (som er en del tyndere end den jeg strikker med) parallelt med pinden og så sno rundt om begge, og først fjerne den, når jeg har strikket den næste ret.

Jeg håber det gi'r lidt mening (R)

bettina louise
16-01-2010, 13:34
jeg skal lige være færdig med mit store projekt inden jeg begiver mig ud i sjalet ,,, og så skal der kigges efter garn til majasjalet ... meeen skal nok prøve og se om jeg kan finde uf ad det liiiiige så snart jeg er færdig med mit projekt og så er jeg en langsome strikkere*178**211**211*

Ejlskov
16-01-2010, 13:46
Hermed et lille billede af det, jeg nåede i går - det er strikket i Alpaca Silk fra Hjertegarn på p. nr. 5,5. Jeg tror, det kommer til at falde pænere med krydsene, når det bliver spændt op til sidst. Garnet er meget blødt og let - superlækkert - jeg tror, min forfrosne mor skal have det - men sig det endelig ikke til hende((O))

stumpe
16-01-2010, 14:45
Jeg havde samme problem, og løste det ved at lægge min hjælpepind (som er en del tyndere end den jeg strikker med) parallelt med pinden og så sno rundt om begge, og først fjerne den, når jeg har strikket den næste ret.

Jeg håber det gi'r lidt mening (R)

tak for tipset.((O)) Det vil jeg prøve

Strikkelene
16-01-2010, 15:15
Nu har jeg strikket 2 pinde mere og er nået til p7 og jeg har 30 masker på pinden nu.

Strikkelene
16-01-2010, 16:37
Så nåede jeg til p10. Min første pind med 4 omslag. Det ser sådan ud:

Den blanke pind er den jeg strikker med. Den grå er hjælpepind nr. 4.

Jeg er spændt på, om det kommer til at se godt nok ud, når jeg har strikket pind 10 (vrangen).

På pind 10 starter jeg altså med 5 ret og ikke 4 ret.

Jeg tror, at jeg har lavet en fejl. Maskerne er så stramme, at jeg ikke kan få dem af pindene. Det er en ommer med pind 9!!

Connie
16-01-2010, 18:23
Tak for opskriften KlaSus. Jeg har set den igennem og jeg tror jeg venter lidt med at gå igang for det virker som om man helst skal kunne sidde i ro og strikke i en længere periode - og det kan jeg ikke pt. Jeg venter sikkert til jeg har noge ferie så jeg kan tage mig tid til det. Held og lykke til jer andre stikkere.

haledyr
16-01-2010, 23:56
Så er det lykkedes mig at komme igennem den første mønster runde efter mange forsøg. (R)

Jeg har også pillet op 2 gange for at skifte til en tykkere pind (5,5 nu). Men jeg tror da at jeg skal endnu et nummer op, måske to.
Det ser løsere ud på billedet i originalopskriften.

Jeg strikker i lucca fra bc garn, men tror egentlig det havde været bedre med et glattere og måske lidt tungere garn, så det faldt pænere?

I andre der bruger lucca - hvad nummer pind bruger I? Og hvad synes I om garnet til formålet? (der er jo ingen tvivl om at det er noget skønt garn, men jeg synes det bliver lidt stift)

conras
17-01-2010, 00:37
Hej Haledyr

Jeg bruger Lucca - og pind nr. 5,5 (Addi).

Jeg er (for 2. gang ...) næsten færdig med 3. omgang "krydser" og synes ikke på nogen måde mit virker stramt.

Når jeg er nået lidt længere i morgen, vil jeg prøve om jeg kan få taget et billede til evt. sammenligning.

- og jeg er i øvrigt fuldstændig enig med dig. Det er noget riiiiiigtig lækkert garn.

lis ai
17-01-2010, 01:46
(qwe Tak for billederne til jer alle. Dejligt nu at kunne være med på en kigger.

conras
17-01-2010, 10:48
Så langt så godt...

Ladysmor
17-01-2010, 10:49
Hej alle!
Jeg tænkter på om ikke man evt. kunne lave en låst tråd med det færdige resultat, dvs. når vi laver sådanne strik-sammen projekter, og så efterhånden at vi får vores sjaler eller hvad det kunne være vi strikker sammen færdig, og vi lægger et billede ind af det færdige resultat, så flyttes det over i den låste tråd, på den måde skal vi ikke se 30 -40 sider igennem for at se det færdige resultat, ved ikke lige om mit indlæg giver nogen mening, og ved også at det giver lidt mere arbejde til Hundeuld og Klasus(R), kunne også være sjovt at se de færdige stjernesjal i en låst tråd((O))

klasus
17-01-2010, 11:52
Hej alle!
Jeg tænkter på om ikke man evt. kunne lave en låst tråd med det færdige resultat, dvs. når vi laver sådanne strik-sammen projekter, og så efterhånden at vi får vores sjaler eller hvad det kunne være vi strikker sammen færdig, og vi lægger et billede ind af det færdige resultat, så flyttes det over i den låste tråd, på den måde skal vi ikke se 30 -40 sider igennem for at se det færdige resultat, ved ikke lige om mit indlæg giver nogen mening, og ved også at det giver lidt mere arbejde til Hundeuld og Klasus(R), kunne også være sjovt at se de færdige stjernesjal i en låst tråd((O))

Jeg kan godt se hvad du mener, men det giver alt for meget arbejde hvis vi skal til at flytte billeder/indlæg over i en låst tråd - beklager(x)

I det her tilfælde vil der dog (formentlig om en 3-4 måneder) blive lavet en fil med billeder, garntype og pindestørrelse) som jeg sender til designeren som tak, og den fil vil jeg gerne uploade, men ellers må I altså bladre.

githa
17-01-2010, 12:23
Jeg er altså ved at opgive ...problemet opstår med de lange masker ...jeg kan bare ikke finde ud af , at få det til at lykkes..(x)(x)

Ladysmor
17-01-2010, 13:55
Nu prøver jeg at sætte et billede på, så nu håber jeg, at jeg har strikket det rigtigt((O)) tror de krydser bliver mere synlige når sjalet er vasket og spændt ud.

Strikkelene
17-01-2010, 14:02
Jeg er altså ved at opgive ...problemet opstår med de lange masker ...jeg kan bare ikke finde ud af , at få det til at lykkes..(x)(x)

Nej, Githa! Du må ikke give op! Du skal bare være stædig og blive ved. Det vil jeg gøre og jeg skal nok få det til at lykkes!!!

Ninse
17-01-2010, 15:16
har også pillet op og strikket om 3-4 gange pga de der lange masker som bare drillede og så blev jeg enig med mig selv om, at lave noget andet(x)men nu pga af Klasus's billeder, kan jeg se hvad jeg har gjort forkert og så giver det mening, så jeg tror dælme jeg prøver igen da, så tak for vejledningen (qwe

haledyr
17-01-2010, 15:52
Hej alle!
Jeg tænkter på om ikke man evt. kunne lave en låst tråd med det færdige resultat, dvs. når vi laver sådanne strik-sammen projekter, og så efterhånden at vi får vores sjaler eller hvad det kunne være vi strikker sammen færdig, og vi lægger et billede ind af det færdige resultat, så flyttes det over i den låste tråd, på den måde skal vi ikke se 30 -40 sider igennem for at se det færdige resultat, ved ikke lige om mit indlæg giver nogen mening, og ved også at det giver lidt mere arbejde til Hundeuld og Klasus(R), kunne også være sjovt at se de færdige stjernesjal i en låst tråd((O))Det kunne vi godt gøre uden at flytte rundt. Simpelt hen ved at vi hver laver en enkelt post i samme tråd med billede af resultatet. :)

haledyr
17-01-2010, 15:55
har også pillet op og strikket om 3-4 gange pga de der lange masker som bare drillede og så blev jeg enig med mig selv om, at lave noget andet(x)men nu pga af Klasus's billeder, kan jeg se hvad jeg har gjort forkert og så giver det mening, så jeg tror dælme jeg prøver igen da, så tak for vejledningen (qweJeg har også pillet op mange gange, men nu kører det. Jeg kan mønsteret udenad nu. *120*

Jeg siger også mange tak for hjælpen til Klausus - jeg havde aldrig fundet ud af de lange masker uden din vejledning. ((O))

Ladysmor
17-01-2010, 16:37
haledyr, det har jeg også tænkt på, og så holde det vi vil skrive i denne her tråd, så det må komme an på en prøve(31)

githa
17-01-2010, 16:42
Strikkelene...jeg forsøger ... men der går hele tiden koks i det såsnart jeg når til de lange masker...

Strikkelene
17-01-2010, 18:01
Jeg skal også igang igen fra pind 9, hvor jeg nåede til. Jeg har ikke haft tid i dag. Jeg skal bare slå løsere om, når jeg slår de 4 gange om. Så tror jeg godt, at det kan lade sig gøre alligevel.

conras
17-01-2010, 19:27
Jeg er nu færdig med 6. omgang "krydser", og min 80 cm. rundpind er efterhånden ved at være pænt fyldt på omgangen med alle omslagene.

Er jeg den eneste der lider af begyndende "pladsmangel" ??

Måske det kan bruges som en undskyldning for at købe et sæt Knit Picks med 120 cm. wire ... (R).

Anna Østergaard
17-01-2010, 19:53
ja så er jeg godt på vej med raport, 7 og har skiftet til 120 cm rundpind, jeg strikker kun på str 4½, men jeg synes også det værste er at få maskerne til at glide på pinden når man har snurret 4 gange hele pindens længde, jeg sætter en maskemakør for hver 8 der skal strikkes sammen i kryds, det synes jeg der hjælper lidt ellers sidder man der og tæller hele tiden nå men skal jo videre omgangen er ved at være stor
Anna

Strikkelene
17-01-2010, 20:04
Jeg har helt fra starten brugt den lange 1 meter wire. Så skal jeg nok få plads til alle maskerne.

conras
17-01-2010, 20:14
Så er det vist afgjort.

MAMA GOES SHOPPING !!

haledyr
17-01-2010, 20:56
Så er det vist afgjort.

MAMA GOES SHOPPING !!Det kommer du ikke til at fortryde.

Jeg gav mig selv deluxe sættet i julegave og det er helt fantastisk at strikke med dem. Tidligere har jeg kun strikket med alu og bambus. Birkepindene er meget rarere at holde på og jeg synes også garnet glider bedre på dem. Og man mangler jo aldrig en i den rette længde, for man kan selv lave den. Mon ikke også det er billigere med sættet i sidste ende.

Jeg skal helt sikkert have udvidet sættet til min fødselsdag. (bdk

strikkemor
17-01-2010, 21:02
Jeg har godt nok ikke haft nogle problemer med at skulle strikke tilbage endnu....men jeg trævler det op alligevel, for det håndspundne garn jeg var startet i , er alt for blødt. Jeg må se om jeg kan finde noget bedre egnet garn

mummi
17-01-2010, 22:03
Tror jeg ville være færdig nu, hvis ikke jeg havde trævlet op så mange gange. Der skal virkeligt tælles og holdes øje. Ellers kører det også her, er ligesom de øvrige nået til 7 kryds og pladsmangel. (jeg strikker på Knick-Picks gudskelov).

Anne-Marie
17-01-2010, 22:06
Er startet på sjalet og har kun nået første omgang krydser... men dog uden problemer.

Mit problem ligger i nul tid... maler hus for de store unger... søn og svigerdatter *141*

... samt forbereder mig til min første praktik til pædagog.

Hvad jeg dog roder mig ud i... (z)

Flotte resultater jeg har set fra jer indtil nu... (qwe ... bare hæng i.

Zep
17-01-2010, 23:23
Jeg kom også ud af starthullet her i eftermiddag - og måtte pille op 3-4 gange, inden de første krydser var rigtige. Her er et billed fra sidst på eftermiddagen.

Zirikit
17-01-2010, 23:26
STRIKKELENE... du skriver at du strikker meget stramt!!! hvordan holder du på garnet? har du det kun over pegefingeren og holder tråden med de sidste tre fingre eller har du det over pegefingeren under langemanden, over ringefingeren og under lillefingeren? hvis du har det over og under alle fire fingre bliver det strammere end hvis du kun har det over pegefingeren og holder holder tråden under de tre sidste fingre, Øhh gav denne forklaring nogen mening??? (t)

Strikkelene
18-01-2010, 01:15
Jeg skulle lige have et strikketøj i hånden. Jeg har det over pegefingeren og under de andre 3 fingre. Jeg prøver bare at strikke lidt løsere.

ab morganza
18-01-2010, 10:43
Zep.

Hvad garn er det du bruger?det ser rigtig godt ud.(qwe

Nu er jeg nemlig også klar til at være med,jeg skal dog lige købe

garn,men har ikke helt vidst hvad der er bedst.*123456*

Lund
18-01-2010, 10:43
Halløjsa hvor det går ... sjovt at se de forskellige smukke garn og farvevalg.

Jeg er efterhånden nået ret langt men jeg tror ikke mit sjal bliver så stort som på billedet.

Strikkelene
18-01-2010, 14:30
Jeg har nu pillet op til at starte på p8. Nu skal jeg bare lige have sat mine markører de rigtige steder (mellem omslagene). Jeg skriver opskriften af i hånden (efterhånden som jeg har brug for den). Når jeg kommer hjem, så vil jeg printe den ud. Bare jeg ved, at jeg har den på computeren, så går det.

Zep
18-01-2010, 15:00
Zep.

Hvad garn er det du bruger?det ser rigtig godt ud.(qwe

Nu er jeg nemlig også klar til at være med,jeg skal dog lige købe

garn,men har ikke helt vidst hvad der er bedst.*123456*
Tak (:)

Det er Opal, Regnskovserien, 6-trådet - Flamingo. Til det bruger jeg pind 4.

Jeg havde 2x100 gram liggende. Så må jeg se, om det rækker.

mummi
18-01-2010, 17:50
39311Så langt så godt, glæder mig til at se det færdige sjal efter udspænding.(k)

Zep
18-01-2010, 18:00
Det ser sørme godt ud Mummi (qwe

mummi
18-01-2010, 18:11
Tusind tak. Jeg har lidt problemer med at få mine billeder gjort små og tydelige nok, jeg håber at det giver et indtryk af hvad jeg laver.

Ladysmor
18-01-2010, 18:15
De ser vel nok godt ud(bdk

Strikkelene
18-01-2010, 18:29
Jeg har prøvet at lave mit første X nu. Men der hænger noget garn og dingler til højre for de første 8 masker. Så jeg må nok gøre det om.

Er det ikke en fejl, at p10 starter med 4 ret? Jeg har strikket 5 ret (der er et omslag og det skal vel også strikkes?).

Foruden hjælpepinden, så bruger jeg en hæklenål nr. 4½.

klasus
18-01-2010, 18:41
Jeg har prøvet at lave mit første X nu. Men der hænger noget garn og dingler til højre for de første 8 masker. Så jeg må nok gøre det om.

Er det ikke en fejl, at p10 starter med 4 ret? Jeg har strikket 5 ret (der er et omslag og det skal vel også strikkes?).

Foruden hjælpepinden, så bruger jeg en hæklenål nr. 4½.

Nej det er ingen fejl - Du slutter pind 9 med: 1 ret, slå om 4 gange, 1 ret, slå om, 2 ret. - Og hvis du så tager det "bag fra" skal du starte pind 10 med 2 ret, 1 ret = omslaget og 1 ret mere og så er du nået til omslagenen, som du skal tabe.

Strikkelene
18-01-2010, 18:47
Jamen hører den maske lige før det første 4-dobbelte omslag så med til de krydsede masker (dem, der skal trækkes lange)? For jeg har altså 5 masker før de 4-dobbelte omslag.

Nu kan jeg godt se slutningen af p9! 1ret, slå om, 2 ret = 4 masker. Hvordan pokker får jeg så 5 masker der?????? Det er vist en ommer!! Jeg er heldigvis ikke nået længere.

Ejlskov
18-01-2010, 19:29
Det er masken efter de 4-dobbelte omslag, der hører med. Sådan læser jeg i hvert fald opskriften.

Rita
18-01-2010, 20:16
Jamen hører den maske lige før det første 4-dobbelte omslag så med til de krydsede masker (dem, der skal trækkes lange)? For jeg har altså 5 masker før de 4-dobbelte omslag.

Nu kan jeg godt se slutningen af p9! 1ret, slå om, 2 ret = 4 masker. Hvordan pokker får jeg så 5 masker der?????? Det er vist en ommer!! Jeg er heldigvis ikke nået længere.

Lene - du bruger vel den nye udgave af opskriften i indlæg 1? Der var en fejl i den 1. opskrift. Der fik jeg nemlig samme resultat som dig med de 5 masker.

Strikkelene
18-01-2010, 21:50
Ja, det er hjælpe opskriften i besked nr. 1, jeg strikker efter.

mummi
18-01-2010, 23:35
Jeg prøver lige at uploade en ny version af ny billede, bare for at se om det bliver tydeligt.[ATTACH]39325[/A(k)TTACH]

strikkemor
18-01-2010, 23:38
wow nu kan man bedre se det og det ser rigtig godt ud(z)

AnetteK
18-01-2010, 23:41
Ah - har lige trævlet op for 3.gang. Men billederne hjalp. Og jeg har ihvertfald tommelfingre nok!(nvb Tak for det, Klasus!

klasus
19-01-2010, 00:36
Nu vil jeg gå ind og lægge 8-tabellen under min hovedpude for det er nu lykkedes mig flere gange at få 10 lange masker til sidst i en sektion *120* Nå pyt jeg er alligevel blevet enig med mig selv om, at mit hjemmespundne garn er for tykt, så nu fortsætter jeg nok på den lyserøde "prøveklud" - hvor jeg heller ikke har kunnet tælle til 8 (R) så der skal lige pilles en 1½ række op.

Ellers vil jeg meget gerne have lov til at rose jeres billeder - det ser sørme godt ud.

Strikkelene PAS PÅ - for mosterkoster har fundet en fejl i hjælpefilen - som ER rettet - Det er derfor Rita spørger om det nu er den nye version (den der hedder NY i enden) du anvender??

Strikkelene
19-01-2010, 01:20
Der står "Maja sjal hjælp_NY" og det er den eneste, jeg har downloaded + jeg har den, du sendte til mig, Klasus.

Men jeg skal da gerne gå tilbage til besked nr. 1 og se, om der er en nyere én.

Jeg mener, at det er den samme, jeg allerede har downloaded til min computer. Jeg prøvede at gemme den igen og blev spurgt, om jeg ville overskrive den anden. Så det må være den samme.

Tessie
19-01-2010, 08:13
Nu vil jeg gå ind og lægge 8-tabellen under min hovedpude for det er nu lykkedes mig flere gange at få 10 lange masker til sidst i en sektion *120* Nå pyt jeg er alligevel blevet enig med mig selv om, at mit hjemmespundne garn er for tykt, så nu fortsætter jeg nok på den lyserøde "prøveklud" - hvor jeg heller ikke har kunnet tælle til 8 (R) så der skal lige pilles en 1½ række op.

Ellers vil jeg meget gerne have lov til at rose jeres billeder - det ser sørme godt ud.

Strikkelene PAS PÅ - for mosterkoster har fundet en fejl i hjælpefilen - som ER rettet - Det er derfor Rita spørger om det nu er den nye version (den der hedder NY i enden) du anvender??

Jeg havde også problemer, med at få det til at gå op, men kom i tanke om Anna Østergaards råd, om at bruge maskamarkører for hver 8., så nu har jeg da det problem mindre.

Jeg ved stadig ikke helt, om jeg er tilfreds med resultatet. Jeg synes lænkerne bliver noget løse, men jeg prøver lidt endnu.

klasus
19-01-2010, 08:56
Der står "Maja sjal hjælp_NY" og det er den eneste, jeg har downloaded + jeg har den, du sendte til mig, Klasus.

Men jeg skal da gerne gå tilbage til besked nr. 1 og se, om der er en nyere én.

Jeg mener, at det er den samme, jeg allerede har downloaded til min computer. Jeg prøvede at gemme den igen og blev spurgt, om jeg ville overskrive den anden. Så det må være den samme.

Når den hedder NY í "enden" er det den rigtige (xyk)

Ladysmor
19-01-2010, 11:53
Tror det med at lænkerne er løse ændre sig når det færdige resultat er blevet vasket og spændet ud

Strikkelene
19-01-2010, 14:16
Nu forsøgte jeg mig igen med de samme lange masker og nu har jeg 7 og ikke 8 før første markør!! Jeg må have glemt 4 omslag.

Anistar
19-01-2010, 14:19
Jeg havde også problemer, med at få det til at gå op, men kom i tanke om Anna Østergaards råd, om at bruge maskamarkører for hver 8., så nu har jeg da det problem mindre.

Jeg ved stadig ikke helt, om jeg er tilfreds med resultatet. Jeg synes lænkerne bliver noget løse, men jeg prøver lidt endnu.

Den ide tager jeg lige til mig.. altså med at bruge maske markører for hver 8 maske... jeg er kommet til at skal lave 8 krydser i hvert felt, og det er lidt svært at overskue, om jeg har husket at få lavet omslag nok....

Skal nok prøve om jeg kan få lagt et billede ind... desværre så aner jeg ikke, hvor vores kamera befinder sig pt...

annie
19-01-2010, 17:07
Har strikket en del og pillet det hele op igen. De lange krydser blev ikke særlig pæne. Strikkede i Debbie Bliss baby cashmerino, som måske er lidt for tykt til dette projekt.
Jeg lægger mønsteret lidt på is, for jeg er faktisk ikke så vild med at strikke det.
Lavede et halstørklæde sidste år - i det samme mønster.
Jeg er spændt på at se alle jeres projekter, men er ikke helt sikker på at jeg er med på denne udfordring - alligevel.
(x)

Mosterkoster
19-01-2010, 22:27
Jeg vil lige vise min begyndelse, som jeg er hoppet fra igen. Garnet var for tyndt og jeg lavede for mange fejl, så jeg er begyndt igen i et 6 trådet sokkegarn. Men jeg prøver nok igen når det andet er færdigt.
Det kræver en del tid at strikke sjalet, for det tager tid at lave de lange masker. (z)

39361

39364

Det er strikket i Noro strømpegarn på p. 4 1/2.

githa
20-01-2010, 09:58
Ammie ...så er vi 2 ...jeg kan bare ikke få det til at virke ...er istedet i gang med et kalendertørklæde ...det kan jeg da finde ud af indtil nu ....

ab morganza
20-01-2010, 10:47
Annie og Githa

*141*Jeg er bange for vi er tre der har lagt det mønster på is,men jeg prøver nok senere,for

det er da et flot mønster,men det bliver ikke pænt i det garn jeg har valgt....og så

alle fejlene(Å)....det er til at få røde knopper af.*130*

haledyr
20-01-2010, 11:49
Pyha! Det holder altså også hårdt her. Har lige pillet op fordi jeg havde for mange masker, om igen og HUSKER at tælle, men så har jeg tabt en 'slå om' (tror jeg da) og så gik der helt kuk i det, så jeg må pille op igen nu hvor jeg næsten er færdig med en pind af de lange masker. *130*

Man skal nok stoppe når man begynder at tabe hovedet for så taber man også maskerne...*1235*
Desværre har jeg normalt kun tid til at strikke om aftenen når ungerne er puttet, så er det jo dødtræls når man ikke kan holde sig vågen! *120*

Men jeg giver altså ikke op, nu er jeg alligevel nået et godt stykke og sjalet er bare så flot.

2ve2ve
20-01-2010, 13:31
Jeg havde sådan glædet mig til at komme igang, og nu har der været så meget på hjemmefronten at jeg er helt bagud, har garn og pinde liggende....åh, jeg må igang, glæder mig.....*141*

elin
20-01-2010, 13:40
Jeg bliver vist nødt til at tilslutte mig dem, der opgiver. De lange krydser og mine leddegigtfingre er ikke den bedste kombination. Jeg vil dog endnu engang takke Klasus for det store arbejde i "sagen" og måske vender jeg også senere tilbage til projektet og vil fortsat med fornøjelse følge jer andre!
Elin

conras
20-01-2010, 14:19
Trist at der er så mange der "hopper fra", men kan det ikke lade sig gøre - af den ene eller anden grund - ja så er det jo bare sådan. *131*

Jeg vil bare sige at jeg er med endnu - dog er projektet sat i venteposition, mens jeg venter på levering af nogle nye pinde med længere wire. (24)

Strikkelene
20-01-2010, 15:20
Jeg hopper ikke fra. Men jeg tror nok, at jeg venter med at fortsætte til jeg er kommet hjem til mig selv. Det bliver nok næste weekend. Jeg bliver hele tiden forstyrret af, at min mor kalder på mig og jeg skal hjælpe hende. Og så kan jeg ikke koncentrere mig om det indviklede mønster. Det kræver fuldstændig ro. Jeg fortsætter nu med restehalstørklædet (som jeg måtte strikke over på en kortere wire, da jeg jo skulle bruge den lange til sjale). Men jeg kan stadig godt have de 150 masker på den kortere wire.

Zep
20-01-2010, 15:23
Af en eller anden grund, så er opskriften og jeg bare faldet i hak - det kører derudaf *306

Ladysmor
20-01-2010, 16:58
Ja for mig køre det også, men så kan jeg have problemer i andet strikketøj som ingen andre har, ja livet er sjovt ind imellem.((O))

Anna Østergaard
20-01-2010, 17:02
ja jeg synes da også det kører der ud ad,(H) jeg er nu ved raport,14 og har nu 42 maskemakører i, og er ved at overveje om det er sidste eller jeg skal tage en mere , jeg er jo ikke så stor , skulle jo helst ikke falde i den ,mit største problem er lige nu at min store garnnøgle er gået helt i fisk, men det stopper mig nu ikke he he
har lige fundet en fejl,(n) er der nogen der kan se den, den er ca midt på, men den får lov til at blive
Anna

Strikkelene
20-01-2010, 17:29
Nej, Anna! Jeg kan ikke se den (fejlen).

stumpe
20-01-2010, 18:45
Mærkeligt nok så hænger jeg stadig ved. Mønsteret er faktisk meget nemt - eller også har jeg bare været heldig at fange det i første forsøg. Meeennnn de lange masker...... den pind er godtnok drøj at komme igennem.

Rita
20-01-2010, 18:50
Ja, jeg er også med, men det går langsomt. Jeg er enig med stumpe at den pind med de lange masker er drøj at komme igennem, så jeg er lige strandet midt i den for øjeblikket.

Ejlskov
20-01-2010, 19:13
Fat mod!

Jeg syntes også, at det var svært i starten, men nu kan jeg se fjernsyn, mens jeg strikker og jeg er nået til 10 krydser i hver del af sjalet. Klasus' tommelfinger-fif i 1. indlæg hjalp meget!

Det er sket, at jeg har en ekstra lang maske - det regulerer jeg ved inde i et kryds at strikke to lange masker sammen - det ses ikke.

Mosterkoster
20-01-2010, 19:24
Jeg er også på endnu, jeg synes at den er til at have med at gøre, den pind med de lange masker, men pinden hvor man slår dem op, uha uha den kan da tage livet af mig. (ghf (ghf
Sådan er vi så forskellige.
Jeg klarer mig uden en hjælpepind, men det hjalp først da jeg skiftede garn til et lidt tykkere garn, kunne godt have tænkt mig noget der changerede, men det får vente. Nu gør jeg dette færdigt.
Er kommet til 7 krydser.(z)

Anistar
20-01-2010, 23:22
Fat mod!

Jeg syntes også, at det var svært i starten, men nu kan jeg se fjernsyn, mens jeg strikker og jeg er nået til 10 krydser i hver del af sjalet. Klasus' tommelfinger-fif i 1. indlæg hjalp meget!

Det er sket, at jeg har en ekstra lang maske - det regulerer jeg ved inde i et kryds at strikke to lange masker sammen - det ses ikke.

Det har jeg også måttet gøre en enkelt gang (R)

Jeg er nået til at skulle lave 13 kryds... og endnu så synes jeg at det er sjovt.

Jeg har så fundet ud af, at jeg nok skulle have valgt noget andet garn, da det er svært at trævle op i, hvis man laver en fejl. Havde 3 nøgler tilbage af noget billigt garn jeg engang købte i Kvivkly.. Milano. Men jeg synes ellers at det ser helt flot ud.. sådan lidt bamset uden at være for tungt.

Og jeg leder stadig efter det dumme kamera.... (Å)

annie
20-01-2010, 23:36
Jeg er med igen. *120*
Klasus kom med ideen - tak for det ((O))
Nu bruger jeg p 4½ til at strikke med og strikker på 1x4½ + 1x4 som hjælpepind ved omslages-pinden, men jeg slår til gengæld kun om 2 gange i stedet for 4. Nu slipper jeg for at strikke stramme omslag, og det hele glider meget lettere. Krydsene er blevet lidt fastere, (som jeg gerne ville have) men kan gøres løsere ved brug af et større nummer i hjælpepind ved omslagene.
Jeg strikker i Kauni 2-trådet.

mummi
20-01-2010, 23:55
Jeg er i gang med de 11 krydser, men kan se at jeg nok ikke har så meget garn tilbage . Fra starten bestemte jeg mig for at lave 12 krydser, men nu får vi se om jeg når så langt. Jeg strikker ellers i det anbefalede garn og har købt den mængde der er foreslået

AnetteK
20-01-2010, 23:57
Jeg ender stadig med at have for mange masker på sno-de-lange-masker-om-pinden-pinde. SUK. Men jeg VIL strikke det!

Rysse
21-01-2010, 01:04
Jeg er med igen. *120*
Klasus kom med ideen - tak for det ((O))
Nu bruger jeg p 4½ til at strikke med og strikker på 1x4½ + 1x4 som hjælpepind ved omslages-pinden, men jeg slår til gengæld kun om 2 gange i stedet for 4. Nu slipper jeg for at strikke stramme omslag, og det hele glider meget lettere. Krydsene er blevet lidt fastere, (som jeg gerne ville have) men kan gøres løsere ved brug af et større nummer i hjælpepind ved omslagene.
Jeg strikker i Kauni 2-trådet.

Når du kun slår om 2 gange og ikke 4 får du stadig 8 lange masker til at krydse. For det må da være nemmere og kræver jo så heller ikke så lang en wire.

Strikkelene
21-01-2010, 01:09
Ja, det er da stadig de samme 8 masker, selv om de måske bliver lidt kortere. Det er jo den strikkede maske mellem omslagene, der skal trækkes lang.

supersine669
21-01-2010, 01:37
Hmmm - så er jeg startet (igen). Og er det rigtigt, at jeg har 6 fra den ene maskemarkør; og 5 fra den anden maskemarkør?

Ifølge Klasus SKULLE det jo være rigtigt:

P1: 2 r, slå om, 2 r, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå
om, 2 ret = i alt 18 masker.

Mosterkoster
21-01-2010, 02:12
Sådan var mit også supersine, så det lyder helt rigtigt. (z)

haledyr
21-01-2010, 06:20
Det er sket, at jeg har en ekstra lang maske - det regulerer jeg ved inde i et kryds at strikke to lange masker sammen - det ses ikke. Det nummer tager jeg lige til mig. ((O))

haledyr
21-01-2010, 06:23
Hmmm - så er jeg startet (igen). Og er det rigtigt, at jeg har 6 fra den ene maskemarkør; og 5 fra den anden maskemarkør?

Ifølge Klasus SKULLE det jo være rigtigt:

P1: 2 r, slå om, 2 r, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå om, indsæt markør, 1 ret, slå om, 2 ret, slå
om, 2 ret = i alt 18 masker.
Det er rigtigt at man starter med 6-5-7=18 masker. ((O))

annie
21-01-2010, 12:07
Når du kun slår om 2 gange og ikke 4 får du stadig 8 lange masker til at krydse. For det må da være nemmere og kræver jo så heller ikke så lang en wire.

Lige præcis. De 2 omslag har dobbeltlængde og svarer derfor til 4 alm omslag. Men jeg undgår de meget stramme omslag og desuden er omslagsmaskerne meget nemmere at tælle.
Jeg bruger en kort hjælpepind og lader maskerne falde af bagud.
Jeg bruger kun pind + hjælpepind til omslagene - og strikker retmaskerne på den almindelig pind.

Ninse
21-01-2010, 17:31
Er også med igen - har skiftet til tyndere, mere fast garn og er startet forfra, har kun lavet det første kryds, men det gik tilgengæld også let. Så har jeg gang i et sjal ved siden af, som kan klares når fjernsynet kører((O))

supersine669
21-01-2010, 19:16
Super - så tør jeg godt fortsætte.

*307*

musse
21-01-2010, 22:04
Jeg sidder ude i svømmehallen her i eftermiddags mens mine børn får undervisning.

Jeg strikker på mit Maja sjal.

Ved siden af sidder min datters veninde og hendes far. De taler om penge og om hvordan det ville være hvis de havde en milliard.(H)

Faren siger: hvis vi havde så mange penge skulle vi aldrig mere spare og så skulle Musse have garn nok så hun ikke behøvede at strikke huller.
(Å) (31)

Strikkelene
21-01-2010, 23:20
Den var sjov, Musse! *120*

agro
22-01-2010, 13:43
Nu er jeg kommet så langt med min andre ting, at jeg har fået lavet en strikkeprøve, i mit Lucca garn jeg købte ved Ho strik.
Jeg strikker så stramt, at jeg har været nødt til at gå op på en pind 6½, og det giver nogle lange kryds, men selvom det ikke ser så pænt ud, retter meget sig jo når man får sjalet spændt ud til sidst.
Jeg regner med at få et let og luftigt sjal ud af det, som jeg bedst kan lide, og måske et lille foto, når jeg har fået strikket lidt opad.
Jeg vil gerne sige mange tak til dig, Klasus for dit store arbejde, en let og forståelig forklaring, lige til at gå til.(39)

Mosterkoster
22-01-2010, 21:14
Jeg er nu nået til række 11 og kan se, at jeg skal i gang med nøgle 3 á 100 g. Så jeg tror der går ca. 300 g. garn til 14 rækker, som er det antal der er på originalen, når løbelængden er ca. 260 m pr. 100 g. (z)

Det kan godt være at jeg ikke laver det helt så langt, da det jo også skal blokkes og det ser ud til at blive temmelig langt.

Tessie
23-01-2010, 15:08
Jeg er hoppet fra Maja sjalet. Jeg har nu prøvet med 2 forskellige slags garn, på forskellige pinde nr, og har strikket op til 4 rækker med X, men synes ikke at resultatet er så pænt som jeg regnede med, at det skulle blive. Det kan være jeg ændrer mening, når jeg engang ser hvad I andre har fået ud af det, og med hvilket garn.

Ejlskov
23-01-2010, 15:12
Jeg skal nu til krydsrækken med 14 kryds i hvert felt og så tror jeg, at det er slut med garnet. Så når jeg får det gjort vådt og spændt ud, må jeg til at tage et billede af det.

Jeg overvejer faktisk at nuppe et mere med noget grønt Lucca Fino garn, jeg har liggende - nu kan jeg mønsteret og synes selv, det ser ret godt ud og det jeg er ved at være færdig med, er til min mor.

Strikkelene
23-01-2010, 18:28
Jeg skal også se at komme videre med mit. Jeg har tænkt på kun at slå 2 gange om, fordi jeg synes maskerne bliver for lange med 4 omslag.

mummi
23-01-2010, 23:23
(k)Jeg er nu færdig med mit Maja sjal og jeg er godt tilfreds med resultatet. Det blev til 12 krydser og så løb jeg tør for garn, men det er også blevet stort nok til mig. Efter en opskylning og en tur med centrifugering i vaskemaskinen falder de lange masker flot på plads. Jeg har brugt det garn der er brugt i originalopskriften, 2 bundter på pinde nr. 5,5.

39510
39511

Ejlskov
23-01-2010, 23:29
Hvor er det blevet flot!

Mosterkoster
24-01-2010, 01:30
Det er godt nok blevet pænt. Nu må jeg da vist se at komme videre med mit. *131*

agro
24-01-2010, 07:53
Det godt nok blevet meget flot, Mummi, en flot farve du har valgt også.
Jeg er kommet til at have 7 mønstre i hvert afsnit, så nu synes jeg mønsterpindende er ved at være lange.

Zep
24-01-2010, 08:38
Hvor er det blevet flot!

Helt enig (39)

conras
24-01-2010, 09:31
(z)

Tillykke med det fine resultat. Det er bare rigtig flot !!

Anna Østergaard
24-01-2010, 10:28
ja hvor er dit maja sjal blevet flot mummi en farve man rigtig ser mønsteret i*107*, jeg er nu også færdig med mit, men det ser lidt mere spraglet ud , men er blevet stort og jeg har 14 krydser i længde
Anna

Zep
24-01-2010, 10:58
Det ser superskønt ud Anna Ø (qwe

lis ai
24-01-2010, 12:06
(qwe flotte sjaler Mummi og Anna Ø og meget forskellige.
Dejligt at se, at det ikke bare er en efterligning af opskriften.

Ejlskov
24-01-2010, 12:51
Så fik jeg hæftet enderne. Der er brugt 250 g. Alpaca Silk fra Hjertegarn. P. nr. 5,5 (lukket af på p. 8). Det rakte til og med rækken med 15 krydser.

Mosterkoster
24-01-2010, 12:57
Hvor er de flotte allesammen, nu bliver jeg tændt på at gøre mit færdigt. Det skal det nu også, for det skal bruges som gave på lørdag. (z)

supersine669
24-01-2010, 13:00
GISP GISP - er I allerede FÆRDIGE??????????

Så tør jeg ikke fortælle, hvor langt JEG er kommet(R).

Men sjalene er vildt flotte.(39)

Rita
24-01-2010, 13:23
Rigtig flotte og forskellige sjaler, I har lavet.

Jeg har nu 7 krydser i mit sjal, så der er et stykke vej endnu.

Tina
24-01-2010, 13:38
GISP GISP - er I allerede FÆRDIGE??????????

Så tør jeg ikke fortælle, hvor langt JEG er kommet(R).

Men sjalene er vildt flotte.(39)

Er du nået lige så langt som mig ?
Jeg er slet ikke startet endnu.

Det er nogle rigtig flotte sjaler i har strikket.
Især det sorte syntes jeg rigtig godt om, da man rigtig kan se mønstret/krydserne.
Jeg er faktisk blevet noget i tvivl om, om jeg overhovedet vil strikke sjalet.
Jeg syntes ikke rigtig om faconen, men det er jo en smagssag.
Tror måske det er fordi, jeg forbinder et sjal med noget der sluttet i en spids !!

Fortsat rigtig god strikkelyst til jer alle.
Glæder mig til at se flere billeder.

annie
24-01-2010, 14:14
Flotte sjaler. Sjovt at se hvor forskelligt de falder ud, alt efter garntype og farve.

Her kører det bare derudaf. Skal til 13 krydser i hver sektion. Det går meget hurtigere når jeg slår om 2 gange på 2 pinde i ca. samme str. i stedet for 4 gange på 1 pind.
Kaunien er dejlig at strikke med, og mønsteret er hurtigt lært udenad. Sjalet bliver ikke så stort - har kun 2 ngl. a 100 g, men jeg håber det kan blokkes en del større.

39527
Så langt - midt på ugen

mummi
24-01-2010, 14:27
Superflotte sjaler I andre har fået lavet.
..Og jeg vil give dig ret Tina, det med spidsen er også det jeg forbinder med sjal.
Jeg tror heller ikke at jeg vil strikke det her sjal igen, jeg synes at et tyndere garn og med et flot spindelvævsmønster af en ellers anden slags, er flottere til sjal, men det er jo en smagssag.

mummi
24-01-2010, 14:29
Her er mit sjal i tørret tilstand, måske mere tydelig?
39528

Strikkelene
24-01-2010, 14:46
Bare rolig, Supersinen! Jeg er heller ikke nået længere endnu end sidst. Jeg vil gøre som Annie og kun slå om 2 gange istedet for 4. Maskerne bliver altfor lange og bøvlede med 4 omslag. Det var nok derfor jeg fik kludret i det.

klasus
24-01-2010, 14:50
Ha - jeg har konstateret at mit hjemmespundne garn ikke dur, så jeg strikker det lyserøde færdig, og der der jeg kun nået til tredie række med krydser, og skal lige være færdig med datterens stortrøje også...

Så endnu en gang........ Jeg ager med stude...meeen bare vent...Jeg kommer også med - selvom det nok først bliver hen på sensommeren *120*

Strikkelene
24-01-2010, 14:54
Så kan vi følges ad, Klasus! Jeg er heller ikke så hurtig og jeg har også varmestuestrik ved siden af, der også skal laves.

Tina
24-01-2010, 15:11
Her er mit sjal i tørret tilstand, måske mere tydelig?
39528

Dit 'sjal' er ellers blevet flot.

Dette 'sjal' minder mig mere om en kappe.

BeNi
24-01-2010, 16:37
Her er mit bidrag til "galleriet":

39536 Min søster var så venlig at "lægge ryg til".

39537 Jeg kan ikke gøre rede for garnet. Det var noget jeg havde på lager (købt i en genbrugs-biks)

strikkemor
24-01-2010, 20:13
Hvor er de bare flotte jeres sjaler(z)

tella
24-01-2010, 20:22
hvor er jeres sjaler bare flotte jeg har slet ikke fået startet endnu , min dejlige svigersøn fryser nemlig sine små futter så han har bedt om sokker og et par hjemmesko som skal filtes , han bruger Britta`s lige nu og de er for små til ham

haledyr
24-01-2010, 20:36
Hvor er de bare flotte *107*

Især det pink er jeg vild med.(z)

Jeg er kun nået til de 6 krydser for jeg strikker hele tiden forkert og må pille op igen.(x)
Men øvelse gør mester siger man jo og nu får jeg da i hvert fald øvet mig på strikkekunsten. *120*

Zep
24-01-2010, 21:05
Ha - jeg har konstateret at mit hjemmespundne garn ikke dur, så jeg strikker det lyserøde færdig, og der der jeg kun nået til tredie række med krydser, og skal lige være færdig med datterens stortrøje også...

Så endnu en gang........ Jeg ager med stude...meeen bare vent...Jeg kommer også med - selvom det nok først bliver hen på sensommeren *120*
Hvad er problemet med dit hjemmespundne?

klasus
24-01-2010, 22:26
Hvad er problemet med dit hjemmespundne?

Det skulle have været tyndere! Jeg havde regnet med at kunne gå højt op i pindestørrelse, men det bliver "forkert" (x)

Men, men hovedet svirrer allerede med andre planer for det garn *120*

Anne-Marie
24-01-2010, 22:26
Så flotte sjaler i har lavet... (39)

Jeg er heller ikke så hurtig... har for mange jern i ilden, men er dog nået til rækken med 4 krydser.... så det går fremad. *141*

Zep
25-01-2010, 07:36
Det skulle have været tyndere! Jeg havde regnet med at kunne gå højt op i pindestørrelse, men det bliver "forkert" (x)

Ja lækkert garn kan man altid bruge (H)

Og jeg har skrevet mig det med tykkelsen bag øret. Jeg har nemlig planer om at spinde til endnu et sjal. Så er det godt at vide, hvad man ikke skal gøre (qwe

God arbejdslyst med det tyndere. Jeg er rimelig langt (9 krydser) med mit 6-trådet Opal. Det skal bruges til en, der er lille og fin, så det skal ikke blive for voldsomt.

frun
25-01-2010, 08:34
(bdk det er blevet til nogle flotte sjaler

Jrg er startet, men er ikke kommer ret langt, der har været så meget andet at lave.

Venlig hilsen Karin Nielsen*306

Ninse
25-01-2010, 18:24
Jeg havde det på samme måde som dig Klasus, troede mit hjemmespundne ville være perfekt, men det duede bare slet ikke - det så rodet og forkert ud, så jeg skiftede også til tyndere, fastere garn - har dog kun nået 2 kryds, da jeg lige har en fødselsdagsgave der skal laves færdig først

susana
25-01-2010, 18:31
Hvor er de flotte*213*
Kan se jeg er håbløst bagud, men har haft gang i så meget andet, men nu er hele lejlighedenlydisoleret, så mon ikke jeg får tid, når jeg ikke skal gå rundt og flytte på mine møbler, har stillet de sidste på plads idag.

Zep
26-01-2010, 10:18
Så ligger sjalet og tørrer. Jeg endte på 10 kryds, fordi det nærmest skal være xxs til modtageren. Jeg har helt med vilje trukket det i flagermusfacon og er spændt på, om den holder...

hundeuld
26-01-2010, 10:57

Nååå så kan jeg måske også gå igang med at lave andet garn, men jeg a prøver så gu med det jeg har lavet først...

haledyr
27-01-2010, 20:55
Sikke stille her blev! *141*

Jeg har slået om til de 8 krydser i dag, men løber tør for garn i aften. Så jeg skal i gang med at vinde et nyt nøgle. Håber jeg har bedre held denne gang (det var første gang jeg prøvede det) for jeg har godt nok haft kludder så man skulle tro der havde været en kat på spil. (Å)

Og så løb jeg tør for maskemarkører, så min datter og jeg har lige kreeret en sjat her før sengetid. Det er da rigtigt hyggeligt at sidde og lave dem sammen.

Så skal I da lige se min halvfærdige model på en lille fræk model. *120*

Strikkelene
27-01-2010, 21:04
Sikke en sød, lille pige! Sjalet klæder hende godt!

Mosterkoster
27-01-2010, 21:18
Jeg har lavet 12 krydser nu og lukket af, så nu skal det monteres, vaskes og blokkes, så skal jeg nok tage billeder. (z)

Lund
27-01-2010, 21:32
Så er mit også færdigt, vasket og blokket. Jeg må indrømme jeg er skuffet over størrelsen. Jeg havde glædet mig til et rigtig putte-sig-i-sjal. På billederne i opskriften ser det ud som om det ville komme længere frem foran, hvis i forstår? Sådan lidt som en mellemting mellem poncho og sjal ...

Mit måler 151 x 65 cm. Er strikket i Kauni på pind 4,5. Hvor store er jeres blevet? Havde i også forventet det ville blive større foran end det blev???

mummi
27-01-2010, 21:45
Dit sjal er også blevet utroligt flot. Det er sjovt at se hvor forskellige sjalerne bliver.
Mit sjal er vist heller ikke større, men det er åbenbart ikke et slå-om sjal, men mere en kappe/poncho.

Zep
27-01-2010, 21:46
Hvor er hun fin haledyr (z)

Jeg fik lige tilbudt en fræk model her også ((O))Ulempen er så, at hun har forelsket sig i sjalet...

Lund
27-01-2010, 21:48
Tak - og i lige måde. Dit har også en skøøøøn farve. Det glæder mig at ikke kun mit blev så lille - havde du også regnet med det blev større?

Lund
27-01-2010, 21:49
Hov zep, vi lagde ud samtidig. Ej hvor er dit sjal også blevet flot! og sød model .... hmmm du må jo lave et til dig selv så også ... hi hi ...

Zep
27-01-2010, 21:52
Dit er sørme også flot Lund (qwe Ulempen ved mit er, at ikke engang jeg skulle have det, men en konfirmandinde, der hedder Maja... Men jeg må nok igang igen så *306 Når jeg engang når til mig selv, så bliver det i noget hjemmespundet.

Anna Østergaard
27-01-2010, 22:39
synes godtnok jeres sjaler er fine, er næsten mest til de enfarvede , jeg har en meget spraglet
ja har godtnok vist min en gang men der var ikke nogen mål på , så her er hvad min måler
155*90, så jeg synes den er stor
Anna

Lund
27-01-2010, 23:03
Det er smadder flot ((O)) Hvor er man bare forskellige - jeg ville jo foretrække din str. men jeg vil ikke købe mere garn. Mit bliver en gave til en lille sød kone jeg kender. Tror det vil passe hende.

2ve2ve
28-01-2010, 07:52
Hvor er de flotte allesammen, ---jeg måtte efter flere forsøg give op --desværre. Det gik galt hver gang...og jeg er nok for træt om aftenen til at slås med den slags....men jeg synes de er flotte, enormt flotte...(R)

Zep
28-01-2010, 08:28
Helt enig vedr. de flotte, forskellige sjaler (H)

Også enig i, at træthed kan spolere det for den bedste, uanset hvilket nyt, man skal lære *307*

Men jeg har så den erfaring nu, jeg gerne vil dele, at der er meget forskel på, hvordan garn opfører sig med den her opskrift. Jeg er nu igang med sjal nr. 2 nemlig. Det første strikkede jeg i Opal 6-trådet. Det gik udmærket for mig. Men det var meget mere "levende" end det akrylgarn, jeg nu er startet ud i, som er en smule loddent. Så skal jeg give et råd, så er det at prøve opskriften af i forskellige garntyper, hvis den driller.

"Brumby"
28-01-2010, 10:12
Jeg havde sådan glædet mig til at komme igang, og nu har der været så meget på hjemmefronten at jeg er helt bagud, har garn og pinde liggende....åh, jeg må igang, glæder mig.....*141*

Ditto!!

mummi
28-01-2010, 11:13
Selvom garnet er dyrt kan jeg anbefale det garn som den originale opskrift lyder på, det var utrolig nemt at strikke i og alt faldt "på plads" da det var skyllet op centrifugeret.

2ve2ve
28-01-2010, 11:46
Ditto!!Vi må trøste os med at vi nok kan leve uden...he-he, jeg måtte jo som sagt opgive efter flere forsøg, sikkert min egen "dorskhed"s skyld.....*306

conras
28-01-2010, 12:25
Ih, hvor er det nogle flotte sjaler (store som små) I har fået lavet.

Jeg må også hellere se at komme i gang igen, da de nye pinde nu er ankommet.

hundeuld
28-01-2010, 12:31
Mit garn og ny indkøbte strikkepinde ligger da også og griner af mig, men vi når det jo nok.

39693

stumpe
28-01-2010, 19:09
Så blev mit sjal endeligt færdigt. Det var godt nok en drøj omgang! (H)
*306

Strikket på p 5 i garn fundet i Føtex. Bamboo hedder det, og er 75% bambus? og 25%polyamid. Dejligt blødt.

Størrelsen er 150cm X 70cm.

githa
28-01-2010, 19:26
Ja...mit er også lagt lidt på is ...det drillede bare for meget ...måske strikker jeg det senere ....

Zep
28-01-2010, 23:20
Flot Stumpe!

Jeg er gået igang med mit nr. 2. Denne gang strikket i akrylgarn, som jeg købte for en halv snes år siden hos "Ingelise". Jeg kan ikke mindes noget navn på det - så vidt jeg husker et specialtilbud. Jeg strikker på pinde 4, med pind 4 til hjælp til at lave 3 omslag istedet for 4.

Strikkelene
29-01-2010, 00:59
Jamen dog, Zep!
Er dü blevet så bidt af det sjal, at du er nødt til at lave flere?

dansbo
29-01-2010, 06:25
Godmorgen *123456*Sikke nogle flotte sjaler i har fået strikket! Er vildt imponeret (39) Jeg har opgivet at følge trop, det kan mit dumme hoved ikke rigtig følge med til pt. Så jeg strikker et ganske kedeligt retstrikket sjal i stedet, men det kan mit hoved da klare *120*.
Ønsker jer alle en god dag.

Zep
29-01-2010, 07:28
Jamen dog, Zep!
Er dü blevet så bidt af det sjal, at du er nødt til at lave flere?
Ja jeg er jo ellers ikke til sjaler - eller var, må jeg vel hellere sige. Det her sjal er gået rent ind. Og ikke bare hos mig, men begge mine piger, som heller ikke var til sjaler, er ellevilde med det. Derudover er der en konfirmandinde ved navn Maja, som gerne skulle have et og så har jeg planer om et til en sølvbrud i efteråret. Sååååå jeg må vist svare ja *120*

Ejlskov
29-01-2010, 09:03
Jeg er også gået i gang med mit andet af slagsen. Det første (i indlæg 133) fik min mor. Det passede perfekt.

Det næste er i Lucca Fino merinould - p. nr. 5,5 og det er til mig selv.

Zep
29-01-2010, 09:32
Hvor ser det lækkert ud!

Strikkelene
29-01-2010, 13:37
Skal du så bruge noget sølvfarvet garn til sølvbrudens sjal, Zep? Det vil helt sikkert se flot ud.

Jeg glemte helt at sige, at jeg er så småt begyndt igen derfra, hvor jeg var nået til (efter at have pillet op og lavet om et par gange). Jeg har lige strikket p9 (men med 2 omslag istedet for 4 med hjælpepind nr. 4 - strikker på pind 6. Kan det passe, at der er: 10 omslag før første markør, 5 omslag imellem markørerne og 8 omslag efter 2. markør?

Øv!! Jeg har kun 7 lange masker først på p10! Hvad pokker gør jeg forkert? Jeg gør nøjagtig som opskriften siger (bortset fra, at jeg kun slår om 2 gange hver gang).

Mosterkoster
30-01-2010, 01:13
Så er mit sjal også færdigt. Det skal foræres til min søster.

Det er strikket på p. 5,5 i sokkegarn, ski-wolle 100 g/ca 260 m.
Der er 12 krydser og brugt ca. 250 g. garn.
Det måler 190 cm i vingefang og 80 cm i længden.
Det ser sådan ud:

39809 39810

Lund
30-01-2010, 10:35
Mosterkloster >> det er blevet flot og i en god størrelse. Hmm .... det kan være jeg er nødt til at strikke et til i samme garn og pinde str. som dit ...

Ninse
30-01-2010, 11:05
øv jeg må begynde forfra igen igen - ikke så meget pga mønsteret, men fordi jeg ikke har garn nok i den jeg har valgt - det sluger mere end forudset - nå men for hver gang jeg starter forfra jo lettere går det *306

Anistar
01-02-2010, 17:24
Så blev jeg også færdig med mit sjal... stoppede da der var 14 kryds i hvert felt...

Og jeg er ked af det... men jeg må vist ud og investere i et nyt kamera... vores er bare blevet væk (Å)

Strikkelene
01-02-2010, 17:55
Det er flot, Mosterkoster!

Det var vist godt, at jeg købte 2 store nøgler (à 150 g) og en løbelængde på 390 m. Jeg kan ikke forestille mig, at jeg kommer til at løbe tør for garn. Skulle jeg få en rest til overs, så kan den altid bruges til varmestuestrik.

mummi
01-02-2010, 17:58
Flotte sjaler, det er sjovt som de tager sig forskelligt ud alt efter garn og farve. Jeg er "kommet til" at sælge mit og har fået bestilling på endnu et. Men først skal jeg lige strikke en trøje færdig som også er en bestillingsvare.

tella
04-02-2010, 18:53
så er jeg også gået igang , men jeg er gået i stå der hvor jeg skal til at lave 2. hold den omgang med 6 x er der nogen der kan fortælle mig hvor mange masker jeg skal have på den pind for jeg får en lang løkke for meget

Zep
04-02-2010, 19:02
Lidt hurtig hovedregning siger, at der må være 66 masker på den pind (hæng mig ikke, hvis...)

Hvis du får en lang for meget, så strik den sammen med en anden inde i krydset. Jeg har prøvet det et par gange og gjort sådan, at jeg trak 4 masker over 5 masker. Strikkede derefter 3 masker og så 4. og 5. sammen. Det ses ikke...

tella
04-02-2010, 19:42
jeg har også regnet mig frem til 66 masker , men jeg kan ikke få løkkerne til at passe men jeg prøver det derdu skriver
tak for hjølpen

haledyr
05-02-2010, 06:34
Jer der har strikket i lucca garn, hvor mange krydser fik I med 2 nøgler garn?

Sidder og overvejer om jeg skal have fat i et nøgle mere inden weekenden...

Jeg er nået til 10 krydser og har ca. et halvt nøgle tilbage.

Ejlskov
05-02-2010, 07:36
Jer der har strikket i lucca garn, hvor mange krydser fik I med 2 nøgler garn?

Sidder og overvejer om jeg skal have fat i et nøgle mere inden weekenden...

Jeg er nået til 10 krydser og har ca. et halvt nøgle tilbage.

Jeg har strikket 11 krydser med 100 gr. Lucca Fino.

hundeuld
05-02-2010, 08:35
I guder hvor er i flittige, jeg har sat mit til at gå igang når det hold strikkepinde jeg er igang med nu er tomme. *306

conras
05-02-2010, 09:36
Jeg mener jeg fik 11 krydser ud af 2 ngl. Lucca, men tæller - og fotograferer - lige det endelige resultat, når jeg kommer hjem i eftermiddag.

"Brumby"
05-02-2010, 17:43
Så blev jeg også færdig med mit sjal... stoppede da der var 14 kryds i hvert felt...

Og jeg er ked af det... men jeg må vist ud og investere i et nyt kamera... vores er bare blevet væk (Å)

Ja, kamera kan man ikke leve uden.. men hvis du har en nyere mobiltelefon, så tager de fleste RIGTIG gode billeder i dagslys... sådan i perioden indtil du får købt et nyt kamera (kan varmt anbefale Canon!!)*141*

conras
05-02-2010, 21:50
Så fik jeg varmet kameraet op.

Jeg har brugt 188 g. Lucca, farve 07, på pind 5,5, og nåede 12 rækker krydser.
Sjalet måler efter blokning 66 cm i højden og er 150 cm. bred for oven.

Jeg er spændt på hvordan Lucca'en holder i brug, for hold da op hvor er det blødt og lækkert at strikke af.

Anna Østergaard
05-02-2010, 22:21
dit maja sjal er da blevet rigtig flot conras
Anna

haledyr
05-02-2010, 23:28
Det er blevet rigtigt flot conras. Og jeg er helt enig i at lucca garnet er skønt at strikke med.

Jeg har bestilt noget mere garn, ærgerligt at jeg ikke bare købte tre nøgler med det samme for portoen trækker godt nok tænder ud!

Jeg har 11 krydser nu, men vil gerne have sjalet lidt længere.

Mosterkoster
05-02-2010, 23:51
Det er blevet et rigtig flot sjal må jeg sige, en meget flot farve. (z)

conras
06-02-2010, 08:10
*307* Tusind tak allesammen.

Havde jeg haft mere garn, havde jeg nok også strikket en række mere, men jeg kan godt "leve med" størrelsen som det er nu.

musse
06-02-2010, 16:35
Så blev mit sjal færdigt. Det er strikket i Lang yarns Omega color garn.
Jeg har 13 kryds. ryggen måler 67 cm og vingefang er på 150 cm.

40140

40141

Der er min datter på 10 der står model.

Rosendal
06-02-2010, 20:02
Så er mit sjal også færdig. Men billedet kommer engang når sønnen kommer hjem og hjælper.

Tina
07-02-2010, 01:15
Flot sjal Musse.
Skøn farve (qwe

Anna Østergaard
07-02-2010, 09:38
flot maja sjal Musse
Anna

annie
10-02-2010, 18:51
Så er mit Maja sjal vasket og blogget.

40327

Strikket i Kauni 8/2. 14 krydser bagpå.
Jeg har lavet en lille ændring i forhold til opskriften, jeg har nemlig strikket en hulkant fornede på sjalet ( 2 sm, slo om) som matcher hulkanten foroven.
Jeg har forsøgt at trække sjalet ud i en bue bagpå ved blogning, for at få det til at falde blødere.
Er faktisk ret tilfreds med resultatet: Blødt og varmt. Så jeg er glad for at jeg alligevel ikke meldte mig fra projektet *120*

BeNi
10-02-2010, 19:51
Tilllykke med det fine resultat Annie.
Det er en rigtig god ide med hulrækken i den nederste kant! : )

"Brumby"
10-02-2010, 22:28
Super flot resultat Annie!!

Nu må jeg altså også igang.. men er SÅ meget i tvivl om mit garn kan bruges...

Har 7 nøgler Pisa i lilla, 50% bomuld, 50% akryl til pind 5... 50g, løbelængde 84 meter.... Er det noget der kan bruges? Er der nok? (R)

Mosterkoster
10-02-2010, 22:56
Den er godt nok også blevet flot. Jeg sidder her og får helt lyst til at lave et mere, men har en masse andre ting i gang. Jeg tror man kan bruge alt slags garn, men aner ikke om du har nok, må jeg indrømme.(z)

klasus
10-02-2010, 23:07
Det er godt nok nogle flotte sjaler i har fremtryllet ((O)) jeg bliver helt flov over, at jeg ikke selv er kommet videre, men må nok tilstå, at mine udsagn om, at jeg "ager med stude" står til troende *120*

Brumby, umiddelbart burde du have nok - I originalopskriften står der, at hun bruger 548 m og du har jo 588!

Strikkelene
10-02-2010, 23:10
Bare rolig, Klasus! Jeg har så travlt med varmestuestrik, at jeg heller ikke er kommet længere end sidst.

haledyr
12-02-2010, 21:22
Jeg er også blevet færdig. Jeg fik 13 krydser ud af 200 gram lucca. (Havde 10cm tilbage af nøglen så slap for at tage hul på en nøgle mere.)

Og så skal jeg prøve noget nyt, for jeg har aldrig prøvet at blokke noget før. Så jeg er spændt på hvordan det ser ud bagefter. :D

Ladysmor
14-02-2010, 15:10
Hvor er de blevet flotte alle sammen(39), mon ikke jeg skulle se at komme igang igen, mit har ligget i dvale en tid pga. en flytning

"Brumby"
19-02-2010, 23:58
Hold da op et fedt mønster!!

Det tog mig noget tid at komme det på pindene.. og det tog mig 4 start forsøg, indtil jeg havde helt styr på det.. men nu kører det.. er nået til 5 kryds.. og løber snart tør for pind-længde... Der må købes en længere pind 5, når jeg engang har råd... Er helt frustrerende at man ikke bare lige har råd til en længere pind...

Bliver strikket i noget garn jeg fik på tilbud fra Kvickly - Pisa 50% bomuld, 50% akryl, pind 5, løbelængde 84 m pr 50 g.

Rita
20-02-2010, 00:01
Jeg har nu 10 kryds i hver sektion. Ved ikke lige, hvor stort det skal være.

Zep
24-02-2010, 14:09
Jeg har ganske vist vist mit første sjal tidligere. Men nu stillede de altså alle tre op for fotografen idag ((O))

Strikkelene
24-02-2010, 14:48
Du er helt utrolig flittig, Zep!
Har du virkelig strikket 3 af dette sjal allerede!!
Mit ligger og griner ad mig, men jeg har noget varmestuestrik, jeg gerne vil have færdig først.

Zep
24-02-2010, 15:35
Jeg har heller aldrig strikket så meget som denne vinter.

lis ai
24-02-2010, 16:50
*213*Sikke mange flotte sjaler, der blev i denne tråd *107*
Og Zep det gør ikke spor, at du viser sjalet igen. Det er sjovt at se dem sammen og det blå er jeg særlig begejstret for.(39)

"Brumby"
24-02-2010, 17:33
Jeg har ganske vist vist mit første sjal tidligere. Men nu stillede de altså alle tre op for fotografen idag ((O))

Hvor er det et flot syn at se dem alle samlet.. du er godt nok flittig.. jeg er ikek færdig tmed mit første endnu...

Jeg er meget vild med det pink melerede...(39)

Zep
24-02-2010, 21:28
Tak skal I have (z)

Og tusind tak til "pigen", der opfandt maja-sjalet samt klasus for alt mulig hjælp til at komme igang med det (qwe

Jeg regner med at skulle strikke 2 sjaler mere, men i hjemmespundet garn, til efteråret. Med lidt held bliver det ene til mig selv *120*

Rosendal
25-02-2010, 16:25
Vær venlig at klikke på Hurtig-svar ikonet i posten ovenfor, for at aktivere Hurtig Svar.

Zep
25-02-2010, 16:28
Øh hvorfor det?

Rosendal
25-02-2010, 16:32
Jeg kan bare ikke finde ud af at få tekst og billede ind samtidig - men øverlse gør jo mester.
Men sjalet i #224 er strikket i dobbelt garn og måler 65 cm midt bag

Zep
25-02-2010, 16:40
Nårh ok.

Jeg bruger "Besvar" knappen under emnetråden. Derinde skriver jeg mit indlæg/meddelelse, ruller lidt længere ned, trykker på "Administrér vedhæftede filer", gennemse, vælger mit foto på min maskine, upload. Når den er færdig med at uploade er foto vedhæftet indlægget/meddelelsen, når jeg trykker "Send svar".

Fint sjal (z)

Rosendal
25-02-2010, 16:45
Jahh nu fik jeg det til at du´i min tråd med håndarbejde 2010

agro
03-03-2010, 22:22
Så nu fik jeg endelig taget billede af mit Maja sjal......det er strikket på p- 6½ i Lucca Fino, og vejer 138 gram.......det ikke lige mig, men jeg har i dag haft besøg af en der var ved at falde i svime over det, så det er en oplagt fødselsdagsgave.

Strikkelene
03-03-2010, 22:44
Det er sødt, Agro.

Jeg må se at få tid til at gøre noget mere ved mit.

Zep
03-03-2010, 22:47
Sådan agro (39)

"Brumby"
04-03-2010, 11:23
Flot agro!!

Jeg går og venter på mine nye knit pics med en lang wire, så jeg kan komme videre... den billige alu 80 cm jeg har nu KAN der ikke være flere masker på... også selvom jeg kun slår om 2 gange, ligesom Zep...

Mosterkoster
04-03-2010, 14:35
Det ser flot ud agro og jeg overvejer om jeg ikke skal lave et mere, evt. med to omslag i stedet for fire. (z)

Rita
14-03-2010, 18:24
Så blev mit Maja sjal færdigt. Det er strikket i 2-trådet Kauni garn. Der er 12 "krydser" til sidst i sjalet.

stumpe
14-03-2010, 18:27
flot - lækker farve (xyk)

BeNi
14-03-2010, 18:56
Så blev mit Maja sjal færdigt. Det er strikket i 2-trådet Kauni garn. Der er 12 "krydser" til sidst i sjalet.

Det ser hammergodt ud!

Rysse
14-03-2010, 19:56
Alle Jeres sjaler er bare blevet såååååå flotte.

lis ai
14-03-2010, 20:00
(qwe Flot , flot og anderledes farve Rita.

Zep
14-03-2010, 20:08
Smukke farver Rita (39)

mrslangholz
14-03-2010, 22:04
Er helt vild med de farver du har brugt

Strikkelene
14-03-2010, 22:49
Det er meget flot, Rita.
Jeg bliver nok nødt til at begynde forfra, fordi jeg kom til at hive hjælpepinden ud.

Anna Østergaard
14-03-2010, 23:53
Rita dit maja sjal blev meget flot en rigtig lun farve
Anna

Rita
14-03-2010, 23:59
Mange tak for alle roserne. Ja, det er min farvoritfarve i 2-trådet kauni garn. Bordeaux/gl.rosa.

"Brumby"
15-03-2010, 21:45
VIRKELIG flotte farver.. hvilken Kauni er det?? Altså farve navn/nr?

Rita
15-03-2010, 23:07
Jeg tror den hedder 522 - A-046

"Brumby"
04-04-2010, 14:21
Så fik jeg også endelig mit maja-sjal færdigt.. jeg siger endeligt, fordi de har ligget og ventet på mig af flere omgange og jeg har sådan lyst til at sætte mig med det.. men tiden har ikke helt været til det...
Det var et dejligt mønster og jeg kunne nok godt finde på at strikke et mere... engang, når jeg løber tør for ting på to-do-listen... *120*

Det er strikket af 8 nøgler 50 g Pisa, 50% bomuld og 50% acryl, løbelænde 84 m, pind 5 - fik 11 kryds og en hulkant forneden...

Billedet må komme senere.. jeg har lidt problemer med at uploade det jeg har taget.. :-(